Kat met gebruiksaanwijzing, asiel wordt zijn dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Kat met gebruiksaanwijzing, asiel wordt zijn dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:29

Ja, je bent zeker iets vergeten. Namelijk het belang van een kat boven dat van een onschuldige baby stellen. Bewust het risico nemen dat een baby voor de rest van zijn leven beschadigd is en wellicht zelfs de rest van zijn leven hier last van houdt omdat het zo sneu is om een valse kat weg te doen en het misschien wel wat mee valt...

Vind ik nogal een omissie eigenlijk..

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:06

Even teruggelezen en de eerste woorden in jouw eerste reactie in dit topic zijn 'als moeder'. Dat doet bij mij al wat alarmbellen rinkelen, dus ik zou graag willen kunnen inschatten of het de moeite is om serieus in discussie te gaan. De ervaring leert dat daarvoor één vraag nogal bepalend is, en dat is de vraag of jij op dit moment zwanger bent of een zuigeling tussen 0 en 1 jaar hebt?

De ervaring leert ook dat heel veel vrouwen, met name moeders, die vraag niet kunnen waarderen. Maar dat maakt mij niet uit, ik kan gewoon niets met redeneren vanuit emotie zonder ratio dus als dat aan de orde is, is het voor iedereen prettiger om gewoon maar helemaal niet op elkaar in te gaan.

(Overigens ontgaat het mij wat er precies onschuldig is aan een baby en vraag ik mij als ik zoiets lees onmiddellijk af of er ook andere categorieën baby's bestaan en of het voor een andere categorie dan wel zou kunnen om het belang van een kat ergens boven te stellen en heb ik het geen moment over het belang van de kat in kwestie gehad, wel over de verantwoordelijkheid die mensen naar mijn persoonlijke mening hebben tegenover huisdieren en vraag ik mij ook al een poosje af hoe iemand zich zou voelen die preventief een kat laat inslapen als vervolgens door complicaties tijdens de bevalling er helemaal nooit werkelijk een baby in huis komt en nog zo wat mogelijkheden die allemaal net zo onwaarschijnlijk zijn als babyogen uitkrabbende monsters. Maar goed, dat terzijde.)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:57

maura schreef:
Even teruggelezen en de eerste woorden in jouw eerste reactie in dit topic zijn 'als moeder'. Dat doet bij mij al wat alarmbellen rinkelen, dus ik zou graag willen kunnen inschatten of het de moeite is om serieus in discussie te gaan. De ervaring leert dat daarvoor één vraag nogal bepalend is, en dat is de vraag of jij op dit moment zwanger bent of een zuigeling tussen 0 en 1 jaar hebt?

De ervaring leert ook dat heel veel vrouwen, met name moeders, die vraag niet kunnen waarderen. Maar dat maakt mij niet uit, ik kan gewoon niets met redeneren vanuit emotie zonder ratio dus als dat aan de orde is, is het voor iedereen prettiger om gewoon maar helemaal niet op elkaar in te gaan.

(Overigens ontgaat het mij wat er precies onschuldig is aan een baby en vraag ik mij als ik zoiets lees onmiddellijk af of er ook andere categorieën baby's bestaan en of het voor een andere categorie dan wel zou kunnen om het belang van een kat ergens boven te stellen en heb ik het geen moment over het belang van de kat in kwestie gehad, wel over de verantwoordelijkheid die mensen naar mijn persoonlijke mening hebben tegenover huisdieren en vraag ik mij ook al een poosje af hoe iemand zich zou voelen die preventief een kat laat inslapen als vervolgens door complicaties tijdens de bevalling er helemaal nooit werkelijk een baby in huis komt en nog zo wat mogelijkheden die allemaal net zo onwaarschijnlijk zijn als babyogen uitkrabbende monsters. Maar goed, dat terzijde.)

