Kat in badkamer is schijt irritant!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 22:45

ruitje schreef:
Sommige reactie's mogen ook wel een tandje minder hoor, allemaal heilige boontjes? Ook nog nooit je paard een tik gegeven?

TS, is het geen optie om je kat in het oude huis te laten en hem daar dan te voeren en aandacht te geven? Dan is hij misschien rustiger en heeft hij minder stress.

Nee gaat helaas niet wegens een verbouwing.
En morgen gaat de nieuwe vloer in en daar door kunnen
we allemaal niet door de huiskamer heen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:46

Zou de kat in de slaapkamer mogen als het in een bench of reismandje is? dan is hij bij je, en kan hij toch niet door de kamer heen struinen en blijft de kamer schoon. Weet niet of dat het probleem zou oplossen, ik heb geen verstand van katten, maar ik probeer gewoon wat met je mee te denken.

Heeft je oma geen last van het geluid, of kan je haar niet overhalen door te zeggen dat je echt niet kan slapen door het geluid, en dat je wilt proberen of het katje stil blijft wanneer ze bij jullie mag blijven? En wat als je aanbiedt om de kamer de volgende dag zelf op te ruimen, eventuele haren in het tapijt even opzuigen etc? Zijn het de haren of wat, waarom hij niet in de slaapkamer mag?

Je bent 23, geen 11, je hebt heus wel enige zeggenschap ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:47

Joh, de helft van alle bokkers heeft vroeger echt wel eens zijn paard een tik verkocht als die niet langs iets durft op een buitenrit...

Laat een ding duidelijk zijn, ik ben een enorme kattenliefhebber, ik typ dit bericht met een schat van een kat op schoot die nog nooit een tik oid heeft gehad, maar het gaat mij echt te ver om een kotssmiley te gebruiken of te zeggen dat de kat naar het asiel moet...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:48

ruitje schreef:
Joh, de helft van alle bokkers heeft vroeger echt wel eens zijn paard een tik verkocht als die niet langs iets durft op een buitenrit...

Laat een ding duidelijk zijn, ik ben een enorme kattenliefhebber, ik typ dit bericht met een schat van een kat op schoot die nog nooit een tik oid heeft gehad, maar het gaat mij echt te ver om een kotssmiley te gebruiken of te zeggen dat de kat naar het asiel moet...

_/-\o_

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:55

Een kat is een solitair dier en die doet lekker zijn eigen ding. Straffen hebben ze geen boodschap aan. Vanuit het oogpunt van de kat is de kat niet een huisdier van jou maar ben jij eigendom van de kat. Kan je er niet tegen als je kat zich anders gedraagt dan jij zou willen dan stel ik voor in de toekomst geen kat meer te nemen. Een kat is geen hond. Succes met je kat verder.

vuurneon

Re: Kat in badkamer is schijt irritant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:55

Hond heeft een baas, kat heeft personeel! :D

Maar ts; oordoppen zijn toch de makkelijkste oplossing?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:58

Ik denk dat het nog niet eens zozeer de acties zijn van TS, maar de reacties hier van TS waarom de mensen er van gaan walgen.

Ja, ik vind het ook erg... euhm... raar... dat iemand 'dat beest dit' en 'dat beest zus' neer typt, de hele OP kwam zwaar gefrustreerd op mij over en eerlijk is eerlijk... ik heb in nog een enkele post ook maar iets van liefde terug gezien/gevoeld voor de kat.

Het had bijvoorbeeld al heel anders geweest als TS had gevraagd om hulp om haar kat gerust te stellen en op zijn gemak te krijgen ipv zanikken over haar eigen nachtrust terwijl ze zélf voor deze situatie heeft gekozen.

En geloof me, mijn knollen krijgen een ferme opsodemieter als ze bewust liepen te happen of dreigen puur uit dominantie, maar ik denk dat 90% van de katteneigenaren wel snap dat de kat in deze situatie gewoon gestressed is.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:15

ruitje schreef:
Sommige reactie's mogen ook wel een tandje minder hoor, allemaal heilige boontjes? Ook nog nooit je paard een tik gegeven?

