.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:39

Silence schreef:
kohtje schreef:
In laten slapen is ook wel een hele dure grap tegenwoordig 35 euro is niets.
Gewoon op een rustig plekje laten liggen.

Hier krijg ik altijd zo de kriebels van he.
Voor bijv een paard of hond is €35 niks, maar omdat het dan maar een hamster is is dat te duur en moet het beestje maar liggen te creperen. Bah....
Neem gewoon je verantwoording tot het einde als je besluit aan dieren te beginnen.
Je weet dat ze geld kosten, wil je dat er niet in steken, dan ben je imo geen dier waardig

TS sterkte.

En bedankt! Ik heb een heleboel dieren en ja er zit bij mij verschil tussen een kip die dood gaat of een van mijn honden. Aan de een geef ik meer uit dan aan de ander en daar schaam ik mij niet voor. Dood gaan van een dier hoeft echt geen creperen te zijn . Moeten we dan in de natuur ook al die dieren maar een spuitje geven als ze bezich zijn dood te gaan?

Shirley

Re: Hamster is aan het doodgaan, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:51

Mensen, ga dat meisje nou alsjeblieft geen schuldgevoel aanpraten !
Ze heeft netjes het advies van de dierenarts opgevolgd en dat advies ook van andere Bokkers gekregen.
En had ik het topic eerder gezien, had ik dit advies OOK gegeven.

Een diertje in die conditie reageert niet eens meer op pijnprikkels, dus dat heftige lijden zal wel meevallen. Denk dat een ieder die dieren heeft ( en ervan houdt ) toch echt wel het verschil kan zien tussen een oud, wegglijdend dier en een dier in nood of heftige doodsstrijd door bijvoorbeeld een ongeluk of ernstige koliek o.i.d.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:51

Jolliegirl schreef:
Nessah schreef:
Dus jullie verwachten van een 15 jarig meisje dat zij zonder overleg met haar ouders in haar eentje in het donker naar een williekeurige dierenarts gaat fietsen?? Dat vind ik pas bizar!

Dit was vanmiddag al gaande, dus dit deel van jouw post is niet van toepassing.
Het diertje is inmiddels overleden, en ik vind dat de ouders hier de verantwoording voor hadden moeten nemen en niet TS!

haar vader was aan het werk en haar moeder had geen batterij dus de telefoon stond uit.. Dus TS kon niet met haar ouders overleggen, dus stond er alleen voor.
Hoe moesten haar ouders in deze situatie dan de verantwoording nemen volgens jou?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:01

kohtje schreef:

Nou ik weet niet wat voor dierenarts jij hebt, maar een dierenarts met een beetje een hart voor dieren zal echt niet zoveel vragen voor het inslapen van een hamster. Meestal is het rond de 10 euro als ze het al niet voor niks doen.
Dieren kosten nou eenmaal geld, dat moet je van van tevoren bedenken en je moet een dier niet laten lijden, zal je zelf ook niet willen toch?

Maar de TS is nou ook weer niet schuldig, want ze was wel in paniek als ik het zo lees.
Maar ik denk en hoop dat ze wel heeft geleerd om volgende keer gelijk naar de DA te gaan, want een dier lang laten sterven is echt triest. Dat haar ouders er niet waren is jammer, maar desnoods vraag je aan een van de buren of ze je brengen of helpen, ja, ik noem maar wat. Er is altijd wel iemand.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:15

Jaaa, alle moraal ridders verzamelen!!!

Altijd zó gezellig op BB :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:23

LiNdA1986 schreef:
kohtje schreef:

Nou ik weet niet wat voor dierenarts jij hebt, maar een dierenarts met een beetje een hart voor dieren zal echt niet zoveel vragen voor het inslapen van een hamster. Meestal is het rond de 10 euro als ze het al niet voor niks doen.
Dieren kosten nou eenmaal geld, dat moet je van van tevoren bedenken en je moet een dier niet laten lijden, zal je zelf ook niet willen toch?