Tja, ik weet niet of ik waardig ben om serieus mee in discussie te gaan. Wellicht verspil je daarmee tijd. Lastig dillemma.. Helemaal als je vermoedens hebt (alhoewel, dat stelde je een stukje sterker blijkbaar ga je daar al vanuit, maar goed) dat iemand redeneerd zonder ratio. En ja dat soort wezens zijn ook erg lastig. En daar kun je idd beter maar niet op ingaan.

Neu niet zwanger en ook geen zuigeling in mijn huis, ik vermoed uit jouw zinsconstructie dat dat een reden kan zijn om geen serieuze discussiepartner te zijn? Dan heb ik in elk geval 1 mogelijk bezwaar verwijderd. Gelukkig maar weer.

Goed, emo uit ratio aan (even kijken of ik daartoe instaat ben..). Het gaat wat mij betreft om een afweging van risico's. Zoals beschreven is dit een kat die niet schroomt voor geweld en hebben we het over een (onschuldige ? :P ) baby die zich niet kan verdedigen. Je zou het kunnen uitproberen. En dan loop je het risico dat een kind beschadigd raakt, in mijn optiek is de kans dat een kat vlugger is dan een mens aanzienlijk. Of je zou de twee kunnen scheiden. Dan hebben we het over een periode van max 15 jaar (katten worden nogal oud) waarbinnen kat en baby/kind niet in dezelfde ruimte mogen verkeren. Tenzij je een landhuis hebt is dat een knap lastige opgave. Wederom lijkt me de kans dat kat toch in die periode ergens naar binnen glipt waar baby/kind aanwezig is wel erg groot (tenzij je hem opsluit in een kamer/ren maar dat lijkt me voor een buitenkat erg sneu).

Dan blijft de vraag waar je voor kiest. Ik zou bij het minste risico voor het kind de kat absoluut verwijderen uit mijn huis, danwel herplaatsen danwel de kat laten inslapen.

Ik ben overigens geen kattenhater of zoiets en zou ook mijn uiterste best doen een andere plek voor de kat te vinden, ik meen me te herinneren dat er in dit topic al twee interessante opties genoemd zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:48

Ik heb hier een deels Siamese dame zitten die voor mij - en ondertussen vriend ook - erg lief is maar die bang is van vreemden. Normaal kruipt ze daarvoor netjes weg, uitgezonderd de poetshulp die we gehad hebben, want die werd tijdens het schoonmaken wel aangevallen. Die kat heb ik ten tijde van mijn oudste flink moeten aanpakken dat ze 'leerde' weglopen ipv aanvallen, want kinderen zijn natuurlijk helemaal eng, vooral omdat ze dieren juist opzoeken, liefst in kleine hoekjes en angstsignalen helemaal niet herkennen, hoe vaak je ze ook probeert uit te leggen dat de katten er niks aan vinden om gestoord te worden en dat platte oortjes betekent dat ze weg moeten gaan. Nog steeds hou ik ze heel erg in de gaten en beide kinderen hebben ook wel eens een haal gehad omdat ik niet alert genoeg was, gelukkig zonder verdere gevolgen.
Een kat van het kaliber wat TS beschrijft, die dus bij volwassenen al de confrontatie opzoekt ipv weg te lopen of een stille plek te zoeken, zou bij mij 100% zeker weggaan.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:56

Troi, zoals gezegd maakt het mij niet uit of de vraag naar zwangerschap wordt gewaardeerd. Overigens heeft het niets met waardig zijn om mee in discussie te gaan te maken hoor. Ik heb gewoon ervaren dat ik niet kan discussiëren met zwangere (of nog vol hormonen zittende) vrouwen. En dus spreek ik die gewoon niet tegen. Tijdverspilling is ook al geen overweging, ik houd er gewoon niet van om ergens aan te beginnen als ik bij voorbaat al weet dat het risico erg groot is dat de uitkomst voor beide partijen niet prettig zal zijn. Zwangere vrouwen raken snel overstuur en dat wil ik niet veroorzaken.

