Van de andere kant; het is voor de mensen die geen verstand van die rassen hebben minder interessant om een hond van dat ras te nemen.
We hebben sinds maart vorig jaar een heerlijke bull terrier kruising
Ze is vrij dominant maar heel slim, lief, sociaal etc etc. Ik heb met haar een cursus gevolgd.
Op de cursus tijdens de theoriestukken kon ze geen moment stilzitten maar zodra je de oefeningen ging doen was ze heel scherp. Ze deed echt haar best om te begrijpen wat ik bedoelde, en had (heeft) oefeningen dan ook heel snel onder de knie.
Ze vindt het heerlijk om iets nieuws te leren en later op eigen initiatief te laten zien hoe goed ze dat wel niet kan
Boos op haar worden kan niet; ze weet precies hoe ze je moet laten lachen oooo man wat is dat een clown.
Verder is ze heel sociaal naar alles en iedereen! Tot nu toe (afkloppen) is ze super met andere honden. Maar daar moet ik ze goed in de gaten houden omdat ze vrij dominant is. Het is wel een hond dat duidelijke consequente leiding heeft met veel beweging. Sla ik dat een dag over, dan kan ik er op rekenen dat mijn schoenen zijn gereorganiseerd of de post netjes gesorteerd (in kleine stukjes)
Tja en lomp he, maar dat waren we van onze Engelse Staff al gewend.

zullen we zondag afspreken dan?
. Mijn honden lopen alleen los wanneer ik zeker weet dat er geen andere honden zijn. Vind gewoon dat honden die niet luisteren en ook nog eens niet alles en iedereen leuk vinden niet los mogen. Met de reu heb ik gedragstherapie gehad, en het probleem is grotendeels verholpen, en we weten nu hoe te reageren in bepaalde situaties. Bullen kunnen zoals al vaker geschreven hier, net altijd met andere honden. Tot dusver het 'niet leuke' dingen.
)