Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 19:33

saroanda schreef:
Ik zou de kat laten ophalen door de dierenambulance. Maar nu je weet van wie de kat is zou ik 'em daar dus naartoe brengen en niet zelf thuis houden. Wachten tot a.s. maandag vind ik dieronterend. Als het wel je eigen kat was geweest, had je dan ook zo gehandeld?

Ja, ik zou het zelfde hebben gedaan als nu. De volgende ochtend meteen contact opnemen met de dierenarts en zijn advies vragen. Als hij zegt dat het tot maandag kan wachten dan had ik daar op vertrouwd, tenzij mijn kat dood ziek zou zijn, niet meet zou eten oid, dan had ik mijn kat onder zijn neus geduwd.

Jellebie

Re: Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 19:34

Bedankt voor jullie reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:42

saroanda schreef:
Ik zou de kat laten ophalen door de dierenambulance. Maar nu je weet van wie de kat is zou ik 'em daar dus naartoe brengen en niet zelf thuis houden. Wachten tot a.s. maandag vind ik dieronterend. Als het wel je eigen kat was geweest, had je dan ook zo gehandeld?

Hoe kan jij zien dat het spoed is?
TS heeft de da gebeld, da is van mening dat het kan wachten tot maandag, ts houd de kat in de gaten en die is levendig ze eet goed en is helder..
Een bolle buik is niet apart voor een boerderijkat aangezien die niet ontwormd worden en van alles opeten..
het zal me niks verbazen als er idd een ontsteking of abces in de bek zit en dat is gaan stinken.
Die natte plek kan het ook zijn, dat er een klein wondje is gaan ontsteken.

TS, het zijn wel uitzonderingen dat ze weer geadopteerd worden, maar het asiel is waarschijnlijk al blij dat ze sowieso een plekje krijgt, ik zou er niet bij zeggen dat je weet wie de eigenaar is trouwens

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:43

Jellebie schreef:
dierenfan schreef:
naar het asiel brengen want ze is niet van jou en heeft een DA nodig. Of bellen naar de ambu en ze op laten halen. Gelijk erbij zeggen dat als ze niet plaatsbaar is als huiskat dat ze best terug mag komen als ze geholpen is omdat een kat meer of minder niet uit maakt maar dat je niet voor een vreemde kat dierenarts kosten wil gaan maken. Een goede opvang snapt dat en anders even 144 bellen en vragen wat je moet doen. OF de dierenbescherming afdeling bij jou in de buurt.

Als je de eigenaar weet en ze is niet in orde en de eigenaar doet er niets aan dan zou ik ook 144 bellen. Een zieke kat hoort niet buiten te lopen en als deze niet behandeld wordt zijn ze gewoon in overtreding wat je moet voor je eigen dieren zorgen!

Bedankt voor je advies! Ook jij Dees-Daan! Ik wist niet dat je haar ook weer zelf kon adopteren als je haar naar een asiel liet brengen! Ik zou het namelijk super vinden als ze hier straks weer gezond rond mag lopen! Ik ga hier mee aan het werk!

Je kan haar zeker ook gewoon zelf adopteren maar dan moet ze dus naar de opvang en daar zeker 14 dagen blijven. Dan wordt ze als het goed is natuurljk daar helemaal opgeknapt, geholpen, geent en gechipt en als ze dan in orde zit en binnen 14 dagen niet door de eigenaar opgehaald is neem ik aan dat je ze gewoon kan adopteren. Wij hebben het regelmatig dat mensen die een dier vinden het komen brengen met de vraag of ze het ook mogen reserveren dat als de eigenaar er niet om komt dat ze het dan zelf houden en dat het officieel volgens de wet ook echt hun dier is.

Op die manier heeft de eigenaar een eerlijke kans om zijn/haar eigen dier op te halen en doen ze het niet dan is het dier officieel van jou.

