Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
essiesilly schreef:matasja schreef:Waarom dek je dan niet bij een reu met dekgarantie? Dat is toch heel normaal... 400 euro betalen en leeg blijven, dan niet terug mogen komen is snel verdiend, maken ze foto's van de dekking? Dat je zeker weet dat hij erop gezeten heeft met succes?
Werpkist kun je heel makkelijk zelf maken, wij hebben er toen een gemaakt van 100 euro van 1.50 x 1.50 met doodligstsngen erin, hebben al 4 nesten in gelegen en is nog steeds bruikbaar...
Maargoed, eigelijk offtopic daar het om katten ging
Rustig aan!! Dat heb ik wel gedaan maar ik wil zelf een andere reu staat ook : IK heb gekozen voor een andere reu.. Daarnaast.. Foto s maken Vd dekking?? Denk je dat ik m n teef daar achter laat?t
Peer_hvj schreef:Sassol, dekreuen uit Duitsland en dan €1000 per pup? De pups krijgen dan geen eens een stamboom als vader duitse stamboom heeft... In ieder geval dat is bij mijn Aussie reu wel het geval toen ter tijd..
En ik las ergens dat iemand zei dat ze niet antwoorde als iemand haar te snel naar de vraagprijs vraagt.. Dat vind ik heel raar. Als je een dier gaat kopen heb je een bepaalde prijs is je hoofd en per fokker verschilt het enorm in de prijs, daarom vind ik het ronduit normaal omdat snel te vragen en verwacht ik ook antwoord. Stel ik wil 900 uitgeven en ik klop net aan bij een fokker die 1200 vraagt, maar max is max. Inmiddels ben je verliefd geworden maar kan je het beestje niet kopen, jij schiet er niks mee op en de fokker ook niet dus waarom zou je het niet meteen vertellen?
En daarbij een raskat/hond met stamboom geeft geen garantie op een gezonddier. Heb het hier al eerder gezegt, maar toch blijft iedereen er hier van uit gaan..
secricible schreef:Peer_hvj schreef:Sassol, dekreuen uit Duitsland en dan €1000 per pup? De pups krijgen dan geen eens een stamboom als vader duitse stamboom heeft... In ieder geval dat is bij mijn Aussie reu wel het geval toen ter tijd..
En ik las ergens dat iemand zei dat ze niet antwoorde als iemand haar te snel naar de vraagprijs vraagt.. Dat vind ik heel raar. Als je een dier gaat kopen heb je een bepaalde prijs is je hoofd en per fokker verschilt het enorm in de prijs, daarom vind ik het ronduit normaal omdat snel te vragen en verwacht ik ook antwoord. Stel ik wil 900 uitgeven en ik klop net aan bij een fokker die 1200 vraagt, maar max is max. Inmiddels ben je verliefd geworden maar kan je het beestje niet kopen, jij schiet er niks mee op en de fokker ook niet dus waarom zou je het niet meteen vertellen?
En daarbij een raskat/hond met stamboom geeft geen garantie op een gezonddier. Heb het hier al eerder gezegt, maar toch blijft iedereen er hier van uit gaan..
Dat is niet bij alle rassen zo volgens mij. Mijn teef jeeft een stamboom en alles, pappa is kampioen in (ik meen) portugal en spanje.
Goof schreef:Yom schreef:- laten enten en ontwormen van de poes
- verzorging en extra eten tijdens zwangerschap
Of die poes nu drachtig is of niet, bovenstaande kosten heb je sowieso.
Ik vind het echt schandalig dat dit soort kosten door berekend wordt aan de koper.
Ik vind het echt schandalig dat dit soort kosten door berekend wordt aan de koper.