Bull terrier jullie mening.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:20

Nou zeg, die lijst van Duitsland >;)
Van de andere kant; het is voor de mensen die geen verstand van die rassen hebben minder interessant om een hond van dat ras te nemen.

We hebben sinds maart vorig jaar een heerlijke bull terrier kruising <3
Ze is vrij dominant maar heel slim, lief, sociaal etc etc. Ik heb met haar een cursus gevolgd.
Op de cursus tijdens de theoriestukken kon ze geen moment stilzitten maar zodra je de oefeningen ging doen was ze heel scherp. Ze deed echt haar best om te begrijpen wat ik bedoelde, en had (heeft) oefeningen dan ook heel snel onder de knie.
Ze vindt het heerlijk om iets nieuws te leren en later op eigen initiatief te laten zien hoe goed ze dat wel niet kan :roll:
Boos op haar worden kan niet; ze weet precies hoe ze je moet laten lachen oooo man wat is dat een clown.
Verder is ze heel sociaal naar alles en iedereen! Tot nu toe (afkloppen) is ze super met andere honden. Maar daar moet ik ze goed in de gaten houden omdat ze vrij dominant is. Het is wel een hond dat duidelijke consequente leiding heeft met veel beweging. Sla ik dat een dag over, dan kan ik er op rekenen dat mijn schoenen zijn gereorganiseerd of de post netjes gesorteerd (in kleine stukjes) *\%/*
Tja en lomp he, maar dat waren we van onze Engelse Staff al gewend.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:28

Die cijfers zeggen niets, dat zijn werkelijke incidenten, niet afgezet tegen hoeveel er van een soort zijn en in welke (gezins)situatie.
Van labs en goldens zijn er nu eenmaal véél meer én dat lijkt de ideale gezinshond, dus die komen vaak in aanraking met kinderen. Logisch dat je daar dan veel meer bijtincidenten bij hebt dan bij een ras wat minder voorkomt en ook vaker bij een één of tweepersoonshuishouden.

Dit is onze kruising:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nul ervaring met katten en vanaf het begin vond ze het prima, dat de katten al zo snel naast haar komen liggen zegt ook wel wat.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:35

Mooie hond anneliesdj! Ja heb je wel gelijk in, het wordt natuurlijk niet in zijn context geplaatst.
Plus vind ik ook dat er rekening moet gehouden worden met de omstandigheden van het bijtincident. Zo ken ik een rotweiler die een kind gebeten had. Bij autopsie bleek dat er een potlood helemaal door zijn oor geduwd zat. Niet vreemd dat de hond bijt. Ook een golden die 12 nietjes in zijn oor kreeg en pas bij het twaalfde beet, brave hond denk ik dan.

anneliesdj

Re: Bull terrier jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:38

Ja natuurlijk, dat bedoel ik. Er zijn natuurlijk ook veel mensen die denken; dit is een kindvriendelijk ras en zie hem nou braaf spelen met de kinderen. En dan maar niet de kinderen opvoeden om de hond te respecteren.
En dan maakt het niet uit welk ras je hebt, vroeg of laat gaat het fout.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:45

dat nietjes verhaal is een broodje aap verhaal... ;)

en probleem met bijtincidenten is dat heel veel mensen gebeten worden doordat een hond bang is of pijn heeft,zulke dieren zijn niet agressief maar ze worden wel genoteerd als bijtincident.

zo was er bv bekend dat in een ziekenhuis een boekje aanwezig was waarop mensen de hond waardoor ze gebeten waren dmv een plaatje konden aanwijzen..

alleen stonden er verkeerde namen onder de rassen op de plaatjes,zo stond er bv onder dobermann --> rottweiler en andersom..

vroeger toen er nog in nederland de 5 verboden hondenrassen waren,heb ik nooit begrepen waarom de fila brazileiro en de argentijn op die lijst stonden,beide rassen waren ten eerste amper aanwezig in nederland,ten 2de van beide geen bijtincidenten van bekend..

maar heel nederland wist wel te roepen hoe gevaarlijk ze wel niet waren... ^)

die lijst die ik net geplaatst heb geldt voor de gemeente waar ik woon,in heel dld zijn er verschillende wetten wat betreft hondenrassen,dat scheelt per deelstaat en dan nog eens per gemeente..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:49

ja het is en blijft krom.
t zal per ras en per situatie verschillen.
maar ik denk niet dat de bull terrier gevaarlijker is dat de labrador bijv.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:49

MissYvette4u schreef:
Nou zeg, die lijst van Duitsland >;)
Van de andere kant; het is voor de mensen die geen verstand van die rassen hebben minder interessant om een hond van dat ras te nemen.

