Lastige ras-keuze...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:51

Die hond word zo in stand gezet Hilde door de buiging in de gewrichten lijkt de rug veel extremer dan als ze gewoon zou staan. Dat is een show stand het is bijna zitten wat de hond doet dit word ze voor show speciaal aangeleerd :D

Hhilde

Re: Lastige ras-keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:36

Ja, daar ben ik me van bewust hoor en ik vind het nog steeds een verschrikkelijke manier van je hond laten zien zo, met zo'n weggezakte rug. Je vind tegenwoordog toch al geen stamboom DH meer met goede rug + heupen.. En deze hond valt dan nog wel mee.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 07:47

Hhilde schreef:
Ja, daar ben ik me van bewust hoor en ik vind het nog steeds een verschrikkelijke manier van je hond laten zien zo, met zo'n weggezakte rug. Je vind tegenwoordog toch al geen stamboom DH meer met goede rug + heupen.. En deze hond valt dan nog wel mee.

''In het echt'' is ze juist super correct van bouw, ze is vrij klein voor een DH, weegt 30 kilo.
Ze is kort en compact van bouw, heeft op HD en ED dan ook de beste scores ;-)
Is volledig op de foto geweest gelukkig.

@Seven, als ze niet wolfsgrauw is, hoe noem ik dit dan, zwart?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:03

Hhilde schreef:
Je vind tegenwoordog toch al geen stamboom DH meer met goede rug + heupen.. En deze hond valt dan nog wel mee.

Ken er zat met goede heupen ellebogen en heupen.
Er zijn genoeg fokkers die alleen maar met vrije honden fokken.

@ wildgirl haar kleur is gewoon zwart bruin.

Wildgirl

Re: Lastige ras-keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 09:17

Aaha oke thanks!
Ik heb inmiddels een mand op de kop weten te tikken en ik ga morgen nog even 2 extra roestvrijstalen voerbakken halen en dan zijn we er klaar voor!
Best spannend!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:30

Ze worden juist in de werk lijnen steeds beter gefokt en ook de show honden zie je bij bepaalde fokkers steeds beter, de rug zoals je die daar zite is enkel show een optische iliusie om het zo maar te noemen.

Ze is inderdaad gewoon zwart bruin wel erg donker. Wolfsgrauw is van oorsprong als het zuiver is meer grijs dan zwart of bruin beetje zoals dit:
Afbeelding

Maar je ziet ze steeds minder zuiver maar jou dame lijkt helemaal niet op het wolfsgrauwe maar wie weet had ze als pup wel de shading en grijze gloed

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:50

Als ze als pup een aalstreep had is ze als wolfsgrauw gezet anders denk ik gewoon zwart / bruin
Bij onze Baris is de aalstreep nog duidelijk te zien, deze verdwijnt steesd verder tot hij zijn volledige kleur heeft.
P.s. hij staat hier achter in een kuil dus hij is niet zo krom gebouwd :o
Afbeelding