Een jaar later weer een zwerfhond.. Update P19!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:57

pipo schreef:
Is er een mogenlijkheid om een vangkooi neer te zetten? Zouden andere mensen daar vanaf kunnen blijven? De meeste mensen zien zoiets als zielug en halen het voer eruit en doen de val dicht.. Maar met een aanplakbiljet aan alle kanten is het misschien te doen?

Ja dit lijkt mij ook een goed idee,weet niet of die bestaan voor honden.anders kan ts die misschien krijgen van de dierenbescherming/duerenambulance

dierenfan

Re: Een jaar later weer een zwerfhond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:41

vangkooi mag alleen op eigen omheind terrein gezet worden met toezicht omdat dieren zich erin kunnen verwonden.

Doe je het op openbaar terrein dan moet je daar in elk geval al toestemming voor hebben en in zicht blijven van de kooi. Puur om het feit dat deze dingen al enorm duur zijn en graag gewild materiaal is om te slopen of te stelen om welke reden dan ook helaas.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 19:44

NatassJa schreef:
Zou degene die vanavond gaat, een papier willen ophangen?? Gewoon melding dat er een hond losloopt, eventueel telefoonnummers bij van DB, dierenambulance etc. En dan ophangen bij klaphekje en infobord bij de slagboom. Gewoon in zo'n plastic mapje ofzo? Tip van iemand de we tegenkwamen.

Dit is door de instanties met klem afgeraden, omdat er dan te veel op hond 'gejaagt' zou gaan worden door wandelaars. Dit kan de hond juist verjagen ipv lokken.
Doe dit aub niet.
Er word nu door een grote groep mensen in goed overleg aan gewerkt, zodat de pakkans groot is.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 19:47

NatassJa schreef:
Wij hebben hier nu 2 uren rondgelopen. Helaas nog geen spoor. We blijven nog even op de parkeerplaats in de hoop haar nog te zien.... We hebben een wit bakje met voer en ham neergezet achter het klaphekje...

Niet zo'n handige plek om voer neer te zetten, aangezien er op dat punt veel mensen met loslopende honden het gebied in gaan. De kans is dus heel groot dat iemand zijn hond het opeet.
Maar wel lief van je dat je wat hebt achtergelaten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:48

dierenfan schreef:
vangkooi mag alleen op eigen omheind terrein gezet worden met toezicht omdat dieren zich erin kunnen verwonden.

Doe je het op openbaar terrein dan moet je daar in elk geval al toestemming voor hebben en in zicht blijven van de kooi. Puur om het feit dat deze dingen al enorm duur zijn en graag gewild materiaal is om te slopen of te stelen om welke reden dan ook helaas.

Okee een busje/grotere auto dus waar je in kan liggen/zitten met zo'n kooi ernaast en een nachtje posten?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 19:51

Tot nu toe hebben we haar het vaakst in de ochtend gesignaleerd, dan is het erg stil daar.
Morgen de grote zoektocht.
Met een 37 mensen in ploegjes van 2 en wat lieve honden kammen we op verschillende tijden het gehele gebied uit. Ze moet op zijn minst dus gesignaleerd worden.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 19:52

pipo schreef:
dierenfan schreef:

Okee een busje/grotere auto dus waar je in kan liggen/zitten met zo'n kooi ernaast en een nachtje posten?

Je wilt daar echt geen nachtje in een auto gaan zitten posten. Dood eng en ook een beetje onverantwoord zo afgelegen als dat het daar is.
Zonder kooi gaat het ook lukken hoor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:54

Wat ben je toch weer fántastisch bezig!!!!!! +:)+ Ik hoop zo dat jullie inzet morgen ook wordt beloond!!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:56

@kaspar; super deze actie weer van je zeg!!! Het is dat ik niet in de buurt woon anders was ik zeker komen helpen!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:04

Collegaatje van me die ook honden in Spanje vangt (zijn erg verwilderd), gaf als tip steeds op dezelfde plaats voer achter te laten, liefst iets dat lekker ruikt (Kaspar: je frikandellen doen het dus goed ;) ). Dan je klein maken en puppy geluiden maken (beetje janken). Als de hond zich laat zien, niets doen en andere kant opkijken. Het gaat erom vertrouwen te wekken. Hond zal steeds dichterbij durven komen en dan kun je hem vangen/aanlijnen.

Zo vangen zij de wilde/verwilderde honden in Spanje eigenlijk altijd binnen een week.