We hebben sinds maart vorig jaar een heerlijke bull terrier kruising <3
Ze is vrij dominant maar heel slim, lief, sociaal etc etc. Ik heb met haar een cursus gevolgd.
Op de cursus tijdens de theoriestukken kon ze geen moment stilzitten maar zodra je de oefeningen ging doen was ze heel scherp. Ze deed echt haar best om te begrijpen wat ik bedoelde, en had (heeft) oefeningen dan ook heel snel onder de knie.
Ze vindt het heerlijk om iets nieuws te leren en later op eigen initiatief te laten zien hoe goed ze dat wel niet kan :roll:
Boos op haar worden kan niet; ze weet precies hoe ze je moet laten lachen oooo man wat is dat een clown.
Verder is ze heel sociaal naar alles en iedereen! Tot nu toe (afkloppen) is ze super met andere honden. Maar daar moet ik ze goed in de gaten houden omdat ze vrij dominant is. Het is wel een hond dat duidelijke consequente leiding heeft met veel beweging. Sla ik dat een dag over, dan kan ik er op rekenen dat mijn schoenen zijn gereorganiseerd of de post netjes gesorteerd (in kleine stukjes) *\%/*
Tja en lomp he, maar dat waren we van onze Engelse Staff al gewend.

Ik heb sinds mei vorig jaar ook een bullterrier kruising. Precies hetzelfde karakter zoals MissYvette4u beschrijft alleen let de mijne tijdens de cursus absoluut niet op en is alleen maar bezig met de andere honden.
We zouden eigenlijk een keer samen moeten gaan wandelen MissYvette4u, kunnen ze de energie eruit rennen :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:55

kimmie261 schreef:

en probleem met bijtincidenten is dat heel veel mensen gebeten worden doordat een hond bang is of pijn heeft,zulke dieren zijn niet agressief maar ze worden wel genoteerd als bijtincident.

zo was er bv bekend dat in een ziekenhuis een boekje aanwezig was waarop mensen de hond waardoor ze gebeten waren dmv een plaatje konden aanwijzen..

alleen stonden er verkeerde namen onder de rassen op de plaatjes,zo stond er bv onder dobermann --> rottweiler en andersom..

vroeger toen er nog in nederland de 5 verboden hondenrassen waren,heb ik nooit begrepen waarom de fila brazileiro en de argentijn op die lijst stonden,beide rassen waren ten eerste amper aanwezig in nederland,ten 2de van beide geen bijtincidenten van bekend..

maar heel nederland wist wel te roepen hoe gevaarlijk ze wel niet waren... ^)

die lijst die ik net geplaatst heb geldt voor de gemeente waar ik woon,in heel dld zijn er verschillende wetten wat betreft hondenrassen,dat scheelt per deelstaat en dan nog eens per gemeente..

Dat wist ik niet, ik had het inderdaad ergens gehoord. De rotweiler is wel echt, heeft mijn DA mij vertelt, hij heeft het potlood gevonden. Geen idee dat er echt lijsten van verboden rassen waren/zijn, wat vreemd. Alsof het met ander honden niet kan misgaan...

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:26

@ Snackie: een nieuwe foto uploaden lukt me ff niet, er staat er wel eentje in m'n profiel. Volgens mij is de bulterriër trouwens altijd n Engelse.. Een Amerikaanse of Franse, dat zijn de bulldogs (als ik het juist heb)..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:29

dan is t bulldog en geen bull terrier.
maar had gekund dat er engelse en amerikaanse zijn. dat zue je met die staffords ook.
ik ga ff kieken in je profiel

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:30

jessy mag er wezen hoor! :+:

en beau ook trouwens!

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:16

Haha thanks, ben ook trots op m'n toppers :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:57

kimmie261 schreef:

.

Potlood in oor óók; die variant heb ik zelfs hier in IJsland gehoord (in de bekende versie "een kennis van een vriend etc").
-edit @Feria, jouw verhaal schijnt uit de eerste hand te zijn, (of je dierenarts is een fantast)...-

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:15

amies100 schreef:
Ik heb sinds mei vorig jaar ook een bullterrier kruising. Precies hetzelfde karakter zoals MissYvette4u beschrijft alleen let de mijne tijdens de cursus absoluut niet op en is alleen maar bezig met de andere honden.
We zouden eigenlijk een keer samen moeten gaan wandelen MissYvette4u, kunnen ze de energie eruit rennen :D

Ja eigenlijk wel he :j zullen we zondag afspreken dan?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:44

MissYvette4u schreef:
Ja eigenlijk wel he :j zullen we zondag afspreken dan?

Jaaaa, rond 11.00 uur? :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:03

Kuggur schreef:
kimmie261 schreef:

.

