Uploaded with ImageShack.us arm beestje... ze is het wel zat nu hoor! ik heb lekker vakantie dus alle tijd voor m n beestjes en de pupjes straks
Mauve7
Geplaatst: 22-02-13 19:20
Jemig, duidelijk de laatste loodjes .
Fijn dat je vakantie hebt, dan kan je echt optimaal genieten!
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-13 09:32
idd heerlijk! en zo te merken gaat het niet heel lang meer duren, temperatuur is aan het dalen (gister av. 37.2, vanmorgen 36.8..) en had gister avond wat voor weeen, vannacht veel haar bed omgewoeld dus nog maar eventjes geduld
Mauve7
Geplaatst: 23-02-13 09:33
Spannend hoor!
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-13 04:52
Hoeraaa inmiddels hebben we al 5 pups! het gaat hartstikke goed Jolie doet alles zelf! Tussen stand 4teef 1 reu
Gefeliciteerd!!!!! Wat fijn dat het allemaal zo goed gegaan is!
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-13 08:18
pfieuw wat een lange nacht mijn hulp sieneke is net naar huis, alles is klaar dus ik heb even "tijd" om een update te doen
gister middag had ik het vermoeden dat het niet lang ging duren, temp was al laag geweest, vaker graven en buiten heel vaak plassen (en neiging tot) s avonds heeft sieneke hier mee gegeten maar het werd eigenlijk allemaal wel weer rustig rond jolie, sieneke is toen rond half 10 naar huis gegaan om wat te slapen en ik heb ook nog even geslapen op de bank.. om 12 uur begon jolie weer met hijgen maar nu heftiger en langer als de voorgaande keren. om 1.15 kreeg ze haar eerste perswee en toen belde ik sieneke of ze weer kon komen om 1.32 was de eerste pup er een teefje welke het roze bandje gekregen heeft.. alles erop en eraan, 458 gram, mooie dubbele klauwtjes, geen witte borstvlek, nageboorte kwam er mooi af en at jolie meteen op. ook de navelstreng heeft jolie meteen netjes doorgebeten.
2.20 kwam de 2e pup ter wereld, een reutje klauwtjes eraan, geen witte borstvlek maar heeft wel een knakstaartje had het nog nooit gezien, leek eerst op een kort staartje maar hij is gewoon dubbel geknakt hihi (heeft ook al de bijnaam knakkie haha) hij weegt 454 gram en heeft geen bandje.. we herkennen hem toch wel nageboorte mooi af en opgegeten
2.49 volgde er een teefje, zij is teefje geel. ze is helemaal compleet, mooie klauwtjes, geen witte borstvlek etc. 460 gram
3.07 weer een teefje, zij weegt 418 gram, en is teefje rood geworden. ook weer helemaal compleet
3.18 en ja hoor.. weer een teef ook weer helemaal compleet, 432 gram en is teefje oranje
4.04 joepie een reutje! een dikke jongen van 470 gram en heeft het donkerblauwe bandje gekregen en dan ook meteen de naam Indigo Blue bergers des bouleaux
4.54 nog een reutje hij weegt 466 gram is weer helemaal compleet en is reutje paars geworden
5.05 kwam er nog snel een klein teefje achteraan, ze floepte er zo uit.. was al uit het vlies en van de navelstreng zij weegt 330gram en heeft geen bandje nog
een hele dikke pluim voor mijn lieve jolie, wat een geweldige teef! hop 2x persen en de pup was er uit, ze weet gewoon precies wat te doen en wat ik ook heeeel bijzonder vond! bij sommige hondjes zoog ze zacht aan het neusje/mondje om het evt slijm eruit te halen! ze ligt heerlijk opgekruld met de pups dicht tegen haar aan en voelt zich op en top moeder zowel sieneke, ik , mijn ouders en nog een vriend van ons waren erbij en jolie vond het allemaal prima, ze was gewoon bezig in haar wereldje met haar kindertjes echt prachtig!! ik heb niks hoeven helpen, bij een enkele heb ik het vlies van het mondje afgehaald, verder alleen maar gekeken, genoten en met jolie geknuffeld
ik ga even een tukkie doen!! met heerlijke tevreden geluidjes op de achtergrond
Mauve7
Geplaatst: 24-02-13 08:34
Wat heerlijk esther, super dat het allemaal zo goed is verlopen . We wachten op meer foto's .
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-13 08:38
een kleine correctie zo juist is er een nakomertje geboren, een teefje van 460 gram, zij heeft het groene bandje gekregen ze kwam uit het niks haha
Jola
Geplaatst: 24-02-13 08:53
Gefeliciteerd!! Ben blij dat alles goed is gegaan en dan op het laatst nog 1tje erbij Kan dat geknakte staartje kwaad of niet?
Ben vanaf het begin van het topic een stille meelezer,maar kruip nou toch even onder mijn steen vandaan om je te feliciteren!! Wat een droppies zeg en Jolie ligt er ook zo heerlijk tevreden bij... Geniet lekker van de puppies!!!