Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:28

MelodyT schreef:
Gewoon Breakstick tussen die kaken,draaien en aan zn halsband weg laten trekken door iemand uit de omgeving.Echt niet gaan slaan en schoppen word ie alleen maar agressiever van.

En als er niemand anders in de buurt is die wil helpen?
Juist....dan zit je, terwijl jouw eigen hond bloedend en gillend op de grond ligt.

Ik heb begin dit jaar een zelfde soort topic geopend nav meerdere aanvallen van een x bull mastiff die in de wijk van mijn moeder woont.
Politie en gemeenten doen NIETS, inmiddels heeft deze hond ook andere honden gegrepen én een kind.... ;(
Reden voor mij om het heft in eigen hand te nemen, ik laat regelmatig de hond van mijn moeder uit tezamen met die van mij en als dat beest ook nog maar 1x wat doet krijgt hij een koeienprikker met 500 volt in zijn lijf.

Sansevieria

Re: Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:45

@Wildgirl: wat erg is dat!
Ik hoop dat jullie het opgelost krijgen, voor alle partijen.
Lijkt me verschrikkelijk als je niet eens gerust met je hond op straat kunt!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 12:47

Joyce nee ik had niet de tijd om alles rustig op film te zetten, ik heb die hond moeten trappen en schoppen of mijn leven dr vang af hing en dat hing het ook, dat ding kwam de hoek omzijlen dus was dr niet op voorbereid.

Wildgirl dat is dus hier precies zo, ze kunnen niet doen, hebben geprobeerd hem te vangen dan zou die afgevoerd worden en een spuit krijgen maar ze krijgen ze niet te pakken. De eigenaars geven gewoon niet thuis, ze zijn niet gechiped dus bewijs dat ze van hun zijn is dr niet.

Zon koeienprikker is dat dodelijk? Want dan ga ik dr ook een aanschaffen, en waar kan je die kopen?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:00

Sterkte met verlies van je hond.
Wat een vreselijke situatie. En ik vind t zelfs nog sneu voor de hond waar t om gaat.
Jammer dat zn eigenaars m zo gemaakt hebben.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 13:05

Dankjewel Carina mijn emoties lopen op zon moment alle kanten op we zitten er zelfs aan te denken om te gaan verhuizen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:57

CarinaR schreef:
En ik vind t zelfs nog sneu voor de hond waar t om gaat.
Jammer dat zn eigenaars m zo gemaakt hebben.
Dat bedoel ik. Gun die hond alle leven, maar denk niet dat 't dier zelf nog gelukkig wordt op deze manier.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:11

Wildgirl....je hebt niet perse een ander persoon nodig.Kunt die hond ook zelf aan zn halsband pakken,Breakstick erin op de plek waar je de meeste ruimte hebt.Draaien en los.....
Maar is makkelijker als er iemand helpt want waar laat je.die hond als ie losgelaten heeft.....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 08:47

Joh MelodyT wil je zo'n hond nog op een vriendelijke manier verwijderen op dat moment? Nee. Op dat moment giert de adrenaline door je lijf en wil je hem dood (geloof me, basic instinct).

TS ik weet niet of je dit al gedaan hebt, maar mochten er foto's van je overleden hondje zijn na de aanval (met bloed e.d. zou ik een before en after foto bij die mensen in de bus stoppen.) Hopen dat het ze wakker schrikt.

En wat raar dat als iedereen weet van wie die hond is, dat die mensen geen boete hebben gehad voor het los rond laten lopen van de hond (zonder toezicht). Net is als in het verhaal eerder hier gepost..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 08:49

Als je hoofd koel blijft heb je de meeste kans dat hij er zonder al teveel schade afkomt.....believe me.Loop nu een jaar mee in de pitbullwereld en een breaksticky is toch wel erg handig.
Bij schoppen en slaan trigger je alleen maar.....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:27

Ik snap wel wat je bedoeld, maar houd rekening met het menselijke aspect, adrenaline, etc. Iemand die niet in dat wereldje rondloopt reageert naar basic instinct. Dat is hetzelfde met mensen die geen paarden kennen en er komt een losgebroken paard aangerend. Deze zijn groter dan ons, dus eerste instinct zegt rennen. Wij draaien in dat wereld en dus zeggen wij, ernaar toe gaan en proberen te vangen.

