de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 14:00

dank je :) ben ook erg blij met haar
was een vergelijking om te laten zien hoe weinig de beauceron veranderd is in meer! dan 100 jaar :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:01

Seven, een bullmastif heeft wel een kortere neus. Ik vind ze niet zo mooi :+
Tenminste die ik in het echt heb gezien. Ze hebben een hele ronde kop van voren met zo'n minie neus :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:01

Ik vind hèt ook bizar hoe doorgefokt sommige rassen/honden tegenwoordig zijn.

Mijn tante fokt labradors.. Ook al zon ras wat enorm doorgefokt is. Dieren worden steeds groter en hoger op de poten gefokt terwijl het ras oorspronkelijk vrij compact is.
Mijn tante haalt haar fokteefjes ( ze fokt alleen voor der plezier, en alleen als ze ruimte heeft om uit een nestje zelf een hond te halen, dus eens in de 4 jaar ofzo een nestje) daarom ook uit Engeland. Geloof dat daar meer vast gehouden wordt aan de 'oorspronkelijke' labrador ipv die doorgefokte Nederlandse beesten.

Maar ik kom bij m'n ouders in de buurt ook wel een labradors tegen, mijn hemel.. Daar herken je amper meer een labrador in.. Wat een beren zijn dat zeg. Veel te dik, veeeeeel te groot, zelfs op jonge leeftijd al. Zo zonde..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:03

Mijn zus en zwager hebben een labrador.
Echt niet mijn hond. Alleen het karakter al :+
We hebben hem 10 dagenin huis gehad was blij toen ik mijn rust weer kreeg :D

Seven

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:06

De lendenen zitten net voor de heup dus als je een paard hebt net achter het zadel/de laatste ribben.
Ze heeft inderdaad ook een boerboel hoofd :j

Beide reuen zijn helaas niet meer in leven, de brindle had de heup en rug problemen de heupen waren aangetast we verdenken bot kanker. De andere reu is verkocht door de bevriende fokker heel jammer die had ik graag willen aanhouden. Hij heeft naar wat ik heb begrepen bij de nieuwe eigenaar een auto ongeluk gehad en is tevens overleden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:07

Labrador, pfff wat heb je daar veel verschillen in de echte werkhonden zijn zeker niet geschikt voor iedereen maar dan vind ik het wel mooie honden. De spagetti/ikea lab oftewel die je het meeste ziet veel te dik lui en geen karakter.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:11

Jeetje die zien er allemaal niet uit..
Ik zeg thuis wel eens dat ons hondje te korte pootjes heeft voor dr lijfje maar dat is meer het gezicht want ze is hartstikke gezond en heeft nergens last van. :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:12

Is het niet zo dat de beauceron zijn oren vroeger werden gecoupeerd? En natuurlijk zullen ze veel meer beweging krijgen dan enkel op het erf :D Ik werk graag met honden en weet dat honden hun werkdrang moeten kwijt kunnen anders worden ze vervelend.
Met mijn labrador deed ik ook veel zoek- en apporteerspelletjes (zolang het nog ging natuurlijk) omdat hij daarvoor gemaakt is.
Een hond moet kunnen doen waar hij voor gemaakt als je dat niet kunt geven moet je ofwel geen hond nemen ofwel een andere. Veel mensen snappen dat niet en nemen bv een border collie om de hele dag binnen te zitten en dan snappen ze niet dat het beestje zot wordt.
Waar mensen heel goed in zijn is de verantwoordelijkheid op een ander afschuiven.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:12

Sven, a ja ik snap je! Dat hoort vlakker bij een dogo dus.
Ze heeft idd een boerboel kop. Maar ik hou dan weer meer van de werklust van een dogo en volgens mij heeft een boerboel dat minder.

Zonde van je mooie hondjes!

De werk lab vind ik nog wel leuk :+
De show (of naar jou woorden spagetti/ikea lab) vind ik niet zo mooi. En idd moddervet vaak!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:14

Word nogsteeds wel gedaan het couperen :j

Rechter inderdaad hoewel je ze wel meer heel bol ziet. De boervoel is ook een bewaker maar naar mijn inzage minder zoekend naar een taak en dat heeft de dogo wel weer.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:14

blokje schreef:

Mijn labrador was een zeer rustig dier nooit last mee gehad.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:15

Wij doen ook veel met onze hond. Ik wil een hond om mee te werken en om op mij te passen :D
Wij doen een recreatie cursus met onze hond. En mijn man sport vaak met de hond.
We doen aan speuren (nog niet in openveld misschien van het voorjaar en dan met een cursus zie der al tussen alle herders en labradors :D )
Ik wandel lekker en fiets soms met der. En mijn man wandeld in het weekend hele einden met der
Heerlijk <3

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:16

Lauratje_88 schreef:
blokje schreef:

Mijn labrador was een zeer rustig dier nooit last mee gehad.

