als honden eigenaar kiezen voor inslapen of toch asiel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:46

NathalietjeB schreef:
dankje wel...we zijn vanmorgen heel aso geweest en hebben de hond bij de kennis "gedumpt" omdat ze het allemaal zo goed wist en het allemaal wel even kon regelen in nog geen uur heeft ze de hond terug gebracht onder de smoes van dat ze geen tijd had :')
ik heb haar hatelijk bedankt voor haar tijd en gedrag en hoop dat ze zich bij mijn ouders t eerst komende half jaar niet meer vertoont ik walg van zulke mensen....

wel heeft t asiel een aanbod gedaan waar we nu nog 1 keer mee gaan proberen in zee te gaan en dat is hem in zijn hoofd laten kijken en met nog een andere gedragsdeskundige die met politie honden werkt te kijken wat er nog te doen valt aan zijn rare gedrag.
volgens het asiel worden "rare" honden door hem bekeken en als dat alsnog blijkt dat het echt in zijn hoofd zit gaat er alsnog de spuit in...

maar mijn moeder kan t niet over dr hart verkrijgen om hem in t asiel te gooien in een betonnen hok ze zegt dat heeft hij gewoon niet verdient en kan daar nog een jaar of jaren zitten.
en als ik mijn zoontje mee neem naar mijn ouders gaat de hond de tuin in of word in huis gemuilkorft dit was wel op aanwijzing van de DA en het asiel waarmee we gesproken hebben vanmorgen

dus dit is echt het aller allerlaatste wat ze nu nog gaan proberen en anders houd t toch echt gewoon op ..

Kijk daar heb je het al,ze weten het altijd beter maar als het puntje bij het paaltje komt ,komen ze allemaal terug.
Je maakt een goede keuze ,doen wat je moet doen!
Sucses

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:52

pinkie87 schreef:
Nathalie ik heb je al gezegd ik wil graag kennis maken met die hond

Maar je zus zegt dat ie niet naar vreemde hapten
Jij zegt dat ie niet met katten kan maar jou mam zegt van wel bij

Dus wel heel dubbel allemaal.

Maar het aanbod staat nog

Ik begin het karakter van de hond te begrijpen... De hele familie zegt iets anders! Dat heet een rangordeprobleem.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:56

judith370 schreef:
Echt belachelijk, het is en blijft jullie hond, en jullie keus :n

En trouwens: asielen zitten vol met dieren die wel normaal zijn.

Ik zou voor inslapen kiezen, laat die stomme kennissen gewoon voor wat het is. Straks bijt de hond iemand anders en wie weet raakt ie wel vreselijk gewond, want die kent de hond niet zo goed als jullie.

Het is jullie hond en jullie keuze. Inslapen is niet zo heel erg als bijvoorbeeld van asiel naar asiel en baas naar baas, daar worden deze soort honden mogelijk nog agressiever van.

Maar ik zou eerst gaan proberen, die hond zelf goed aan te pakken, mogelijk is ie gewoon te vroeg uit het nest en dus heel dominant en dus ook naar jullie.

Jullie zijn de baas en jullie gaan als eerste eten en dan pas de hond en vooral niks geven als ie bedeld en meer van dat soort dingen en wie weet lukt jullie om Milan Cesar bij te halen??? die kan het beter beoordelen of het een aangeboren afwijking is of dominantieproblemen zijn.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 15-11-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:57

Nathalie ik vind het toch wel apart
Je plaatst in meerdere topics tegenstrijdige dingen.
Je zegt dat ie niet met katten kan en vervolgens zegt je moeder dat het wel kan.

Mijn oom en tante hebben tegen alle adviezen in ook een border collie genomen terwijl ze ook kinderen hebben.

Deze hond begon op het gegeven moment ook de kinderen te drijven.
Sinds ze met haar op de honden club zit en oa aan schapendrijven doet is er niets meer aan de hand met haar.

Met een border collie kun je niet alleen maar gaan wandelen die moeten zoals constant getriggerd worden om iets te doen te hebben.

Er zijn in de andere topics al zoveel adviezen gegeven.
Inge heeft je meerdere malen aangeboden om te helpen en weet een goede gedragsdeskundige die wel raad weet met de hond. Maar dat veeg je elke keer weer van tafel omdat je het blijkbaar allemaal zelf wil oplossen.

