Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:34

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:03

rosita wat een prachtige hond ik denk dat er toch wel wat Galgo in zit....maar als het goed is zit dat dan ook wel ergens in haar karakter verstopt...
Utah haar moeder is bekent en is zeker een Mastin Espagnol maar haar vader heeft veel invloed gehad....zeker op haar jachtinstinct...Wij hebben pas geleden mee gedaan aan een Mastinwandeling van SOS Strays en ik was bang dat Utah niet los zou kunnen lopen. Maar tot mijn verbazing bleef zij netjes bij de roedel van 15 honden en niets kwam boven van haar jachtinstinct. Ze heeft de dag van haar leven gehad ze was de dagen erna nog hyper. :D
Afbeelding

Afbeelding

amanda wat een raar verhaal zulke mensen zijn geen hond waardig ik denk dat ik ook zo zou handelen. Wat een prachtige honden ik zie in die hoofdjes toch heel veel van Utah...
Arinossa Wat een schatje...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:09

Ik wil als ik op mezelf ga ook een hondje uit het buitenland halen. Het duurt nog even maar wil graag wat goede stichtingen hebben. En me voorbereiden :) We hebben altijd honden thuis gehad en ga dat toch missen denk ik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:31

hier ook verschillende honden uit het buitenland al is dat begrip hier ook wat grappig

Loekie komt bij een belgische fokker vandaan, inmiddels 13
Pumba bij een nederlandse fokker, inmiddels 11 jaar

wij zijn zelf Nederlanders die in Belgie zijn neergestreken dus wat is nu de buitenlander?

Bella (whippet) kwam uit een belgisch asiel is is helaas deze zomer overleden
Pipa (spaanse galga) kwam via Ginn, die hier toen om de hoek zat met opvang, en is 2 jaar geleden ingeslapen, ze was 10 jaar oud en 7 jaar bij ons
Javier (spaanse galgo) komt ook via Ginn en zat ook al in de opvang, voor mij een belangrijke regel, was zo'n 6 jaar toen hij kwam en zit nu dus bijna op de 11 jaar
tenslotte hebben we nog Alma, een spaanse mastin, gekomen toen ze 2 jaar was en nu 6
Alma en Javier
Afbeelding

Afbeelding

dit was bella
Afbeelding

laatste foto van pipa
Afbeelding

gebruikelijke situatie hier, al is dit dus een foto van het voorjaar
Afbeelding

hier lopen de honden niet weg en vangen geen dieren
heb hier zelf kippen en andere beestjes lopen en de honden lopen altijd los
kwestie van gelijk opvoeden

zoals jullie kunnen zien is het hier nu een bejaarden tehuis kwa honden

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:39

haha, de hele bank vol met honden en een kat.
Wat een leuke foto's in dit topic!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:24

Afbeelding dieren van thuis inmiddels no problem, maar buiten hihihi

ik laat d'r overigens niet alleen ermee hoor, denk dat ze anders even gaat proeven :')

Miepie77

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:32

@spatter, als het jachtinstict is aangesproken valt daar niets aan op te voeden, dat zit in ze, sommigen hebben gewoon minder jachtdrift en dan heb je gewoon mazzel. Mijn andere 2 honden jagen helemaal niet en ook als we met een grote groep lopen is Jara meteen weg op jacht, dat zit gewoon in haar.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:25

Aah wat een leuk topic!

En dan moet ik de mijne ook ineens maar melden, morgen is het exact 2 jaar geleden dat ze met het vliegtuig aankwam in Zaventem!
Zita (voorheen Conchita) is nu 8 jaar en komt van de organisatie SHIN (=Spaanse Honden In Nood).

