Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hhilde schreef:Achterhaald van die twee pups. Twee pups uit hetzelfde nest gaan elkaar heel vaak de tent echt uitvechten. Zeker als het hetzelfde geslacht is.
Labradors (of een x daarvan) zal imo ook sneller goedgaan. anneliesdj schreef:Honden en paarden zijn zowieso niet te vergelijken want ze hebben heel andere behoefte's, instincten en gewoonte's.
Een hond leeft in een roedel binnen een bepaald territorium.
Wij mensen nemen de hond in huis en maken daarmee het huis zijn territorium, de hond leeft de hele dag tussen ons mensen en wij fungeren dan als vervangend roedel. Ik vind het dus niet raar om een hond alleen te houden, honden hebben daar ook geen probleem mee.
Wanneer je een hond alleen buiten houd en hij zit veel in een hok of kennel wordt het wel een ander verhaal, dan zou er idd een andere hond bij moeten.
Paarden kun je niet in huis nemen en een kudde is wat anders dan een roedel, wij mensen zijn te verschillend van paarden om de kudde te kunnen vervangen (als we al dag en nacht bij het paard kunnen en willen zijn), daarbij heeft een paard steun en veiligheid aan zijn kuddegenoten, die heeft ze dus echt nodig. Bij een hond is die behoefte er niet zo sterk.
Hhilde schreef:Lol, ik neem te snel aan dat je weer herders hebt, niet dusLabradors (of een x daarvan) zal imo ook sneller goedgaan.
kimmie261 schreef:dit maken wij ervan,dat honden ons als roedel gaan zien...
zo kan je er natuurlijk ook van maken dat een paard in een kudde geiten zich prima voelt want dan worden die geiten zijn kudde...tis maar net hoe je het zelf wil zien,alleen kom er niet mee aan dat je je paard zo laat leven,dan is bokt te klein...
anneliesdj schreef:Maar bij een hond gaat het dan alleen om het spreken van de taal, sociaal contact, bij een kuddedier ook om veiligheid dus dat vind ik niet echt vergelijkbaar.
En een kuddedier hoort in een kudde, dus eigenlijk paarden met z'n twee is ook te weinig want dat is geen kudde. En je kunt er dan wel een handvol geiten bij zetten maar denk dat je daar net zoveel werk en kosten mee hebt dan met één pony dus waarom zou je dat doen.

...let wel,een kooi welke voor een konijn te klein gevonden wordt worden rustig hele nachten en evt uren overdag volwassen grote honden in gestopt...
).