Hond 'gemutileerd' door 'trimmer'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hond 'gemutileerd' door 'trimmer'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:33

Hond is door de dierenarts gecontroleerd en er waren gelukkig geen sporen van misbruik.

Wel constateerde hij dat ze flink getraumatiseerd is en erg veel jeuk heeft. Ze heeft een prik gekregen en moet over drie weken terugkomen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:31

Gelukkig maar! Hier nog 40 euro voor betalen? Jeetje dan zou ik toch wel even verhaal gehaald hebben hoor, voor 45 euro krijg ik mijn spaniel showklaar mee bij mn trimster in Den Bosch :=

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:33

Als ik je moeder was zou ik bij de trimster langsgaan met de rekening van de dierenarts, en die laten vergoeden.
Het hele "misbruik" verhaal leek me al uiterst onwaarschijnlijk dus het verbaast me niet dat daar niets van teruggevonden is door de dierenarts.

De volgende keer moet je moeder maar verstandig zijn en gewoon een goede trimster kiezen, goedkoop is toch eigenlijk altijd duurkoop, zo blijkt uit dit verhaal.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:21

Wat houdt flink getraumatiseerd in? En waar was de prik voor? Even nieuwsgierig :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:23

Waaruit concludeerde de DA dat de hond "flink getraumatiseerd" is? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:07

en waar blijft de trimster zelf in dit hele verhaal? is deze op de hoogte van de ontevredenheid? misschien kan ze je uitleggen waarom het zo geknipt is. en misschien is ze inderdaad wel wat hardhandig aangepakt, dan wel bv uit bad gesprongen en lelijk terecht gekomen dat ze raar doet.
vind het ook een beetje eigen schuld, je checkt je hond toch voordat je betaald/weggaat? en als ze de deur uit loopt met opgeheven staart zie je ook duidelijk een kale plek toch?.
iemand hier direct op aanspreken komt beter over dan na een paar dagen alsnog komen "zeuren" dat het knipwerk niet deugt, of dat je zelfs denkt aan misbruik vanwege de kale anus..

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:08

Eens hoor Matasja, dat heb ik eerder ook al gepost.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:09

Cayenne schreef:
Waaruit concludeerde de DA dat de hond "flink getraumatiseerd" is? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

waarschijnlijk uit het verhaal wat ze vertelden over hoe ze zich nu gedraagt. Een DA is ook maar een mens die voor arts gestudeerd heeft en beter dit soort uitspraken over kan laten aan een gedragstherapeut (net als voedings adviezen overlaten aan een voedingsdeskundige)
Heeft hij toch een diagnose als hij zegt dat ze flink getraumatiseerd is ;)

Ze is in elk geval onderzocht en heeft een spuit tegen de jeuk gehad. Ik zou ze eventueel nog een pijnstiller geven (stel dat ze pijn heeft, kan geen kwaad) en door gaan met de orde van de dag en haar gedrag negeren. Gewoon enthousiast en leuk doen en niet reageren op teruggetrokken gedrag. Anders gaat ze zich dit gedrag dadelijk aan wennen omdat ze veel aandacht krijgt dan ;)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:27

Vind het ook nog wel meevallen, ok beetje vaag model op het buikje, maar verder?

Cocker van mijn vriendin is ook altijd een heel stuk kaler rondom de anus, zodat er niks in blijft hangen.

Denk eerder dat de hond op jullie reageert kwa ah wat zielig dan er echt last van heeft, en beesie heeft nog genoeg haar om zich warm te houden die heeft echt geen jasje nodig.

Wel zou ik verhaal halen, dan weet je teminste waarom het gedaan is, misschien had ze wel klitten en moest het zo kort om ze weg te krijgen?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:38

marielle231 schreef:
Vind het ook nog wel meevallen, ok beetje vaag model op het buikje, maar verder?

Cocker van mijn vriendin is ook altijd een heel stuk kaler rondom de anus, zodat er niks in blijft hangen.

Denk eerder dat de hond op jullie reageert kwa ah wat zielig dan er echt last van heeft, en beesie heeft nog genoeg haar om zich warm te houden die heeft echt geen jasje nodig.

Wel zou ik verhaal halen, dan weet je teminste waarom het gedaan is, misschien had ze wel klitten en moest het zo kort om ze weg te krijgen?

Hier ben ik het wel mee eens. We hadden vroeger een dwergpoedel die vanwege klitten ook een keer bijna kaalgeknipt was. Wij ook van: ahh, wat zielig (en we moesten ook wel lachen, zag er zo komisch uit). :o
Kroop het diertje gelijk onder de bank, wou er niet meer onder weg komen. :')

Volgens mij als je er zelf niet teveel aandacht aan besteed reageert het hondje er ook niet op.

Overigens zou ik wel de "trimster" erop aanspreken dat je niet tevreden bent, je hebt er immers voor betaald?