Dit was het tekstje dat op de site stond, grappig om nog eens terug te lezen nu je ze eenmaal kent :+

Toy hondje Conchita heeft zich goed aangepast aan haar opvanggezin en ze komt goed overeen met grote en kleine honden. Ze is een schattig schoothondje dat graag speelt, maar ook graag gewoon bij jou zit. Ze volgt je het hele huis door en wacht geduldig af tot je haar opmerkt. Als je tegen haar spreekt, kwispelt ze. Ze is een blije, kleine hond en ze zou uitstekend passen bij iemand die geen al te actieve hond wil. Ze is zindelijk en gaat naar de deur wanneer ze buiten wil en wanneer ze terug binnen wil, krabt ze aan de deur. Ze slaapt de ganse nacht door en eet niet echt veel, maar wel vaak.Ze wordt heel graag gepakt en geknuffeld, ze houdt echt van menselijk contact. Ze is een intelligente hond dat heel goed gezelschap zal zijn voor iemand. s' Nachts slaapt ze met 2 andere honden in een gesloten kooi. Conchita is echt een kleine, mooie verschijning met een peperkoeken hartje, die ongetwijfeld iemand zeer gelukkig zal maken...

Toch klopt deze beschrijving niet helemaal bij haar, ik zal even enkele dingen aahalen :D
'wacht geduldig af tot je haar opmerkt' Ahum er is gewoon zeer moeilijk naast te kijken, ze duwt haar balletjes tussen je benen, komt vlak voor je naar je staren, als je stopt met aaien trekt ze met haar poot je hand terug, ...
'past uitstekend bij iemand die geen al te actieve hond wilt' Vanaf ze wakker is tot ze gaat slapen zit ze geen seconde stil. Vooral door haar obsessie voor balletjes is ze net een kanonskogel. Als ze 2uur mee gaan wandelen is en ze komt thuis begint ze weer met haar bal te spelen, dan gaat ze nog mee aan de fiets naar de paarden. Als ze niet genoeg buitenkomt zit je met een ballenmonster in huis :+
'als ze naar binnen wil, krabt ze aan de deur' Ik weet nog toen we dit lazen dat we dachten oh handig en schattig dat ze laat weten wanneer ze naar buiten of binnen wil. Nu hebben we een glazen deur aan de tuin en na 2 jaar kunnen we dat opdringering tikje tegen het glas niet meer horen (hihi al is het nog wel schattig hoor, een hond dat aanklopt :D )
'ze slaapt de ganse nacht door' En soms tot 's middags, ze houdt er hééél erg van om lang uit te slapen (zo baasje, zo beestje zeker?) liefst ondergestopt onder een fleece dekentje...
'Conchita is echt een kleine, mooie verschijning met een peperkoeken hartje, die ongetwijfeld iemand zeer gelukkig zal maken...' En dit is zeker voor 200% waar <3

Mijn kleine, stoere hond:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In mijn profiel meer foto's onder andere ook eentje van Zita met haar andere spaanse vriendin Liny (ook van SHIN), een kruising podenco :)

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:17

Knakker schreef:
prachtige hondjes allemaal, ik vind het super dat jullie deze honden een kans geven.
Toch zou ik het persoonlijk niet doen.
Onze hond komt ook uit een asiel, maar dan gewoon uit nederland.
Voordat ik beslis om een hond te nemen, wil ik hem eerst gewoon in living-life mee maken.
Ik neem aan dat jullie je hond alleen van een foto/filmpje kenden? Vonden jullie dat niet moeilijk dan, dan kun je toch niet beoordelen of die 1e klik er is?

Ons hondje (p. 1) was al in Nederland, dus we zijn bij 'm wezen kijken en hebben hem dus life meegemaakt voordat we besloten hem mee te nemen :).

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:25

KyaraMyBest schreef:
Knakker schreef:
prachtige hondjes allemaal, ik vind het super dat jullie deze honden een kans geven.
Toch zou ik het persoonlijk niet doen.
Onze hond komt ook uit een asiel, maar dan gewoon uit nederland.
Voordat ik beslis om een hond te nemen, wil ik hem eerst gewoon in living-life mee maken.
Ik neem aan dat jullie je hond alleen van een foto/filmpje kenden? Vonden jullie dat niet moeilijk dan, dan kun je toch niet beoordelen of die 1e klik er is?

Ons hondje (p. 1) was al in Nederland, dus we zijn bij 'm wezen kijken en hebben hem dus life meegemaakt voordat we besloten hem mee te nemen :).

