Konijn laten dekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:47

Captain schreef:
xRomana schreef:
dus lach je broek maar aan flarden ik vind dat jij je ogen uit je hoofd moet schamen.
Vind het diep triest

Miauwwww! :')

Cavia en konijn is geen goede combinatie, ze spreken elkaars taal niet en met een beetje pech verwond je konijn je cavia met zijn achterpoten als hij een keer stampt voor gevaar oid.

Natuurlijk zijn er weer mensen die het beter weten. Ik zeg dat ik het al 30 jaar zo heb en er is nog nooit wat gebeurt. De cavia's liggen gewoon op het konijn te slapen. Ik heb grote konijnen en die stampen heus geen cavia dood. De cavia's zijn erg brutaal en de konijnen de baas.

Captain

Re: Konijn laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:49

Nee, dat gaat niet om mensen die beter weten, het gaat om een logisch idee... Een konijn en cavia zijn twee verschillende diersoorten die qua communicatie nergens op elkaar lijken.. Konijnen likken elkaar, een cavia begrijpt daar niets van, cavia's piepen, konijnen begrijpen daar niks van, konijnen stampen met de poten, cavia's begrijpen daar niets van..

Dat het bij jou goed gaat hoeft nog niet te betekenen dat het ook goed ís.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:02

Captain schreef:
Nee, dat gaat niet om mensen die beter weten, het gaat om een logisch idee... Een konijn en cavia zijn twee verschillende diersoorten die qua communicatie nergens op elkaar lijken.. Konijnen likken elkaar, een cavia begrijpt daar niets van, cavia's piepen, konijnen begrijpen daar niks van, konijnen stampen met de poten, cavia's begrijpen daar niets van..

Dat het bij jou goed gaat hoeft nog niet te betekenen dat het ook goed ís.

waarom kunnen 2 verschillende diersoorten niet goed bijelkaar gaan. Hond en kat. geit en paard, koe en paard, ganzen en kippen. zo kan ik nog al wat combi's maken en niet te vergeten mens en hond , mens en kat, mens en paard Twee verschillende talen en toch gaat het goed. Bovendien zijn het beide knaagdieren en een cavia kan met wat minder ruimte toe dus kan TS er beter een cavia bij doen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:07

Laat je 15+ konijnen eens zien dan in een ander topic...
Het oudste nijn was 16-18 ofz?
Ken ook iemand wiens konijn 14 is geworden.

Dat mijn dame al 7-8 is betekend niet dat ze er oud ofz uit ziet of is qua gezondheid.
Heb ik ook niet gezegd?
Daarnaast is (helaas) de gemiddelde leeftijd 6-10 jaar wanneer nijntjes overlijden.

Maar dat ik mijn dame al 4jaar heb en ze gezond is, ben ik trots op.
Ze komt bij een verschrikkelijke plek vandaan en heeft daar nooit goed voer gehad.
Ook wist ze niet dat mensen niet eng zijn.
Dus ja mijn kruising Hollander is een mooie dame van AL 7-8jaar oud.

On topic.. TS ik hoop dat je moeder zich bedenkt en dat je een vriendje erbij mag :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:08

Jij vind een geit en een paard een goede combinatie? Sorry maar als je serieus denkt dat dat een volwaardige combinatie is heeft een discussie met jou weinig zin denk ik.. :D Ik heb mijn redenen genoemd waarom een konijn en een cavia geen goede combinatie zijn, en op internet zijn er nog genoeg andere redenen te vinden.

Een konijn is overigens geen knaagdier. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:09

Een konijn is geen knaagdier :+

Daarnaast kúnnen ze wel bij elkaar maar zoals ik schreef hebben konijnen echt meer aan elkaar en cavia's aan andere cavia's. Dat honden goed met mensen gaan betekend niet dat honden geen contact hoeft te hebben met andere honden, en dat mensen geen contact moeten hebben met andere mensen.
Konijnen en cavia's gaan wel vaker goed samen, want ze hebben immers (meestal) liever elkaar dan dat ze niks hebben.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:13

Mijn hond leefde voordat ze bij ons kwam in een flat met katten en een geit...
Dat is toch ook geen combinatie?
En mn hamster zet ik ook niet bij mn nijnen :P
Knaagdier bij geen knaagdier ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:04

xRomana schreef:
saskiakefie schreef:
Wat een ongelooflijke onzin _O-

Dat jij eens een konijn hebt gehad die 15 is geworden betekend niet dat dat standaard is :')
Konijnen zijn erg gevoelige dieren en overlijden dus ook heel vaak onder de 8 jaar. Zelf vind ik 7 al een mooie leeftijd. Maar inderdaad ze kúnnen ouder als 10 worden, betekend niet dat dat ook gaat gebeuren.

Hier worden mijn konijnen met gemak 15 jaar en ouder, uitzonderingen daar gelaten En ik heb heel wat meer konijntjes dan jij ooit heb gehad. (We hebben een fokkerij)
maar hier hoeven ze geen kunsjes te doen, en hebben ze heel wat meer ruimte en maatjes dan bij jou tot hun beschikking. dus lach je broek maar aan flarden ik vind dat jij je ogen uit je hoofd moet schamen.
Vind het diep triest

Jij kunt het echt niet laten om persoonlijk te worden he... Misschien moet je eens een cursus discussiëren voeren, jij bent echt een hele nare gesprekspartner. Bah.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:13

Ach San ze is al permanent geband.. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:17

Oh, dat wist ik niet. Zou tijd worden.

Goed, back ontopic dan maar :D.