TS, is het geen optie om je kat in het oude huis te laten en hem daar dan te voeren en aandacht te geven? Dan is hij misschien rustiger en heeft hij minder stress.

Appels met peren vergelijken..
Een dier straffen voor iets waar hij totaal niets aan kan doen?? Nee dat heb ik nog nooit gedaan, ook niet bij een paard.
Je slaat je paard toch ook niet als hij hinnikt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:18

Ik heb ook wel eens onterecht gestraft. Ben ook maar een mens... Ja de kat heeft van mij ook wel eens een schopje gekregen omdat ik moe over het dier struikelde en ik zo schrok dat ik een schopje nagaf. Paard heeft ook wel eens een tik gekregen die hij niet verdient had; dat hij naar de vlieg hapte en ik toevallig voor hem stond had ik pas later door. Maar door de schrik had ie al een tik gekregen. Onze dementerende kat heb ik ook wel eens boos toegesproken omdat ik het zo zat was.
Nee, ik ben niet roomser dan de paus.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:24

Ts is 23 he en geen 13!! Ze kan zelf nadenken en met gezond fatsoen handelen..
En nee,ik gok dat er weinig mensen zijn hier die hun dier zomaar een tik hebben verkocht omdat er een irritatie was als er angst opspeelde..

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:50

een kat 'straffen' heeft wel tegelijk zin hoor, mijn eigen kat heeft namelijk ook wel een een gooi gehad omdat hij totaal niet wilde leren en luisterde dat hij niet in huis mocht plassen alleen op de bak ,en bijvoorbeeld niet. op tafel mocht en geen reactie gaf op mijn andere manieren zoals water sprayen.en heeft het geholpen?ja zeker wel want meneer heeft inmiddels geen plasjes meer in huis gedaan en komt.niet meer op tafel. typisch bokt weer,alles beter weten!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:25

Soo_Shirley schreef:
. typisch bokt weer,alles beter weten!

zegt een bokker :')

beetje pot verwijt,verhaal!

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:35

Soo_Shirley schreef:
een kat 'straffen' heeft wel tegelijk zin hoor, mijn eigen kat heeft namelijk ook wel een een gooi gehad omdat hij totaal niet wilde leren en luisterde dat hij niet in huis mocht plassen alleen op de bak ,en bijvoorbeeld niet. op tafel mocht en geen reactie gaf op mijn andere manieren zoals water sprayen.en heeft het geholpen?ja zeker wel want meneer heeft inmiddels geen plasjes meer in huis gedaan en komt.niet meer op tafel. typisch bokt weer,alles beter weten!

Ik denk dat daar nogal een verschil in zit..
Hier loopt ook een poezebeest die alles doet wat hij niet mag, de laatste dagen doet hij niks anders als in de box van de baby springen. Na een aantal keer water sprayen/laten schrikken ed ook even in zijn nek gepakt en de box uit gezet.
Maar een kat straffen en een tik verkopen omdat het beestje in een badkamer word opgesloten in een vreemd huis en begint te miauwen 8)7
1 van onze andere katten zit vaak midden in de nacht te krijsen, waarschijnlijk word die een beetje dement maar het gaat door merg en been, en je schrikt je rot als het gebeurd.. maar moet ik dan dat beest maar een tik verkopen!? het zal voor hem misschien lastiger zijn dan voor mij hoor, die paar minuutjes dat ik 's nachts wakker lig.

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:36

Ojajoh schreef:
Soo_Shirley schreef:

beetje pot verwijt,verhaal!

ik ben al jaren niet meer bezig met bokt op 1 topic na waar niet word gediscussieerd.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:37

Silence schreef:
Mijn mond valt open van verbazing....waar dieren tegenwoordig allemaal wel niet voor gestraft worden...
Je haalt het beestje uit zijn vertrouwde omgeving en moet vervolgens van de ene ruimte naar de andere.
Dat hij dat niet snapt en onrustig wordt moet dan maar afgestraft worden.... Erg apart.