Ik neem zo diepvries vleesvoer mee dat ik op dezelfde plek achterlaat als jij Kaspar.
Hoor morgen wel of het weg is.

Jammer dat ik geen dagen meer heb dit jaar, anders had ik zeker mee willen zoeken morgen.

Succes in ieder geval, hoop dat het het gewenste resultaat oplevert.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:12

@ mirranda, klopt helemaal wat jou kennisje zegt. Dit is een heel goede manier om bange hondjes te vangen. Rust, jezelf klein maken en de hond 'negeren'. Die frikandellen werken echt, onze hond doet er ook echt alles voor. Mss kun je wat frikandel achterlaten? Denk dat het wel goed is als ze telkens hetzelfde voer vind. Dit gaat ze straks als positief zien, wat het benaderen kan vergemakkelijken.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:16

We hebben het op een plekje neergezet waar inprincipe vrij weinig honden komen en al helemaal niet los mogen lopen, dus dat moet geen probleem zijn. Of je het nu voor of achter het hek neer legt, honden lopen er toch wel. Zaterdag is ze ook waarschijnlijk gespot door een vrouw die daar 2x per dag loopt. Maar die noemde het "absoluut geen herder". Wel mager, bruine choco kleur ála labrador. Geen baas in de buurt. Dus of het ze was...?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:19

Nee het was echt een herder achtige. We hebben haar met 2 man diverse malen gezien.
Er zal toch niet nog een hond lopen he?!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:20

Kaspar schreef:
Nee het was echt een herder achtige. We hebben haar met 2 man diverse maken gezien.
Er zal toch niet nog een hond lopen he?!

Dat zei de mevrouw dus ook al want ook die hond die zei had gezien dit weekend had ook geen hangend en staand oor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:25

Van die kleine knakworstjes werken ook super!! :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:27

Ibbel schreef:
Tja, die hond in Ede is ondertussen al 3 keer genoemd, dat vind ik niet erg helpen. TS heeft op pagina 1 aangegeven dat op het eiland geen vermissingen zijn opgegeven, en dat ze alles al heeft nagezocht, topic is 4 pagina's lang, en er wordt 3x een suggestie van een hond in Ede gedaan, zo'n beetje op iedere pagina? Dan lees je je toch niet erg in...

Wat ik wil voorkomen is dat de volgende niet-lezer dat 06-nummer van die mensen van die hond uit Ede gaat bellen. Hoe goedwillend ook, lijkt me dat nou niet echt leuk.

Zoals je het nu formuleert klinkt het stukken beter!
Dit klinkt veel minder aanvallend. Dat is wat ik bedoelde, de toon van het berichtje. :)

edit: even bijgelezen, super bezig TS, ook erg verantwoord. Niet als een dolle achter hem aan zitten, maar goed nadenken over elke stap. TOP! +:)+

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:32

Ik vind je helemaal geweldig TS,zoals jij je inzet.Dikke pluim,als het mijn hond was zou jij je gewicht in goud waard zijn geweest.
Ik hoop op een succes verhaal!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:33

timokyana schreef:
Ik vind je helemaal geweldig TS,zoals jij je inzet.Dikke pluim,als het mijn hond was zou jij je gewicht in goud waard zijn geweest.
Ik hoop op een succes verhaal!

:j :j

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:58

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:18

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:33

@kaspar; is dit de hond die je gezien hebt?

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:03

hopelijk is het hem!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:09

Ben wel benieuwd nu.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:27

Ze ziet er ook niet uit als een typische herder waar die vrouw het vanmiddag over had mooney! Dat ranke wat zij bedoelde! Ben benieuwd!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:44

Het was weer aardedonker op de parkeerplaats. Prima plek voor een misdaad :+

Ik heb geen frituurpan, dus helaas ook geen frikandellen beschikbaar. Heb 4 rondjes versvlees achtergelaten rechts in de hoek bij het klaphek. Denk op exact de plek waar jij je frikandellen hebt achtergelaten `kaspar.
Er lag nu geen voer verder. Ik zag wel dat een dier daar makkelijk onder het gaas door kon kruipen.

Heb nog even een rondje over de parkeerplaats gereden en diverse (konijnen)ogen keken me aan.
Heel langzaam teruggereden, je weet niet wat je langs de weg treft.

Knakworstjes heb ik wel, dus als ze morgen nog niet is gevangen (ga ik vanuit eigenlijk, zal best langer gaan duren), dan wordt dat de volgende maaltijd morgenavond.