ben ook erg blij met haarwas een vergelijking om te laten zien hoe weinig de beauceron veranderd is in meer! dan 100 jaar
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik werk graag met honden en weet dat honden hun werkdrang moeten kwijt kunnen anders worden ze vervelend. 

)

. Ik heb zelf een kruising border collie zonder papieren en hiervoor een boerenfoks gehad, boerenfoks is 13 geworden en mankeerde nooit wat. Vuilnisbakkies zijn toch een stuk gezonder dan rashonden.
ze raakte letterlijk overhit, maar het was wel echt een schat van een beest! Nu hebben we bij een hele goede fokker van patdana(?) een puppy gekocht, ook een engelse bulldog... maar die zit heel goed in elkaar hoor! bij deze fokker zijn ze goed gezond gefokt, met grote neusgaten en goede longen en een niet te korte luchtpijp. De puppy's van deze fokker gaan heel de wereld over en komen overal terecht. Deze honden kosten ook niet niks
maar de fokker komt ook regelmatig kijken hoe het gaat. Maar inderdaad er lopen echt verschrikkelijke mensen rond die dit niet doen en echt hele zielige honden fokken en ze nog voor gezond verklaren en er zelfs te veel geld voor vragen ook! het gaat mij niet om het geld hoor
maar ik vind het vooral zielig voor de honden zelf en de mensen die zo'n hondje in huis nemen en hem een paar dagen later dood in de mand vinden
Is overal op getest en goed bevonden nu enkel een karakter test en hij is dekreu waardig.
blokje schreef:Het zal ook zeker weten aan de baas liggen.
Seven schreef:Ja het is enkel tegen woordig om de dieren een sterker uiterlijk te geven heel jammer.
Werken doe ik elke dag met mn honden beide lopen ze in de ipo (ja ook mn staffie) die begint het steeds beter te doen de dobermann is een echte werker en werkt ook erg goedIs overal op getest en goed bevonden nu enkel een karakter test en hij is dekreu waardig.
Hij is dan hart, heupen, wobble, dilute en ogen vrij
Hoe is die rare roddel toch de wereld in gekomen dat vuilnisbakkies gezonder zijn als rashonden, hoeveel vuilnisbakkies worden getest om te zien of ze echt gezond zijn geen enkele. Er lopen veel meer honden met bot, hart ea afwijkingen rond zonder dat mensen het door hebben. Pas als een dier echt wat gaat mankeren word er naar gekeken en dan blijkt zo'n dier al jaren hart problemen te hebben bijv.
Daarnaast vergeet niet dat een vuilnisbakkie uit andere rassen is ontstaan er niets is getest en men dus ook niet weet wat voor problemen en kunnen sluimeren.