Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:00

heb ik niet zo op gelet maar zou kunnen :D

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:08

Wie nog konijnen zoekt regio Limburg, we hebben er weer een aantal in de opvang.
Waaronder heel veel jonge konijntjes. Ook Vlaamse Reusjes, dus grote dames :-).

Als deze herplaatst zijn is onze wachtlijst leeg en gaan we weer konijnen van marktplaats redden die in krappe kooien zitten of er ongezond uitzien.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:22

De groep van mij die herplaatst moet worden bestaat uit alleen maar voedsters en die gaan perfect samen hoor. Geen probleem. 2 rammen zou ik niet zo snel doen. Alhoewel ik nu 2 broers samen heb zitten die ik het liefst samen weg zou doen. Die twee doen alles samen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:38

Dess schreef:
Haha niks hoor :p maar het valt me gewoon op dat Geryon op iedereens bericht wel iets negatiefs heeft te zeggen..

Ik geef tips. Je moet gewoon open staan voor kritiek als je beesten houdt. Niet zo lopen zeiken. Op jou is dat misschien wel enkel negatief. Wat kan ik positief zeggen over een binnenkooi zonder ren en een alleen konijntje? :)

Al snap ik niet wat er negatief aan is als ik iemand gewoon een tip geef, dat haar misschien wel makkelijker maakt. Het is namelijk algemeen bekend dat twee rammen minder goed samen gaan.

Marleenloveu: Ik denk ook niet dat de opvang jouw ram gaat koppelen aan een ram van hun.
Maar het kan natuurlijk goed gaan, uitzonderingen zijn er genoeg :j Maar als het voedster erbij een grotere slagingskans heeft, zou ik niet weten waarom dan voor een ram gaan. Wel goed dat je gaat koppelen in een opvang. Die moeite zouden meer mensen moeten nemen :j

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:02

Ik had drie volwassen rammen die zaten al 2 jaar bij elkaar (toen ik ze kocht), het is bij mij een half jaar goed gegaan en toen uitgelopen op een bloed bad. Dus het kan tijden goed gaan voordat het mis gaat! Ik zou het ook afraden in ieder geval :)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:50

Geryon schreef:
Dess schreef:
Haha niks hoor :p maar het valt me gewoon op dat Geryon op iedereens bericht wel iets negatiefs heeft te zeggen..

Ik geef tips. Je moet gewoon open staan voor kritiek als je beesten houdt. Niet zo lopen zeiken. Op jou is dat misschien wel enkel negatief. Wat kan ik positief zeggen over een binnenkooi zonder ren en een alleen konijntje? :)

Al snap ik niet wat er negatief aan is als ik iemand gewoon een tip geef, dat haar misschien wel makkelijker maakt. Het is namelijk algemeen bekend dat twee rammen minder goed samen gaan.

Marleenloveu: Ik denk ook niet dat de opvang jouw ram gaat koppelen aan een ram van hun.
Maar het kan natuurlijk goed gaan, uitzonderingen zijn er genoeg :j Maar als het voedster erbij een grotere slagingskans heeft, zou ik niet weten waarom dan voor een ram gaan. Wel goed dat je gaat koppelen in een opvang. Die moeite zouden meer mensen moeten nemen :j
nou ik vind jou gewoon betweterig, is mijn mening? En hoe eert jij nou of ik geen ren heb en er geen konijn bij neem?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:55

@marleenloveu ik heb eerder ook 2 rammen gehad, ging prima nooit problemen mee gehad

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:59

Dess schreef:
Geryon schreef:

nou ik vind jou gewoon betweterig, is mijn mening? En hoe eert jij nou of ik geen ren heb en er geen konijn bij neem?