Mits er medisch niets aan de hand is. ( ik vind dat jullie dat verschuldigd zijn aan de hond om dat uit te laten zoeken)
Vind ik het niet fair tegenover de hond om gedrag wat jullie zelf veroorzaakt hebben maar weg te stoppen en de hond in te laten slapen of naar het asiel brengen.

Ragdollcat

Re: als honden eigenaar kiezen voor inslapen of toch asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:00

Ja ik lees ook vaak dat een Border Collie problemen geven omdat ze te weinig iets te doen hebben.

Het zijn werkhonden he, dus niet geschikt voor enkel wandelingetjes en in huis met kinderen.

Niet voor niets wordt er vaak gezegd zoek een ras uit dat bij je past en de dingen die je aan kan bieden en vooral wat je niet kan aanbieden.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:02

Precies en doe je dat niet dan krijg je dit gedrag.

Ik vind in dit geval dat er gewoon wordt weggelopen voor de gevolgen.
Terwijl er zoveel hulp is.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:11

Ook de berichten zijn heel tegenstrijdig op Facebook die Nathalie heeft geplaatst.
Wat bestaat de wereld toch uit bemoeizuchtige mensen wordt er gepost.
Op de vraag of dit over het topic op bokt gaat zegt ze dat het over die kennissen gaat.
Maar als er dan wordt gezegd dat ze zelf dat topic heeft geopend.
Is het antwoord helaas wel heb soms een hekel aan zulke mensen.
Met andere woorden wij zijn met z'n alle bemoeizuchtig.

Wat wil je nu precies?
Wil je medelijden of wil je hulp?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:07

Het is denk ik vooral de vraag wie er het meest realistisch tegenaan kijkt...jullie of de kennissen.

Het kan best zijn dat jullie er zo dicht op zitten dat jullie niet zien dat de hond zo doet vanwege de situatie waar jullie het dier in plaatsen. Ook al doe je voor je gevoel nog zo goed je best, het kan natuurlijk best zo zijn dat de sfeer bij jullie zodanig is dat de hond op gaat spelen en dan is het niet zo vreemd wanneer dit steeds erger wordt...zeker gezien dit een typisch probleem lijkt te zijn voor een ras als dat van deze hond.

Het zou dan wel zo eerlijk zijn om de hond nog eens goed door een ander te laten beoordelen, die er wat verder vanaf staat en veel verstand heeft van deze honden en problematiek. En zo te horen gaat dat gebeuren, dus dat is wel goed aangepakt lijkt me :)

Vergelijk het een beetje met een paard waarvan men zegt dat het een enorme rotzak of enorm onbetrouwbaar is...hoe vaak komt het niet voor dat zo'n dier bij iemand anders ineens helemaal opbloeit en wel gewoon goed op zijn plek is :(:)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:46

Hoe gaat het ondertussen met de hond?

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:55

Ik heb niet de tijd om al bovenstaande berichten te lezen, maar ik wil wel graag even reageren.

Ik ben vorige maand naar de opendeurdag van een asiel geweest. Hier zaten meer dan honderd honden, ieder in een hokje van 2m op 2m. Er waren honden bij die er al meer dan twee jaar zaten. Aangezien jouw hond bekend staat als een hond die bijt, zullen mensen liever een hond gaan adopteren die weg moest omdat zijn baasje gestorven is. (ik geef maar even een voorbeeld) Het lijkt me dus dat zo een hond nogal veel kans maakt om daar de rest van zijn leven te moeten zitten. Dan vind ik inslapen veel diervriendelijker.

Ik weet niet of hier al iets over gezegd is, maar is het geen mogelijkheid om een oproepje te doen naar mensen met een boerderij of zij hem niet willen overnemen? Border Collies zullen zitten daar volgens mij meer op hun plaats dan in een woonhuis, door hun zenuwachtig karakter. :)

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:15

Als het goed is werken dierenartsen niet mee met het inslapen van gezonde honden.. Tenzij echt is vastgesteld dat de hond gevaarlijk is.
Ik denk ook dat de hond niet op zijn plek is. Honden bijten niet zomaar, daar zijn al een hoop signalen aan vooraf gegaan.
Dat die kennissen hem daardoor niet aankonden, betekent niet per definitie dat die hond 'ziek' is.
Als ik het topic zo lees, dan krijg ik meer en meer het gevoel dat deze hond niet op zijn plek is.
Waarom gaan jullie niet gewoon op zoek naar een ander baasje ipv meteen naar het asiel of inslapen? Ook wel een beetje gemakzuchtig als je het mij vraagt...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:14

zo ver ik van der gehoord heb willen haar ouders eerst kijken of ze geen tumor in der hoofd heeft zo dat ze daar zeker van zijn

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:43

spoekie schreef:
Honden bijten niet zomaar, daar zijn al een hoop signalen aan vooraf gegaan.