Echter als jij de eigenaar weet dan verwacht ik dat de dierenambulance of het dierenasiel de kat niet op komt halen/aan neemt omdat er een eigenaar bekend is. Vrijwel alle opvangen zitten al zo overvol dat ze geen ruimte hebben voor deze dieren en daarnaast mag dat ook niet. Een eigenaar moet zelf voor zijn dier zorgen en is zo'n dier gedumpt dan moet de gemeente dat doen maar is de eigenaar bekend en hij weigerd voor het dier te zorgen dan volgt de dierenpolitie en mogelijk boete e.d. enz. als de eigenaar niets onderneemt voor het dier. Daarom zou ik ook zeggen als iemand een dier in een asiel ziet zitten waarvan men weet wie de eigenaar was en het dier is gevonden meld dat altijd bij zo'n opvang. Mensen moeten dieren die wat mankeren niet zomaar kunnen dumpen om vervolgens weer een ander dier aan te schaffen (en nee, dat hoeft bij deze kat niet het geval te zijn natuurlijk!!)

Het zou ook niet eerlijk zijn dat de gemeente (en de inwoners) moeten betalen (in indirecte zin) voor de opvang, verzorging en dierenartkosten van een dier omdat de eigenaar het vertikt en wel bekend is maar er zomaar mee weg kan komen. Helaas gebeurd dat al veel en veel te vaak!!! En dan maakt het niet uit of het een wilde of tamme kat is en of het een binnenkat, huiskat of buitenkat is. Als eigenaar heb je gewoon zorgplicht

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:45

dees_daan schreef:
saroanda schreef:

TS heeft de da gebeld, da is van mening dat het kan wachten tot maandag, ts houd de kat in de gaten en die is levendig ze eet goed en is helder..
Een bolle buik is niet apart voor een boerderijkat aangezien die niet ontwormd worden en van alles opeten..
het zal me niks verbazen als er idd een ontsteking of abces in de bek zit en dat is gaan stinken.

TS, het zijn wel uitzonderingen dat ze weer geadopteerd worden, maar het asiel is waarschijnlijk al blij dat ze sowieso een plekje krijgt, ik zou er niet bij zeggen dat je weet wie de eigenaar is trouwens

Dat bedoel ik dus! een asiel en de dierenpolitie wil echt wel mee werken om dierenleed te voorkomen maar wil graag weten waarom een eigenaar dat zelf niet doet (ontwetendheid? Moedwillig? geldproblemen?) zodat zo'n eigenaar ook geholpen wordt met de verzorging van zijn dier of gewoon aangepakt wordt omdat hij zijn dier verwaarloosd! Ze zullen die kat echt niet ziek op straat laten lopen omdat er een eigenaar is. 144 is niet voor niets in het leven geroepen en heb er inmiddels al zoveel ervaring mee dat ik weet dat ze er vaak echt wat aan doen!

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:51

unamie schreef:
Kriel schreef:
Geen enkel dier hoeft te lijden.
Als het een discussie moet zijn/is wie de kosten gaat dragen zou ik zeggen: ga als de wiedeweerga naar de dierenarts met dat beest en dan draag ik de kosten wel.

Of samen met justin4ever zie ik nu :+

Ik wil ook wel bijdragen :j

Ik wil ook wel een bijdrage doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:52

dierenfan schreef:
dees_daan schreef:

Dat bedoel ik dus! een asiel en de dierenpolitie wil echt wel mee werken om dierenleed te voorkomen maar wil graag weten waarom een eigenaar dat zelf niet doet (ontwetendheid? Moedwillig? geldproblemen?) zodat zo'n eigenaar ook geholpen wordt met de verzorging van zijn dier of gewoon aangepakt wordt omdat hij zijn dier verwaarloosd! Ze zullen die kat echt niet ziek op straat laten lopen omdat er een eigenaar is. 144 is niet voor niets in het leven geroepen en heb er inmiddels al zoveel ervaring mee dat ik weet dat ze er vaak echt wat aan doen!

