Annelies Dash, het konijn met het slechtste karakter ooit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Annelies Dash, het konijn met het slechtste karakter ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:41

Kijk, dat is een goed tijdsbestek om het in te leren inderdaad. Ooit hulp gezocht van een opvang? :)
Heeft mij toen goed geholpen in ieder geval (ook al heb ik het daarna gewoon zelf gedaan hahaha).

TS, misschien is dit heel grof van mij om te zeggen maar je moeder weet duidelijk niets van dieren houden... :o Maar daar was je zelf ook wel achter.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:32

@Nemurin: ja de opvang was volledig op de hoogte gebracht en raadde uiteindelijk zelf aan te stoppen met de koppelingspoging.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat konijnen mensen op lagomorphologische wijze benaderen: op mijn eigen bank in mijn eigen woonkamer heeft een konijn me ooit eens duidelijk gemaakt dat ik hem in de weg zat: hij gaf me eerst een duwtje met de snoet, en toen ik niet gehoorzaamde beet hij me stevig in mijn rug om me voor hem opzij te laten gaan. Dat werkte wel trouwens, dus sindsdien weet ik dat konijnen mensen als (nogal lompe) medekonijnen zien, die je gewoon wat steviger aan moet pakken als ze eens niet luisteren. :+

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:27

Ik ben het wel met Zoolgangster eens.

Ik heb zelf 9 konijnen zitten waarvan 2 bijelkaar zitten. Omdat de rest elkaar afmaakt tot de dood. Ze zitten nu allemaal in een eigen ren waarin ze kunnen rennen bokkesprongen kunnen maken etc etc en WEL contact kunnen hebben met de buren dus elkaar aanraken besnuffelen etc etc , maar NIET verwonden en geloof mij ik alle mogenlijk koppel situaties gehad hoor de een met die of die of die of die heb er nachten wakker van gelegen over hoe het wel kon etc etc etc en op neutraal gebied koppelen (tuin van 30 meter bij 15 meter dus ze hadden de ruimte) maar elkaar toch blijven opzoeken om te vechten bloed was niks heb zelfs een konijn met hap uit der oor. Dus ook ik ben er van overtuigd dat niet ieder konijn een maatje wil en dat territorium echt belangrijk is. En nu mag je me egoistisch vinden of niet. Liever een konijn alleen in een groot hok met grote ren met buren die ze zien besnuffelen etc dan 2 konijnen in een te klein hok (overgens sluit ik niet uit dat ik het nog een keer ga proberen)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:33

Gypsy schreef:
Toen ons konijntje haar zusje verloor en alleen kwam te zitten, ging ze ook al snel bijtgedraf en aggressie vertonen. Een poosje later overleed ze helaas, geen idee waardoor. Volgens mij trekken konijntjes het zich iig heel erg aan als ze geen maatje hebben.

Het is idd wel eeh leuke witte pluizebol!

Kan best zijn dat hij uit "eenzaamheid" is overleden.
Niet dat jullie hem geen aandacht geven, maar hij mist zijn maatje. Hij heeft denk ik altijd met dat konijntje gezeten en dan opeens is ze weg..
Merkten wij ook. Wij hadden een konijn en cavia altijd samen, in een onderkant van een cavia hok en daar zaten ze, hele gang voor hun zelf water bakje erbij en klaar.
Maar toen hebben we mijn opaatje in laten slapen (12 jaar), en ging het snel slecht met onze cavia..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:24

Zoolgangster: Dat is ook wel logisch. Ieder dier zal op zijn eigen manier naar je proberen te communiceren, omdat dat de enige manier is die hij van zijn ouders en soortgenoten heeft geleerd. Als jij het als andere diersoort zijnde niet begrijpt, dikke pech dan.

Een hond die met je wil spelen nodigt je nog altijd op zijn eigen hondenmanier uit.
Een paard dat wil dat je opzout en bazig probeert te doen zal nog altijd zijn eigen paardenschouder tegen jou aan duwen.
Een kat is dan weer een uitzondering: die blijken mensen als een soort supermama te zien (gezien het pootjes kneden als ze geaaid worden, en dat normaliter alleen kittens spinnen, maar een volwassen kat kan rustig tegen een mens aan zitten spinnen).