_/-\o_

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:57

Ik sta dan wel weer verbaasd te kijken van de recaties van sommigen hier.
Bij ons mogen ze ook niet op de slaapkamer. Mijn vriend wil dat pertinent niet en voor mij hoeft het ook niet perse. Zit niet echt te wachten om gewekt te worden door de incidentele kotsgeluiden, dingen die omgestoten worden en kattenharen in mijn bed. Mijn nachtrust is mij heilig en ook mijn verantwoording om fit te zijn als ik de volgende dag het verkeer in ga in de spits.
Laten krabben aan de deuren is ook niet echt mijn hobby. }:0 Die mogen ook nog langer mee dan vandaag.

Hier hebben ze te weten waar ze wel en niet mogen komen op welk moment van de dag. Ze slapen dus ook beneden in de woonkamer en daar blijven ze ook tot wij op staan. Zo heb ik ook een hekel aan katten op het aanrecht. Ook een no-go gebied. Als ze zich daar vertonen worden ze er dus ook steevast vanaf gejaagd.

Dan aan de ts: straffen zal in deze situatie geen nut hebben. De tijd is te kort om je dier hier gewenst gedrag te leren/ naar gewenst gedrag toe te coachen. Ik zou hem inderdaad in de badkamer zetten en het daar wat aangenamer voor hem maken. Misschien met een trui van jou? een stoel om wat hoger te slapen? Daarnaast dan maar even oordoppen en straks snel weer terug naar huis.
Overigens zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen om een kat ergens te laten logeren. Is vragen om ellende maar ja, soms kun je niet anders.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:12

Soo_Shirley schreef:

beetje pot verwijt,verhaal![/quote]
ik ben al jaren niet meer bezig met bokt op 1 topic na waar niet word gediscussieerd.[/quote]

dit heet toch een discussie-forum?
Dan moet TS geen topic openen,dan bemoeit niemand zich ermee,zodra je een topic opent met een vraag kun je antwoorden verwachten.....tja,en die zijn natuurlijk niet altijd in het straatje van TS ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:13

Soo_Shirley schreef:
ik ben al jaren niet meer bezig met bokt op 1 topic na waar niet word gediscussieerd.

je komt toch ook hier mee discussiëren? dus dat gaat niet op wat je zegt :Y)

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:23

Ojajoh schreef:
Soo_Shirley schreef:

je komt toch ook hier mee discussiëren? dus dat gaat niet op wat je zegt :Y)

ik 'ken' de ts toevallig :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:29

Dahlia schreef:
Je slaat je paard toch ook niet als hij hinnikt?

Als hengsten lopen te brullen worden ze wel degelijk gecorrigeerd :j

Overigens kun je in deze situatie moeilijk straffen. Tegen de tijd dat je bij de kat bent, is het te laat :\
Het moet maar even zoals het gaat, voor die korte periode is er niet veel aan te doen.
Mijn katten mochten ook niet in de slaapkamer, en als ze aan de deur blijven zeuren, verhuizen ze naar de keuken. En als ze iets doen wat niet mag en ik sta toevallig in de buurt, krijgen ze een tik...

Hoe lang moet je er ookalweer blijven zitten TS?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:31

ach arm katje :(:) Gelukkig is het bijna zaterdag en kan hij naar zn eigen
vertrouwde huisje.

Hoe is het vannacht gegaan?
Misschien kan je een radio bij hem neerzetten en zacht aanzetten?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:38

het is een kat, jij bent dus de butler...oplossing : oordoppen

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:59

Afbeelding

Het risico van een kat.. -O-

(ik heb met liefde de lamp opgeruimd) :+:

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:03

Zo is het maar net! Een hond heeft een baas, een kat personeel :Y)

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:05

Ik vind mijn foto ook wel goed voorbeeld van "het personeel". Ze wil daar graag zonnen dus de lamp moet maar oprotten --> ik mag de scherven oprapen.