dilemma oudere hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:22

TS ik hoop voor je dat je hond toch goed gaat reageren op deze behandeling .... maar ooit komt de dag..... en dan zou ik haar zeker heerlijk verwennen.

Ik heb enkele honden ook moeten laten euthaniseren. Heb ze heerlijk verwend op hun laatste dag(en). Heerlijk om ze zo te zien genieten. Als de mogelijk er is, laat ik de honden thuis inslapen, zonder stress om weer naar de DA te moeten. De laatste keer zat ik in de keuken op de grond. De hond heerlijk met zijn kop op mijn schoot. DA kwam erbij zitten en aaide mee en spoot toen het slaapspuitje in. De hond merkte het niet eens en snurkte heerlijk. Toen het laatste spuitje..... mij deed dat natuurlijk enorm zeer maar hond merkte er niets van. Een gelukkige dode dus.

Dus doe wat je hart je ingeeft TS. Respect !!

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:22

onze hond is ook al lang (3 jaar of zo) is nu 13, onzindelijk waarschijnlijk gekomen door sterilisatie.
dat schijnt vaak voor te komen.
zijn begonnen met pilletjes, die hielpen in het begin wel maar niet genoeg,
daarna zijn we overgegaan op een vloeistof, propalin, en dat werkt prima,
misschien kan je dat nog proberen als het met de pilletjes niet lukt.

craiester

Re: dilemma oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:54

jouw hond = jouw keuze.
zelf (dus persoonlijk) zou ik nooit een hond laten inslapen omdat hij het niet kan inhouden.
dat is voor mij ook geen onwaardig bestaan trouwens voor de hond (zoals sommige hier zeggen) ik zet mijn hond die het soms ook niet kan ophouden in een andere kamer ruim het op en laat haar dan weer rond lopen, ze heeft niet gezien dat ik het heb opgeruimd en voelt zich ook niet schuldig. al piest ze het hele huis onder maakt mij niets uit, en ik heb wel dagen gehad dat ik echt woest was maar eenmaal de dweil vast was het ook weer goed. beestje brengt mij veel vreugde en ik neem het haar helemaal niet kwalijk.
je moet doen wat je zelf wilt, en als je een beslissing maakt mag en kan niemand je iets kwalijk nemen. ik zal ook niemand met schele ogen bekijken als die zoiets beslist, maar ik verwacht/hoop wel dat iemand iets overheeft voor zijn dier. (niet op jouw bedoeld ts, maar op andere die zeggen dat ze dadelijk zouden euthaniseren als de hond het niet meer kan.)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:59

Wat is er nu in godsnaam onwaardig aan een hond die op een puppytrainer mat gaat plassen?
hij voelt zich "schuldig" als die in huis plast? het is een hond, geen mens, een hond kan enkel linken leggen aan het aangeleerde gedrag.
Negeer het plassen in huis, en beloon hem als die op het matje gaat, binnen notime snapt die het dat een matje goed is om op te plassen, en zal hij niet meer zielig zijn.
een gezonde hond afmaken omdat die wat plast, zoiets weet je voor je een hond in huis neemt.
http://www.google.be/imgres?q=puppytrai ... s:12,i:140

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:16

Duhelo schreef:
een gezonde hond afmaken omdat die wat plast, zoiets weet je voor je een hond in huis neemt.

Dat is dus geen gezonde hond die een paar keer per dag plast in huis. Zo'n hond kan ook niet naar zo'n matje rennen. De plas ontsnapt terwijl ze slapen of liggen .... zomaar....

Nou onze hond heeft het heel af en toe.... ongeveer 1x per maand dat het "verkeerd" gaat. Ze is ook al 13,5 jaar.

Ik zou de hond niet elke dag aan willen doen wat er dan gebeurt: Ze duikt in elkaar als ik binnenkom en loopt bloednerveus rondjes. Ik bestraf ze natuurlijk niet (we hebben haar hier nog nóóit voor bestraft) : ik laat haar naar buiten, ruim het op, haal haar naar binnen en knuffel haar.

Maar nee, ze blijft wel 2 uur schichtig..... '

En nu hebben wij nog gelukkig plavuizen overal beneden. Moet er niet aan denken om b.v. vloerbedekking, laminaat of parket te hebben. Schade en stank zijn dan niet te overzien.

Als onze hond dit iedere dag door zou moeten mee maken, medicijnen niet zouden helpen, dan gaat ze echt hemelen hoor.

En idd heb ik geen hond genomen om elke dag en soms vaker plas van hem/haar op te ruimen.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:19

StalNollie schreef:
Apple graag iets beter lezen veel dingen die je zegt kloppen niet en staan toch duidelijk beschreven in het topic. Keuze is gemaakt werken de pilletjes niet dan gaan we hem nog flink verwennen en vervolgens toch laten inslapen.

Wat klopt er dan precies niet? Kan je dan eens samenvatten wat nu precies de reden is dat je jouw hond wil laten inslapen als hij urine blijft verliezen?
Ik krijg namelijk van het hele topic sterk de indruk dat het opruimen jou tegenstaat. Wellicht heb ik het dan verkeerd begrepen? Als jij puur om het welzijn van de hond hem wil laten inslapen, dan blijf ik erbij dat ik dit totaal niet begrijp.