Ik heb ook wel eens een jonge olifant gezien die me op de olifantenmanier weg probeerde te dreigen, alleen gaf hij het halverwege toch maar op omdat ie er nog niet zo goed in was. :=

Eigenlijk zijn alleen wij mensen zo maf dat we de taal van iedere diersoort willen spreken, en dat is waarom we ze af kunnen richten en met ze om kunnen gaan zonder gevaar. Tenminste als we het goed doen. ;)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:22

SunxLove schreef:
TeckTonie schreef:
Mama koopt altijd wortelen voor haar, kan ze perfect hebben. ze eet ze ook altijd volledig op. De momenten dat ze geen eten dat niet geschikt is voor haar krijgt, stopt de diarree ook. Maar leg maar es uit aan mama dat die ijs/kaas/koekjes echt niet goed zijn, ookal springt ze al op je schoot als ze het nog maar ruikt..

Vind je het gek dat ze dan diaree krijgt!

Denk je nu serieus dat IK dat geef?!
Reageet normaal of reageer niet.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:24

TS ik denk dat het een algemene opmerking was. := Dus over degene die het wel geeft.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:25

Nemurin schreef:
Kijk, dat is een goed tijdsbestek om het in te leren inderdaad. Ooit hulp gezocht van een opvang? :)
Heeft mij toen goed geholpen in ieder geval (ook al heb ik het daarna gewoon zelf gedaan hahaha).

TS, misschien is dit heel grof van mij om te zeggen maar je moeder weet duidelijk niets van dieren houden... :o Maar daar was je zelf ook wel achter.

Jammer genoeg heb je gelijk. Maar als je heel je leven op dezelfde manier hebt omgegaan net dieren, weet je ook niet dat dat gelik en gepiep en geknor niet normaal is..

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:26

Nemurin schreef:
TS ik denk dat het een algemene opmerking was. := Dus over degene die het wel geeft.

Aangezien ze mij quotte, en JE gebruikte, nam ik het persoonlijk..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:31

Zou ik niet doen. ;) Heeft weinig zin en kost energie.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:19

TeckTonie schreef:
SunxLove schreef:
Vind je het gek dat ze dan diaree krijgt!

Denk je nu serieus dat IK dat geef?!
Reageet normaal of reageer niet.

Nemurin schreef:

Nemurin heeft idd gelijk, dat ik het heb over degene die wel ijs/koekjes geeft.
En als je mijn reactie goed leest, kan je er nergens op uit maken dat ik het over jou heb.
En idd, ik vind het belachelijk dat je moeder je konijn koekjes/ijs geeft/zou willen geven.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 21:12

'het beest zit in een kooi, ik wil ze een leuk leven geven. En ze lust het zo graag!'
Zegt mama..
Moet je weten dat ze meer als 5 uur per dag op maandag, woensdag en.vrijdag en.op andere dagen nog langer..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:44

Lieve help...

Moet zeggen ik ben mijn nieuwe nijns ook een beetje aan het verwennen op het moment, maar ze zijn er pas en ze zijn nog zo klein en iel. :=

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:37

Nathas schreef:
Ik ben het wel met Zoolgangster eens.

Ik heb zelf 9 konijnen zitten waarvan 2 bijelkaar zitten. Omdat de rest elkaar afmaakt tot de dood. Ze zitten nu allemaal in een eigen ren waarin ze kunnen rennen bokkesprongen kunnen maken etc etc en WEL contact kunnen hebben met de buren dus elkaar aanraken besnuffelen etc etc , maar NIET verwonden en geloof mij ik alle mogenlijk koppel situaties gehad hoor de een met die of die of die of die heb er nachten wakker van gelegen over hoe het wel kon etc etc etc en op neutraal gebied koppelen (tuin van 30 meter bij 15 meter dus ze hadden de ruimte) maar elkaar toch blijven opzoeken om te vechten bloed was niks heb zelfs een konijn met hap uit der oor. Dus ook ik ben er van overtuigd dat niet ieder konijn een maatje wil en dat territorium echt belangrijk is. En nu mag je me egoistisch vinden of niet. Liever een konijn alleen in een groot hok met grote ren met buren die ze zien besnuffelen etc dan 2 konijnen in een te klein hok (overgens sluit ik niet uit dat ik het nog een keer ga proberen)

Tja ik geloof persoonlijk niet zo in onkoppelbare konijnen. Wel in uitzonderingen maar dit kom je zelden tegen. in principe is ieder konijn beter af met een maatje. Wel moet het koppelen gewoon goed voorbereid worden en op een goede manier gebeuren (gecastreerd mannetje + vrouw, neutraal terrein, ruimte, en als het thuis niet lukt het inschakelen van bijv. konijnenopvang) 99.9% van de konijnen kan echt wel gekoppeld worden dus als jij 7 onkoppelbare nijnen hebt zitten is er ergens iets niet goed gegaan :)

