Mijn nieuwe konijntje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:33

Hoe logisch het is om een paard niet in zn uppie op een weitje te zetten, hoe onligisch het voor veel bokkers blijkbaar is om een konijn niet van een vriendje te voorzien.
En ipv. fouten in te zien en te erkennen wordt het eigen gedrag goed gepraat. Blijkbaar zien veel bokkers zichzelf ook als konijn, knap hoor!

Neem een beetje verantwoordelijkheid voor jezelf en voor de dieren die je neemt. We leven in 2012, er is genoeg info bekend over welzijn van dieren, en zo moeilijk is het niet om je aan de basisvoorwaarden te houden.

capopjekop

stef schreef:
Wat het probleem is? De gebruikers van BB die alles wat buiten het kader valt zielig vinden.
Je mag niet fokken, konijn mag niet alleen, aquarium moet van een bepaald gebied zijn, hamster mag niet in een kooitje, kanariepietje ook niet trouwens, etc etc etc

Dat vind ik alleen maar goed, zeker als je ziet in wat voor een situaties dieren weleens gehouden worden. Ik vind het een goede ontwikkeling dat mensen zich steeds meer bewust worden van dierenwelzijn en er ook iets aan proberen te doen.

Smee__

Ik ben het met je eens dat er af en toe behoorlijk pietluttig wordt gedaan over het één en ander, maar ik vind niet dat een basisbehoefte als sociaal contact met soortgenoten een dier ontnomen mag worden :n

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:34

Tja, het valt ook op. Een topic met een foto waar alles op "klopt" krijg je geen reacties. Waar er nog verbeterpunten zijn worden twee of meer pagina"s vol gedramd..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:35

stef schreef:
Wat het probleem is? De gebruikers van BB die alles wat buiten het kader valt zielig vinden.
Je mag niet fokken, konijn mag niet alleen, aquarium moet van een bepaald gebied zijn, hamster mag niet in een kooitje, kanariepietje ook niet trouwens, etc etc etc

Het probleem is dat mensen te beroerd zijn om het welzijn van hun dier voorop te stellen, om aan simpele voorwaarden te voldoen.
Daar is een woord voor: egoisme.
Het probleem daar weer van is dat mensen het niet willen inzien en niet willen erkennen, en dan de mensen die het beste met hun dieren vor hebben als schuldige aan gaan wijzen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:36

och... ja Stef.. we mogen alleen het allemaal leuk vinden dat iedereen diertjes aanschaft en leuke foto's plaatst... maar geen mening hebben over hoe een dier het beste gehouden kan worden...
Vroeger was een kleine ronde vissenkom de norm voor een goudvis... en tja dat we nu weten dat die dieren van binnen gewoon doorgroeien en dus zichzelf doodgroeien in een te kleine kom en gewoon scheef trekken van de ronde vorm... dat moet maar genegeerd worden?
Vroeger had je konijnen in kleine hokjes... voor de vleesproductie... en het voer was ook zo dat ze lekker vetgemest werden... nu houden mensen ze voor hun plezier.... mogen die diertjes dan zelf geen plezier hebben?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:36

jolienrotti schreef:
Tiffany schreef:
Wat een gedoe zeg. Tuurlijk twee zal beter zijn dan een, waar ik soms ook nog wel eens me twijfels over heb. Twee konijnen die elkaar echt leuk vinden is super schattig samen slapen, elkaar wassen. Heb je er twee die elkaar niet leuk vinden heb je een uitdaging.

Maar jongens wat een gedoe. Zolang het beessie voldoende ruimte heeft, goede voeding, en speeltjes en niet weg zit te kwijnen wat is dan het probleem?

dat doet er blijkbaar allemaal niet toe.. het komt nu over alsof het konijn beter in 2 meter dikke laag stront kan zitten samen met z'n maatje. dan in een goede omgeving, veel beweging, genoeg eten en drinken, speeltjes en een droog hok, en zonder maatje..
ja mijn konijntjes zitten allebij alleen(hun hokken staan wel erg dicht bij mekaar en ze kunnen mekaar zien), maar ik verzorg ze goed, ik geef ze veel aandacht, en ik speel met ze, en laat ze regelmatig samen(en dan zitten ze wel gezusterlijk naast mekaar). alleen blijf ik er dan altijd bij, puur omdat ik weet dat ze niet samen gaan zonder toezicht..
maar blijkbaar word je dan toch afgeschilderd als 1 of andere konijnenmishandelaar.

