Hond al minstens een half jaar ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:50

Nikka schreef:
youngster schreef:
Aan de TS, wat voor onderzoeken zijn er gedaan??
Ik heb niet het hele topic doorgelezen aangezien het verse vlees je gelijk de strot ingeduwd werd.
Is er bloedonderzoek gedaan? Ontlasting onderzocht? Echo gemaakt van de buik?
Anders moet je dierenarts je eens doorverwijzen naar een internist, lijkt me tijd worden na een half jaar aanmodderen :(:)

Vragen zijn al een paar keer gesteld, maar tot op heden geen antwoord gehad voor zover ik weet. Maar hond gaat, naar ik nu begrijp, wel naar een internist.

Heb ik wel al opgeantwoord maargoed.
er is een bloedonderzoek gedaan en een ontlasting onderzoek, helaas is hier niets uitgebleken.
verschillende soorten voer geprobeerd maar we zijn nu zover dat we bang zijn dat het niet aan het voer ligt maar iets erger..
morgen de gaat hij naar de internisten .. ze zagen het als een spoedgeval dus gelukkig al zo snel!

Amandavd

Re: Hond al minstens een half jaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:55

Kan een tumor zijn, kan ook een maagzweer zijn, kan van alles zijn, niet te druk maken van te voren, rustig afwachten wat de internist zegt.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:08

Mijn ouders zijn onderweg naar huis vanaf de internist..
Zn darmen zijn ongeveer van het begin tot het einde ontstoken met daarbij nog maagzweren.
dus hij krijgt toch weer medicijnen en de internist raden versvlees af omdat daar juist heel veel bacillen in zitten e.d.
dus hij krijgt weer gewoon brokken..
zn poep moet nog 2 dagen lang opgevangen worden voor verder onderzoek.

en de rest hoor ik hopelijk zometeen!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:14

Arm dier hoe kan dat nu zo?. Weten ze dat al?.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:15

nee geloof het niet..
toch zat mijn dierenarts dat wel goed met de medicijnen die ze heeft gegeven maar waarschijnlijk hebben de medicijnen teweinig geholpen en is het iedere maand erger geworden..

Hopelijk hoor ik straks meer dan deel ik dat natuurlijk weer!:-)

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:24

Ah wat sneu, zal hij wel flink last van hebben!
Let wel op dat hij genoeg water (niet te koud) blijft drinken als hij overgeeft en aan de diarree is!
Wat voor brokken ga je hem nu geven als ik vragen mag?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:14

hij heeft een injectie gehad voor de ontstekingen.
hij is nog steeds een beetje suf van de narcose, arm beestje!
hij had ook een abces bij zijn anus, wat dus ook zo'n pijn deed! zielig!!!!

Hij krijgt de brokken die de dierenarts als laatste had geadviseerd, weet even niet welk merk dat was, was geloof ik ook anti bacterieel! die vind hij ook heeeel lekker!

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:14

fijn dat je nu iets meer weet en dat hij de huidige brokken in ieder geval lekker vind!
hopelijk kunnen jullie nu wat meer gericht dingen doen om m beter te krijgen..

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:19

dit had mijn hond dus ook,flink ontstoken darmen/maag.
ik hoop echt dat jullie de oorzaak kunnen vinden,bij mijn hond bleek het vlees te zijn maar het kan echt alles wezen.
nu we de ''oorzaak'' hebben gevonden gaat het super met haar.
hopelijk met jullie hond straks ook.

succes. :(:)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:06

Mooi dat er iets is gevonden en dat hij daarvoor behandeld kan worden. Veel sterkte TS.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:55

De internist raden vlees ook heel erg af.
Hij zei dat het een hype leek om nu terug te willen naar de natuur van de hond alleen zegt hij dat onze huishond toch niet jaagt en hun maag en darmen daar dus ook niet aan gewend zijn.

ik meld jullie meer zodra er uitslagen van de onderzoeken zijn.. wel is er gezegd dat het waarschijnlijk nooit helemaal over zal gaan maar dat we het onder controle moeten gaan houden en dat helpt natuurlijk ook als we de oorzaak weten! bedankt voor alle fijne reacties:-)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:16

1 van mijn honden had net zoiets als jouw hond,alleen een graadje erger,hij is uiteindelijk in december afgelopen jaar geopereerd om te kijken wat er aan de hand was en ze hadden nog nooit zoiets van binnen bij een hond gezien...

overlevingskans werd geschat op 0 % ,en ik moest brokken gaan voeren..

probleem bij mij alleen is....ik kan mezelf gewoon niet verkopen mijn beesten op bruine vitamine korrels te zetten waarvan 80% niet bedoeld is voor een hond.. :n

dus hij is op vers gebleven.. :) en hij is als nieuw,buiten alle verwachtingen in....

inmiddels eet hij weer alles wat los en vast zit...en gaat echt super goed :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:41

Hier werdt het toen ook met klem afgeraden om over te stappen op vlees.
Gelukkig had ik m'n eigen gevoel gevolgt en toch tegen alle adviezen in van oa de da en de 2elijnkliniek overgestapt op vlees. In haar geval de beste beslissing ooit!
In haar geval kwamen de ontstekingen dus juist wel van de brokken.

