betadine schreef:Ja dat een hond kan bijten in zijn aanpassingsfase lijkt me wel voorspelbaar. Dat is het risico van het vak. Het eindresultaat is belangrijk en dat hij onderweg naar zijn doel een beet heeft gehad wil toch niets zeggen ? Een agressieve hond opnieuw opvoeden is niet zonder risico. Dit is ook waarom veel mensen waaronder ik TS aanraadden om haar hond in te slapen. Die is oud, ziet niet meer goed en bijt, wil je daarmee nog een cursus gaaan doen, komt volgens mij niet meer goed en het dier gaat er meer van afzien als iets anders. + dat bull terriers of am-staffs door verkeerde fokkers vaak niet helemaal 100% neurologisch in orde zijn. Dit neeemt niet weg dat er wel prachtige evenwichtige dieren tussen zitten hoor, maar aangeboren afwijkend gedrag bestaat zeker en komt bij deze hond vaker voor door zijn verleden. Net zoals een duitse scheper meer aanleg heeft op heupdysplasie...
De hond is toch 6 jaar of heb ik dat verkeerd gelezen?
Een agressieve hond opnieuw opvoeden is niet zonder risico:
Allereerst maak ik op uit de openingspost van TS dat er een hierarchie probleem is. Dan is de hond dus niet agressief an-sich
En daarnaast adviseer ik een goede instructeur. Iemand die weet wat hij doet en die honden begrijpt > dus geen Milan, want die weet totaal niet waar hij het over heeft
CM is al regelmatig besproken hier op Bokt
Inslapen lijkt me niet nodig
!
, maar in zijn hysterie van het moment slaat hij om zich heen. De situatie is nu absoluut niet helder voor jullie, maar schijnbaar heb ik dus ook een ernstig rangorde probleem en was het sowieso een slechte instructeur.