Maar dat is toch jou keuze! Niets mis mee zoals ik het hoor. Maar je wordt bijna verplicht je konijn "in te ruilen". Die van mij zitten ook apart.. maargoed daar ga ik ook mee fokken :7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:37

capopjekop schreef:
stef schreef:

Dat vind ik alleen maar goed, zeker als je ziet in wat voor een situaties dieren weleens gehouden worden. Ik vind het een goede ontwikkeling dat mensen zich steeds meer bewust worden van dierenwelzijn en er ook iets aan proberen te doen.

Mag je vinden, ik vind het overdreven en compleet doorgeslagen (maar dat was wel duidelijk denk ik ;) )

Air: Zie boven....
Een konijntje alleen, want keurig in een ruim, schoon hok zit, de juiste voeding krijgt, aandacht krijgt, en waarmee men indien nodig naar de DA gaat, nee, kan ik echt niet wakker van liggen :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:38

Tiffany schreef:
Maar dat is toch jou keuze! Niets mis mee zoals ik het hoor. Maar je wordt bijna verplicht je konijn "in te ruilen". Die van mij zitten ook apart.. maargoed daar ga ik ook mee fokken :7

Zijn het wel geteste stamboek konijnen?!! :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:40

Nou Tiffany... die mening mag je hebben... ik vind dat jolienrotti naast een goede omgeving, veel beweging, genoeg eten en drinken, speeltjes en een droog hok ... OOK voor een maatje moet zorgen.
Net als dat IK VIND dat jij eerst eens bij een opvang moet gaan kijken en praten voordat je bewust nieuwe konijntjes op de wereld zet voor alleen je eigen plezier.

Stef... vind jij het nou alleen maar doorgeslagen omdat we dan zulke lekkere discussies krijgen... of omdat vroeger alles prima was?

Dess

Re: Mijn nieuwe konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 13:41

Ik ga denk ik maar temmen. Dit hele topic draait om of een konijn wel of niet alleen kan, terwijl ik daarvoor dit topic niet heb aangemaakt..
Na 1 keer weet ik ook wel dat het niet goed is een konijn alleen te houden.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:43

Is dit topic bedoelt voor het konijntje van Ts of bedoelt voor een exclusief clubje mensen om zo elkaar met verheerlijkingsverhalen de hemel in te prijzen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:43

maar Dess... het topic gaat allang niet meer alleen over jouw konijn... en wat goed van jou dat je naar één keer al wel weet dat het niet goed is om een konijn alleen te houden... anderen vinden het kennelijk namelijk nog steeds geen echt probleem voor een konijntje om alleen in een hokje te zitten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:44

Je zit op een dicussieforum stef, kan je daar niet tegen dan ga je hier lekker weg :)

Vind het altijd grappig als mensen denken dat ze een goede vervanger zijn voor een ander konijn. Dat is gewoon onmogelijk voor ons. Dus nee, aandacht hoort niet in dat rijtje thhuis.
Een vriendje valt gewoon onder basisbehoefte, hetzelfde als voor een paard, soortgenoten zijn belangrijk.

Maar ach, het is maar een konijn.....

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 13:44

en ik weet niet zo uit mijn hoofd hoeveel ze weegt, zal vanavond even wegen

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:44

stef schreef:
Tiffany schreef:

Zijn het wel geteste stamboek konijnen?!! :')

:') Ja zoiets hahah.
Maargoed je ziet al weer een reactie, eerst bij de konijnenopvang kijken := terwijl de persoon mij, of mijn konijnen in kwestie niet kent. Ze lezen het woord fokken en draaien door... *zucht*

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:47

Evelijn schreef:
Nou Tiffany... die mening mag je hebben... ik vind dat jolienrotti naast een goede omgeving, veel beweging, genoeg eten en drinken, speeltjes en een droog hok ... OOK voor een maatje moet zorgen.
Net als dat IK VIND dat jij eerst eens bij een opvang moet gaan kijken en praten voordat je bewust nieuwe konijntjes op de wereld zet voor alleen je eigen plezier.

Stef... vind jij het nou alleen maar doorgeslagen omdat we dan zulke lekkere discussies krijgen... of omdat vroeger alles prima was?

ik heb al een aantal keren aangegeven dat ik ze zo vaak mogelijk bij mekaar zet onder toezicht, dan gaat het wel goed.. zonder toezicht niet. Maar omdat ik ze niet continue in 1 hok heb zitten, omdat ze niet samen gaan, word je wel gelijk afgeschilderd als 1 of andere mishandelaar? zo fel word er hier gereageerd op dit topic.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:47

Dess schreef:
Ik ga denk ik maar temmen. Dit hele topic draait om of een konijn wel of niet alleen kan, terwijl ik daarvoor dit topic niet heb aangemaakt..
Na 1 keer weet ik ook wel dat het niet goed is een konijn alleen te houden.

Ts. Het is trouwens een super schattig konijn! Weeg hem inderdaad vanavond even en zoek even op google. Daar staan een aantal "groeischema's" op.