Maar de TS is nou ook weer niet schuldig, want ze was wel in paniek als ik het zo lees.
Maar ik denk en hoop dat ze wel heeft geleerd om volgende keer gelijk naar de DA te gaan, want een dier lang laten sterven is echt triest. Dat haar ouders er niet waren is jammer, maar desnoods vraag je aan een van de buren of ze je brengen of helpen, ja, ik noem maar wat. Er is altijd wel iemand.

Ik heb 50 euro betaald op een zaterdagavond voor een ratje :o
Mijn eigen Da was er niet.
Als je een dier neemt,moet je de kosten van de DA erbij nemen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:26

Wordt hier nou eigenlijk nog gelezen ?

TS heeft netjes de dierenarts gebeld en het advies gekregen het diertje rustig te laten sterven ...

Ik hoop echt dat als ik straks ( rond de honderd graag ...) in mijn bedje in mijn slaap probeer te overlijden er niet een aantal mensen om mijn bed komt staan met betonblokken en kussenslopen |o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:54

Misschien een idee om hier een apart topic over te openen? Ts was in paniek, heeft enkele adviezen gekregen, hamstertje is ondertussen overleden, zaak opgelost lijkt me zo :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:06

Shirley schreef:
Ik hoop echt dat als ik straks ( rond de honderd graag ...) in mijn bedje in mijn slaap probeer te overlijden er niet een aantal mensen om mijn bed komt staan met betonblokken en kussenslopen |o

Vind me hypocriet, maar ik maak toch zeker verschil tussen een mens en een hamster...Een mens doodslaan, doe normaal.. dat je die vergelijking durft te maken...

Een muis,hamster die maak ik rustig zelf dood, op welke manier dan ook als het maar in één keer gebeurt. Die zijn er klein genoeg voor, appeltje eitje.
Heb ik weinig moeite mee geloof ik....
Maar ach, dat zal komen omdat ik in een slachterij heb gewerkt ofzo...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:12

Dat durf ik, dat zie je :)
Ik betrek het toch alleen op mezelf, dan mag ik dat gerust zeggen ...

En nee, het ligt niet aan jouw "slachtverleden" , meerdere mensen gaven dezelfde tips en ik zou het ook durven in geval een diertje zwaar gewond ligt, maar niet in dit geval, nergens voor nodig om dan een jong meisje dat bijna op te dringen :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:15

Ik heb haar niets opgedrongen..
Sterker nog, als ik in de buurt had gewoont (nu 50 km, vind ik te ver) had ik haar best willen helpen.
Ik vind dit onder de verantwoording van de ouders vallen! :( Triest dus.

meiske kan er niets, maar dan ook niets aan doen! :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:21

Ik val je er ook niet persoonlijk op aan, Jolliegirl, ik bedoelde het meer in het algemeen.
Het werd haar van diverse kanten aangeraden.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:33

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:44

Meisje, maak je niet druk !
Het is goed zo ...

Je hebt netjes de dierenarts gebeld en zijn advies opgevolgd.
Denk dat dit voor jezelf ook beter is dan dat je het gevoel zou hebben je diertje met geweld om het leven te hebben gebracht :(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:47

[***] schreef:
Ik wil graag ff zeggen dat mijn ouders hier niets aan hadden kunnen doen. En als ik dan niemand kan bereiken, wat moet ik dan? Op zo'n moment kan ik gewoon niet helder nadenken om misschien naar de buurman te gaan.

Ik ben gister al dierenbeul door iemand genoemd, dit heeft mij gewoon gebroken op dat moment, omdat ik niets heb gedaan om het diertje te 'vermoorden' en gewoon heb gekeken hoe hij dood lag te gaan... Wat dat betreft ben ik echt een mietje en kan ik zo'n dier niet op zo'n manier aan zijn einde helpen! En nogmaals, mijn ouders konden hier niks, maar dan ook niks aan doen!

meid, je hoeft je niet te verantwoorden hoor ;)
je bent echt geen dierenbeul omdat je je diertje niet durfde zelf dood te maken, ik kon dat voor een jaar geleden ook echt niet (en met mijn eigen dieren zou ik ook twijfelen denk ik)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:55

Meid..je ben geen uitleg verplicht!!
En dat je dierenbeul genoemd word vind ik erg ver gaan.. Triest..

