stelling: dieren zijn er o.a voor om geslacht te worden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: stelling: dieren zijn er o.a voor om geslacht te worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:43

Heb net 2 paarden gezien die geslacht werden, op film dan wel.
Pin door de kop, ophangen, verplaatsen, wat gehak en gezaag, en het deed me eigenlijk vrij weinig, vooral omdat ervoor gezegd werd 'Deze is 30 jaar, oud en versleten' en dat het onze eigen schuld was, wij fokte in het wilde, hengst op iedere merrie... Logisch dat alles naar de slacht gaat :)

Vind t altijd erg hoe mensen zeggen 'paarden in paniek in een slachthuis' etc, nou die wat ik zie liepen rustig en ontspannen naar t hok, vielen na de klap in 0,0001 sec neer, dus dat hebben ze ook nieteens gemerkt... Vind slachten nu nog minder erg

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:06

love_western schreef:
En daarbij als er geen enkel dier meer word afgemaakt, omdat wij mensen geen vlees eten. Krijg je veelste veel dieren.

Wilde eigenlijk niet reageren maar deed het toch maar even. Ik mag hopen dat je een grapje maakt. Dit is toch geen serieuze constatering mag ik hopen? :')

Ben zelf vegetariër, dus néé ben niet van mening dat dieren er enkel voor zijn om mensen te voederen. Heb op zich niks tegen vlees eten, mits het dier een goed leven heeft gehad en tot het moment van zijn dood geen/weinig stress of angst hoeft te voelen :) . De reden dat ik het zelf niet eet is dat ik gewoon misselijk word bij het idee dat je iets wegwerkt wat geleefd heeft, rondgelopen (alhoewel, in sommige gevallen :\ )... Tja. Dan maar niet. Ik mis het niet gelukkig :)

Van die mensen die niet willen zien waar hun vlees vandaan komt, hoe het geslacht is etc, maar het wel lekker zelf eten, die mogen van mij een dagje bloed gaan wegtrekken in de slachterij :') ZO hypocriet ben je dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 07:55

piezze schreef:
love_western schreef:
Dan ben ik maar egoïstisch. Ik ga echt geen vlees vervangers eten. Heb al moeite mee om mijn vitamines en ijzer etc op peil te houden.

En daarbij als er geen enkel dier meer word afgemaakt, omdat wij mensen geen vlees eten. Krijg je veelste veel dieren.

haha, als wij mensen zo doorgaan met vlees eten, krijgen we veelste veel mensen, alsof dat goed is.

Tuurlijk. Mensen zonder vlees planten zich ook voor. Mischien moeten ze de kindersterfte eens niet tegen proberen te houden. En geen kinderen die veelste vroeg zijn geboren, proberen in leven te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 07:57

Magrathea schreef:
love_western schreef:

Wilde eigenlijk niet reageren maar deed het toch maar even. Ik mag hopen dat je een grapje maakt. Dit is toch geen serieuze constatering mag ik hopen? :')

Ben zelf vegetariër, dus néé ben niet van mening dat dieren er enkel voor zijn om mensen te voederen. Heb op zich niks tegen vlees eten, mits het dier een goed leven heeft gehad en tot het moment van zijn dood geen/weinig stress of angst hoeft te voelen :) . De reden dat ik het zelf niet eet is dat ik gewoon misselijk word bij het idee dat je iets wegwerkt wat geleefd heeft, rondgelopen (alhoewel, in sommige gevallen :\ )... Tja. Dan maar niet. Ik mis het niet gelukkig :)

Van die mensen die niet willen zien waar hun vlees vandaan komt, hoe het geslacht is etc, maar het wel lekker zelf eten, die mogen van mij een dagje bloed gaan wegtrekken in de slachterij :') ZO hypocriet ben je dan!

ik maak geen grapje. Als er geen dieren mogen geslacht worden, dan krijg je gewoon een groot probleem.

En ik heb zelf eerder toen 9 a 10 was zelf kippen geslacht.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 08:03

Ik ben zelf van mening dat dieren er niet zijn om als gebruiksvoorwerpen te dienen voor voedsel of kleding en daar leef ik dan ook naar. Over alle belachelijke uitspraken en goede argumenten die hier staan zou ik kunnen discussiëren, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. :+

Ik vind het hoe dan ook lichtelijk psychopathisch om het allemaal rustig weg te werken en vervolgens compleet te flippen als iemand erover begint hoe het geproduceerd wordt. Nogal apart. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:55

love_western schreef:
ik maak geen grapje. Als er geen dieren mogen geslacht worden, dan krijg je gewoon een groot probleem.

En ik heb zelf eerder toen 9 a 10 was zelf kippen geslacht.

Okee, dan toch maar even inhoudelijk ingaan op een van de grotere non-argumenten in de geschiedenis van het vegetarisme...