Snap je? Ik denk dat je ook eerst een soort training moet hebben om het losmaken met een breakstick (op een goede en daarmee snelle manier) mogelijk te maken. Want als amateur zouden er volgens mij wat tandjes missen in de hektiek of de werking van de breakstick wegvallen wegens verkeerd gebruik.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:44

ik denk dat zo'n koeienprikker met stroom toch het beste helpt, van zo'n stick schrikt dat beest niet maar van stroom wel.

klinkt zielig maar wij hebben, om ons erf aan te geven een lijntje met stroom voor de oprit gespannen waar onze honden 1x tegenaan gelopen zijn en stroom kregen, nu (ook zonder lijntje) durven ze niet meer de oprit af.
misschien, als je zo'n koeienprikker met stroom gebruikt, is het ook 1x en nooit meer. met zo'n stokje zullen ze toch niet zo'n schrik moment hebben als met stroom.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:08

pff ik heb hem van een oud boertje, geen idee of het dodelijk is, hond is iig wel buiten westen.
Misschien eens bij een beveiligingswinkel kijken? de politie heeft ook van die dingen ;-)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:13

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 12:55

Wat is dit toch een ontzettend fijn forum nogmaals bedankt voor het meedenken, ik heb meteen de grootste uitvoering koeienprikker gekocht, ik zon ding zwaar in de hand? Ik denk dat ik me hiermee al een stuk veiliger voel!

verography schreef:
Joh MelodyT wil je zo'n hond nog op een vriendelijke manier verwijderen op dat moment? Nee. Op dat moment giert de adrenaline door je lijf en wil je hem dood (geloof me, basic instinct).

Klopt, als ik die honden zie wil ik maar een ding en dat is snel wegwezen, maar is hij sneller wil ik maar een ding, dood dat beest hoe maakt me niets meer uit als hij maar van mn dieren afblijft }:)

verography schreef:
TS ik weet niet of je dit al gedaan hebt, maar mochten er foto's van je overleden hondje zijn na de aanval (met bloed e.d. zou ik een before en after foto bij die mensen in de bus stoppen.) Hopen dat het ze wakker schrikt.

ja het verbaasd mij keer op keer dat sommigen dit beest nog een recht van leven geven
eens kijken hoe ze reageren als het ze zelf overkomt, hier een voorbeeld hoe het ook kan uitpakken

Let op het staat in een link
http://www.causus.be/draaiboek.cfm?Id=2 ... =49&Rubr=5

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:27

Bij die mensen bedoelde ik de eigenaren. Hopen dat zij eens schrikken.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:48

Nee maar daarom probeer ik nu ook uit te leggen hoe het in elkaar steekt....als iemand dan wanneer zoiets gebeurd een helder moment heeft en denk ''Oja dit moest ik juist niet doen''

En Breakstick valt wel mee hoor alleen altijd in de mondhoek breaken.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:03

Djiez! Ben serieus in shock door de foto's. Arme hond en wat verschrikkelijk voor jou om dit te moeten mee maken...... Sterkte.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 08:25

Hoe gaat t ts? Hond nog.tegen gekomen?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:43

xRomana schreef:
We hebben idd geen bewijs, we hebben geen fotos staan maken toen het net gebeurd was, daar st aje ook niet bij stil als ze in elkaar hangen dan ga je niet rustig met een camera filmpjes maken
Maar dat had dus wel gemoeten het is van de zotte!

Dat ik getuige had is niet afdoende. De eigenaren zwijgen in alle toonaarden en laten ze weer gewoon loslopen. We kunnen dr niets tegen beginnen.
NWD de eigenaars kan ik niet aanpakken dan wordt je gestarft in Nederland, lampie uitmaken mag wel is maar een stuk ongedierte, die toch een roze spuit gaat krijgen als ze hem uiteindelijk weten te vangen

Zijn niet mijn woorden overigens maar van instanties. Ik loop nu op scherp, mobiel mee, breakstick en mn man of buurman. Mijn honden reageren feller en agressiever dan ooit op dat soort honden en dat vind ik helemaal niet gek ;(

