Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thats_Me schreef:superwoman schreef:ach, dan halen die mensen ze wel van MP
Geloof niet dat het helpt
Dan doen ze dat toch lekker.. echter loop je dan altijd het risico dat je een ziek dier treft. Terwijl een dierenasieldier gezond en goed ingeent/geholpen de deur uit gaat. Is maar net de keuze die je wilt maken.
Daarbij is het goed dat er geld voor gevraagd wordt. Dieren houden kost nou eenmaal geld en zoals ik al zei zijn dierenasiel dieren NIET duur. Door geld te vragen zullen mensen er altijd even over nadenken. Weet je hoeveel dieren er wel niet bij het asiel belanden vanwege een 'allergie' of een andere rot smoes? Je kunt de mensen er tussen uit halen die écht hun dier af willen staan of die gewoon van het beest afwillen om weer aan een pup/kitten te beginnen na de vakantie.
Hmzz.. vervelend die ervaring loontje, want eigenlijk is dat helemaal niet standaard om mensen om die reden af te wijzen. Bijna iedereen werkt tegenwoordig en er zijn genoeg oplossingen om je huisdieren ook dan goed te onderhouden. Als je al aangeeft daar oplossingen voor te geven zou je het dier zo mee moeten krijgen als het klikt.
Sunrise19 schreef:Ik heb bewust gekozen om niet te chippen, aangezien hij niet verder komt dan de 2 buur tuinen. Verder is hij meestal de hele dag binnen. Dus dat is dan idd niet meegerekend.
Maar ik heb gewoon een slechte ervaring door een paar mensen met de asiels hier in de buurt, en zou daar dan ook NOOIT wat ophalen.
Helaas was mijn kat wel van mensen die hun poes nog niet hadden laten helpen, en was dit al het 2de nest.
Maar ik heb dan mijn eigen verantwoording wel genomen en hem zodra het kon laten helpen.
Mareng schreef:Laten al die mensen, die roepen dat het asiel duur is, maar eens een paar weekjes meedraaien als vrijwilliger! Dan weten ze wel beter! Alle dieren worden gechipt, iets wat nog steeds te weinig gedaan wordt door huisdierbezitters! En wat ik ook niet hoor: Wat moet er dan gebeuren met al die zwerfhonden en katten.. Maar niet opvangen? De gaskamer in? Je kan niet verwachten dat het asiel gratis de katten meegeeft... Chippen, enten, castratie, sterilisatie kost veel geld! Wie moet dat betalen?
superwoman schreef:Thats_Me schreef:
Dan doen ze dat toch lekker.. echter loop je dan altijd het risico dat je een ziek dier treft. Terwijl een dierenasieldier gezond en goed ingeent/geholpen de deur uit gaat. Is maar net de keuze die je wilt maken.
Daarbij is het goed dat er geld voor gevraagd wordt. Dieren houden kost nou eenmaal geld en zoals ik al zei zijn dierenasiel dieren NIET duur. Door geld te vragen zullen mensen er altijd even over nadenken. Weet je hoeveel dieren er wel niet bij het asiel belanden vanwege een 'allergie' of een andere rot smoes? Je kunt de mensen er tussen uit halen die écht hun dier af willen staan of die gewoon van het beest afwillen om weer aan een pup/kitten te beginnen na de vakantie.
Hmzz.. vervelend die ervaring loontje, want eigenlijk is dat helemaal niet standaard om mensen om die reden af te wijzen. Bijna iedereen werkt tegenwoordig en er zijn genoeg oplossingen om je huisdieren ook dan goed te onderhouden. Als je al aangeeft daar oplossingen voor te geven zou je het dier zo mee moeten krijgen als het klikt.
Vind dat wel grof. Er zijn genoeg mensen die idd een allergie hebben gekregen (verergerd) en daarom een dier weg moeten doen. Natuurlijk zijn er ook die het als smoes gebruiken, ik vind het grof om dat zo neer te zetten. Denk dat die mensen er zelf ook veel moeite mee hebben.
Ik heb ook een vervelende ervaring met het asiel hier.
Hond zat er al 3 jaar en moest naar een plek met veel grond. Dit konden wij bieden.
De hond werd sterk afgeraden omdat we hem niet mochten kiezen uit medelijden. Sorry, maar ik wou een hond uit het asiel omdat ik medelijden heb met die dieren in kooien.![]()
Ik kan me best aanpassen aan een hond en andere dieren is wel gebleken![]()
Uieindelijk bleek dat hij daarvoor achter schapen had gerend (daarvoor weggedaan) en achter ons huis op de dijk staan vaak schapen van de buurman.
superwoman schreef:Mareng schreef:Laten al die mensen, die roepen dat het asiel duur is, maar eens een paar weekjes meedraaien als vrijwilliger! Dan weten ze wel beter! Alle dieren worden gechipt, iets wat nog steeds te weinig gedaan wordt door huisdierbezitters! En wat ik ook niet hoor: Wat moet er dan gebeuren met al die zwerfhonden en katten.. Maar niet opvangen? De gaskamer in? Je kan niet verwachten dat het asiel gratis de katten meegeeft... Chippen, enten, castratie, sterilisatie kost veel geld! Wie moet dat betalen?
En de asiels maar lekker vol laten zitten kost ook extra.
Het verschil tussen het asiel in gorinchem en leerdam is heel groot. Het verloop in Leerdam is veel groter, voornamelijk omdat ze daar hun best voor doen.
Zetten de beestjes op internet, vertellen de waarheid.
In gorinchem mocht ik maar 2 honden zien die in mijn catogorie vielen. De vrijwilligster heeft er stikum nog 1 laten zien - het gevalletje die er al 3 jaar ongelukkig zat.
(zat ook speciaal op een rustigere plek daarom, was echt sneu. )
Mareng schreef:Dat ligt dus aan het beleid van het ene asiel! Je kan niet alle asiels over 1 kam scheren.
Citaat:Zal ik het nóg een keer uitleggen... Kunnen én willen is een groot verschil. Als je een dierenasiel dier al duur vindt moet je er niet aan beginnen, want duur zijn ze zeer zeker niet.
Goof schreef:Citaat:Zal ik het nóg een keer uitleggen... Kunnen én willen is een groot verschil. Als je een dierenasiel dier al duur vindt moet je er niet aan beginnen, want duur zijn ze zeer zeker niet.
Dat is relatief.
Ik VIND 4 kilo vlees op pootjes voor 100 euro namelijk wel duur, voor mij IS dat dus duur.
Ik kan het prima betalen, ik wil het alleen niet betalen want vanuit mijn oogpunt IS het wel duur.
Mareng schreef:Er zijn mensen die gooien hun kat letterlijk achter de balie. Hij pist alles onder, en dan weglopen. Later blijkt de kat een plasbuisverstopping te hebben...... Mensen die een dier op een foto zien en dan willen reserveren. Nee, mevrouw, eerst kijken en dan kunt u beslissen!
antje_vip schreef:Ik lees hier vaak dat het asiel de kosten eruit moet halen. Maar als ik een kat heb opgevangen, en ik verkoop hem na 5 jaar weer. Dan kan ik tegen de nieuwe eigenaar toch ook niet zeggen: deze kat heb ik wel 5 jaar onderhouden, wilt u alle gemaakte kosten even betalen?
Mareng schreef:Er zijn mensen die gooien hun kat letterlijk achter de balie. Hij pist alles onder, en dan weglopen. Later blijkt de kat een plasbuisverstopping te hebben...... Mensen die een dier op een foto zien en dan willen reserveren. Nee, mevrouw, eerst kijken en dan kunt u beslissen!