Waarom denk je dat deze dieren überhaupt bestaan? En denk je nu werkelijk dat bio industrie boeren vrolijk door blijven fokken ondanks dat er geen afname is? :')

Overigens mag van mij iedereen doen wat ie zelf wil, mits je je standpunt goed kunt onderbouwen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:07

Ik eet vlees zoals eerder opgemerkt, maar beweren dat vlees eten nodig is om van al die dieren af te komen is vrij waanzinnig. Doet eigenlijk vermoeden dat Love-western aan het trollen is, ik denk dat niemand serieus zo´n mening aanhangt.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:19

Ik ben er tussen op gegroeid; slachterij, boerderij en vee rijder!
Het slachten duurt maar heel even en ze hebben geen pijn, het gaat allemaal zo snel, dat is niet zielig.
En idd er zijn ook dieren die er geen probleem mee wbben om mensen te eten;)
Maar liever een dier dan een mens toch?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:20

Indd er zijn dieren die ook mensen eten maar niet vaak.....en vaak alleen als de leef omgevingen elkaar kruizen...(denk dan aan bescherming van jongen of zelf verdediging bij angst) de meeste dieren kiezen er voor om te vluchten...als ze de kans hebben.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:22

voor de vegetariërs: :o
Vegetarians , if you love animals so much , why do you keep eating all of their food?
:+ :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:21

Kuggur schreef:
ik denk dat niemand serieus zo´n mening aanhangt.

Daar zou je je over verbazen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:43

Ik zie een dier gewoon als gebruiksvoorwerp. Een ding. Tuurlijk ben ik er mee eens dat je geen dieren moet verwaarlozen of mishandelen. En de dieren die ik zelf heb, daar ben ik dol op. En zal ik goed voor zorgen. Maar ik heb geen band met mijn konijnen of schildpadden of vissen. De honden en katten daarin wel tegen. Maar ik zou prima een stukje konijn of vis eten.

Maar in deze tijd moeten we wel dieren afmaken. Omdat wij de mens hun leefomgeving afpakken. Als ik al zie wat hier allemaal word afgeschoten aan vossen,herten,zwijnen etc. En geef toe het is zonde omdat vlees gewoon weg te gooien.

Ik vind wel dat de leefomgeving van dieren, die gefokt worden voor de slacht. Dat dit moeten worden aangepast. Maar kippen smaken altijd gewoon minder lekker als deze al paar jaar oud zijn. Dat vlees is dan alleen lekker in de soep.

En ja in vind dat wij als mensen/omnivoren gewoon vlees moeten eten. Ik moet zelfs van mijn arts vlees blijven eten. Puur omdat ik zit met mijn vitamines.

Dus als de mensheid slachten tegen willen gaan, dan ben ik van mening dat we een grote gedeelte van ons eigen soort moeten opruimen. Zodat ze dieren weer meer leefomgeving krijgen. Maar nee niemand wil zichzelf opofferen voor een dier.

Daarom wil ik graag later ook een eigen stukje land hebben. Zodat ik mijn eigen slachtdieren zelf kan laten opgroeien. Zodat een goed leven hebben gehad. En ze lekker smaken op mijn bord. Want ik ga ze niet volpompen met antibiotica.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 17:49

Dieren zijn zeker geen dingen. het zijn en blijven levende wezens. Dieren die ook op aarde zijn om te leven.
hoe oud ben jij als ik vragen mag LW?
Dat over wanneer er dieren niet geslacht worden dat er dan te veel zijn is onzin. in Herten, vossen enz niet misschien, maar bij koeien, paarden, kippen enz. is dan de vraag minder, waardoor het niet realiseerbaar is om zulke bedrijven te hebben. dus nee, het is niet zo dat als wij niet slachten de wereld dan overbevolkt raat met die dieren.

Ik was inderdaad 'vergeten' dat je inderdaad van koeien ook leer maakt :o daar heb je dus ook dieren voor nodig die je slachten moet

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:52

Magrathea schreef:
Kuggur schreef:
ik denk dat niemand serieus zo´n mening aanhangt.

Hm, eigenlijjk heb je gelijk, wat ik alleen al hier op bokt aan bizarre meningen voorbij hebt zien doet je beseffen dat alles mogelijk is...

Edit. Ik zie nu haar uitgebreidere versie, je hebt gelijk, ze meent het serieus, compleet met kromme logica...
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 02-12-12 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:55

Aangezien mijn discussies meestal beperkt blijven tot voedsel ben ik geen leerexpert. Waarvoor is dat eigenlijk absoluut noodzakelijk? Schoenen? Ik ben ook absoluut geen schoenenexpert :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:03

Kuggur schreef:
Magrathea schreef:

Hm, eigenlijjk heb je gelijk, wat ik alleen al hier op bokt aan bizarre meningen voorbij hebt zien doet je beseffen dat alles mogelijk is...