Als je je dat afvraagt kan ik het al niet serieus nemen. En anders je misschien even verdiepen in leestekens.
Dat weet ik niet, maar maak ik op uit wat jij hier post. Ik kan niet in je hoofd kijken en jammer genoeg ook niet door de computer heen, dus ik oordeel op wat ik hier lees.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 19:14

Ik zit op mijn mobiel dus vandaar typfouten. Vind gewoon raar dat je oordeelt zonder dat je iets weet. Maar laten we hier maar mee kappen want dit is nutteloos

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:15

Dess schreef:
Ik zit op mijn mobiel dus vandaar typfouten. Vind gewoon raar dat je oordeelt zonder dat je iets weet. Maar laten we hier maar mee kappen want dit is nutteloos

Iedereen oordeelt op basis van wat diegene hier leest. Je moet niet zo op je teentjes getrapt zijn als iemand zegt dat het beter kan wat je doet. Probeer dingen aan te nemen. Tipje :j

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 19:22

Ja dat begrijp ik ook wel, maar sommige dingen komen enorm vervelend over. Maar vaak vat je dingen anders op dan het bedoelt is die je leest. Maar wol echt het beste voor mijn konijntje hoor!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:27

Dess schreef:
Ja dat begrijp ik ook wel, maar sommige dingen komen enorm vervelend over. Maar vaak vat je dingen anders op dan het bedoelt is die je leest. Maar wol echt het beste voor mijn konijntje hoor!

Dat zal ook best zo zijn dat je het beste wilt voor je konijntje! :D Daarom juist zijn er mensen die tips geven! Die je dan kan aannemen die het nog leuker voor je konijntje maken, zoals je wilt.

Dat jij je bijv. niet hebt ingelezen is een fout die je makkelijk had kunnen voorkomen en ik vind best dat mensen duidelijk mogen maken dat je dan gewoon niet goed bezig bent. Iedereen begaat eens zo'n fout, ik net zo goed als jij, en alle andere bokkers.
Maar sorry dat het zo vervelend over komt. Ben in ieder geval wel blij dát het is overgekomen :P

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:39

Laptopmuis schreef:
Wie nog konijnen zoekt regio Limburg, we hebben er weer een aantal in de opvang.
Waaronder heel veel jonge konijntjes. Ook Vlaamse Reusjes, dus grote dames :-).

Als deze herplaatst zijn is onze wachtlijst leeg en gaan we weer konijnen van marktplaats redden die in krappe kooien zitten of er ongezond uitzien.

Jammer genoeg hebben wij nu al 4 konijnen anders wilde ik wel 2 vlaamse reuze hebben haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:11

Dess schreef:

Ze zegt iets zinnigs hoor, dat is namelijk een algemeen bekend gegeven. Als iemand een ram bij zijn gecastreerde ram wil zetten, kan dit aardige toestanden opleveren. Om iemand daarvoor te behoeden is de tip, zet een voedster bij je gecastreerde ram een heel goede tip.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 20:37

Mindim schreef:
Dess schreef:

Ze zegt iets zinnigs hoor, dat is namelijk een algemeen bekend gegeven. Als iemand een ram bij zijn gecastreerde ram wil zetten, kan dit aardige toestanden opleveren. Om iemand daarvoor te behoeden is de tip, zet een voedster bij je gecastreerde ram een heel goede tip.

Ik heb het toch al uitgepraat?ik had eerder ook 2 rammen samen en dat ging prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:45

Je weet zo te horen alles al prima, dus tips geven is aan jou niet besteed. Veel plezier met je konijn.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:46

ons (vrouwtjes)konijn had een cavia-vriendje. Deze is nu afgelopen week dood gegaan en we wilden er nu een ander vrouwtjeskonijn bijkopen. De mevrouw van de dierenwinkel zegt dat dit niet kan omdat ze zullen gaan vechten en he zal volgens haar eindigen met twee aparte hokken.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat twee vrouwtjes niet samen kunnen (wel dat twee mannetjes gaan vechten).
Wat denken jullie ervan?