Ik wil TS dan ook adviseren om eens samen met je moeder naar een konijnenopvang te gaan. Niet perse om gelijk een vriendje voor je konijn uit te kiezen maar gewoon eens om wat advies te vragen aan deze mensen. Misschien kunnen de vrijwilligers van de opvang je moeder wel overtuigen :P En let wel, een soortgenootje zou super zijn voor Annelies maar is ook zeker geen wondermiddel om haar 'slechte' karakter in 1x te laten afslaan. Ook veel ruimte om lekker konijn te mogen zijn is erg belangrijk. Speelt ze wel eens buiten? Eventueel een optie om haar naar een ruime ren buiten te laten verhuizen? Niet alle konijnen worden gelukkig binnen ook al geef je ze veel ruimte en uitdaging. Buiten in een ruime ren met bijvoorbeeld een zandbak om haar energie in kwijt te kunnen kan ook best eens werken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:05

Soms is een soortgenootje wel een "wondermiddel" trouwens... maar ik ken dus mensen die wel 6 x terugmoesten naar de opvang, voordat de combinatie goed was... kan ook gebeuren... maar dan heb je het wel een kans gegeven, dat is duidelijk.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:48

Sommige konijnen zijn net mensen, heel kieskeurig! ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:25

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:28

Somebitch schreef:
Ik wil je er wel heeel erg op attenderen dat je je konijn WEL gaat laten enten TS.

Ik zou dat ook doen. Met enten is de kans niet helemaal weg dat ze niet ziek worden, maar bij goede behandeling wordt de kans op overleving dan wel vergroot. En de kans op ziekte is veel kleiner.

Ik heb 5 konijntjes aan deze ziekte verloren en dat wil je echt niet meemaken.. :n

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:29

^^ ik dus één konijn, we hebben er alles aan gedaan maar het mocht niet baten. :n En inderdaad dat wil je echt niet meemaken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:37

Hier ook..

Verschrikkelijk je konijntje(s) zo te zien lijden! Het eerste konijntje was er in een dag meteen al zo erg toe dat we hem in moesten laten slapen voor de dierenarts.
De tweede was mijn flessenkonijntje, hebben we echt ook alles aan gedaan. Op het gegeven moment krijgen ze ook longontsteking en de antibiotica wilde maar niet aan slaan, maar we gingen verder op aanraden van brc van bunnynunch.
Maar dat was echt te ver :n
Verschrikkelijk voor haar was dat. En dat terwijl dat zo'n vechter was! Ze is toen ze 2 dagen oud was bevroren geweest, dood.
We hebben de laatste twee maar meteen in laten slapen toen de antibiotica niet aan sloeg om ze niet dezelfde lijdensweg op te sturen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:42

Ik heb mijn konijn zover geprobeerd te redden tot hij hetzelf opgaf, toen heb ik besloten direct naar de DA te gaan. Ik kreeg niet alle medicijnen mee die ik wilde van hun, dus heb nog een medicijn via de konijnenopvang kunnen regelen, maar helaas mocht het niet baten. :(:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:44

Ja ik wil ze ook eindelijk een keer laten enten. Mijn vorige konijnen en de konijntjes die ik had toen ik 5 was zijn nooit geënt en zijn gelukkig aan totaal andere dingen doodgegaan, maar het lijkt me vreselijk om erachter te komen dat je konijn myxomatose of VHD heeft en je ze had kunnen laten enten.

Dat gaat als het goed is nu 1x per jaar omdat ze het vaccin hebben verbeterd, dus het is ook minder duur geworden als je de kosten op jaarbasis rekent.

En aangezien ik nu een bijbaantje heb hoop ik het zelf ook te kunnen betalen voor twee konijntjes. _O- Want mijn moeder ziet het nut er niet van in. Put dempen als het kalf al verzopen is idee.
Gelukkig kan ik er genoeg veterinaire argumenten tegenaan pleuren, die moeder van mij. Dan geeft ze vanzelf wel op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:45

Klopt je kan ze nu inderdaad 1x per jaar laten enten. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:46

Kreeg een brief van mijn DA waar dat in stond. Alleen waren toen mijn oude konijnen net overleden, was ergens in april. :')
Deze had ik voor 15 mei moeten laten enten dan maar aangezien ze pas 10 weken zijn lijkt me dat erg knap.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 21:32

Mijn DA zei dat het echt niet nodig was omdat nijn nooit buitenkomt en ik en mn mama niet (meer) in contact komen met vreemde konijnen.
Wat een heftig verhaal someb**ch!