Het zal ook zeker weten aan de baas liggen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:17

Seven schreef:
Word nogsteeds wel gedaan het couperen :j

Toch absurd hoor dat dat anno nu nog steeds gedaan wordt, dat verminken.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:17

Zo ziek. Dat krijg je als mensen voor God gaan spelen. Inteelt op inteelt fokken en zo een dier helemaal kapot fokken, triest ;( . Ik heb zelf een kruising border collie zonder papieren en hiervoor een boerenfoks gehad, boerenfoks is 13 geworden en mankeerde nooit wat. Vuilnisbakkies zijn toch een stuk gezonder dan rashonden.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:21

Wij thuis hadden een 1 jarige engelse bulldog overgenomen van een fokker, ze kon niet tegen alle stress en is toen diezelfde dag nog overleden bij ons :( ze raakte letterlijk overhit, maar het was wel echt een schat van een beest! Nu hebben we bij een hele goede fokker van patdana(?) een puppy gekocht, ook een engelse bulldog... maar die zit heel goed in elkaar hoor! bij deze fokker zijn ze goed gezond gefokt, met grote neusgaten en goede longen en een niet te korte luchtpijp. De puppy's van deze fokker gaan heel de wereld over en komen overal terecht. Deze honden kosten ook niet niks :o maar de fokker komt ook regelmatig kijken hoe het gaat. Maar inderdaad er lopen echt verschrikkelijke mensen rond die dit niet doen en echt hele zielige honden fokken en ze nog voor gezond verklaren en er zelfs te veel geld voor vragen ook! het gaat mij niet om het geld hoor :) maar ik vind het vooral zielig voor de honden zelf en de mensen die zo'n hondje in huis nemen en hem een paar dagen later dood in de mand vinden :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:22

Ja het is enkel tegen woordig om de dieren een sterker uiterlijk te geven heel jammer.
Werken doe ik elke dag met mn honden beide lopen ze in de ipo (ja ook mn staffie) die begint het steeds beter te doen de dobermann is een echte werker en werkt ook erg goed :j Is overal op getest en goed bevonden nu enkel een karakter test en hij is dekreu waardig.
Hij is dan hart, heupen, wobble, dilute en ogen vrij

Hoe is die rare roddel toch de wereld in gekomen dat vuilnisbakkies gezonder zijn als rashonden, hoeveel vuilnisbakkies worden getest om te zien of ze echt gezond zijn geen enkele. Er lopen veel meer honden met bot, hart ea afwijkingen rond zonder dat mensen het door hebben. Pas als een dier echt wat gaat mankeren word er naar gekeken en dan blijkt zo'n dier al jaren hart problemen te hebben bijv.

Daarnaast vergeet niet dat een vuilnisbakkie uit andere rassen is ontstaan er niets is getest en men dus ook niet weet wat voor problemen en kunnen sluimeren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:23

Sorry maar er zijn geen engelse bulldogs tegenwoordig die echt gezond zijn en ook nog hond kunnen zijn zijn ze dat wel zijn het vaak oebs of am bulldgs en ook daar vind je vreselijk veel afwijkingen.

Een oeb ook niet gezond gebouwd veel te log en korte neus.
Afbeelding

Dit vind ik een mooie bulldog met neus en niet overdreven breed, een johnson type am bulldog
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 04-12-12 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:24

blokje schreef:
Het zal ook zeker weten aan de baas liggen.