Daarmee redeneer ik ten aanzien van zwangere vrouwen hetzelfde als jij ook blijkt te doen bij de kwestie-kat: risico's afwegen. En dan komt het punt van discussie er volgens mij op neer dat ik vind dat het krijgen van een kind niets afdoet aan de verantwoordelijkheid die je hebt naar een huisdier en jij kennelijk vindt dat de verantwoordelijkheid naar een wat moeilijker huisdier eindigt bij conceptie. Dat kan, dan verschillen we daar heel simpel van mening.

Vanuit de verantwoordelijkheid die in dit geval de vriendin van TS (naar mijn mening dus) heeft tegenover de kat, geef ik de voorkeur aan al het mogelijke doen om de risico's te minimaliseren in plaats van je er gemakkelijk af te maken door de kat dan maar te dumpen. Er zijn meerdere manieren aangedragen om het risico (waarvan overigens op basis van de beschikbare informatie onmogelijk valt in te schatten hoe groot het is) nog kleiner te maken. Die manieren heb ik op een rijtje gezet en als reactie daarop roep jij dat het een omissie is dat het belang van de kat boven het belang van een onschuldige baby wordt gesteld. Omdat ik met de beste wil van de wereld niet zie hoe uitspraken over belangen (die ik niet gedaan heb) in dat rijtje passen vroeg ik me af of hier wellicht door hormonen gestuurde emoties in het spel waren. En als je had gezegd dat dat zo was, zou ik je ogenblikkelijk gelijk hebben gegeven O:) Nu dus niet.

Inmiddels vraag ik me door jouw laatste post wel af wanneer katten dan wel veilig in gezinnen met kinderen kunnen worden gehouden? Ik geloof zelf eigenlijk niet dat zelfs een onberekenbare kat niet samen kan met een ouder kind. Volgens mij kan dat prima zodra het kind het concept 'met rust laten' beheerst. Dus die 15 jaar die je noemt lijkt me een tikje overdreven. En ik denk dat er na de bevalling best gelegenheid is om de kat rustig te wennen aan de aanwezigheid van het kind. Ten slotte is er geen enkele noodzaak voor kat en kind om BFF's te worden, kat hoeft kind alleen maar met rust te laten en vice versa. Als de kat dan, ondanks feliway en eigen ruimte en weetikveel toch duidelijk tekenen van blijvende stress, angst en/of agressie vertoont lijkt het mij tegen die tijd zeker ook in het belang van de kat om alsnog een andere plek te zoeken. En als de plek waar je hem dan het liefst onder zou brengen een wachtlijst van 6 maanden heeft, dan kun je 'm voor alle zekerheid nu vast op die lijst laten zetten. Maar kat het huis uit voordat het kind er daadwerkelijk is vind ik, om het netjes te zeggen, niet erg netjes.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:00

maura schreef:
Even voor mijn begrip hoor:
Omdat in 'Amerika en dat soort landen' (wat zijn dat eigenlijk voor landen) met regelmaat kinderen worden doodgebeten (wat helemaal niet zo blijkt te zijn zoals Shadow0 sneller bij elkaar gegoogled kreeg dan ik, +:)+ ) door honden, moet in Nederland iemand die jij niet kent een kat de deur uitdoen? Interesting. Heb je misschien ook advies voor mij over hoe ik met mijn katten om moet gaan? Het lijkt me wel leuk om te kijken hoe mensen reageren als ik op een feestje vertel dat mjin katten tegenwoordig schoentjes dragen omdat in Australië kangaroes uit vogelbadjes drinken. _O- (en wie is toch die zus van TS waar je het steeds over hebt?).