Ik denk ook dat het een dwerghangoor is en dat hij niet super groot zal worden. Maargoed dat is moeilijk beoordelen van een foto. Veel plezier met je nieuwe nijn!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:49

Air schreef:
Je zit op een dicussieforum stef, kan je daar niet tegen dan ga je hier lekker weg :)

Vind het altijd grappig als mensen denken dat ze een goede vervanger zijn voor een ander konijn. Dat is gewoon onmogelijk voor ons. Dus nee, aandacht hoort niet in dat rijtje thhuis.
Een vriendje valt gewoon onder basisbehoefte, hetzelfde als voor een paard, soortgenoten zijn belangrijk.

Maar ach, het is maar een konijn.....

Ik kan prima tegen een discussie, ik kan niet tegen jehova achtige perikelen en mensen die willens en wetens het geven (opleggen) van hun mening belangrijker vinden dan het rekening houden met anderen.
Maar hey, ohja, Bokt... das waar :)*

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:52

Ik vind het eerder een feit dat konijnen een soortgenootje nodig hebben dan een mening.. En ik snap het nooit zo, oh wee als een paard alleen staat, maar een konijn die net zo hard een maatje nodig heeft dat boeit niet?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:55

Smee__ schreef:
Ik vind het eerder een feit dat konijnen een soortgenootje nodig hebben dan een mening.. En ik snap het nooit zo, oh wee als een paard alleen staat, maar een konijn die net zo hard een maatje nodig heeft dat boeit niet?

Het is nu al gezegd. Ts heeft het gelezen, gaat er over nadenken en de beslissing is dan aan haar. Waarom moet je alles 20 x herhalen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:55

jolienrotti schreef:
Maar omdat ik ze niet continue in 1 hok heb zitten, omdat ze niet samen gaan, word je wel gelijk afgeschilderd als 1 of andere mishandelaar? zo fel word er hier gereageerd op dit topic.

Ik vind de toon helemaal niet zo fel... er wordt toch gewoon uitgelegd waarom de verschillende posters deze mening hebben... niemand schrijft ergens dat jij je konijn mishandelt... wel wordt er geschreven dat konijnen sociale dieren zijn en dat ze ook in de natuur koppeltjes vormen en dat het dus het beste is dat als je ze in gevangenschap houdt je probeert te voldoen aan zoveel mogelijk behoeftes.
Jij geeft aan twee konijnen te hebben die niet echte vriendjes zijn... nou dan zou een oplossing zijn om bij een opvang te kijken of je beide konijntjes gelukkiger kan maken (meer in hun behoeftes kan voorzien) door ze te koppelen aan een ex-mannetjes waarmee ze wel gezellig de hele tijd samen kunnen zijn.

Oh... rekening houden met anderen... nou Stef... ik vind het vervelend dat jij doet alsof ik een een of ander raar geloof aanhang omdat ik er van overtuigd ben dat konijnen sociale dieren zijn en dat die het allerliefste samenleven met een vriendje... dus wanneer hou je rekening met mijn gevoelens (of die van het konijn :Y) )

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:56

Jolienrotti: Overdrijven is ook een vak. Ik zie dat vaak gebeuren wanneer mensen ergens geen reden voor hebben.
Ik heb je een tip gegeven en die wuif je ook weg, dat komt op mij inderdaad niet over als je best willen doen voor je dieren.
Want als ze elkaar wel dulden als jij er bij bent gaat er ook gewoon in het koppelen iets mis. Kleine moeite om dan eens even contact op te nemen met een opvang en advies te vragen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:58

Tiffany schreef:
Smee__ schreef:

Het is nu al gezegd. Ts heeft het gelezen, gaat er over nadenken en de beslissing is dan aan haar. Waarom moet je alles 20 x herhalen.

Waarom herhalen... omdat anderen zoals jijzelf ook herhalen dat hun konijntje wel oud is geworden toen die alleen zat... en wel gelukkig is zonder vriendje... dat wordt toch ook steeds herhaald.
Het wordt toch ook steeds goed gepraat dat dieren alleen zitten die de natuurlijke behoefte hebben om sociaal te zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:59

Evelijn schreef:
Oh... rekening houden met anderen... nou Stef... ik vind het vervelend dat jij doet alsof ik een een of ander raar geloof aanhang omdat ik er van overtuigd ben dat konijnen sociale dieren zijn en dat die het allerliefste samenleven met een vriendje... dus wanneer hou je rekening met mijn gevoelens (of die van het konijn :Y) )

In noem in relatie daartoe nergens jouw naam, dus dat jij je dan aangesproken voelt kan ik niet zo heel erg veel aan doen :Y)