Problemen met de buren over de kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 06:18

Shirley schreef:
Maar aan zo iemand zou je hem dan wel weggeven ?
Vind het een beetje egoïstisch en kinderachtig overkomen, hoor, sorry ...

Dat heeft ts nergens beweert dat ze haar kat aan de buurvrouw wilt afstaan? Alleen dat dr buur zelf maar een kat moet nemen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 06:22

Ik zou er geen moeite mee hebben. Je kat heeft zich duidelijk alleen gevoeld tijdens jouw vakantie. En logisch, lijkt me zo.

Maar als je de situatie wil veranderen, moet je de kat vangen en een aantal weken binnen houden, totdat de kat weer gewend is aan jou en de buurvrouw ' vergeten' is. Al blijft er altijd de kans dat katlief toch liever bij de buurvrouw is.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 07:31

Heb niet alles gelezen maar wat ik uit bepaalde reacties begrijp vinden mensen het erg dat de TS de kat thuis heb gelaten voor 6 weken? Ik zou persoonlijk hetzelfde doen, mijn katten maak je gelukkiger met (dan wel 'alleen') thuis dan 'gezellig' met andere katten in een pension of bij iemand anders thuis. Die hechten veel waarde aan hun eigen huis en tuintje. En dan maar niet op vakantie? Het is niet alsof de TS niet voor vervanging voor haarzelf heb gezorgd hoor...

Ik zou pislink worden als ik mijn kat smorgens opgesloten in haar huis zou zien :o En zou dan ook alles doen om hem op dat moment 'te bevrijden' van haar huis. Een bezoekje met een hamer voor de ruiten niet uitgesloten....

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 07:33

Maartje1990 schreef:
Shirley schreef:
Maar aan zo iemand zou je hem dan wel weggeven ?
Vind het een beetje egoïstisch en kinderachtig overkomen, hoor, sorry ...

Dat heeft ts nergens beweert dat ze haar kat aan de buurvrouw wilt afstaan? Alleen dat dr buur zelf maar een kat moet nemen!

Ik denk dat deze conclusie getrokken is, omdat TS in een bericht zei dat ze haar kat wel kon af staan, maar dat buurvrouw geen kat wilde hebben. En tussen kunnen en willen afstaan zit imo nog wel een verschil!

Vervelend dat je buurvrouw je kat ook voert en in huis neemt! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat alles behalve tof vind! Mijn kat heeft toen ze nog bij mama zat volgens mij ook lang een tweede huis gehad, was ik ook niet blij mee. Thuis kreeg ze namelijker (duur) dieet-voer, voor haar blaas en gewicht. Zodra ik haar mee kon nemen naar mij heb ik dit ook gedaan.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 07:35

Zo hebben wij er enkele jaren geleden ook eentje gehad, bij de buren was het leuker die hadden een kattenluik en daar kon hij in en uit lopen wanneer hij wou.
Khad er niet zo een probleem met, katten kiezen zelf.

Eén oplossing, een kattenren, dat hebben wij hier ook gemaakt voor ons (momenteel) 11 katten. Ik kan ze met een gerust hart buiten laten en de buren hebben geen last van de door ons gekozen katten!

Misschien toch eens nadenken om voor dergelijke oplossing te kiezen!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 07:44

natuurlijk wil ik mijn kat niet afstaan. gelukkig zijn er mensen die mij begrijpen. en andere denken zie het probleem niet. vind het zeer kwalijk dat ze de kat opsluit in huis. maargoed hou jullie op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:13

Shirley schreef:
Blijf het egoïstisch vinden, niet richting buurvrouw, maar wel richting kat.

Maar goed, ik wacht nog even op antwoord van de TS zelf :j

Wat is er egoïstisch aan? Het is ts haar kat, beestje word verzorgd en is niet verwaarloosd.. Waarom is het dan egoïstisch om de kat niet naar de buurvrouw te laten gaan? Alleen omdat hij daar ook eten krijgt?Want dat is de reden dat ze blijven komen..
De enige egoïst vind ik hier de buurvrouw.

TS, jij hebt alle kosten betaald voor de kat het laatste jaar (da, ontvlooien en ontwormen) neem ik aan, dan ben jij gewoon de wettelijke eigenaar, als je dat kan aantonen dan heeft ze geen poot om op te staan

Sansevieria

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:27

Misschien moet je buurvrouw maar eens een rekening van de DA brengen met het verzoek die te voldoen, misschien dat ze dan eens begint na te denken...

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:33

Citaat:
Wat mij betreft heeft een eigenaar verplichtingen en niet de buurvrouw..... pfff de wereld op zijn kop

Eigenaar heeft netjes voor verzorging gezorgd tijdens haar afwezigheid.

Een huisdier hebben gaat verder dan zorgen voor zijn natje en droogje. Wanneer het om een kat gaat heeft iedereen rechten, de eigenaar die het recht heeft zijn beest buiten te laten lopen, de kat die het recht heeft om buiten te lopen.