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:46

ik heb mijn konijn wil alleen maar anders is zijn hok ook te klein maar hij heeft een katten vriendje
Afbeelding

en dit is een duidelijk foto van haar zelf
Afbeelding

het is trouwens een franse hangoor ze is nu 3 jaar maar de dierenarts voorspelde dat ze maar 6 maand zou worden door haar doorgroeiende tanden maar dit gaat allemaal nog goed we knippen zelf haar tanden dus het gaat eigenlijk super

mijn moeder had vroeger een franse hangoor fok dus ze weet hoe het moet

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:49

max66 schreef:
ons (vrouwtjes)konijn had een cavia-vriendje. Deze is nu afgelopen week dood gegaan en we wilden er nu een ander vrouwtjeskonijn bijkopen. De mevrouw van de dierenwinkel zegt dat dit niet kan omdat ze zullen gaan vechten en he zal volgens haar eindigen met twee aparte hokken.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat twee vrouwtjes niet samen kunnen (wel dat twee mannetjes gaan vechten).
Wat denken jullie ervan?

Het gaat zo'n 50% goed bij het koppelen, maar dan heb je kans dat het alsnog fout gaat in het voorjaar als de hormonen op gaan spelen.. Ik zou zelf het risico niet nemen maar gewoon naar een opvang gaan waar ex rammen zitten te wachten voor een leuke voedster. :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:54

hoe bedoel je, ons konijntje wegdoen?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:06

Bij de meeste konijnenopvang adressen kun je een gecastreerde ram uitzoeken voor je konijn (of voedster als je een gecastreerde ram hebt), je kan dan bij de opvang op neutraal terrein kijken of het klikt. Overigens had de fokker waar ik mijn koppel heb gehaald ook oudere dieren zitten waar ze niet meer mee fokt en die mogen dan gekoppeld worden en naar een goed tehuis.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:38

Wat je wel zeker niet moet doen is een konijn uit een dierenwinkel halen. Daarmee steun je enkel de broodfok. Ouderdieren van die schattige konijntjes worden onder vreselijke omstandigheden gehouden.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:19

Kijk, het is niet de bedoeling dat iedereen elkaar gaat beoordelen omdat er twee rammen bij elkaar zitten. Ik spreek uit ervaring dat dit soms ook wel goed gaat.
Wij zelf gaan samen met ons konijn naar de opvang om te kijken of het klikt.
Dus iedereen: hou het gewoon een beetje gezellig :)

PS: weet iemand nog een leuke franse hangoor in de buurt van heerenveen friesland?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:11

Ik weet een konijnenhoudster, die 2 rammetjes heeft, die na een jaar uitbraken en in elkaars hok gingen zitten... die wilden duidelijk wèl bij elkaar blijven, maar goed, die hebben daar dan zèlf voor gekozen... is echt een grote uitzondering dat zoiets gebeurt, maar goed, het bewijst wel dat konijnen niet allemaal over 1 kam te scheren zijn.
De konijnenopvang hier in de buurt heeft 2 vrouwtjes die al hun hele leven lang bij elkaar zitten... ze gaan ook met hun tweeën daar weg, want het gaat al heel zó goed tussen die twee dat ze niet meer uit elkaar gehaald worden.

Maar ik ken ook een fokster die slechte ervaringen heeft met voedsters: ze kreeg ze wel aan elkaar gewend, maar haalde ze eentje uit het hok, en werd dat konijn later weer teruggezet, dan viel het achtergebleven konijn dat vrouwtje aan.
Oftewel: voedster kun je beter aan een gecastreerd mannetje koppelen, dat gaat vaker goed dan andere combinaties.

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:19

Wij hadden ook een ram waarvan zijn vriendinnetje was overleden dus gingen we naar een opvang. Daar zaten 2 zusjes en we vonden het zielig om ze uit elkaar te halen dus hebben we ze beide genomen ze heten Norah en Pitou. Het is een hele tijd goed gedaan met z'n 3en totdat we Knoet(ram) kregen, knoet was nog een jonkie dus die zat even apart. Soms zette we er toen een konijntje bij van het 3-paar omdat we ze uiteindelijk met z'n vieren wilde gaan koppelen. Toen we Norah bij knoet zetten en even later weer terug werd ze door Pitou verstoten uit de groep en hebben ze behoorlijk zitten vechten Norah had allemaal kale plekken, wondjes en ze kon niet meer op haar pootje staan. Toen ze eenmaal weer in orde was hebben we haar bij Knoet gezet dus nu hebben we gewoon 2 paar konijnen(voedster gecastreerdeman en nog een voedster met gecastreerdeman.