Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stef schreef:Wat het probleem is? De gebruikers van BB die alles wat buiten het kader valt zielig vinden.
Je mag niet fokken, konijn mag niet alleen, aquarium moet van een bepaald gebied zijn, hamster mag niet in een kooitje, kanariepietje ook niet trouwens, etc etc etc
stef schreef:Wat het probleem is? De gebruikers van BB die alles wat buiten het kader valt zielig vinden.
Je mag niet fokken, konijn mag niet alleen, aquarium moet van een bepaald gebied zijn, hamster mag niet in een kooitje, kanariepietje ook niet trouwens, etc etc etc
jolienrotti schreef:Tiffany schreef:Wat een gedoe zeg. Tuurlijk twee zal beter zijn dan een, waar ik soms ook nog wel eens me twijfels over heb. Twee konijnen die elkaar echt leuk vinden is super schattig samen slapen, elkaar wassen. Heb je er twee die elkaar niet leuk vinden heb je een uitdaging.
Maar jongens wat een gedoe. Zolang het beessie voldoende ruimte heeft, goede voeding, en speeltjes en niet weg zit te kwijnen wat is dan het probleem?
dat doet er blijkbaar allemaal niet toe.. het komt nu over alsof het konijn beter in 2 meter dikke laag stront kan zitten samen met z'n maatje. dan in een goede omgeving, veel beweging, genoeg eten en drinken, speeltjes en een droog hok, en zonder maatje..
ja mijn konijntjes zitten allebij alleen(hun hokken staan wel erg dicht bij mekaar en ze kunnen mekaar zien), maar ik verzorg ze goed, ik geef ze veel aandacht, en ik speel met ze, en laat ze regelmatig samen(en dan zitten ze wel gezusterlijk naast mekaar). alleen blijf ik er dan altijd bij, puur omdat ik weet dat ze niet samen gaan zonder toezicht..
maar blijkbaar word je dan toch afgeschilderd als 1 of andere konijnenmishandelaar.
capopjekop schreef:stef schreef:Wat het probleem is? De gebruikers van BB die alles wat buiten het kader valt zielig vinden.
Dat vind ik alleen maar goed, zeker als je ziet in wat voor een situaties dieren weleens gehouden worden. Ik vind het een goede ontwikkeling dat mensen zich steeds meer bewust worden van dierenwelzijn en er ook iets aan proberen te doen.
)
stef schreef:Tiffany schreef:Maar dat is toch jou keuze! Niets mis mee zoals ik het hoor. Maar je wordt bijna verplicht je konijn "in te ruilen". Die van mij zitten ook apart.. maargoed daar ga ik ook mee fokken
Zijn het wel geteste stamboek konijnen?!!
Ja zoiets hahah.
terwijl de persoon mij, of mijn konijnen in kwestie niet kent. Ze lezen het woord fokken en draaien door... *zucht* Evelijn schreef:Nou Tiffany... die mening mag je hebben... ik vind dat jolienrotti naast een goede omgeving, veel beweging, genoeg eten en drinken, speeltjes en een droog hok ... OOK voor een maatje moet zorgen.
Net als dat IK VIND dat jij eerst eens bij een opvang moet gaan kijken en praten voordat je bewust nieuwe konijntjes op de wereld zet voor alleen je eigen plezier.
Stef... vind jij het nou alleen maar doorgeslagen omdat we dan zulke lekkere discussies krijgen... of omdat vroeger alles prima was?
Dess schreef:Ik ga denk ik maar temmen. Dit hele topic draait om of een konijn wel of niet alleen kan, terwijl ik daarvoor dit topic niet heb aangemaakt..
Na 1 keer weet ik ook wel dat het niet goed is een konijn alleen te houden.
Air schreef:Je zit op een dicussieforum stef, kan je daar niet tegen dan ga je hier lekker weg![]()
Vind het altijd grappig als mensen denken dat ze een goede vervanger zijn voor een ander konijn. Dat is gewoon onmogelijk voor ons. Dus nee, aandacht hoort niet in dat rijtje thhuis.
Een vriendje valt gewoon onder basisbehoefte, hetzelfde als voor een paard, soortgenoten zijn belangrijk.
Maar ach, het is maar een konijn.....
Smee__ schreef:Ik vind het eerder een feit dat konijnen een soortgenootje nodig hebben dan een mening.. En ik snap het nooit zo, oh wee als een paard alleen staat, maar een konijn die net zo hard een maatje nodig heeft dat boeit niet?
jolienrotti schreef:Maar omdat ik ze niet continue in 1 hok heb zitten, omdat ze niet samen gaan, word je wel gelijk afgeschilderd als 1 of andere mishandelaar? zo fel word er hier gereageerd op dit topic.
) Tiffany schreef:Smee__ schreef:Ik vind het eerder een feit dat konijnen een soortgenootje nodig hebben dan een mening.. En ik snap het nooit zo, oh wee als een paard alleen staat, maar een konijn die net zo hard een maatje nodig heeft dat boeit niet?
Het is nu al gezegd. Ts heeft het gelezen, gaat er over nadenken en de beslissing is dan aan haar. Waarom moet je alles 20 x herhalen.
Evelijn schreef:Oh... rekening houden met anderen... nou Stef... ik vind het vervelend dat jij doet alsof ik een een of ander raar geloof aanhang omdat ik er van overtuigd ben dat konijnen sociale dieren zijn en dat die het allerliefste samenleven met een vriendje... dus wanneer hou je rekening met mijn gevoelens (of die van het konijn)