Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Duhelo schreef:een gezonde hond afmaken omdat die wat plast, zoiets weet je voor je een hond in huis neemt.
StalNollie schreef:Apple graag iets beter lezen veel dingen die je zegt kloppen niet en staan toch duidelijk beschreven in het topic. Keuze is gemaakt werken de pilletjes niet dan gaan we hem nog flink verwennen en vervolgens toch laten inslapen.
Appie schreef:Voor de mensen die schrijven dat hun hond wegduikt, zich 'schaamt' of schichtig is na verliezen van urine, dat is niet normaal en vind ik een duidelijk teken van reageren op het gedrag en lichaamstaal van de mens.
SaskiaKa schreef:Hier wil ik toch graag op reageren, ben het totaal niet met je eens. Onze oude Duitse herder kreeg ook ineens last van incontinentie. De eerste keer dat ze per ongeluk een plas in huis had gedaan, kwam ik 's morgens beneden en vond de hond ineen gedoken onder tafel. Oren plat naar achter, kop omlaag en ze keek met met grote ogen aan. Ik had de plas nog niet gezien en kwam niet anders naar beneden dan anders, dus dit kan absoluut geen reactie op mijn "lichaamstaal" geweest zijn.
Een hond leert als pup al van de moeder dat het nest bevuilen niet oké is. Als een hond dit ineens wel doet, is het ook voor hem/haar iets onbegrijpelijks en hier kunnen ze ontzettend onzeker door worden.
Sylvia_B schreef:Het lijkt wel of ouderdom een ziekte is.
Dit is een opmerking tegen niemand in het bijzonder....
StalNollie schreef:sorry maar er worden hier dingen gezegt die niet van mijn af komen en nee het lag en ligt nog steesd niet aan onze lichaamstaal zoals hierboven word beweerd. zo het fijn vinden als er niet zomaar iets word geroepen om dat men denkt het wel te weten!!!!
inmiddels paar pillen verder maar heb nog niet het idee dat het minder is eerder meer. en heb er alles voor over en je weet inderdaad als je husidieren neemt dat ze ouder worden en dat er dan meer bij komt kijken.
maar sommige vna jullie weten hier niet wat het is om 8 keer per dag te moeten dweilen inmiddels, en ja je gaat het ruiken en nee geloof niemand die zegt dan doe je dat toch even dweilen zo gepiept.
en ja zit het voort met tegenzin op te doen WIE NIET???
en ik snap dat mensen denken ja maar het is maar plas en verder mankeert hij niks die mensen zou ik willen vragen het hele topic door te lezen.
ik twijfel af en toe nog hoor van jaa vandaag gaat het goed zo kan het wel. maar dan vervolgens een uur later ligt er weer een hele plas. blijft moeilijk maar me punt blijft nog steeds werkt dit niet kies ik de keuze om afscheid te gaan nemen.
StalNollie schreef:sorry maar er worden hier dingen gezegt die niet van mijn af komen en nee het lag en ligt nog steesd niet aan onze lichaamstaal zoals hierboven word beweerd. zo het fijn vinden als er niet zomaar iets word geroepen om dat men denkt het wel te weten!!!!
StalNollie schreef:inmiddels paar pillen verder maar heb nog niet het idee dat het minder is eerder meer. en heb er alles voor over en je weet inderdaad als je husidieren neemt dat ze ouder worden en dat er dan meer bij komt kijken.
maar sommige vna jullie weten hier niet wat het is om 8 keer per dag te moeten dweilen inmiddels, en ja je gaat het ruiken en nee geloof niemand die zegt dan doe je dat toch even dweilen zo gepiept.
en ja zit het voort met tegenzin op te doen WIE NIET???
StalNollie schreef:en ik snap dat mensen denken ja maar het is maar plas en verder mankeert hij niks die mensen zou ik willen vragen het hele topic door te lezen.
ik twijfel af en toe nog hoor van jaa vandaag gaat het goed zo kan het wel. maar dan vervolgens een uur later ligt er weer een hele plas. blijft moeilijk maar me punt blijft nog steeds werkt dit niet kies ik de keuze om afscheid te gaan nemen.