Voor de mensen die schrijven dat hun hond wegduikt, zich 'schaamt' of schichtig is na verliezen van urine, dat is niet normaal en vind ik een duidelijk teken van reageren op het gedrag en lichaamstaal van de mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:24

Het lijkt wel of ouderdom een ziekte is.

Dit is een opmerking tegen niemand in het bijzonder....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:37

Ik hoop heel erg voor je dat de pillen goed werken en jullie nog even kunnen genieten van/met elkaar! +:)+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:45

Sylvia_B schreef:

Wel, je kunt spelen met definities zoals je wilt, heb je ook iets zinnigs toe te voegen aan de discussie?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:58

Appie schreef:
Voor de mensen die schrijven dat hun hond wegduikt, zich 'schaamt' of schichtig is na verliezen van urine, dat is niet normaal en vind ik een duidelijk teken van reageren op het gedrag en lichaamstaal van de mens.

Hier wil ik toch graag op reageren, ben het totaal niet met je eens. Onze oude Duitse herder kreeg ook ineens last van incontinentie. De eerste keer dat ze per ongeluk een plas in huis had gedaan, kwam ik 's morgens beneden en vond de hond ineen gedoken onder tafel. Oren plat naar achter, kop omlaag en ze keek met met grote ogen aan. Ik had de plas nog niet gezien en kwam niet anders naar beneden dan anders, dus dit kan absoluut geen reactie op mijn "lichaamstaal" geweest zijn.
Een hond leert als pup al van de moeder dat het nest bevuilen niet oké is. Als een hond dit ineens wel doet, is het ook voor hem/haar iets onbegrijpelijks en hier kunnen ze ontzettend onzeker door worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:59

Kuggur schreef:
Wel, je kunt spelen met definities zoals je wilt, heb je ook iets zinnigs toe te voegen aan de discussie?

Verkeerde been uit bed gestapt?
En verder nee, wie de schoen past trekke hem aan en ik duik mijn bed weer in, longontsteking

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:11

Sylvia_B schreef:
Verkeerde been uit bed gestapt?
En verder nee, wie de schoen past trekke hem aan en ik duik mijn bed weer in, longontsteking

Nee hoor, prima humeur, het antwoord op mijn vraag aan jouw luidt ""niet dus".
Beterschap.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:24

SaskiaKa schreef:
Hier wil ik toch graag op reageren, ben het totaal niet met je eens. Onze oude Duitse herder kreeg ook ineens last van incontinentie. De eerste keer dat ze per ongeluk een plas in huis had gedaan, kwam ik 's morgens beneden en vond de hond ineen gedoken onder tafel. Oren plat naar achter, kop omlaag en ze keek met met grote ogen aan. Ik had de plas nog niet gezien en kwam niet anders naar beneden dan anders, dus dit kan absoluut geen reactie op mijn "lichaamstaal" geweest zijn.
Een hond leert als pup al van de moeder dat het nest bevuilen niet oké is. Als een hond dit ineens wel doet, is het ook voor hem/haar iets onbegrijpelijks en hier kunnen ze ontzettend onzeker door worden.

Toch zie ik dit gedrag meer als iets dat door associatief leren is ontstaan en dat hoeft niet alleen gerelateerd te zijn aan het plassen.
Hun eigen nest bevuilen vinden ze inderdaad niet prettig en daarom blijven ze er ook niet bij of in liggen, maar ze kennen m.i. echt niet de 'schaamte' of 'schuldig voelen' omdat ze geplast hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:47

Dit is absoluut waar, als er een dier of erger, een mens gaat hemelen dan is het eerste wat mensen vragen: Waaraan, als je zegt dat het ouderdom was dan krijg je nogmaals de vraag, waaraan. Mensen en dieren kunnen gewoon op zijn alleen word het vaak niet herkend en krijg je soms een lange martelgang voor een dier of mens daadwerkelijk dood is.

Sylvia_B schreef:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 22:15

sorry maar er worden hier dingen gezegt die niet van mijn af komen en nee het lag en ligt nog steesd niet aan onze lichaamstaal zoals hierboven word beweerd. zo het fijn vinden als er niet zomaar iets word geroepen om dat men denkt het wel te weten!!!!

inmiddels paar pillen verder maar heb nog niet het idee dat het minder is eerder meer. en heb er alles voor over en je weet inderdaad als je husidieren neemt dat ze ouder worden en dat er dan meer bij komt kijken.
maar sommige vna jullie weten hier niet wat het is om 8 keer per dag te moeten dweilen inmiddels, en ja je gaat het ruiken en nee geloof niemand die zegt dan doe je dat toch even dweilen zo gepiept.
en ja zit het voort met tegenzin op te doen WIE NIET???