Potlood in oor óók; die variant heb ik zelfs hier in IJsland gehoord (in de bekende versie "een kennis van een vriend etc").
-edit @Feria, jouw verhaal schijnt uit de eerste hand te zijn, (of je dierenarts is een fantast)...-

Inderdaad zo heb ik het van de DA gehoord, maar ja misschien heeft die vent veel fantasie :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:36

Hier ook twee Bull terriers. Reu en teef van beide 6,5 jaar. Broer en zus. Reu hebben als pup gekocht zusje kwam later bij de fokker terug en die hebben we erbij gekregen.
Helaas beide nierfalen (teefje al verder in de ziekte, reu staat neer strenge controle). Teefje heeft helaas ook atopie. Ze komen van stamboomfokkers die het allerbeste met ze voor hadden, maar in het fokkerswereldje zitten veel 'rotte appels' en als mensen dus niet eerlijk zijn over teste resultaten of juist resultaten bewerken, tja....gelukkig zitten ze bij ons en doen wij er alles aan om ze een fijn leven te geven.
Reu is tot zijn tweede erg sociaal geweest, hoewel wel erg lomp en ruw met spelen, dus veel honden (en baasjes) zijn hier net van gediend. Nadat de teef ziek werd is hij behoorlijk beschermend geworden. Bepaalde rassen (Vince is een beetje rascistisch) bv border collies, herders, collies en langharige grotere honden vind hij niks. Wordt hij ook boos op. Dana doet dan mee, die is alleen een stuk aardiger. Wel best een dominante teef. Beide hebben bananen in hun oren, luisteren wanneer het hun uitkomt :). Mijn honden lopen alleen los wanneer ik zeker weet dat er geen andere honden zijn. Vind gewoon dat honden die niet luisteren en ook nog eens niet alles en iedereen leuk vinden niet los mogen. Met de reu heb ik gedragstherapie gehad, en het probleem is grotendeels verholpen, en we weten nu hoe te reageren in bepaalde situaties. Bullen kunnen zoals al vaker geschreven hier, net altijd met andere honden. Tot dusver het 'niet leuke' dingen.
Wat is leuk aan een Bull? Tja een bulleneigenaar begrijpt me, hun clowntjes gedrag, iemand noemde ze hier dom? Reuze slim zul je bedoelen! Lol!
Als je boos bent, gaan ze juist heel komisch doen, echt YouTube is je grote vriend, filmpjes genoeg van gekke bullen. Je schiet in de lach en zoo....meneer of mevrouw de Bull wint. Hun eigen taaltje is heerlijk....weer verwijs ik naar YouTube, Bull terrier Talking en je vindt vanalles.
Als je verdrietig bent, wees voorbereidt, ze troosten je met hun dikke neus, in je gezicht en kruipen op je tot je lacht :)
De bullyrun, maakt je aan het lachen.
Begrijp wel dat mensen ze stom vinden, mij reu remt tegen de muur als hij de gekke vijf heeft. Tja wie doet nu zo iets.
Kan uren doorgaan over hun streken maar daar zitten jullie niet op te wachten.
Bullen zijn een 'lastig' ras, ze doen waar ze zin in hebben, maar dat maakt het ook zo, geen een dag is hetzelfde.
Hier geldt de gouden regel:

Once a Bull terrier, always a Bull terrier

:)))

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:47

Snackie schreef:
ahh zonde is datm en dat terwijl de meeste bijtincidenten op de labrador/golden staan.

jammer dat er zoveel vooroordelen zijn.
wij zijn voor een BT pup aan het orienteren.
maling aan de buurt. dan lopen ze.maar om

Wat labrador/golden betreft: daar zijn er gewoon meer van... en ze worden vaak door mensen in huis gehaald die denken dat het "sowieso lieve honden zijn" zonder dat men zich realiseert dat het gewoon honden zijn die ook opgevoed moeten worden. En broodfok natuurlijk he, juist omdat men ze als ideale sullige familiehonden ziet en er dus veel vraag naar is.

Verder: Ik heb toch veel mensen gezien die hun bull niet de baas konden... je ziet de hond dan als pup al aan de riem trekken en dan weet ik al wat het volgende stadium is... baas kan volwassen hond niet aan, hond bepaalt wat er gebeurt... en even later is de hele hond dan verdwenen, weggedaan wegens "niet te houden". Zo gaat het nogal eens.
Jammer want met de juiste eigenaar zou het nog wat kunnen worden.

Je moet gewoon iedere hond onder controle houden. Probleem met bullterriers is dat ze lompsterk zijn, en dan kunnen ze soms terwijl het goedzakken zijn, al te ruw zijn.

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:06

Je slaat de spijker op zn kop LoesLucky, mooie omschrijving van de bull en precies de reden waarom ik zo gek op de mijne ben!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:57

En de reden dat wij dr 1willen :+:

Ik zag dr vanmorgen weer 1 :+: ze zijn dr zo weinig, maar ik spot ze steeds meer, gelukkig, want ze zijn zooo leuk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:00

heel grappig maar inconsequent baasje

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:02

Ik heb niet alles gelezen, maar wij hebben er twee.
Twee teefjes, 1 van ruim 10 jaar en 1 van ruim 3 jaar.

Het zijn geweldig lieve beesten, kunnen met alle honden, katten en paarden.

Mijn mening ; een hond wordt niet vals geboren...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:21

geen 1 dier.. maar je hebt er wel smeerlappen bij hoor, bij elk ras

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:47

Wat is het stil hier!
Maar mss komt er verandering in.

Wij gaan morgen avond kennismaken bij de fokker, kennismaken met het teefje die binnenkort gedekt word. ben erg benieuwd!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:49

Wat leuk! Bij wie ga je kijken? Hihi...ben nieuwsgierig...:)