Het is amper de moeite om op je in te gaan omdat jij telkens op details, woorden, cijfers en lettertjes gaat zitten vangen. Als dat jouw manier van een discussie voeren is, moet je dat vooral doen, maar daar ga ik niet aan mee. Of ik nou zus of vriendin zeg, we hebben het allemaal over dezelfde persoon en het is flauw om daar over te gaan zitten mierenneuken. Ik vind 13 of welk getal het ook was kinderen per jaar, ongeacht het inwonertal wel veel, jullie misschien niet, maarja. 13 kinderen die doodgebeten worden te veel in mijn ogen. 13 keer had dat voorkomen kunnen worden. Maargoed, blijkbaar vinden jullie het heel normaal dat je je hond niet onder controle hoeft te houden bij kinderen en dat je hond dus lekker kindjes kan gaan doodbijten :D Ik vergeleek het volgens mij met iets en iemand ging daar ineens op door omdat ik 'met regelmaat' zei, zo is die zijkant ontstaan hoor, niet omdat ik zeg dat het er direct mee te maken had _O-

Maargoed. Ik heb geen zin in op woordjes gevang en dat ben jij continu aan het doen dus Maura :evaw:

Edit: Je komt over als een man, besef ik me nu. Dat verklaart een hoop. Trouwens, we hebben het hier niet over kinderen die het 'met rust laten' als beheersen of kunnen beheersen. Of over oudere kinderen. Dus ik weet ook niet waarom je daar op voort gaat terwijl je mij beschuldigt van afwijken van een discussie.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:11

maura schreef:
Troi, zoals gezegd maakt het mij niet uit of de vraag naar zwangerschap wordt gewaardeerd. Overigens heeft het niets met waardig zijn om mee in discussie te gaan te maken hoor. Ik heb gewoon ervaren dat ik niet kan discussiëren met zwangere (of nog vol hormonen zittende) vrouwen. En dus spreek ik die gewoon niet tegen. Tijdverspilling is ook al geen overweging, ik houd er gewoon niet van om ergens aan te beginnen als ik bij voorbaat al weet dat het risico erg groot is dat de uitkomst voor beide partijen niet prettig zal zijn. Zwangere vrouwen raken snel overstuur en dat wil ik niet veroorzaken.

Daarmee redeneer ik ten aanzien van zwangere vrouwen hetzelfde als jij ook blijkt te doen bij de kwestie-kat: risico's afwegen. En dan komt het punt van discussie er volgens mij op neer dat ik vind dat het krijgen van een kind niets afdoet aan de verantwoordelijkheid die je hebt naar een huisdier en jij kennelijk vindt dat de verantwoordelijkheid naar een wat moeilijker huisdier eindigt bij conceptie. Dat kan, dan verschillen we daar heel simpel van mening.

Vanuit de verantwoordelijkheid die in dit geval de vriendin van TS (naar mijn mening dus) heeft tegenover de kat, geef ik de voorkeur aan al het mogelijke doen om de risico's te minimaliseren in plaats van je er gemakkelijk af te maken door de kat dan maar te dumpen. Er zijn meerdere manieren aangedragen om het risico (waarvan overigens op basis van de beschikbare informatie onmogelijk valt in te schatten hoe groot het is) nog kleiner te maken. Die manieren heb ik op een rijtje gezet en als reactie daarop roep jij dat het een omissie is dat het belang van de kat boven het belang van een onschuldige baby wordt gesteld. Omdat ik met de beste wil van de wereld niet zie hoe uitspraken over belangen (die ik niet gedaan heb) in dat rijtje passen vroeg ik me af of hier wellicht door hormonen gestuurde emoties in het spel waren. En als je had gezegd dat dat zo was, zou ik je ogenblikkelijk gelijk hebben gegeven O:) Nu dus niet.