Wie de verplichting heeft is de buurt, katten niet aanhalen, niet voeren, niet naar het asiel brengen, niet wegjagen uit de tuin enz enz.

Mi neem je het risico als je je kat rond laat lopen wat voor het beest natuurlijk heerlijk is, dat mensen hem gaan voeren, binnen halen, dood rijden of neer schieten. ( niet dat ik dat goed vind)
Als jij bovenstaande niet voor lief neemt dan heb je als eigenaar de verplichting je beestje op een veilige plek te houden.

En ik als kattenhouder heb hierbij altijd achter mijn oren gekrabt. Waneer je aan een kattenhouder vraagt zijn kat uit mijn tuin te houden dan is dat niet zijn verantwoordelijkheid omdat ik 101 excuses hoor waarom dat niet mogelijk is.
Als ik dan in mijn tuin eigen maatregelen tref is men het er ook weer niet mee eens.

Eigenlijk heeft je buurvrouw geen rechten terwijl jou eigendom haar eigendom rondloopt.

Ik denk dat de enige oplossing is je Eigen tuin af te zetten. Je kat kan zich daar prima vermaken. Het probleem van het voeren is opgelost, je hebt je katje weer terug.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:36

Millanka schreef:
Ik zou pislink worden als ik mijn kat smorgens opgesloten in haar huis zou zien :o En zou dan ook alles doen om hem op dat moment 'te bevrijden' van haar huis. Een bezoekje met een hamer voor de ruiten niet uitgesloten....

Echt een reactie van een holbewoner :r wat is er gebeurt met praten?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:57

Kan je het niet door breken en de kat een tijd binnen laten. Het is nu een gewoonte voor hem om bij haar en bij jou te wonen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:07

Ik sluit mij aan bij Neres. Als jij er voor zorgt dat jouw kat niet bij haar thuis/tuin kan komen, dan kan zij hem niet opsluiten. Of verwacht jij dat de komende zomer de buurvrouw alles dicht houdt? Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid, dus hou de kat bij haar weg!

dreamer80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:19

Ik word doodmoe van mensen die zich bemoeien met dieren van anderen en zomaar andermans kat binnen halen en eten geven en zelfs ontvlooien vind ik echt tever gaan.
En waarom vreten zulke katten thuis hun brokken niet meer omdat ze bij zo'n buurvrouwtje vaak volgestopt worden met dingen als lekkere worst en kaas en melk en dat soort gekkigheid.
Nee logisch dat het dier geen brokken meer vreet.
Ts, heeft iemand 2x per dag naar haar thuis laten gaan om de kat te verzorgen, geen idee wat daar nou weer mis mee is.

Mijn tip aan ts is toch een tijd binnenhouden, maar dat is idd geen garantie dat ze er niet meer naartoe zal gaan.
Je kat zal daar veel lekker spul krijgen daarom is ze zo verzot erop om daarheen te gaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:37

dreamer80 schreef:
Ts, heeft iemand 2x per dag naar haar thuis laten gaan om de kat te verzorgen, geen idee wat daar nou weer mis mee is.

Een tekort aan aandacht? Schijnbaar vond kat-lief het alleen voeren en water geven niet voldoende en is zelf op zoek gegaan naar gezelschap. Katten zijn erg goed in hun eigen beslissingen nemen.
Overigens vraag ik altijd iemand in huis als ik langer dan een paar dagen weg ga. Zelfs na 4 nachten weg merk ik al aan de kat dat hij het niet leuk vond alleen thuis te zijn. Mijn vaste poespas blijft in die tijd altijd een uurtje tv kijken of eet in mijn huis om toch wat gezelschap te geven.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:38

Electra63 schreef:
Ik sluit mij aan bij Neres. Als jij er voor zorgt dat jouw kat niet bij haar thuis/tuin kan komen, dan kan zij hem niet opsluiten. Of verwacht jij dat de komende zomer de buurvrouw alles dicht houdt? Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid, dus hou de kat bij haar weg!

Lijkt mij ook een goede optie als TS er zulke grote problemen mee heeft.

dreamer80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:42

Tja dan nog hoort de buurvrouw zich er niet mee te bemoeien, de kat word verzorgt.
Een aai over de bol daar is niks mis mee en als het daarbij zou blijven zou de kat daar aandacht gaan vragen maar blijkbaar krijgt de kat daar veel lekkers.
Vaak gaat het dan niet eens om de aandacht maar om de lekkere hapjes.
En zelfs ontvlooien, kom op zeg waar halen ze het lef vandaan.
Stel je eens voor je kat moet speciaal voer krijgen of heeft een allergie voor sommige vlooimiddelen, dan ben je goed ziek van zo'n bemoeizuchtig iemand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:44

dreamer80 schreef:
Tja dan nog hoort de buurvrouw zich er niet mee te bemoeien, de kat word verzorgt.
Een aai over de bol daar is niks mis mee en als het daarbij zou blijven zou de kat daar aandacht gaan vragen maar blijkbaar krijgt de kat daar veel lekkers.
Stel je eens voor je kat moet speciaal voer krijgen of heeft een allergie voor sommige vlooimiddelen, dan ben je goed ziek van zo'n bemoeizuchtig iemand.