Ik kan alleen maar zeggen volg je eigen gevoel en doe wat jij denkt wat he beste is voor de hond.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:58

even om misverstanden te voorkomen,mijn hond kan echt niet tegen vlees.
ik praat niet over vers of brok maar vlees zelf.
mijn hond kan enkel tegen vis. :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 21:34

ja zo zie je maar alle honden zijn anders.
denk ook dat er geen goed of fout zal zijn hoor.. alle dierenartsen zijn ook weer anders en ieder zijn eigen standpunten en overal zal wel een kern van waarheid in zitten!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:47

Nanno_123 schreef:
De internist raden vlees ook heel erg af.
Hij zei dat het een hype leek om nu terug te willen naar de natuur van de hond alleen zegt hij dat onze huishond toch niet jaagt en hun maag en darmen daar dus ook niet aan gewend zijn.

Met alle respect, maar die internist heeft duidelijk geen verstand van voeding. Onze huishond jaagt niet nee, dat klopt. Ze zitten immers meestal vast aan een lijntje, jagen wordt afgeleerd en honden halen hun voedsel bij ons. Net als mensen zijn ze liever lui dan moe. Echter, het gebit (schaargebit) laat zien dat de hond een vleeseter is en het verteringsstelsel is dus ook als dat van een vleeseter. Waarom, als de hond toch geen vlees zou kunnen verteren, zouden alle brokfabrikanten groot op hun verpakkingen zetten '...% vlees'?

Honden die brokken gewend zijn, moeten de zuurtegraad van hun maag aanpassen aan het verteren van vlees, maar dit regelt het lichaam zelf.

TS, ik wens je veel sterkte met de hond, maar hoop ook dat je zelf een beetje kritisch blijft denken.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:56

De internist heeft maar een studie van meer dan 6 jaar gevolgd en zich zeeeer waarschijnlijk ook verdiept in voeding, anders ben je geen complete internist.
Vers vlees is niet heilig, ik snap werkelijk niet waarom dit door sommige zo gebracht wordt.
Op de brokken worden jarenlange studies losgelaten, zijn hele labaratoria voor ingericht en zijn doormiddel van wetenschappelijke studies aantoonbaar goed bevonden, anders komen ze niet op de markt en worden ze zeker niet bij de dierenarts verkocht.
Stellen dat brok vergif is, is echt kolder. Als dat zo zou zijn dan zouden er amper nog honden rondlopen, zeker omdat het grote gros honden gewoon supermarktvoer krijgt omdat het zo lekker goedkoop is :+

Brok is ook niet heilig, sommige dieren doen het idd beter op vers vlees. Helemaal prima, want uiteindelijk wil iedereen dat zijn of haar hond gezond en gelukkig is en er goed uitziet en zo lang mogelijk blijft leven.
En hoe dat dan gebeurd moet iedereen voor zich weten. En ik hoop dat de TS de internist hierop vertrouwt in plaats van bokt....

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:07

youngster schreef:
De internist heeft maar een studie van meer dan 6 jaar gevolgd en zich zeeeer waarschijnlijk ook verdiept in voeding, anders ben je geen complete internist.

-O-
Als mijn vriendin met haar hond bij de internist was gebleven, was hij nu mors dood geweest.
Begin vorig jaar werd de hond ernstig ziek, viel voor dr ogen af en werd graat mager.
Dieetbrokken, Universiteit Utrecht endoscopie; jahoor chronische maag darm ontstekingen met abcessen,
levenlang dieetbrokken, prednison en op den duur chemo was het advies.

Ik kon dit 'gepruts' niet áánzien, de hond werd steeds slechter, maar ja zei mn vriendin, de internist en artsen in Utrecht hebben dr voor gestudeerd, die weten het toch wel? -O-

Ik heb dr weten te overtuigen om naar een pro vers DA te gaan. Na algehele controle constateerde hij een overgevoeligheid voor brokken, met name de granen.
Werd cold turkey overgezet op allerij soorten KVV (Carnivoer) en ter ondersteuning glutamine, probiotica en mineralen.
Binnen 3 dagen was de diarree weg.
Binnen een maand was hij volledig van álle medicijnen af. Alles.

Gewoon door een arts die wél gestudeerd heeft.
Check het verhaal van Kimmie, die hond was opgegeven.
Die had het bij jou internistje echt never nooit gehaald.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:13

@ youngster,
Helaas wordt er tijdens de opleidingen echt bar weinig aandacht geschonken aan "voedingsleer".
Hier in de kliniek hebben ze dat ook uiteindelijk toegegeven dat ze er niet zo gek veel van weten, zo ook de 2e lijn kliniek. Omdat hun nauw samenwerken had ik toch enige twijfel.
Een goede vriendin van mij was bijna afgestudeerd als da en liep stage in Utrecht. En is hier verder op in gegaan. En ja ook daar werdt er tussen de regels door gezegt "aan goede voedingsleer wordt maar heel weinig aandacht aan besteeds". De meeste info krijgen ze van bepaalde brokken fabrikanten die dan weer uitsluitend bij een da verkocht worden.