Ik heb mijn hond in optie-adoptie gehad. Dat betekent dat ik hem in opvang had, en pas na een week mocht beslissen of ik hem ook echt wilde houden. Zo niet, dan was ik opvanggezin voor hem tot hij een nieuw baasje had gevonden. Ik was toen zelf al opvanggezin bij die stichting, dus ik had al ervaring met het opvangen van honden en de stichting had mijn thuissituatie al goedgekeurd.
Bij die stichting is het sowieso altijd zo dat een hond eerst in een opvanggezin komt, je kan hem daar bekijken en dan moet je er minimaal 24 uur over nadenken voor je definitief beslist of je hem wilt.
Daarnaast zat in het asiel in Nederland gewoon niet het type hond wat ik wilde, en in Spanje juist weer wel :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:11

Kom me ook melden. Sinds twee weken en één dag zijn wij de gelukkige baasjes van Artico, een Spaanse mastinmix van nu 11 maanden oud.

We waren onze Rhodesian Ridgeback onverwacht verloren, hij was nog maar 7. Ik heb op de asielsites gekeken in België en Nederland maar kwam niet tegen wat ik zocht.
Ik was op zoek naar een relatief jonge hond (we hebben nog twee oudjes, vandaar), die sociaal was naar mens en dier maar wel waaks. Hij moest ook nog groot zijn.
Ik kende de Spaanse Mastin niet maar toen ik Artigo op een site zag werd ik verliefd en ook de rasbeschrijving stond me heel erg aan. Hij komt van SOSstrays en wij zijn het tweede gezin waar hij woont want bij het andere gezin moest hij door omstandigheden weg.
Dit is hij gisteren bij onze allereerste Mastinwandeling, man waar hij tegenop springt is een mede wandelaar met hele lekkere snoepjes :P

Afbeelding

Athene: liep jij ook niet mee?

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:25

Nee, ik vond Chaam iets te ver vanaf Drenthe...Maar ik hoop Artico wel een keer te ontmoeten tijdens een wandeling maar dan iets dichterbij...Ik hoop dat je hebt genoten wij zijn voor het eerst mee gaan wandelen op 24 november bij de Hoge Vuursche...en het smaak naar meer....

Wat een leuke hondjes komen er weer voorbij....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:28

Afbeelding
Hier ook een spanjaard,inmiddels zo'n kleine 10 jaar,ze zou zo rond de 12 moeten zijn inmiddels.
Een hele zware start gehad en doodziek naar NL gekomen.
inmiddels aardig opgeknapt maar dik gaat ze nooit worden vrees ik .

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:55

Ohh wat een leuk topic!

Zelf een Spaanse schone, Havanna (inmiddels 3 jaar oud). Havanna heb ik sinds sept 2011 en tsjee wat is het soms moeilijk geweest.. Havanna komt bij Sphoek vandaan en zat al in Nl in de opvang. Ze waren heel eerlijk over haar; ze is getraumatiseerd. Hoewel ik eigenlijk een makkelijke hond wilde na hartsvriendinnetje Nouz viel ik als een blok voor de gecompliceerde Havanna.
Het is echt knokken geweest en ik ben er van overtuigd dat ze mentaal op het randje van de afgrond heeft gebalanceerd, maar nu is ze een heel blije hond! Heeft nog wel wat dingetjes, we zijn er nog niet. Maar sinds een paar maanden kan ze los (zij het nog niet overal en meestal moet ik wel iets lekkers bij me hebben voor het geval dat...) maar van ''alleen op de wereld'' is het nu een hond die zich gauw achter mij verstopt als ze iets niet leuk vindt := Ben zooo trots op haar!
Van dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6RHFARXO.jpg
Naar dit: :D
Afbeelding

Houd zelfs een blog bij over onze ervaringen samen: http://havannasjourney.wordpress.com/

En een recent topic: [BB-ITP] Een ingeloste belofte.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 06:32

Wat een verschil!
Ik hoop dat Lola ook zo gaat worden, ik ben nu al zo gek op mijn kleine spaanse kneusje!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:32

Dank voor de complimenten, zal ze doorgeven en hopen dat madam niet naast haar schoenen gaat lopen ;)