Dat kan je allemaal voorkomen, door te zorgen dat je kat niet naar de buurvrouw kan gaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:49

dreamer80 schreef:

Het kan toch gewoon zo zijn dat de kat in de eerste instantie gewoon zelf naar binnen is gekomen? Het was voorjaar en een beetje kat gaat zo door een open deur/raam. Moet je hem dan steeds wegjagen terwijl beiden misschien gewoon gezelschap willen?
Buurvrouw zou die kat niet hebben ontvlooit als dat ze geen vlooien zou hebben. Misschien had de oppas daar niet zo goed opgelet.

Maar wie weet precies wat die buurvrouw allemaal wel en niet voert? Voor hetzelfde geld heeft de kat nog een hele lijst met adresjes waar hij lekker kan eten.
Dus gewoon zorgen dat kat de tuin niet meer uitkomt en het probleem is opgelost.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:04

Als de buurvrouw gezelschap wilt hebben moet ze zelf een kat nemen. Je neemt gewoonweg andermans dier niet in huis.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:17

neres schreef:
Millanka schreef:

Echt een reactie van een holbewoner :r wat is er gebeurt met praten?

Pff, als ik al een half jaar mijn kat probeer terug te krijgen, zij ontkend dat ze hem heeft en ik hem vervolgens smorgens en overdag voor het raam zie jammeren, dan ben ik de optie praten al ver voorbij hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:31

miekelover schreef:
vind het altijd knap dat mensen naar het lezen van dit bericht kunnen weten dat ik een slechte eigenaar ben.
is een mooie reis verboden zouden meer mensen moeten doen.

werk zelf bij de dierenarts heb alles voor mijn dieren over. ze krijgen genoeg goed eten en liefde. vind niet dat mensen zo kunnen oordelen dat ik een slechte baas ben.

de buurvrouw had nooit mijn kat binnen moeten laten. hij is wat brutaal.
sommige mensen snappen niet hoe het voelt als je huisdier ergens anders ook woont. ik schrijf dit niet voor niets want het doet me zeker wel iets. misschien was 6weken te lang maar mag men tegenwoordig hun droom niet achterna gaan.

maargoed hebben jullie advies niet meer nodig want dit is bokt die heel goed is om mensen te veroordelen.

Ik snap niet dat je als je bij de dierenarts werkt, je niet realiseert dat 6 weken alleen zijn voor een kat veel te lang is. En dan maakt het niet uit dat er 1 keer per dag iemand langs komt, dat is lang niet de aandacht en stabiele omgeving die hij normaal krijgt. Als jij het hart voor je kat had, had je geweten dat 6 weken te lang is en had je dat anders op moeten lossen zoals een logeeradres voor hem zoeken. Daar val ik zo over, en daarom kan ik weinig meelij met je hebben over het feit dat de kat nu een andere plek heeft gezocht. Hartstikke logisch. Al snap ik wel dat de buurvrouw niet helemaal netjes is...
Dus het heeft voor mij 2 kanten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:33

Onze katten zijn ook wel eens een maand zonder ons geweest hoor, die werden ook 2 x per dag gevoerd etc. Nou die gaan dan echt niet bij buren naar binnen hoor :n onze buren hebben het fatsoen om niet te voeren (huidige buren, vorige buurvrouw vond het helaas te gezellig :') )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:39

Ik vind het grappig om te lezen, dat bokkers boos worden als buren hun kat voeren. Het "probleem" begint met dat de kat naar de buren toe gaat. Als dit voorkomen wordt, zijn er verder geen problemen van voeren/binnen houden enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:40

Electra63 schreef:
Ik vind het grappig om te lezen, dat bokkers boos worden als buren hun kat voeren. Het "probleem" begint met dat de kat naar de buren toe gaat. Als dit voorkomen wordt, zijn er verder geen problemen van voeren/binnen houden enz.

Nou en dat bedoel ik dus ook. Jij verwoord het alleen beter. Mja jij bent ook zo goed! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:44

lifaya schreef:
Onze katten zijn ook wel eens een maand zonder ons geweest hoor, die werden ook 2 x per dag gevoerd etc. Nou die gaan dan echt niet bij buren naar binnen hoor :n onze buren hebben het fatsoen om niet te voeren (huidige buren, vorige buurvrouw vond het helaas te gezellig :') )

Maar heeft dit nu echt te maken met fatsoen om niet te voeren?
Of met fatsoen om zelf je eigen beesten bij je te houden?