Edit. Ik zie nu haar uitgebreidere versie, je hebt gelijk, ze meent het serieus, compleet met kromme logica...

Bedankt dat je precies weet hoe ik ben met mijn kromme logica ;) Zal het tegen de boeren en mensen hier zeggen dat ze bizar en raar denken over dieren.

Dieren zijn er voor om gegeten te worden. En om dingen van te maken.

Maarja tegenwoordig is het zielig om een dier te slachten. Terwijl een dier niet eens het besef heeft dat het doodgaat en opgegeten word.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:09

Ik ben het met je eens. Zolang het maar 'goed' gebeurd. Zo eet ik niet zo graag kip, want de wijze waarop ze gehouden worden enz. is vaak gewoon brutaal. Maar rund-, varken- en paardenvlees eet ik gewoon. Dat laatste is zelfs favoriete vlees, als biefstuk dan.

Edit: toevoeging, nu komen de meeste vleesproducten die in Zwitserland verkocht worden ook uit Zwitserland en verder staat op op iedere verpakking. Dat geeft me ook een fijner gevoel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:17

Ah LW, ik dacht dat je alleen doelde op slachtvee zoals koeien en kippen.

Dat wild afgeschoten word vind ik niet erg, zolang het door een kundig jager gebeurt die weet hoe en waar hij/zij moet schieten om het dier zo min mogelijk te laten lijden (bij voorkeur helemaal niet), geen jongen of moeders met jong schieten etc.

Ik hoef het alleen zelf niet te eten :)

Ik ben zelf van plan om later honden te nemen en die uitsluitend barf te voeren. Dat vlees wil ik dan halen bij iemand waar ik kan zien hoe de dieren leven/hebben geleefd. Nogmaals, als dieren een heerlijk leventje leiden en tijdens de slacht geen stress ondervinden (dus geen stressvolle reis naar het slachthuis en een snelle dood, bijv door het masker) vind ik het allemaal prima (dus ook voor mijn vleesetende vent en toekomstige honden). Kan zelf gewoon niks door mijn strot krijgen dat geleefd heeft :n

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:19

lotte_horses schreef:
voor de vegetariërs: :o
Vegetarians , if you love animals so much , why do you keep eating all of their food?
:+ :+

Ahh neeeee _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:21

love_western schreef:
Bedankt dat je precies weet hoe ik ben met mijn kromme logica ;) Zal het tegen de boeren en mensen hier zeggen dat ze bizar en raar denken over dieren.

Maarja tegenwoordig is het zielig om een dier te slachten. Terwijl een dier niet eens het besef heeft dat het doodgaat en opgegeten word.

Hahaha, Ik ben zelf een schapenhouder lieve meid, en zet mijn slachtlammeren iedere herfst persoonlijk op de band het slachtuis in (dit jaar 160 stuks).
Jouw logica beoordeel ik naar wat je schrijft, en geloof me die is bizar krom. (volgens die logica zouden we onder andere vossen eten omdat we hun leefruimte afpakken).
Dat een van functies van dierhouderij het produceren is van vlees, leer etc, is wel een beetje té voor de hand liggend om op te merken nietwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:49

Kuggur schreef:
love_western schreef:

Hahaha, Ik ben zelf een schapenhouder lieve meid, en zet mijn slachtlammeren iedere herfst persoonlijk op de band het slachtuis in (dit jaar 160 stuks).
Jouw logica beoordeel ik naar wat je schrijft, en geloof me die is bizar krom. (volgens die logica zouden we onder andere vossen eten omdat we hun leefruimte afpakken).
Dat een van functies van dierhouderij het produceren is van vlees, leer etc, is wel een beetje té voor de hand liggend om op te merken nietwaar.

Je hoeft niet zo denigrerend naar mij te doen ;) Aangezien je niet eens weet als ik lief ben of niet ;)

En ik vind nogal moeilijk om dingen goed op papier te zetten, in dit geval typend op de computer. En ja waarom zouden we geen vos eten? Het is toch zonde om dat vlees ook weg te gooien.En er alleen een bontjas van te maken. Of gebruik die stukken vlees om andere dieren mee te voeren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:36

Maar je logica klopt niet om de simpele reden dat veehouderij heel veel plaats kost. In die zin hebben vegetariers gelijk dat je beter gewassen voor menselijke consumptie kunt aanplanten dan die landbouwgebieden te gebruiken om dierenvoer voor slachtdieren te verbouwen. Dit gaat op voor het allergrootste deel van de (intensieve) veeteelt. De schapenhouderij hier in IJsland is er in de westerse wereld een zeldzame uitzondering op, gaat nogal primitief (en arbeidsintensief) hier.
Het idee van jou dat dieren gegeten "moeten" worden omdat hun leefruimte verdwijnt is écht absurd.
NB. Je bent vast wél lief ;)