Ontzettend leuk al die verhalen en foto's... wat vind ik die Mastins toch ook geweldige honden!
OF er echt podenco inzit.. ik weet het niet. Ze is grof, heeft kwabbeltjes rond haar hals en uit nauwelijks tot geen jacht instinct. Daarentegen geen typische Mastinkop en kortharig.
Ze is wel zeer zelfstandig en ik heb de mazzel dat ze dol is op alles wat eten is. Hiermee heb ik haar in het begin de commando's goed aan kunnen leren. Voor een stukje mandarijn, banaan of gedroogd peesje doet ze álles. Nu is het niet meer nodig, luisteren doet ze super, maar het was een mooi hulpmiddel.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:52

Wat een leuke hondjes komen hier voorbij!!
ik heb vorig jaar ook een hondje geadopteerd uit het buitenland, via een nederlands asiel. De organisatie heet puppie rescue spain.
Ze is een kruising chihuahua met nog iets en een super leuk, vrolijk, maar wel een beetje angstig hondje:
meet Chica:
Afbeelding
Afbeelding
Het nederlands asiel zou ik trouwens zeker niet aanbevelen (zeg dus niets over puppie rescue spain); De groep, waar mijn hondje tussen zat, hadden allemaal kennelhoest. Dit hebben ze bewust voor mij verzwegen. Vervolgens veel beloftes gedaan om de dierenarts rekening te betalen, maar nooit een cent gezien. ook waren de entingen niet in orde... :(

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:08

Wat een zalig topic, leuke foto's! Zalig om te zien hoe goed ze het nu hebben.

6jaar geleden had ik een Engeles cocker geadopteerd die van Spanje kwam, hij is (vermoedelijk) ongelukkig neergekomen na een sprong van mijn terrasmuurtje |(
We hebben hem verlamd gevonden vanaf zijn middel. Heb hem na 6 weken bij mij al moeten laten inslapen...vreselijk was het |(

Ooit wil ik er weer 1tje adopteren

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:19

Wat een fantastische honden weer allemaal! :D
amyz: ik heb je topics over Havanna altijd gevolgd, ik vind het echt een heerlijk dier en je mag er ontzettend trots op zijn hoeveel ze vooruit is gegaan! Die foto's uit je recente topic spreken echt boekdelen!

iana: wat een verhaal... zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje. Wat erg zeg! :(:)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:29

ja echt leuk allemaal, wat een verschillende honden, dat is het leuke aan die niet-echt-raszuivere honden, heerlijk!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:27

amiz wat een leuke hond is ze

zo verschillend als de honden zijn, echt leuk :j

mastins zijn heerlijke honden <3

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:43

Wij hebben op 1 december 2009 bowie opgehaald van schiphol via stichting Paws. Hij kwam uit Spanje en heeft daar een tijdje over de straat gezworven. Hij was graatmager en doodsbang toen hij aankwam, tot hij het huis binnen kwam en we hem losmaakte van de lijn. :') hij begon te rennen en springen en over de meubels heen te sjeezen. Hij was thuis <3 in februari wordt hij alweer 4 en ik zou m niet meer weg kunnen denken uit het gezin! Ik ga eens een foto zoeken :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 13:32

Wat een leukerds komen er voorbij! En wat leuk dat me topic zo goed loopt en zoveel lieve mensen zijn die een hart hebben voor deze arme honden.

Nou ik ga morgen even rustig alles terug lezen want nu...... ga ik naar Zaventem, ons nieuwe hondje ophalen. *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:38

haha Mallow, ik zie het al voor me, prachtig!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:42

timokyana :oo Die is opgeknapt zeg!!

iana wat verschrikkelijk :(:)

Jessicachico *\o/* Wat een leuk hondje! :D

Vind het verschrikkelijk wat mensen met dieren kunnen doen.. Heb er met Havanna wel eens bij staan huilen als ze ergens heftig op reageerde.. Zo pakte ik een keer een laaaange stok op waar Havanna aan stond te snuffelen, dacht dat ze m leuk vond. Heb er bij staan janken, wat was ze in paniek! Heb de stok later opgehaald en er een hele tijd mee getraind. Echt leuk vindt ze het nog steeds niet, maar ze is er niet meer zo bang van. En t lag echt aan de stok, want een paraplu (ongeveer even lang) vond ze niet eng!