Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en ook een hond heeft heel snel door wat goed volk is en wat niet. in de omgang met mens en dier kun je dat ook vrij snel zien hoe iemand is. zorg dan wel dat je altijd op je gevoel af gaat, die heeft het bijna altijd goed! nicole_hetty schreef:Buffelo, dit vind ik wel een vreemde reactie. je weet niet eens wat TS allemaal gedaan heeft voor deze hond. en er bestaan nou eenmaal dieren waarbij het trauma te groot is om het te verwerken en achter zich te laten. wat waarschijnlijk bij dit dier het geval zal zijn.
En voor je paardjes een verzorger zoeken die in kan springen als je tijdnood hebt. 
Dan weet je ook zeker dat het mensen zijn met ervaring met dergelijke honden 

nicole_hetty schreef:Buffelo, het kwam bij mij wat negatief/aanvallend over naar TS toe, vandaar dat ik er even op reageerde. ik ben ook zeker van mening dat je een dier heel veel kan leren. en dat trauma's niet het einde van het dier betekenen. helaas heeft mijn hond in zijn eerste jaar een nare ervaring met andere honden gehad. inmiddels is hij bijna 12 en kan nog steeds niet bij andere honden. we hebben hem zo ver gekregen dat hij tijdens het uitlaten bij je blijft en niet op andere honden reageert. maar zodra hij los is of op een andere manier de kans krijgt scheurt hij ze in stukken. ongeacht de grote van de andere hond. hier zijn we jaren lang op heel veel manieren mee bezig geweest. maar beter dan dit werd het niet.
vandaar mijn reactie dat het heel goed mogelijk is dat TS al van alles heeft geprobeerd ( wat ze idd niet gemeld heeft) maar het gewoon niet werkt. die gevallen zijn er.
TS: is het misschien bij jou de gedachte dat als er wat met de honden gebeurt dat je er niet direct bij bent? dat je daarom met het aandachtspunt in de maag zit?