Heeft mij toen goed geholpen in ieder geval (ook al heb ik het daarna gewoon zelf gedaan hahaha).
TS, misschien is dit heel grof van mij om te zeggen maar je moeder weet duidelijk niets van dieren houden...
Maar daar was je zelf ook wel achter. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar daar was je zelf ook wel achter.
Gypsy schreef:Toen ons konijntje haar zusje verloor en alleen kwam te zitten, ging ze ook al snel bijtgedraf en aggressie vertonen. Een poosje later overleed ze helaas, geen idee waardoor. Volgens mij trekken konijntjes het zich iig heel erg aan als ze geen maatje hebben.
Het is idd wel eeh leuke witte pluizebol!

SunxLove schreef:TeckTonie schreef:Mama koopt altijd wortelen voor haar, kan ze perfect hebben. ze eet ze ook altijd volledig op. De momenten dat ze geen eten dat niet geschikt is voor haar krijgt, stopt de diarree ook. Maar leg maar es uit aan mama dat die ijs/kaas/koekjes echt niet goed zijn, ookal springt ze al op je schoot als ze het nog maar ruikt..
Vind je het gek dat ze dan diaree krijgt!
Dus over degene die het wel geeft. Nemurin schreef:Kijk, dat is een goed tijdsbestek om het in te leren inderdaad. Ooit hulp gezocht van een opvang?
Heeft mij toen goed geholpen in ieder geval (ook al heb ik het daarna gewoon zelf gedaan hahaha).
TS, misschien is dit heel grof van mij om te zeggen maar je moeder weet duidelijk niets van dieren houden...Maar daar was je zelf ook wel achter.
Heeft weinig zin en kost energie. 
TeckTonie schreef:SunxLove schreef:Vind je het gek dat ze dan diaree krijgt!
Denk je nu serieus dat IK dat geef?!
Reageet normaal of reageer niet.
Nemurin schreef:TS ik denk dat het een algemene opmerking was.Dus over degene die het wel geeft.
Nathas schreef:Ik ben het wel met Zoolgangster eens.
Ik heb zelf 9 konijnen zitten waarvan 2 bijelkaar zitten. Omdat de rest elkaar afmaakt tot de dood. Ze zitten nu allemaal in een eigen ren waarin ze kunnen rennen bokkesprongen kunnen maken etc etc en WEL contact kunnen hebben met de buren dus elkaar aanraken besnuffelen etc etc , maar NIET verwonden en geloof mij ik alle mogenlijk koppel situaties gehad hoor de een met die of die of die of die heb er nachten wakker van gelegen over hoe het wel kon etc etc etc en op neutraal gebied koppelen (tuin van 30 meter bij 15 meter dus ze hadden de ruimte) maar elkaar toch blijven opzoeken om te vechten bloed was niks heb zelfs een konijn met hap uit der oor. Dus ook ik ben er van overtuigd dat niet ieder konijn een maatje wil en dat territorium echt belangrijk is. En nu mag je me egoistisch vinden of niet. Liever een konijn alleen in een groot hok met grote ren met buren die ze zien besnuffelen etc dan 2 konijnen in een te klein hok (overgens sluit ik niet uit dat ik het nog een keer ga proberen)

En let wel, een soortgenootje zou super zijn voor Annelies maar is ook zeker geen wondermiddel om haar 'slechte' karakter in 1x te laten afslaan. Ook veel ruimte om lekker konijn te mogen zijn is erg belangrijk. Speelt ze wel eens buiten? Eventueel een optie om haar naar een ruime ren buiten te laten verhuizen? Niet alle konijnen worden gelukkig binnen ook al geef je ze veel ruimte en uitdaging. Buiten in een ruime ren met bijvoorbeeld een zandbak om haar energie in kwijt te kunnen kan ook best eens werken.
Somebitch schreef:Ik wil je er wel heeel erg op attenderen dat je je konijn WEL gaat laten enten TS.
En inderdaad dat wil je echt niet meemaken.
Want mijn moeder ziet het nut er niet van in. Put dempen als het kalf al verzopen is idee.