BArts17 schreef:loes-freke schreef:volgens mij wel net als paarden.
Dat weet ik wel zeker eigenlijk
het houden van deze is toch ook menselijk vermaak?
ze worden niet meer gebruik voor de ploeg, daar hebben we trekkers voor.
of zie ik dit verkeerd?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dorus schreef:NatassJa schreef:Ben wel benieuwd wat er nu met de dieren gebeurt.. Waar gaan ze naar toe??
De dieren zijn geen eigendom van het circus. Een circus huurt acts in, zo ook die met wilde dieren en die mensen die ingehuurd worden zijn de eigenaren van de dieren. Circussen in Nederland mogen die acts niet meer inhuren dus die mensen gaan met hun dieren gewoon naar landen waar het nog wel toegestaan is. Overigens is het gross van de acts niet eens Nederlands en reizen ze de hele wereld over van circus naar circus.

loes-freke schreef:het houden van deze is toch ook menselijk vermaak?
ze worden niet meer gebruik voor de ploeg, daar hebben we trekkers voor.
of zie ik dit verkeerd?
kimmie261 schreef:ik vind het de beste beslissing ooit,weg die arme wilde dieren uit dat circus...ongelooflijk dat mensen daar naar willen kijken,leeuwen zitten op een tonnetje en springend door een hoepeltje vuur...
olifanten in de meest onnatuurlijke houdingen,daarna geketend aan een ketting staan voor uren...
wat bezielt ons mensen met dit soort dieren "kunstjes" te gaan doen...nooit begrepen...
nu nog een verbod op dolfinaria's...![]()
dat zou helemaal mooi zijn...

kimmie261 schreef:dierentuinen fokken toch goed genoeg,zoveel zelfs dat ze de overschotten moeten laten inslapen,nadat de kleintjes genoeg publieksgeld in het laadje hebben gebracht....
zie niet in wat het fokken van wilde dieren van circussen te maken heeft met in het bestand houden van wilde dieren en hun behoeftes en instinkten...
Lottie84 schreef:Zijn jullie onlangs nog geweest?! Wij zijn laatst bij Renz geweest. Wat een enthousiasme, positieve bekrachtiging en liefde naar de dieren toe! Olifanten, paarden, kamelen, alles stond heerlijk buiten op het gras achter een schrikdraad. Dieren hadden plezier en werden goed behandeld. Ik vind het onzin!! Dat er richtlijnen komen voor een diervriendelijk beleid, prima! Maar dit is echt te kort door de bocht!

sflj schreef:Inderdaad! Dus van mij mogen ze aan dierentuinen ook veel strengere voorwaarden opleggen!Lottie84 schreef:Zijn jullie onlangs nog geweest?! Wij zijn laatst bij Renz geweest. Wat een enthousiasme, positieve bekrachtiging en liefde naar de dieren toe! Olifanten, paarden, kamelen, alles stond heerlijk buiten op het gras achter een schrikdraad. Dieren hadden plezier en werden goed behandeld. Ik vind het onzin!! Dat er richtlijnen komen voor een diervriendelijk beleid, prima! Maar dit is echt te kort door de bocht!
Zozo! Goed zeg! En hoe groot was dat stukje gras, voor die beesten? Enig idee hoeveel (k)m2 een olifant normaliter nodig heeft?
Bovendien; hoe kun je zien dat ze goed behandeld worden? Die paar minuten dat jij ze gezien hebt?
kimmie261 schreef:nee het zijn wilde dieren,dieren met een wild instinct...net zo goed als dat een wolf geen hond is..zelfs kruising wolf x hond zijn "wilde" dieren...
in de genen zijn deze dieren gewoon wild,niets gedomestiseerd aan
[ Video ]
en naar dierentuinen ga ik niet...
en dit is waarom leeuwen gewoon wild zijn...
http://www.youtube.com/watch?v=aRFKLoRRw3I
Steffie2012 schreef:Dieren in het circus zijn geen wilde dieren en zijn ook allemaal in het circus geboren. Wie zegt dat deze dieren hier niet horen, moet ook van zijn paard afstappen en er niet meer oprijden/longeren/vrijheidsdressuur boefenen etc. Wij laten onze dieren ook kunstjes doen en een paard is net zo min een wild dier als een circustijger of circusolifant die al generaties lang in het circus zijn. Wat is het volgende: dolfinarium en dierentuinen sluiten?
Lottie84 schreef:Zijn jullie onlangs nog geweest?! Wij zijn laatst bij Renz geweest. Wat een enthousiasme, positieve bekrachtiging en liefde naar de dieren toe! Olifanten, paarden, kamelen, alles stond heerlijk buiten op het gras achter een schrikdraad. Dieren hadden plezier en werden goed behandeld. Ik vind het onzin!! Dat er richtlijnen komen voor een diervriendelijk beleid, prima! Maar dit is echt te kort door de bocht!
Steffie2012 schreef:Dieren in het circus zijn geen wilde dieren en zijn ook allemaal in het circus geboren. Wie zegt dat deze dieren hier niet horen, moet ook van zijn paard afstappen en er niet meer oprijden/longeren/vrijheidsdressuur boefenen etc. Wij laten onze dieren ook kunstjes doen en een paard is net zo min een wild dier als een circustijger of circusolifant die al generaties lang in het circus zijn. Wat is het volgende: dolfinarium en dierentuinen sluiten?
geerke schreef:wilde dieren horen niet in een circus,kippen niet in een batterij,8000 varkens ook niet in een donkere schuur enzovoort.....Ik vind het een goed iets dat het afgeschaft wordt
sflj schreef:Inderdaad! Dus van mij mogen ze aan dierentuinen ook veel strengere voorwaarden opleggen!Lottie84 schreef:Zijn jullie onlangs nog geweest?! Wij zijn laatst bij Renz geweest. Wat een enthousiasme, positieve bekrachtiging en liefde naar de dieren toe! Olifanten, paarden, kamelen, alles stond heerlijk buiten op het gras achter een schrikdraad. Dieren hadden plezier en werden goed behandeld. Ik vind het onzin!! Dat er richtlijnen komen voor een diervriendelijk beleid, prima! Maar dit is echt te kort door de bocht!
Zozo! Goed zeg! En hoe groot was dat stukje gras, voor die beesten? Enig idee hoeveel (k)m2 een olifant normaliter nodig heeft?
Bovendien; hoe kun je zien dat ze goed behandeld worden? Die paar minuten dat jij ze gezien hebt?