dierenfan schreef:pup cursus is super leuk! Je kan jezelf en anderen motiveren leuke dingen te doen, ervaringen uit te wisselen en lekker samen bezig zijn met een band met je pup op te bouwen. Heb echt geen saaie pup cursus gehad. Wij leerden ze al wat naast ons mee lopen, spelen met speelgoed en het weer bij de baas brengen (apporteren dus), door de tunnel gaan van de behendigheid en natuurlijk pootjes brekend bijna zo snel mogelijk terug naar de baas te komen. En geloof me, dit kan je het makkelijkste al vanaf pup af aan leren want ze willen oh zo graag naar hun baasje toe die zijn nog niet bezig met geurtejs en weg lopen e.d. het enigste wat telt is het bekende en dat is het baasje.
Mijn hond was als pup ook zeer snel met leren maar het is niet mijn eerste hond dus dan doe ik gewoon wat extra dingetjes zonder te overhaasten. Zo heeft hij tijdens de pup cursus niet alleen geleerd om te gaan zitten en liggen op commando maar ook al staan. Dit kan hij dus ook net zo makkelijk als zitten en liggen
dat is dan overal anders.
bij ons is wat jij beschrijft de jonge honden cursus en is dus een groep verder, hier gaan ze pas heen zo rond de 6 maanden.
In het begin mag je geen commando's geven, ze leren eerst de houdingen.
verder is het veel praten en vragen, waardoor je van de 3 kwartier er zeker 2 stilstaat en jezelf dus moet vermaken.
dan doen ze een keer een oefeningetje, het brokje volgen, zitten en af en als klapper op de vuurpijl het spelletje met het brokje op en onder het vergiet.
niet zo leuk als de jouwe 5x op zijn buurt moet wachten en 5x probeerd toch voor zijn beurt te gaan
het is voor haar ook te makkelijk, want thuis verstop ik 20 brokjes op de gekste plekken en ze vind ze allemaal
ondertussen kan de mijne al zitten, af, plat, staan (zonder commando) puur met het sturen van het snoepje.
bovendien komt bij ons op het veld 's nachts konijntjes, dus die van mij was wel degelijk alles aan het besnuffelen
en blaffen naar andere honden.
maaaaar komt vanzelf goed, de volgende groepen worden steeds leuker