Heb je hem fijn kunnen begraven?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:02

Laat je niet gek maken hier je hebt het netjes gedaan. Sterkte.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:14

aaawh wat jammer Y;( sterkte.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:48

Sterkte meid. Ik weet zeker dat jij een goed bazinnetje voor je hamster bent geweest!!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:03

hamsters zijn zwakke diertjes. Ik wil ze niet meer hebben in huis, die ellende altijd.

Ik ben laatst met de hamster van mijn dochter naar de DA geweest om hem in te laten slapen, ik durfde hem zelf ook niet dood te maken maar kreperen vond ik ook zielig. Ik was 15 euro kwijt. Viel op zich wel mee, maar ja, je koopt er zo twee nieuwe voor, dat wel.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:31

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:42

Myfairytale schreef:
Ik vind het erg naar voor zowel TS als het diertje.

En het spijt me zeer, maar ik ben 28 en kan ook geen hamster of konijn doodmaken.
Beetje respectvoller en begripvolle reageren mag best.

TS: veel sterkte ermee en hoop dat dit nare wachten gauw voorbij is!

ben ik het mee eens, kortzichtig van mensen om iemand in zo'n situatie te gaan bekritiseren.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:43

Jolliegirl schreef:
Shirley schreef:

Vind me hypocriet, maar ik maak toch zeker verschil tussen een mens en een hamster...Een mens doodslaan, doe normaal.. dat je die vergelijking durft te maken...

Een muis,hamster die maak ik rustig zelf dood, op welke manier dan ook als het maar in één keer gebeurt. Die zijn er klein genoeg voor, appeltje eitje.

Jou advies is toch wel vaak doodmaken, niet alleen in dit topic. "Zakelijk" gezien kan ik het best met je eens zijn, waarom een dier laten lijden ( maar wanneer lijdt een dier? ).
Het meisje is 15 jaar, haar hamster, is haar hamster een diertje wat ze enorm lief heeft, moet haar laatste herinnering zijn dat ze hem zelf doodgeslagen heeft?? Gadver. Er spelen hier enorm veel emoties mee, en daar hou jij weinig rekening mee. Je was er zelfs wel even heen gegaan, om het beestje dood te maken. Wat zou dat meisje daar "blij" mee geweest zijn.

Dan schrijf je eerder dat je een paard toch ook dood, door te laten inslapen, of schieten. Klopt maar dit gebeurd dan deskundig.
Of zeg je dan ook tegen een meisje van 15, pak een schietmaskertje en ga je pony uit zijn lijden verlossen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:43

Ik heb nergens gezegd dat ze dit diertje moet doodslaan... nérgens!
Ik ben de discussie met anderen aangegaan...

Dus dat mijn advies vaak ''doodmaken'' is, is niet waar. :)
En was ik erheen gegaan om het diertje dood te maken?? Wat dacht je van naar de dierenarts rijden??
Maar om te komen helpen om een dier uit zijn lijden te verlossen vind ik 57 km toch een béétje ver weg enkele reis..

Wat betreft uit het lijden verlossen:
Dit heb ik al eens eerder gedaan voor een bokker omdat haar ouders het vertikte!
Die woonde 7 km verderop. Heb het diertje weggebracht en notabene ook de rekening betaald voor haar!
Haar ouders vertikte het... Dat arme konijn..Had een volledig open buikwond omdat hij had gevochten!

Een hond,kat,paard vind ik een ander verhaal...Ik merk toch dat daar al sneller de dierenarts bijgehaald word. :)

Dus nee.. Jouw bericht naar mij toe is niet helemaal eerlijk.. Denk eerder dat je de bokkers moet aanspreken die haar dierenbeul noemen.....
En als je me verkeerd heb begrepen n.a.v mijn berichten, stuur me dan even een pb ipv hier in het topic :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:45

Jolliegirl schreef:
Shirley schreef:

Hierdoor krijg je toch de indruk.....

Maar goed ik laat het hierbij, het spijt me voor TS.