Hier wil ik toch even op inspringen.
Zoals ik in het begon van dit topic al schreef heeft m'n schoonmoeder precies het zelfde gehad met ook een border collie.Ook deze hond vloog vanuit het niets mensen aan, ook de baasjes.....
Zo zat je dr te aaien en zat ze kwispelen, oortjes ontspannen naar beneden hangend, oogjes tevreden half dicht....en het volgende moment hing ze bijna in je hand. Zonder waarschuwing.....zonder signalen of veranderingen in houding, ogen, oren, staart noem maar op.....nog geen geluidje vooraf.....
Wij zelf waren er op bedacht maar er is al een keer iemand voor naar het ziekenhuis gereden met als gevolg 9 hechtingen in dr hand en pols.....
Ook als je als bekende zijnde binnen kwam probeerde ze je in je benen te bijten....overigens bij mij nooit gelukt wegens snel reactie vermogen en een flinke schop. (Ja is sneu, maar liever zij pijn dan ik hechtingen in mn been)

De hond kreeg voldoende beweging, en nieuwe uitdagingen, schapen drijven, koeien drijven, spelen, alles wat je je kan bedenken.

Uiteindelijk is deze hond ingeslapen wegens een ongeluk, (onder de auto gekomen met verbrijzelde heup als gevolg) maar als mijn zoontje een paar jaar eerder was geboren dan was de hond zeker eerder ingeslapen omdat ze gewoon weg niet te vertrouwen was....zelfs de DA had dr bestempeld als gevaarlijke hond.
De moeder van deze hond had het zelfde gedrag, misschien toch een erfelijk iets ?

De huidige border van mn schoonouders is totaal het tegenover gestelde... ADHD van hier tot Tokio, altijd vrolijk, zeer betrouwbaar, kan alleen geen schapen drijven en haalt de koeien als zij denkt dat het tijd is... Kortom....als werkhond niets waard, maar o zo'n fijne gezins hond...

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:46

ok jullie hebben een dominante hond die jullie niet aankunnen en nu is jullie oplossing op hem in te laten slapen?
Gevalletje Ceasar Milan..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:57

Zou het 'in huis' niet het hele probleem zijn? Gezien het ras...
In elk geval goed dat jullie het beestje laten nakijken :) Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:24

@TS, kan de fokker van de hond jullie hier niet helpen?

Ik heb zelf niets anders als borders (uit werklijnen) ja, die werken aan de schapen, maar leven ook in huis.
En als er in de winter eens een aantal weken niet gewerkt of getraind wordt is dat ook geen punt, dan blijven dat lieve gezinshonden.
Maar ik heb er wel op gelet dat ze uit (mentaal) gezonde ouderdieren komen.

Denk dat daar een stuk van het probleem zit, niet genoeg selectie bij de fok, ook niet op karakters!
Moest ik een geniale hond aan de schapen hebben, maar met een rot-karakter, dan zou ik er nog niet aan dénken die in te zetten voor de fok. Terwijl andere mensen dat gewoon wel doen.

Zonder de hond gezien te hebben vind ik dit niet in te schatten of deze hond nog te herplaatsen is...

Schapendrijven of leven op een boerderij is niet voor elke bc de standaardoplossing, misschien heeft ie wel gewoon een kronkel in de kop.
Tja, en dat klinkt hard, maar dan ben ik eigenlijk ook voor inslapen, vind dat naar de hond toe eerlijker als hem jaren in een asiel te laten zitten.
En dat zeg ik dan terwijl ik zelf hier een hond uit de rescue heb opgenomen met een ernstig bijtverleden, die hond heeft hier nog niet een keer iets fout gedaan...mocht gewoon hond zijn hier!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:29

Ik denk dat mijn mama ook dezelfde zou maken als de jouwe hoor.
Zoiets wil je toch niet op je geweten hebben? Als hij écht gestoord is, om het dan maar zo te noemen, zal een asiel daar niet veel goeds aan doen. En dan nog, zoals je zelf zegt, daar zadel je een ander toch niet mee op?

Wat zegt jullie DA ervan?