Ondervoedde pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983

Re: Ondervoedde pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 13:38

Jenny_B mag ik aub meer uitleg!!! En zou jij dan aub ook 144 willen bellen met jouw informatie of 144 een mail sturen ( ik heb het directe emailadres van 1 van de medewerkers)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 13:46

Traber schreef:
Er stond nu ook een waarschuwing op van mensen die er een pup hadden gekocht.Pup is overleden aan parvo. -O-

Heb je daar een linkje van? Ik kan het niet vinden.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:55

Kiki1983, je hebt pb

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:24

Dan toch goed dat je de DB hebt ingelicht in plaats van zelf 1 diertje te redden. :(:)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:30

Persoonlijk denk ik niet dat je veel moet verwachten van 144. Ik heb even op puppywereld die hier eerder in een linkje werd genoemd gekeken (uit nieuwsgierigheid). Daar zijn in het voorjaar van 2012 heel veel klachten over geweest bij 144, heel veel pupjes die binnen een paar dagen zijn overleden aan het parvo-virus, tot mijn verbazing verkoopt deze persoon nog gewoon puppy's en is zijn website gewoon in de lucht!! Ik vind het wel heel goed van TS dat ze deze stappen onderneemt alleen ben ik bang dat er niet veel zal veranderen, ik hoop natuurlijk dat e.e.a. in de loop van tijd is verbeterd en men nu echt korte metten maakt met dit soort personen

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 18:09

paperboy..Als 144 niks doet dan zijn er voor ons wel andere manieren om deze dieren te helpen ;)

Puppywereld had ik tot vandaag niks over gehoord maar dat ga ik ook in de gaten houden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:03

Paperboy schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat je veel moet verwachten van 144. Ik heb even op puppywereld die hier eerder in een linkje werd genoemd gekeken (uit nieuwsgierigheid). Daar zijn in het voorjaar van 2012 heel veel klachten over geweest bij 144, heel veel pupjes die binnen een paar dagen zijn overleden aan het parvo-virus, tot mijn verbazing verkoopt deze persoon nog gewoon puppy's en is zijn website gewoon in de lucht!! Ik vind het wel heel goed van TS dat ze deze stappen onderneemt alleen ben ik bang dat er niet veel zal veranderen, ik hoop natuurlijk dat e.e.a. in de loop van tijd is verbeterd en men nu echt korte metten maakt met dit soort personen

144 doet zoveel ze kunnen en zijn zeker erg actief bezig! Helaas is het gewoon niet zomaar even mogelijk om mensen te verbieden dieren te houden enz. enz. zeer kromme wetgeving in NL.

Er is zelden zo enorm veel aandacht besteed aan waar je wel/niet een hond aan moet schaffen dan de laatste lange tijd. Helaas hebben veel mensen een bord voor hun kop want bijv. puppywereld zou al gewoon niet meer moeten bestaan om het feit dat mensen hun hersenen eens gaan gebruiken!!!! Voor mensen die nog steeds twijfelen of een broodfokker slecht is: vanavond op NL 3 om 21.55 uur (programma de confrontatie) is er weer een aflevering over.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 06:11

Ja, helaas willen veel mensen zo snel mogelijk een pup liefst vandaag en dan ook nog zo goedkoop mogelijk.......

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 06:38

Mag k een pb met de advertenties?
Hoop dat de DB wat kan doen (snel).
Hier in de buurt is 2jaar geleden ook een pit fokkerij opgedoekt omdat wij toch vaak pups zagen bij "die types"...
Zelfs een keer een die vroeg of we er een wouden kopen...
Toen daarna een pup van hun bij ons in t asiel kwam (zwerf) en later nog een...
Toch maar aan de bel getrokken!

Goed werk iig TS :D
Ben benieuwd naar de link :)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 02:04

Yamasaki via marktplaats kun je veel vinden had het hier al eerder geplaatst. En iedereen heeft het over die "types"eerlijk is eerlijk als jullie ons met onze staff tegen zouden komen zouden jullie ons ook zo'n type vinden...Vind ik best jammer.

14 doet wat ze kunnen maar helaas mogen ze nog niet alles en moeten ze zich ook aan de wet houden. Dat heb ik nu wel gemerkt. Ze leggen ook goed uit waarom ze iets niet kunnen doen en balen daar zelf ook enorm van.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:15

Ik ben fan van t ras hoor haha
En mn ma ook (beide niet het "type" dat je verwacht bij rassen als staffs/bulls etc)
Maar met "die types" is het hier in Amsterdam West gewoon zo ;)
Zogenaamd stoere Marokanen/Turken die het ras een slecht beeld geven.
En ik denk niet dat jullie zo zijn of wel :P

Maar 144 is dat nou t zelfde als de DB?
Want er worden honden om minder in beslag genomen en naar asiels gebracht...

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:59

144 is het algemene meldpunt om aan te geven. Zij vebinden je dan door met de lokale (dieren)politie waar het incident plaatsvindt. En schakelen zonodig de DB in.
Of 144 zelf ook medewerkers heeft weet ik niet.
Correct me if i'm wrong! :)

De staffs en pitts worden mede bekend door de 'types' die er mee rond lopen.
Ook omdat de meeste ervan geen idee hebben hoe je een hond moet opvoeden.
Komt door het uiterlijk denk ik ook, want zoals YamaSaki al aangeeft, allochtonen lopen nou eenmaal niet zo snel met een poedeltje of labrador.
Dit is absoluut geen verwijt naar de mensen die er wel goed voor zorgen en waarvoor de hond er is om van te houden, niet voor de status van de persoon.
Ik ken ook genoeg oudere stellen die staffs hebben :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:12

Niet toevallig uit de regio Nijmegen of Bladel? Daar zitten 2 beruchte broodfokkers, die op legio namen op Marktplaats adverteren.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 00:59

Nee deze broodfokker is regio Rotterdam.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:27

Net nog eens gekeken.. De teef met de gecoupeerde oren staat op gereserveerd, net als nog een aantal honden. Heeft nu wel weer een andere teef eropstaan.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:26

Ja ik heb het gezien..Ze zijn nog steeds bezig helaas.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:52

Zou ik een pb met de advertentie.mogen. volgens mij weet ik over welke adverteerder het gaat.woon zelf in vlaardingen