Als je belt en zegt dat je weet van wie hij is halen ze hem niet op, en ze gaan ook echt niet alle boerderijen af, daarnaast zit de kat nu bij ts en bewijs maar eens dat het de kat van de buren is als die ontkennen

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:54

Mijn god, de Bokt dierenbrigade is ook weer opgestaan...

144 zal wrs niet veel doen, hebben hier in de buurt ook een gevalletje, maar zolang die een dak boven zn hoofd heeft en eten krijgt doen ze over het algemeen vrij weinig.

Daarnaast zijn veel boerderij katten handig tegen het ongedierte enzo maar hebben hun ''eigenaren'' er vaak vrij weinig mee. Als ze ziek zijn komt het 9 vd 10 keer vanzelf wel weer goed, en hoe vaak hebben ze zelf ook wel niet dat katten maar aan en af komen lopen? Om dan met ieder dier dat ook maar iets mankeert gelijk naar de DA te rennen...

Nu zal deze kat wel iets meer mankeren dan ''ook maar iets'' maar wees blij dat TS er uberhaupt al de moeite voor wil doen, genoeg mensen die dat niet willen. En zo lang de kat nog gewoon vrolijk rondloopt kan die ook best wel even tot maandag wachten. Als hij ook al in deze toestand liep voor ie langs kwam bij de TS dan maken die 1,5e dag meer of minder ook echt niet uit hoor, zeker niet aangezien ze nog zo actief en alert is.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:01

Ja hoor ik probeerde je verder niet over de zeik te helpen he, alleen even mijn visie.
Maar ik snap jou uiteraard ook, ik kan op niemand zijn bankrekening kijken vanaf hier.
Ik hoop dat je iets voor het beest kan doen.
Zo zit ik al weken, zoniet maanden met de kat van de overburen in mijn maag.
Beest krijgt daar brokken en geen vlees en weet dat dat bij ons wel is:=
Dus iedere x bij voedertijd zit meneer poezerotti daar klaaglijk te miauwen, iets wat niet ophoud.
Irriteer me er rot aan maar wegsturen is ook weer zoiets:=
Heb hem daarom mee ontwormd met de rest en hij ziet er gelijk beter uit maar naar de dierenarts gaan... nee zou ik niet doen.
Ik haal hem nu maar van het eten weg en breng hem steeds terug naar de overkant en de aanhouder wint want ik zie hem steeds minder.
Mensen daar zijn ook gewaarschuwd en zorgen dat er wel gewoon altijd eten staat.
Hij begint onze 4 katten te irriteren en te meppen en te slaan en eist het eten op dus het werkt gewoon niet meer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:19

Blacky94 schreef:

144 zal wrs niet veel doen, hebben hier in de buurt ook een gevalletje, maar zolang die een dak boven zn hoofd heeft en eten krijgt doen ze over het algemeen vrij weinig.

klopt helemaal. Echter in dit geval is de kat ziek en wordt mogelijke zorg onthouden en dan is dak boven het hoofd en eten krijgen ondergeschikt aan onthouden van medische zorg.

Echter helaas werken alle regio's weer op andere manieren en ik ben zeer blij dat de 2 regio's hier super samen werken qua asiel, dierenbescherming en dierenpolitie en dat zaken echt aangepakt worden. Echt zeer tevreden hier!!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:23

ik zou een bezoekje da met hem/haar doen, lekker na laten kijken, eventueel behandelen en weer terug in de schuur zetten.
Wellicht gaat t na een tijdje bezig en is hij toch lekker vrij. Hij heeft jullie duidelijk gekozen en als hij dus echt van niemand is, tja waarom niet dan he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:28

dierenfan, als er een eigenaar bekend is mag de kat niet opgehaald worden of het naar het asiel..
de dierenbescherming gaat niet alle boerderijen af om te kijken of de zwerf/boerderijkatten wel goed verzorgd worden, daarnaast kan ts niet bewijzen dat het de kat van de buren is.. Ik ben niet voor het zomaar weg brengen van katten, maar dit is toch wel een ander verhaal aangezien het om een boerderijkat gaat en boeren daar helaas niks aan doen, het asiel kan dus wel gaan vragen naar de redenen maar het antwoord lijkt me duidelijk.. Het is een boerderijkat, geen huiskat.. En dan lijkt het me in dit geval het belangrijkst dat de kat geholpen word

