Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:21

kaatjeee1997 schreef:
HEE WAT DENK JE NU ECHT DAT IK NIET WIL DAT DAT HONDJE LEKKER GEZELLIG TERUG NAAR HUIS KAN??
IK BEN HIER NIET DE VERANTWOORDELIJKE VOOR, MAAR MIJN OUDERS, VOOR ONS IS HET OOK KERSTAVOND DANKU, ALS IK MIJN HOND BEN VERLOREN BEL IK NIET EERST DE POLITIE? MAAR HET ASIEL OF BEIDE
BEDANKT VOOR DE TIPS NU

Zonder capslock is het ook prima te lezen, asiels zijn nu niet bereikbaar. 1 telefoontje is minder moeite dan met de hond naar de dierenarts (die met kerst alleen voor spoedgevallen bereikbaar is)
Als je een topic opent kun je reacties verwachten daar kan je wat mee doen, of je kan gaan snauwen en 'schreeuwen' t is maar net wat je er mee doet..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:21

waarom in lieve hemel zou ik deze hond zelf willen hoeden: IK BEN 15! plus: WE HEBBEN AL EEN HOND plus WE KUNNEN HEM HELEMAAL NIET HOUDEN

roxiie

Er ist vast een BE bokker die in jou plaats wil bellen.. Duss die PB je de nodige info en het adres waar de hond zich bevind
Laatst bijgewerkt door roxiie op 24-12-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

suvan

Onze hond is al twee keer 'ontvoerd', en die van een vriendin ook, juist op de manier die hier beschreven wordt. Wandelen met de hond, hond dwaalt beetje af en mensen lokken je hond mee. Hond krijgt niet meer de kans om de baas achterna te lopen omdat hij al is meegenomen.

Sting

Ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om een gevonden hond in dr eentje in de garage te laten. Tuurlijk, ze zal het overleven, maar op deze manier? Denk dat je dr een leukere kerstavond bezorgt als je ff naar de politie belt ;).

@Tatjana: Ik hoop met je mee.

xanax

kaatjeee1997 schreef:
--' b gelieve ook de vorige pagina's te lezen? politie heeft geen chiplezer, dierenarts wel, morgen gaan wij naar dierenarts PUNT UIT , please leg je er even bij neer, denk je nu echt dat politie gaat zeggen: oh kom daar gaan we even naartoe? nee die zeggen: wacht tot morgen ;)

De politie heeft WEL een chiplezer.

Kennis van mij wordt af en toe gecontacteerd omdat hun chiplezer niet alle buitenlandse chips gelezen krijgt.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:22

Ts, ik geloof best dat je het beste voor het hondje wil en dat jullie er echt goed aan hebben gedaan om haar op te vangen. Maar het eerste wat bij mij en met mij nog een heleboel andere bokkeres naar boven zou komen is politie bellen.
Dan kun je er vanuit gaan dat dat ook de reactie is die je hier krijgt op dit topic...

Nogmaals, ik hoop dat jullie snel de eigenaar vinden, veel succes met de zoektocht.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:23

xanax schreef:
kaatjeee1997 schreef:
--' b gelieve ook de vorige pagina's te lezen? politie heeft geen chiplezer, dierenarts wel, morgen gaan wij naar dierenarts PUNT UIT , please leg je er even bij neer, denk je nu echt dat politie gaat zeggen: oh kom daar gaan we even naartoe? nee die zeggen: wacht tot morgen ;)

De politie heeft WEL een chiplezer.

Kennis van mij wordt af en toe gecontacteerd omdat hun chiplezer niet alle buitenlandse chips gelezen krijgt.

Idd dat probeer ik haar ook al de hele tijd duidelijk te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:23

TS houd je er wel rekening mee dat een dierenarts er met kerst alleen voor de spoedgevallen is? Dus daar kan je niet zomaar even heen rijden ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:24

de politie luisterd hier volgens mij wel naar, ik had hier m'n 2 paarden los lopen en kwamen samen met de politie aan en zijn in de politie auto erachteraan gegaan , gewoon omdat iemand de politie had gebeld maar wat was ik blij dat ze er waren , ze stonden namelijk 4-5 km verderop

_rosita_

Ik zit dit met verbazing te lezen zeg! ik zou compleet gek worden als mijn hond kwijt is...zou ik er dan achter.komen dat ze al een avond en navht terecht was en in een bench in de schuur opgesloten geeft gezeten terwijl die beste mensen genoten van hun gezellige kerstavond en het vertikten om hierom even contact op te nemen met de politie...zou ik toch werkelijk woest zijn...

Kim1987kim

misschien zijn we allemaal verkeerd bezig. zoals ze zelf al min of meer aangaf, voelt zij zich niet verantwoordelijk maar is het verantwoordelijkheid van ouders. Misschien kunnen we beter helpen hoe ze haar ouders kan overtuigen dat de politie gebeld moet worden ipv haar 4329047823097x hetzelfde te vertellen?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:25

Hey TS
Trek je niks aan van alle reacties, je doet het hardstikke goed en wilde gewoon even je hart luchten of even delen dat een een hondje hebt gevonden. Doe gewoon lekker wat jullie hebben besloten, want dat komt uit een goed hart, en laat de andere reacties voor wat het zijn. En de tip van de dag is geloof ik om toch even de politie te proberen bellen, maar dat is dan verder aan jullie wat jullie daar mee doen.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 24-12-12 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Kaat_x

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:25

heel erg bedankt Freya!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:26

Ts, heel goede actie van je dat je de hond hebt opgevangen, en ...ook al is het op het 1e gezicht een lieve stafford, die zou ik ook niet zomaar bij mijn eigen dieren laten. Daar heb ik als vrijwilliger in BE asiel al genoeg mee meegemaakt.