Inmiddels vraag ik me door jouw laatste post wel af wanneer katten dan wel veilig in gezinnen met kinderen kunnen worden gehouden? Ik geloof zelf eigenlijk niet dat zelfs een onberekenbare kat niet samen kan met een ouder kind. Volgens mij kan dat prima zodra het kind het concept 'met rust laten' beheerst. Dus die 15 jaar die je noemt lijkt me een tikje overdreven. En ik denk dat er na de bevalling best gelegenheid is om de kat rustig te wennen aan de aanwezigheid van het kind. Ten slotte is er geen enkele noodzaak voor kat en kind om BFF's te worden, kat hoeft kind alleen maar met rust te laten en vice versa. Als de kat dan, ondanks feliway en eigen ruimte en weetikveel toch duidelijk tekenen van blijvende stress, angst en/of agressie vertoont lijkt het mij tegen die tijd zeker ook in het belang van de kat om alsnog een andere plek te zoeken. En als de plek waar je hem dan het liefst onder zou brengen een wachtlijst van 6 maanden heeft, dan kun je 'm voor alle zekerheid nu vast op die lijst laten zetten. Maar kat het huis uit voordat het kind er daadwerkelijk is vind ik, om het netjes te zeggen, niet erg netjes.

Wow, jij hebt echt geen ervaring met zwangere vrouwen zo te lezen.. Tis niet echt zo dat zwangerschap (en als je het op hormonen wilt gooien: de periode tussen, vlakvoor en tijdens de ongesteldheid) een vrouw veranderd in een ontoerekeningsvatbaar emotioneel monster waar enige vorm van discussie ervoor zorg dat deze overstuur raakt..

Maar goed even ingaand op je rationele argumenten: Het wegdoen van een huisdier is een even verantwoordelijke actie als het houden van een huisdier, mits daar goed over wordt nagedacht en de best mogelijke oplossing gezocht wordt. En er is geen 1 liefhebbende eigenaar die het wegdoen van een kat makkelijk vind, en een valse kat al die jaren houden getuigt van grote liefde voor zo'n beest! Bovendien was anders de kat allang weg geweest en had de eigenaar er geen maanden over gewikt en gewogen, sterker nog dan was de moeite voor een bokt topic zeker niet genomen.

Mbt je laatste alinea, een kat die zich normaal gedraagd in een gezin, zijnde zeker de confrontatie niet bewust opzoekt, lijkt mij zeer geschikt om in een gezin te zijn. We hebben zelf ook een kat die eerlijk is en mijn zoon min of meer mee opvoed. En dus zoonlief ook zeker een aantal keren heeft gekrabt (waar zoonlief de rest van zijn leven een litteken op zijn wang door heeft, zeker niet leuk). Maar dat had zoonlief toen ook echt aan zichzelf te danken (aan een staart trekken vinden katten niet zo leuk.. En ja daar ben je als ouders vaak bij en daardoor grijp je meestal op tijd in, maar je zit er nu eenmaal niet altijd naast). Daar heb ik geen moeite mee omdat de kat eerlijk is en dat blijft.

Ik denk dat jij onderschat hoe langzaam een kind leert, ik gok dat het minstens een jaar of drie/vier duurt voor een kind echt geleerd heeft dat een kat met rust gelaten moet worden, lijkt me niet haalbaar in combinatie met een agressief dier. Veel te veel te gevaarlijk. Zeker niet fijn voor de kat maar ja, zoals ik al eerder aangaf, baby/kind is veel belangrijker dus dan heeft de kat in mijn ogen simpelweg pech gehad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:18

Hhilde schreef:
Ik vind 13 of welk getal het ook was kinderen per jaar, ongeacht het inwonertal wel veel, jullie misschien niet, maarja. 13 kinderen die doodgebeten worden te veel in mijn ogen. 13 keer had dat voorkomen kunnen worden. [...]Ik vergeleek het volgens mij met iets en iemand ging daar ineens op door omdat ik 'met regelmaat' zei,

Je illustreert vooral dat je nog steeds geen enkel besef van relatieve getallen hebt. Mag natuurlijk. Veel mensen zijn slecht in schatten van hoeveelheden en verhoudingen. Maar 13 incidenten op 308.000.000 mensen is toch echt niet veel: mjin rekenmachientje geeft die kans niet eens meer gewoon in cijfers achter de komma :) Het gaat niet om de woordjes, maar vooral dat je niet begrijpt waarom er een verschil is tussen 'regelmatig' of een kans van 1 op 23 miljoen.