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:31

dierenfan schreef:
Blacky94 schreef:

klopt helemaal. Echter in dit geval is de kat ziek en wordt mogelijke zorg onthouden en dan is dak boven het hoofd en eten krijgen ondergeschikt aan onthouden van medische zorg.

Echter helaas werken alle regio's weer op andere manieren en ik ben zeer blij dat de 2 regio's hier super samen werken qua asiel, dierenbescherming en dierenpolitie en dat zaken echt aangepakt worden. Echt zeer tevreden hier!!

De TS heeft toch al zeker contact gehad met de DA en heeft er maandag weer contact over? Is de kans groot dat er nog steeds niks gebeurd. ''Eigenaar'' kan en zal wrs niet bewijzen dat hij de eigenaar is en zoals hier al een aantal keer in het topic heeft gestaan heeft TS al contact gehad met de DA en zal dit maandag weer hebben. Medische zorg krijgt hij dus wel, of er zijn iig stappen ondernomen om zorg aan de kat te kunnen gaan geven.

Daarnaast ben ik er geen fan van om zo'n kat maar in het asiel te plaaten. Tijdens stages genoeg zwerfkatten gehad die behandeld werden en vervolgens weer werden uitgezet, en aangezien deze kat ook niet anders gewend is, zich bij de TS wel vermaakt en daar in de schuur wel welkom is, eten krijgt en nog dagelijks terug gaat naar de boerderij waar ie vandaan kwam om melk te drinken, laat dat beest dan alsjeblieft lekker rondlopen. Kan me niet voorstellen dat hij in het asiel zoveel gelukkiger is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:37

dat snap ik helemaal dees_daan maar ik ben al vele jaren werkzaam in de opvang van (zwerf) dieren en weet idd hoe het gaat. Heb niet het hele topic gelezen en weet ook niet dus of de eigenaar daadwerkelijk een boer is en of de eigenaar zelf wel weet dat deze kat niet in orde is ;)

Ik probeer maar mee te denken natuurlijk. Ik weet dat boeren anders denken over katten. Dat mogen ze van mij ook en heb ik het helemaal niet moeilijk mee. Ik weet dat ik het afschuwelijk zou vinden als mijn kat op straat komt te lopen (ontsnapt is dan) en doodgereden wordt en dat hun er soms erg blij mee zijn weer 1 minder te hebben.

Maar hoe men ook denkt over katten of over dieren of wat dan ook. Wat je aan dieren hebt daar moet je voor zorgen. Of je nu boer bent of niet. Asiel en dierenbescherming zijn er om hiermee te helpen zeker als het gaat om een (populatie) wilde katten die gevangen en geholpen moeten worden. Daarin helpen ze ook mee in de kosten (geheel of gedeeltelijk net wat er afgesproken is en wat de situatie is) als de boer ook mee helpt met medewerking en maakt dat er niet keer op keer jongen geboren worden of dat er niet 6 wel en 2 niet geholpen worden.
Het is echt niet zo dat er op een boerderij elke week 10 katten aan komen lopen bijv.

naast het gemak dat er geen jongen meer komen als de katten allemaal geholpen worden is het ook weer zo als men door overlijden en aanrijdingen e.d. katten verliest dat men ook bij de DB kan aankloppen via het zwerfkatten project om weer katten te krijgne op de boerderij die er goed geschikt voor zijn en die geholpen zijn. Een prachtig project wat goed werkt en loopt als beide partijen natuurlijk zich inzetten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:40

blacky94:
Ik zeg ook zeer zeker NIET dat TS slecht bezig is. Ze zet zich in voor de kat en ik weet dat dit vaak niet in 10 minuten kan gebeuren zeker niet als je eigenlijk weet wie de eigenaar is en zelf niet bekend ben met het hoe of wat.