en ik snap dat mensen denken ja maar het is maar plas en verder mankeert hij niks die mensen zou ik willen vragen het hele topic door te lezen.
ik twijfel af en toe nog hoor van jaa vandaag gaat het goed zo kan het wel. maar dan vervolgens een uur later ligt er weer een hele plas. blijft moeilijk maar me punt blijft nog steeds werkt dit niet kies ik de keuze om afscheid te gaan nemen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 22:19

overigens iemand ervaring met enurance 50 dat honden meer gaan poepen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:17

StalNollie schreef:
sorry maar er worden hier dingen gezegt die niet van mijn af komen en nee het lag en ligt nog steesd niet aan onze lichaamstaal zoals hierboven word beweerd. zo het fijn vinden als er niet zomaar iets word geroepen om dat men denkt het wel te weten!!!!

inmiddels paar pillen verder maar heb nog niet het idee dat het minder is eerder meer. en heb er alles voor over en je weet inderdaad als je husidieren neemt dat ze ouder worden en dat er dan meer bij komt kijken.
maar sommige vna jullie weten hier niet wat het is om 8 keer per dag te moeten dweilen inmiddels, en ja je gaat het ruiken en nee geloof niemand die zegt dan doe je dat toch even dweilen zo gepiept.

en ik snap dat mensen denken ja maar het is maar plas en verder mankeert hij niks die mensen zou ik willen vragen het hele topic door te lezen.
ik twijfel af en toe nog hoor van jaa vandaag gaat het goed zo kan het wel. maar dan vervolgens een uur later ligt er weer een hele plas. blijft moeilijk maar me punt blijft nog steeds werkt dit niet kies ik de keuze om afscheid te gaan nemen.

en nu ga ik nogmaals vragen:
Heb je het al geprobeerd om de hond een plaats te geven in huis waar hij wél mag plassen. (in de vorm van een dweil oid in het begin, als dat lukt kun je luierdoeken nemen waardoor je dan enkel de doek moet opplooien en weggooin)
als hij effectief incontinent is in de zin dat hij het gewoon laat lopen waar die staat, dan is je keuze al min of meer gemaakt (als ze hun nest beginnen te bevuilen is dit ook nietm eer leuk voor de hond)
echter begrijp ik dat dit nog nietzo is, dus nog enige controle heeft, maar meer in de zin van: als die moet, dan moet die, direct.
Maar mss is er nog wel tijd om naar het matje te lopen ...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:13

StalNollie schreef:
overigens iemand ervaring met enurance 50 dat honden meer gaan poepen?

hier niets van gemerkt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:41

Duhelo, ik denk dat het niet is dat de hond een plek moet hebben waar die kan en mag piesen.
Zoaks ik het lees heeft de hond er bijna geen controle over, het overkomt 'm.
En dan kun je een hele mooie plek maken waar die wel mag plassen, maar dat heeft dan weinig zin.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 11:51

De hond plast overal, en matje aanleren? Hij duikt nu al in elkaar en het zijn geen plasjes van een kleine hond.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:04

Als de hond iedere keer overal maar plast, is het voor de hond ook helemaal niet prettig, en al helemaal niet als hij steeds daarna al in elkaar duikt van "Ik heb iets fouts gedaan", dan is inslapen inderdaad een eerlijke optie, je hebt de hond al een aantal extra mooie jaren gegeven ipv asiels en dergelijke.
Dus ik hoop dat de medicijnen aanslaan & anders kan ik je keus wel een beetje begrijpen, dit is gewoon het "begin van het einde", moet je dan wachten tot hij helemaal afgetakeld is en echt helemaal niks meer kan? Dat kan je in mijn ogen dan beter voorkomen en hem een waardig eind geven.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:11

StalNollie schreef:

Ik denk het te weten, ik zeg niet dat het zo is, mijn vermoeden is wel heel sterk. Puur alleen al door de manier waarop je over alles schrijft, die 'energie' is mij wel aardig duidelijk.

StalNollie schreef:

Ik weet heel goed wat het is en nee, ik heb nooit enige tegenzin gevoeld. Het hoort erbij als je voor dieren kiest, maar blijkbaar zijn er veel mensen (en dan doel ik niet alleen op jou) die daar heel anders over denken.

StalNollie schreef:

Ik weet wat ze verder mankeert, dat staat al duidelijk in je beginpost, maar als ik het goed begrepen heb heeft ze nu geen pijn en is ze verder gewoon vrolijk.

Ik laat het hierbij want ik vind het allemaal heel triest.
Het is natuurlijk verder jouw eigen keuze.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:14

Ik heb ook een hond gehad die niet reageerde op de enurace tabletjes,
maar wel heel goed op propalin (vloeistof)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 15:56

heb alvast de DA gemaild, zou morgen op controle moeten maar de tijd dat hij open is ben ik aan het werk. dus even gemaild om te overleggen. of hij nog iets zou willen proberen. en anders of we voor volgende week een afspraak kunnen maken.

overigens stinkt het hier in huis echt voort naar pis, lig nu even op bed en ruik het gewoon overal.

hoop snel bericht terug te krijgen van hem

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:31

Heb je dan geen plek waar de hond buiten kan verblijven met een mooi hok, waar je andere hond niet bij kan??