En eigenlijk vind ik dat toch wel een kwalijke zaak.
En dan maakt het niet uit of je het over brok of over vers voeren praat, want gaat eigenlijk voor beide op!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:21

Nanno_123 schreef:
ja zo zie je maar alle honden zijn anders.
denk ook dat er geen goed of fout zal zijn hoor.. alle dierenartsen zijn ook weer anders en ieder zijn eigen standpunten en overal zal wel een kern van waarheid in zitten!

Daar heb je een prima punt!.
Wilde ook al vragen of ze verder gekeken hadden dan alleen het bloed. Maar zo te lezen hebben ze ook naar de buik binnen gekeken. Waarschijnlijk via röntgenfoto? Dit was ook mijn eerste ding wat ik wilde zeggen.
Over dat hele vlees gebeuren.. ik vind t beetje achterlijk worden want bij vele is nu brokken ineens taboe?! Je hoort t steeds meer. (en idd als je dan kijkt naar mineralen en hoeveelheden etc dan is t vaak nog verkeerde manier van voeren)

Ik hoop voor je dat de medicatie helpt. En dat de darmen en het eromheen weer rustig word.
Want zo is het ook niks voor de hond. Ik hou je topic even in de gaten. Ben benieuwd hoe het verder zou gaan.
Succes!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 06:32

youngster schreef:
Vers vlees is niet heilig, ik snap werkelijk niet waarom dit door sommige zo gebracht wordt.

Dat maak jij ervan, ik geef alleen aan dat de internist hiermee toch echt even fout zit. Volgens mij zeg ik nergens dat vers vlees heilig is :(:) In de opleiding tot dierenarts wordt ongeveer 7 uur aan voeding besteedt. De conclusies moet ieder maar voor zich trekken, anders maak ik vers vlees zo meteen weer heilig.

@ Merry98: als je je in barfen verdiept had, wist je dat de botten van de dieren die gevoerd worden de juiste verhouding calcium, mineralen etc. bevatten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 06:37

Sonja89 schreef:
youngster schreef:

Dat maak jij ervan, ik geef alleen aan dat de internist hiermee toch echt even fout zit. Volgens mij zeg ik nergens dat vers vlees heilig is :(:) In de opleiding tot dierenarts wordt ongeveer 7 uur aan voeding besteedt. De conclusies moet ieder maar voor zich trekken, anders maak ik vers vlees zo meteen weer heilig.

7 uur? :') Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Anders weet ik nog wel iemand hier op bokt die net maanden erop heeft zitten op alleen al de voedingsmodule.
Snap echt niet waarom je met dit soort aannames strooit.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 08:09

omdat jullie een verhaal kennen met honden die het wél beter doen op vers vlees betekend niet dat "mijn internisje" geen gelijk heeft.. zoals ik al zei, waarschijnlijk zit overal een kern van waarheid in. ik kan alleen niet zeggen dat ik het beter zou weten dan de internist want ik heb er niet voor gestudeerd en vind het echt uit de hoogte dat sommige mensen het denken beter te weten dan mensen die ervoor gestudeerd hebben.. omdat mensen voorbeelden uit de praktijk zien waarbij er gelijk andere conclussies worden getrokken betekend dat niet dat iedere hond dus gelijk geen brok meer moet en DUS ons internisje er geen verstand van heeft.
Maar onze hond houd versvlees nog geen minuut binnen dus hij zal er ook niet aan kunnen wennen..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 08:11

Oh sorry, nu vergeet ik spontaan te reageren..
hij heeft een kijkoperatie ondergaan, ze zijn met een buisje via de mond naar binnen gegaan..
Zijn bloed en poep word naar Utrecht gestuurd dus dat is nog even afwachten!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:20

Heb niet alle pagina's gelezen.

Maar heb een hond gehad met zelfde symptomen. Deze bleek ondanks ontwormen zo vol te zitten met wormen uit zijn puppentijd. Je zag ze niet in de ontlasting ook niet microscopisch. Hebben een half jaar lang elke 10 dagen moeten ontwormen. Hond heeft een heel gevoelig maag darm stelsel er aan overgehouden en verdraagt alleen maar 1 soort van RC. Botten en dergelijke zorgen gelijk weer voor overgeven.

Op vers vlees zou ik zeer zeker niet doen als ze al zo gevoelig zijn. Je hebt al een paar keer voer gewisseld en alle AB zorgt al voor enorm wat schade.

Mijn hond hebben we gestabiliseerd wat overgeven en diarree betreft met röntgencontrastmiddel (legt een laagje wat beschermt in maag en darm), cimmitidin tegen het overgeven en diarree remmers.

Heb je al de hond geröntgend om te kijken of ze niet wat ingeslikt heeft? zou ik persoonlijk doen en ook een uitgebreid ontlastingsonderzoek. (Pancreasproblemen?)