TS zou de kat ook neit zomaar in het asiel plaatsen ze geeft al aan dat de kat best welkom is maar liefst natuurlijk (en dat vind ik logisch) niet beginnen met veel dierenarts kosten en uiteindelijk een kat hebben die weer vrolijk naar haar eigenaar terug gaat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:49

dierenfan schreef:
blacky94:
Ik zeg ook zeer zeker NIET dat TS slecht bezig is. Ze zet zich in voor de kat en ik weet dat dit vaak niet in 10 minuten kan gebeuren zeker niet als je eigenlijk weet wie de eigenaar is en zelf niet bekend ben met het hoe of wat.

TS zou de kat ook neit zomaar in het asiel plaatsen ze geeft al aan dat de kat best welkom is maar liefst natuurlijk (en dat vind ik logisch) niet beginnen met veel dierenarts kosten en uiteindelijk een kat hebben die weer vrolijk naar haar eigenaar terug gaat ;)

Misschien moet je toch het hele topic even lezen :) het gaat dus om een boerderijkat van de buren die er niet mee naar de da gaan en de kat zit nog bij ts.

Ik ben het met je eens dat iedereen voor zijn dieren hoort te zorgen, maar ik weet ook uit ervaring dat het asiel/dierenbescherming hier niks aan kan doen als de boeren niet aan de bel trekken, en dat de meeste boeren het wel prima vinden dat de katten er zijn maar er niet te veel gedonder mee willen hebben..
Daarnaast heb ik minder goede ervaringen met 144 bij mn vrijwilligerswerk bij de ambu en ik reken persoonlijk ook niet te veel meer op ze.. (half dood schaap waarvan de eigenaar onbekend is, schaap leek dood maar leefde dus nog, kreeg als antwoord dat ze wel even een formuliertje zou sturen, en dat is maar 1 voorbeeld) ik zou dus zelf zorgen dat de kat geholpen word en daarna bij ts kan blijven wonen

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:52

dierenfan schreef:
blacky94:

Nee dat snap ik, alleen sommige reacties, doen net alsof de TS wel onmiddelijk naar de DA moet rennen omdat de kat misschien wel iets heeft waardoor hij ''zomaar ineens'' tussen nu en een uur dood neer kan vallen. Maar wij zijn geen dierenarts, en zoals TS al aangaf vond de DA het ook niet zo dringend om er nu gelijk naartoe te moeten rennen.

Als het een kat is die zomaar aan is komen waaien, zou ik ook eerst kijken of wat ie heeft niet vanzelf over gaat (zeker aangezien die nog zo actief en alert is), kijken of ze een eventuele eigenaar kan vinden en dan als het na een paar dagen niet beter is toch maar eens contact opnemen met de DA. Dat ie er dan bij de TS ondertussen al zo'n 2 weken zo bij loopt, tsja kan gebeuren, zeker aangezien de TS al aangaf dat hij er pas sinds een paar dagen ook overdag zit en voorheen alleen 's ochtends/'s avonds/'s nachts. En zoals ik al eerder aangaf, waarschijnlijk liep die kat er ook al zo bij voor die aan kwam lopen bij de TS, en bij de TS zelfs een beetje is gaan opleven, dan maken die 1,5e dag echt geen verschil meer.

Edit; stukje weggehaald. Sorry dierenfan, bepaalde reactie van iemand anders verward met een reactie van jou terwijl die niet van jou was. Mocht je het gelezen hebben, neem me niet kwalijk, mijn fout.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:06

dees_daan schreef:
dierenfan schreef:
blacky94:

Misschien moet je toch het hele topic even lezen :) het gaat dus om een boerderijkat van de buren die er niet mee naar de da gaan en de kat zit nog bij ts.

