piezze schreef:alle mensen zo'n beetje beslissen dagelijks over het leven van een dier. We eten dieren weet je nog. En voor degenen die ze niet eten, dragen wel bontjes, leren schoenen, riemen, eten eieren. Ik vind het echt onzin en ja ik maak inderdaad verschil tussen een paard en een muis. Een paard schaadt mij niet, sterker nog ik heb er profijt van en van muizen kan ik dat (in mijn geval) niet zeggen. Bizar dat mensen daar zo moeilijk over doen. Jij denkt er anders over dan ik, nou en? Wees blij met elke muis die je tegenkomt. Ik lig er niet wakker van. Moet jij weten.
Ik eet geen dieren, geen eieren of melk, ik draag geen bont of leer (dat laatste enkel tweedehands)... Want ik moet het inderdaad wel goed doen!

Ik wilde helemaal niet aanvallend zijn, dat hoefde je niet zo op te vatten! Ik vroeg me gewoon af waarom je er zo over denkt... Ik dacht dat het juist iets moois was, de natuur, de dieren die op de wereld rondlopen, en dat er geen onderscheid werd gemaakt. Maar in topics als deze kom ik paardenliefhebbers tegen die dat zeker wel doen! Dus ik wilde gewoon weten waarom! Je mag er zeker anders over denken, maar ik wilde er graag over in discussie gaan!