Kittens, een lach en een traan in een paar uur.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kittens, een lach en een traan in een paar uur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:37

Ik weet nu al welk ras (hond) ik wil gaan aanschaffen als ik in de positie zit om dat te doen :P en dan spreken we ook over een jaar of 2/3 :') En ik weet zelfs al welke fokker het waarschijnlijk word. En dat ik diep in mijn portomonee moet duiken :)) Als je bewust voor een dier gaat, dan zoek je ruim van te voren alles uit, zoek je een goede fokker etc. Natuurlijk kun je ook via MP zoeken, maar dan is wel aan te raden om inderdaad te kijken of het dier wel bij je past qua karakter en noem maar op :P

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:54

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:10

Och wat een heeeerlijk fimpje! Wat een lieve pluizebolletjes en die ene is echt een tijgertje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:19

Oh die streepjes <3 wat een schatjes zijn het ook :j

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 21:07

Net weer een telefoontje gehad.
Mvr wilde eigenlijk een grijze, maar helaas die zijn reeds gereserveerd.
Na een kleine teleurstelling kreeg ik de vraag wie er dan nog wel was. Ze komt nu voor het zwarte katje kijken, want ze wil gewoon graag een kat.
Kijk dan weet je ook dat het goed zit. :D
Dus in theorie hebben ze nu allemaal een baasje. Ik wacht nog even af of iedereen ook daadwerkelijk komt kijken en ze natuurlijk komt afhalen.
Ik heb het 1x meegemaakt dat iemand 3x naar een kitten was komen kijken en uiteindelijk niets meer van zich liet horen.
Beetje jammer. Dit klinkt gelukkig allemaal positief, ik twijfel alleen nog bij degene die interesse had in het cyperse katje.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:07

Update:
Ze zijn vandaag precies 10 dagen oud en 2 van de 4 beginnen al "kiertjes" te krijgen.
Ze spieken dus nu al voorzichtig de wereld in :D
Ik zal morgen wat foto's van de spleetoogjes maken, daar had ik vandaag helaas geen tijd voor.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:12

Gefeliciteerd met de knappe kinders en wat zorg je liefdevol voor ze,leuk om de updates te lezen en fijn dat ze in principe allemaal een nieuw thuis hebben straks :-)

Ik kwam in dit topic terecht via je kat..ik kreeg een hartverzakking toen ik jouw hummel zag..werkelijk een kopie van die van ons...weliswaar een kater die tot groot verdriet al ainds november is vermist..
Onze was een kruising blauwe rus en siamees..schitterend.
Hoop nog steeds dat hij thuiskomt..blijf een zwak voor grijze houden hoor ;-)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:20

Dat kan ik me voorstellen Amy. Ik ben er ook 2 kwijtgeraakt.
Gelukkig heb ik 1 teruggevonden elders in het dorp (hemelsbreed nog geen km van hier). Hij was daar geadopteerd, de vinders hadden helaas geen contact met DA, Amivedi of de gemeente opgenomen dat ze een aanlopertje hadden.
Hij bleek daar al een jaar te wonen toen ik erachter kwam dat het mijn Leo was.
Aangezien hij daar gelukkiger bleek dan bij ons heb ik hem geschonken, maar dat jaar zoeken en maar blijven roepen naar iedere cyperse kater, ik kan het me nog goed herinneren.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:29

Wat ontzetten fijn dat je weet waar hij is..daar hopen wij ook op..dat. Hij het ergens enorm naar zijn zin heeft..zolang niet gevonden nog hoop..maarja we woonden direct aan het bos en er gebeuren nare dingen met steenmarters ed..

Las dat je 9katten hebt hihi..ik ben kattenfan,maar jij..:p heerlijk!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 23:34

Ja maar deze 4 gaan weg hoor.
Ik mag echt niets meer houden, kan ook niet. Want financieel is 5 ook wel de max.
Ik moet ook geen loterij oid winnen. Dan worden het er vrees ik wel meer :=

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:16

Even een tip Dairyree voor het fotograferen. Ze hebben een hekel aan flitslicht. Ik maak van de katten meest foto's zonder flits. Ik had van de zomer een kennis die mooie foto's kwam maken, maar ik zag alleen maar flitsen. Ik heb toen gezegd dat het wel even genoeg was. Begin september is toen een collega foto's komen maken (die is semi prof) en die heeft het zonder flits gedaan. Katten en kittens blij en ik ook ;-).