Ik zie het vaak van die opgefokte labradors die hun baasjes aan de lijn van hier naar daar trekken. Zo hyperactief.
Mijn labrador was zeer rustig, trok nooit, luisterde voorbeeldig. Ik kon hem zelfs voor de winkel leggen volledig los en ging met een gerust hart de hele winkel door.
Er mochten andere honden passeren die te keer gingen tegen hem hij bleef rustig liggen. :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:26

Ik zie inderdaadop straat een hele hoop labradors die zogenaamd een vol papier hebben maar waarvan ik denk: dit KAN gewoon niet een volle labrador zijn. En dus inderdaad echt van die beren. Vaak ook vooral choco labjes die zo groot zijn (geen idee of dat toeval is, maar de choco kleur is natuurlijk wel echt een mode verschijnsel, net als de doorgefokte types dus misschien is het geen toeval dat de doorgefokte beren die ik zie vooral choco's zijn)

De goedgefokte labs die ik ken zijn trouwens helemaal niet hyper. In huis en in de omgang juist rustig en niet heel aanwezig ( wel erg baas/mens gericht). Maar hebben inderdaad wel veel beweging en uitdaging nodig.
De honden die m'n tante uit engeland haalt hebben ook enorme karakters haha. Kiest ze ze ook wel deels op uit omdat ze dat leuk vindt haha. Maar dat zijn ook de meer werkhond-types. Heel intelligent ook dus als je die niet genoeg uitdaging geeft dan zoeken ze die uitdaging zelf wel :p (in huis, de keuken, de tuin enz).
Gelukkig kunnen ze bij haar hun ei kwijt in het bos (waar veel wild zit) en alle trainingen die ze met ze volgt.

Maar de paar 'Ikea labs' die ik ken zijn dus inderdaad wel van die ADHD hyper gevalletjes. Ook deels door de opvoeding ( of meer: het gebrek aan opvoeding). Of ze zijn juist veel te dik en daardoor niet vooruit te branden. Arme beesten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:32

Labrador

Show:
Afbeelding
Afbeelding

work
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 04-12-12 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:33

Tja welke ik mooier vind is denk ik al wel duidelijk, maar mensen vallen juist voor het loge rustige uiterlijk enkarakter van de show type lab. Doodzonde zo;n werkwillig ras zo te verknallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:34

Seven schreef:
Ja het is enkel tegen woordig om de dieren een sterker uiterlijk te geven heel jammer.
Werken doe ik elke dag met mn honden beide lopen ze in de ipo (ja ook mn staffie) die begint het steeds beter te doen de dobermann is een echte werker en werkt ook erg goed :j Is overal op getest en goed bevonden nu enkel een karakter test en hij is dekreu waardig.
Hij is dan hart, heupen, wobble, dilute en ogen vrij

Hoe is die rare roddel toch de wereld in gekomen dat vuilnisbakkies gezonder zijn als rashonden, hoeveel vuilnisbakkies worden getest om te zien of ze echt gezond zijn geen enkele. Er lopen veel meer honden met bot, hart ea afwijkingen rond zonder dat mensen het door hebben. Pas als een dier echt wat gaat mankeren word er naar gekeken en dan blijkt zo'n dier al jaren hart problemen te hebben bijv.

Daarnaast vergeet niet dat een vuilnisbakkie uit andere rassen is ontstaan er niets is getest en men dus ook niet weet wat voor problemen en kunnen sluimeren.

Ja, maar het zijn wel honden met bijna altijd een meer functionele bouw, functionele kop, ruimer genetisch materiaal enz. Sorry, maar dat ze gezonder zijn is echt geen fabel. Zelfs dierenartsen beamen het en alleen al om je heen kijken is genoeg om te zien dat vuilnisbakken minder problemen hebben.
Dat zogenaamde testen bij rashonden heeft nou niet bepaald veel opgeleverd wat betreft het fokken.

Ik heb zelf onderstaande vuilnisbak en kan me niet voorstellen dat mensen liever die mismaakte rashonden met rimpelneuzen e.d. zien dan dit:

Afbeelding

Een hond zoals een hond bedoeld is. Met een normale vacht, normale luchtwegen, normale poten en bouw, normale oren, normale tanden, normale huid enz enz.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:35

Die show lab ziet er niet uit. Walgelijk gewoon.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:36

Maar vergeet nu niet de vuilisbakje uit bulldogs etc die zijn echt niet veel gezonder dan de voorouders wat niet meer dan logisch is. Jou hond ziet er zo uit door de rashonden er achter :D

Als we de bulldog en andere rassen willen gaan verbeteren zullen we de andere kant op moeten gaan fokken dieren met neus gebruiken evt dichtbij staande rassen inzetten en daarin selecteren maar dat kost veel tijd en geld en mensen zullen mensen niet zijn als ze de makkelijke weg kiezen :(