Ten eerste: wat vreselijk van je hondje!! Wat moet dat een verschrikkelijk verlies zijn... Ik heb niet alles bijgelezen, maar las toevallig dit bericht. Mijn zusje is een paar weken terug door een hond in haar been gebeten (hond was losgebroken, wilde een pup aanvallen, zusje sprong er tussen. Resultaat: zusje een aantal enorme gaten in haar benen, en zo ook 1 van de 2 honden waar mee ze liep. Als ze er niet was tussen gesprongen was de pup nu dood, die had nu gelukkig niks.) Hier waren ook getuigen bij, mijn moeder is in alle staten naar de politie gegaan (hond had al vaker mensen en dieren gegrepen, maar is nooit aangifte gedaan. Moeder beseft wel dat het aan de eigenaren lag, niet perse aan de hond.)Toen is gebleken dat de GEMEENTE moet beslissen of de hond moet afgemaakt worden, of wat er mee moet gebeuren. Bij ons heeft dat geresulteerd in dat de hond terug is gegaan naar de fokker, welke goede rehabilitatie bied en een nieuw geschikt huis voor de hond zoekt. Ik weet niet hoe dat bij jou zit nu, maar misschien een idee om ook langs het gemeentehuis te gaan? Eventueel met handtekeningen van mensen uit de buurt, getuigschriften e.d.?? Heel veel suc6!!!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:14

Wat verschrikkenlijk om je hondje te verliezen,
Ontzettend veel sterkte toegewenst!

Al schrik ik wel van je berichten om die hond zijn ogen uit te prikken, doodslaan ect ect,
Kan me heel goed voorstellen, dat je die hond nu haat,
Maar dat beessie is niet de verantwoordelijke,
Dat is de eigenaar!
Sla dan die voor ze bek..

Die honden worden niet zo geboren,
Maar zo gemaakt, door opvoeding,
Mijn zus heeft ook een stafford, en ja, ook die heeft gevochten,
Niet door geen opvoeding,
Maar meer door dominantie naar andere reuen,
Hij heeft nu gewoon altijd een muilkorf op buiten,
Probleem opgelost :)

Kun je niet met je hondjes tijdenlijk ergens anders lopen?
Zodat je hun Zowiezo niet tegenkomt, totdat er iets is gebeurd?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:33

Wat verschrikkelijk. Hier in de buurt is het precies hetzelfde maar dan heb ik een agressieve stafford. Schoppen en slaan heeft geen nut. 1 je triggerd ze meer, 2 ze voelen er toch niks van. Bij staffords komen de kaakspieren ömhoog"zetten als je hierop gaat slaan loop je alleen maar het risico je eigen hand te breken. Hun kop wordt even hard als beton.

Breakstick zijn handig maar onpraktisch vind ik. Ik ben zelf een roker en eigenlijk rook ik altijd als ik de honden uitlaat om 2 redenen: 1 roken is lekker, 2 mochten er honden gaan vechten brand ik ze op hun neus met mijn sigaret.

Is dat gemeen en pijnlijk? Ja dat is het maar liever een brandplek dan een dode hond zo zie ik het maar. Wat verder ook handig is om z uit elkaar te halen. Als er een sloot is ze daarin duwen dan schrikken ze dat ze nat zijn en laten 2 seconden los. Voldoende tijd om gauw de honden te pakken.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:39

wil wel nog even toevoegen dat de hond in kwestie met de dood niets opschiet. De eigenaar die moet je hebben als elke hond aangelijnd zou zijn dan was dit nooit gebeurt.

En elke staffordeigenaar die hier reageerd "mijn hond doet niks blabla"neemde mijne maar 1 dag in huis dan pas weet je dat je eigenlijk gewoon simpele staffies hebt.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:49

Ben benieuwd naar een update

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:10

Uhmm ik vind dat de hond er netjes afkomt met zijn gebroken kaak.

Heel veel sterkte ts!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:59

Ik heb een labrador, een snoepie maar wel een pittige. Als eigenaar zorg je dan dat je in kan staan voor je hond, dwz ik ken hem, ik weet hoe ik gedrag kan ombuigen en ik let altijd op hem. Afschuwelijk om te lezen dat honden ingeslPen moeten worden door wangedrag van de mensen.. sterkte ts..
Daarnaast kan ik het me gewoon niet voorstellen dat de politie de hond niet gewoon op komt halen bij die mensen..dat moet toch gewoon?