Ik ben het met je eens dat iedereen voor zijn dieren hoort te zorgen, maar ik weet ook uit ervaring dat het asiel/dierenbescherming hier niks aan kan doen als de boeren niet aan de bel trekken, en dat de meeste boeren het wel prima vinden dat de katten er zijn maar er niet te veel gedonder mee willen hebben..
Daarnaast heb ik minder goede ervaringen met 144 bij mn vrijwilligerswerk bij de ambu en ik reken persoonlijk ook niet te veel meer op ze.. (half dood schaap waarvan de eigenaar onbekend is, schaap leek dood maar leefde dus nog, kreeg als antwoord dat ze wel even een formuliertje zou sturen, en dat is maar 1 voorbeeld) ik zou dus zelf zorgen dat de kat geholpen word en daarna bij ts kan blijven wonen

daarom ook mijn helaas!!! verschilt het per regio. Ik zou overal zo'n goede samenwerking willen hebben als dat er hier is tussen al de organisaties. Hier in de buurt wordt dus wel degelijk actie ondernomen gelukkig. ;)

maar katten is een probleem en zal altijd wel een probleem blijven ook in sommige gevallen op een aantal boerderijen, campings e.d. dweilen met de kraan open? Nee dat niet elk jaar verbeterd het wel wat maar het gaat mondjes maat en zo lang er mensen katten blijven dumpen (al dan niet geholpen) zullen de problemen ook wel blijven.

In elk geval sorry TS voor het afdwalen en hopelijk gaat het uiteindelijk helemaal goed komen op welke manier het dan ook gebeurd en wordt de kat snel geholpen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:08

Sommige reacties zijn inderdaad weer erg overtrokken. Zo op de foto ziet de poes (een lapje is altijd poes) er helemaal niet doodziek uit. Kun je niet in haar bek kijken? Ik heb eens 1 gehad waar een botje dwars tussen de tanden zat en dat stonk heel vreselijk. En als een kat zich niet wast zien ze er al snel verfromfaaid uit. De dikke buik zullen wel wormen zijn. als er dode jongen ofzo in zitten ruik je dat heus niet, want die komen er wel uit voor ze gaan rotten. En als ze zouden rotten was de kat al lang dood geweest. Dus inspecteer de bek en ontwormen, dan hoef je misschien helaal niet naar de DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:09

Is heel jammer idd!
Ik denk dat het alleen maar erger word.. Hier is dat wel zo iig elk jaar komen er meer kittens binnen, dweilen met de kraan open idd..
Sorry even offtopic..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:21

pillow schreef:
Sommige reacties zijn inderdaad weer erg overtrokken. Zo op de foto ziet de poes (een lapje is altijd poes) er helemaal niet doodziek uit. Kun je niet in haar bek kijken? Ik heb eens 1 gehad waar een botje dwars tussen de tanden zat en dat stonk heel vreselijk. En als een kat zich niet wast zien ze er al snel verfromfaaid uit. De dikke buik zullen wel wormen zijn. als er dode jongen ofzo in zitten ruik je dat heus niet, want die komen er wel uit voor ze gaan rotten. En als ze zouden rotten was de kat al lang dood geweest. Dus inspecteer de bek en ontwormen, dan hoef je misschien helaal niet naar de DA.

Dus wel!
[BB] kat bevalt maar niet?

Jellebie

Re: Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 01:56

Ik heb zoveel mogelijk bij gelezen maar het is nogal laat dus het wil niet helemaal lukken := , probeer het morgen nog een keer.