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 10:56

Dank je Diane, ik weet het.
Daar komt bij dat kattenogen zeer lichtgevoelig zijn, dus het vertekend ook nog eens heel erg.
Ik kreeg wel eens van deze foto's om na te tekenen. Echt niet mooi.
Sinds ik zelf een DSR heb gebruik ik de flits ook nooit. Ik heb een aparte flitser die ik laatst voor de zwarte heb gebruikt, maar staat de lamp schuin naar boven gericht en nooit op het hoofdje zelf.
Maar het is licht buiten dus ik ga zo eerst met de hond lopen en dan voor het raam zitten voor de foto's.
Natuurlijk licht is toch het allermooiste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:58

Fijn dat ze allemaal waarschijnlijk een baasje hebben! Ik kreeg het bij vriedlief echt niet gedaan voor een vierde :n

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 13:28

Dan moet ik zeker niet hardop zeggen dat ik het cyperse katje weer op beschikbaar heb gezet?? O:)
Ik heb een week op antwoord gewacht, dan wel via mail of telefoon, maar helemaal niets.
Tja ik heb geduld gehad, dus we zoeken weer vrolijk verder naar een baasje :D

Morgen komen er mensen kijken die zeker weten voor een grijsje gaan. Kater of poes maakte hun niet uit.
Bokster Moska is ook net langs geweest. Nu hopen dat het 1 van de grijsjes inderdaad een kater is.
Ik twijfel nog steeds, maar ik zal proberen een foto te maken zodat jullie me kunnen helpen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:02

Owww zeg nou niet dat streepje weer beschikbaar is :D

Het mag namelijk echt niet -O-

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:06

Solly := :D
Maar ja echt waar.
Ik vind hem stiekum ook wel heel erg leuk hoor. Zijn aftekeningen zijn echt supermooi.
Ik moet nog steeds foto's maken. Maar heb niet zoveel zin. Ben bekaf van ons uitje gisteren...

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:22

Foto's zijn gisteren niet gelukt. Buik die in de weg zat, ruzie met de camera en moederpoes die haar jongen steeds voor mijn lens wegjatte. Dus ja helaas.

Vandaag weer kijkers geweest voor een grijsje. Ze had al gevraagd of haar zoons ook mee mochten te kijken aangezien ze ook herfstvakantie hebben.
Tja zolang ze zich netjes gedragen zijn ze welkom.
Komen ze aan met een hele mooie bos bloemen omdat ze mee mochten! Totaal onnodig maar wel heel leuk! Ze zijn ook helemaal verliefd op de kleintjes en wilden ze net zo best allemaal.
De kids gedroegen zich trouwens keurig, netjes vragen of ze een kleintje mochten aaien of oppakken en zodra ik zei dat het wel weer genoeg was was dat ook prima. Heerlijk.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:25

Wat leuk! Dan weet je dat het al een fijn gezin is he, als daar iedereen meekomt..dat katje gaat vast een liefdevol leventje tegemoed :)
Voor welke hebben ze gekozen, met witte vlekje of geheel grijze?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:28

Dat hangt ervan af welke een kater is :D
Gisteren is bokster Moska langsgeweest en hun voorkeur is een grijze kater met een voorkeur naar degene met het witte vlekje. Dus dan zou die andere naar dit gezin gaan, tenzij het witte vlekje een poes is en de ander een kater.
Aangezien het voor mij, zelfs met voorbeeldfoto's, nog steeds algebra is. Doe ik nog geen gok.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:31

hihi ja ze zijn ook nog zo klein he..wel fijn dat het beide niet uitmaakt, dus die 2 hebben dan sowiezo al een fijn adres :)
Nu de anderen nog :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:59

Wat leuk met dat gezin, nu hopen dat ze erbij blijven :D Hadden ze al vaker katten gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:02

Wat leuk idd! , die cyperse is echt knap zeg <3

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:19

Magrathea, ja ze hebben ook nog een oudere kat en hebben ook al vaker een kitten gehad.
Helaas door pech en ziekte zijn deze er alleen niet meer. Dus dit word een maatje voor degene die ze nog hebben. De jongens waren ook helemaal enthousiast en waren al aan het bedelen of ze niet allebeide 1 mochten. Een grijze en dat streepje. Dan hoefden ze geen kerstcadeautjes :=
Slim he kids?

takkie_muis, het is ook wel een ventje hoor! Hij heeft nu helemaal zijn oogjes open en blaast heel hard als je hem oppakt. Staartje word al dik en rughaartjes omhoog. Echt een herrieschopper := Maar dat maakt het ook weer extra schattig. Zo'n hummeltje wat zich zo groot voordoet <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:20

:') Als die geen ballen heeft weet ik het niet meer *D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:22

Haha, ohh wat schattig. Je hebt toch niet gezegd dat er eentje weer beschikbaar is? :=