Aan iedereen die dit leest: Belgie heeft in tegenstelling tot NL geen georganiseerde dierenbescherming, alle asiels e.d. zijn particuliere initiatieven, zo krijgen "wij" 138euro per jaar van de gemeente Essen waar we heel blij mee moeten zijn en vanalles op moeten vangen wat via de politie binnenkomt. Het is echter puur 1 richtingsverkeer.

Als je echter in BE de politie belt voor een gevonden dier (ter benchmark: wij hadden minimaal 1x per jaar zelfs een paard aan de poort gebonden "gekregen") dan is het maar net wie je aan de telefoon krijgt. Is het een dierenliefhebber dan zal hij je minstens te woord staan... in andere gevallen wordt je direct afgescheept

In antwerpen omgeving heb je wel het CAD (cooordinatie antwerpese dierenbescherming) maar de naam is misleidend, het is ook een stand-alone organisatie, zij houden wel een website bij van gevonden/vermiste dieren. maar niets in vergelijking met amevedi...dat zal in BE helaas nog wel jaren duren.

Oh ja, en BE politie heeft echt geen chiplezer :') er zijn zelfs weinig asiels in BE die dit hebben ! chippen is in BE net in opkomst met honden, katten kunnen het helemaal vergeten ("mijn" asiel is een van de uitzonderingen- wij plaatsen zelfs niets hond/kat zonder chip) Maar van de 100 honden die binnenkomen hebben er 98 geen chip.

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:27

Freya6 schreef:
Hey TS
Trek je niks aan van alle reacties, je doet het hardstikke goed en wilde gewoon even je hart luchten of even delen dat een een hondje hebt gevonden. Doe gewoon lekker wat jullie hebben besloten, want dat komt uit een goed hart, en laat de andere reacties voor wat het zijn. Er zijn hier vaak topics die uitlopen op een welles nietes, blijkbaar met mensen die daar niet mee kunnen stoppen. Dus stop jij er gewoon mee en neem die tijd om het hondje te knuffelen :)

Mee eens, knuffel het hondje, vertroetel hem zodat hij ook een fijne kerstavond heeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:29

Kom op mensen, zo'n hond denk echt niet van; He! Het is kerstavond! Ik hoor thuis te zijn, een hond weet echt niet of het nou 23 december is of 24..
Morgen chip laten nakijken, en hoop dat de hond zijn baasje terug vindt!

Freedom1

hoe komt het dan mist dat bij onze gevonden hond de politie wel een chiplezer hadden??

Anoniem

Kim1987kim schreef:
misschien zijn we allemaal verkeerd bezig. zoals ze zelf al min of meer aangaf, voelt zij zich niet verantwoordelijk maar is het verantwoordelijkheid van ouders. Misschien kunnen we beter helpen hoe ze haar ouders kan overtuigen dat de politie gebeld moet worden ipv haar 4329047823097x hetzelfde te vertellen?

Jij denkt dat ze daar wat mee doet?
Hond zit in een bench in de garage.
Politie bellen is te veel moeite.
Morgen willen ze wel met hond naar de dierenarts, is iets meer moeite..
Dierenartsen zijn er met kerst alleen voor spoedgevallen.
Grote kans dat de eigenaar helemaal in de stress zit omdat de hond weg is en in de verkeerde richting zoekt..
De ouders kunnen toch zelf ook bedenken dat dit niet handig is (en anders de 'hondentrainers' die bij ts thuis zijn wel)
Wat als de dierenarts morgen zegt dat je de politie moet bellen? Blijft ie dan tot na de kerst omdat je dat niet wil?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:30

ps: paarden is wel iets heel anders dan een hond?
en plus dierenarts hebben 'shift' en morgen is er zowiezo ook een da aan de beurt ;) Ik wil zo snel mogelijk baasje vinden dus is dit een spoedgeval,
ps: Wat denk je? wij weten heus ook wel dat wij die hond niet kennen en niet weten hoe die waar op reageert, mijn mam is hondeninstructeur en hier zit er nog een aan tafel, toch bedankt voor de info, maar dat wist ik al ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:30

http://www.facebook.com/groups/gevonden.honden/ Misschien heb je nog iets aan deze Facebook pagina? Hoop dat het hondje snel weer met baasje/ vrouwtje herenigd kan worden. Werk zelf in een dierenasiel en weet als geen andere hoe vervelend het kan zijn als je hond kwijt is.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:31

kaatjeee1997 schreef:
ps: paarden is wel iets heel anders dan een hond?

die vind ik al helemaal respectloos

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:31

OK, dit was hierbij mijn laatste bericht en ik hoop dat dit topic snel word gesloten , bedankt aan degene die me een beetje steunden en die me probeerde te helpen en niet af te breken maar als ik hulp had gezocht, dan had ik dat er wel bij gezet ;)
groetjes Kaat

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:32

Mede bokkers.
Wat vinden jullie er dan van om de hond los te laten in huis met haar eigen hond? Als er een mega gevecht onstaat gaat de ander dood vol bloed. En dan? Is het nog erger! Dus denk eerst na voor het gevolg dan meteen zeggen wat ze moet doen!
Laatst bijgewerkt door BruineWelsh op 24-12-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:32

Maar ts nogmaals de vraag zou je een foto willen plaatsen????