De kat was vanavond ineens weg, en hij is in 3 weken nog geen 1 avond weg geweest dus daar schrok ik toch wel een beetje van. Om 8 uur was hij er nog niet, maar ik ben net wezen kijken en toen lag hij weer heelijk op mijn dekens te slapen, de lieverd.
Begin van de avond nog even met de zoon van de boer gesproken om te vragen waarom de kat niet zwanger kon zijn. En dan krijg je weer zo'n lekker simpel antwoord: 'Omdat dat gewoon niet kan'. Waarop ik natuurlijk weer vroeg:' Waarom dan niet, is ze gesteriliceerd of hebben we hier volgens jou geen katers lopen?' Dus hij: 'Nee ze is niet gesteriliceerd en we hebben hier wel katers maar het is herfst, katten bevallen alleen maar in de zomer.' Goed, toen wist ik al genoeg.

De kat kan dus wél zwanger zijn.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 02:04

unamie schreef:
pillow schreef:

Dus wel!
[BB] kat bevalt maar niet?

Maar de kat stinkt al vanaf dat ze hier is zo erg (ruim 3 weken dus), had ze dan al niet allang dood moeten zijn als er zolang rottende kleintjes in zouden zitten? Verder maakt ze ook geen zieke indruk, dat had wel anders moeten zijn als ze vergiftigd was lijkt mij? Ik weet het niet hoor, zoals ik eerder al zei ben ik geen dierenarts en heb ik hier niet heel veel verstand van maar ze is zo levendig en eet zo goed, dat je buiten de stank en haar vieze bruine plekken op haar lichaam niks merkt.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:45

Ik begrijp je dilema. Wij zijn net verhuisd, en ook hier lopen er een hele hoop (zwerf)katten rond. Binnen laten doe ik niet, ik heb zelf al 2 katten, waaronder een niet-gesteriliseerde raskat waarmee ik hoop te gaan fokken als alles goed gaat. Daar wil ik dus geen ongecastreerde zwervers bij die god weet welke ziektes hebben.
Maar sommige van die zwervertjes he... :(:)
Tot hiertoe geen zieke dieren gelukkig, maar wel een aantal heel erg dunne dieren, en katten wiens vacht er op zn zachtst gezegd onverzorgd uitziet. Laatst een heel mooie poes die onder het kleefkruid zat. Helaas ook erg bang, dus heb haar tot hiertoe nog niet kunnen helpen. Voer en een droog plekje uit de wind kunnen ze hier wat mij betreft allemaal krijgen in de schuur, maar ik durf niet te zeggen wat ik zou doen als er een zieke kat komt aangewaaid. De eerste zou ik waarschijnlijk wel naar de DA brengen, en nummer 2 en 3 vermoedelijk ook nog wel. Maar daarna? Je kan niet blijven geld uitgeven aan dieren die eigenlijk niet van jou zijn. Dat is een straatje zonder einde, want er zijn meer zielige/zieke dieren dan centjes op mijn bankrekening.

Ik vind het geweldig dat je iets wil doen, maar begrijp heel goed dat je daar 2X over nadenkt. Verder, als jou DA zegt dat je tot maandag kan wachten, dan zou ik daar ook gewoon op vertrouwen. Voor zo ver mijn mening ertoe doet: als een kat goed eet en uit vrije wil rondloopt (naar de andere boerderij), dan lijkt het me niet dat ze op sterven na dood is. Mocht morgen blijken dat ze plots een stuk zieker is kan je nog altijd kijken wat je doet.

Veel succes ermee, en laat zeker weten wat de DA gezegd heeft :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:59

Jellebie schreef:
Maar de kat stinkt al vanaf dat ze hier is zo erg (ruim 3 weken dus), had ze dan al niet allang dood moeten zijn als er zolang rottende kleintjes in zouden zitten? Verder maakt ze ook geen zieke indruk, dat had wel anders moeten zijn als ze vergiftigd was lijkt mij? Ik weet het niet hoor, zoals ik eerder al zei ben ik geen dierenarts en heb ik hier niet heel veel verstand van maar ze is zo levendig en eet zo goed, dat je buiten de stank en haar vieze bruine plekken op haar lichaam niks merkt.

Ja dat lijkt mij ook
Die eigenaren zijn toch echt erg..
Niet gesteriliseerd maar ze kan niet zwanger zijn _-:(