Citaat:
Maargoed, blijkbaar vinden jullie het heel normaal dat je je hond niet onder controle hoeft te houden bij kinderen en dat je hond dus lekker kindjes kan gaan doodbijten :D

Absoluut :j Maura en ik jutten elk weekend een paar woeste pitbulls op, en sinds kort hebben we ook katten in training.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:19

Shadow0 schreef:
Je illustreert vooral dat je nog steeds geen enkel besef van relatieve getallen hebt. Mag natuurlijk. Veel mensen zijn slecht in schatten van hoeveelheden en verhoudingen. Maar 13 incidenten op 308.000.000 mensen is toch echt niet veel: mjin rekenmachientje geeft die kans niet eens meer gewoon in cijfers achter de komma :) Het gaat niet om de woordjes, maar vooral dat je niet begrijpt waarom er een verschil is tussen 'regelmatig' of een kans van 1 op 23 miljoen.

IK VIND dat veel. Ik zeg niet dat het veel is. Daar zit een verschil tussen, weet je.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:26

Ik denk dat de soep een beetje te heet word gegeten...
Een kat is, zoals al eerder aangehaald, heel anders dan een hond.
En tja, een kat kan lelijk verwonden, maar niet dodelijk als een hond, tenzij de kat enorme slachttanden heeft?Lijkt me niet toch?
Het kan best zijn dat de kat de baby gaat beschermen, de kat voelt nu ook heus al wel dat er wat gaat veranderen, immers de hormonen van de eigenaresse veranderen, het gedrag en de "houding"(dikke buik).
Ik heb ook een heel aparte kat, heeft een aantal mensen tot bloedens toe gebeten en slaat gerust "vanuit het niets" de hond of een persoon.
Vreemde mensen moeten wel héél stoer zijn willen ze aan de deur komen wanneer m'n kat buiten is, want hij blaast en springt naar je toe.
Ook een licht rode van de boerderij, maar dan een kater.
Mijn dochtertje kan er werkelijk ALLES mee, sjouwt onhandig met hem door de kamer, trekt hem per ongeluk aan zijn vacht etc, maar de kat heeft haar werkelijk nog nooit een haar gekrenkt.
Als mijn vriend er niet op tegen was, had ik me al aangeboden om de kat van de vriendin van TS in huis te nemen.
Daarnaast is er toch zeker wel een kamertje of iets dergelijks waar je de kat even in kunt doen wanneer je bezoek hebt, of je zet de kat even buiten?
Evenals wanneer je de baby even alleen moet laten, als je bijv. zelf even gaat douchen ofzo.
En zorgen dat de kat de deur van de kinderkamer niet open kan maken....

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:35

Rustig maar Hhilde, 't is veel te warm op je zo op te winden. Maar als je op een discussieforum onzin opschrijft is het misschien wel handig om er rekening mee te houden dat iemand daar iets van zegt.

Troi, het lijkt me inmiddels wel duidelijk waar wij van mening verschillen. Gevalletje let’s agree to disagree lijkt me. Ik vind het dan wel weer interessant dat jij constateert dat ik geen ervaring heb met zwangere vrouwen, ik vind namelijk zelf dat ik daar ongevraagd veel meer ervaring mee heb dan me lief is. En hoewel ik het vooroordeel richting mijn manier van discussiëren best grappig vind zal ik toch maar even vertellen dat ik óók met hormonen rond ongesteldheid meer dan genoeg eigen ervaring heb (en maandelijks opdoe) om daar iets van te kunnen vinden. Bijvoorbeeld dat er een groot verschil is met het effect op gedrag van vrouwen rond een zwangerschap.

Shadow: _O- _O- _O- You totally made my day

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:36

IKbenEllen schreef:
Ook voor aprils-joke: heb jij ervaring met katten? Het zijn geen honden!
Ik heb echt een killer gehad, maar een kind heeft hij hooguit een keer naar uitgehaald als ie in het nauw gedreven was. Een kat wil weg kunnen van kinderhandjes en zoekt het niet op.

Je gaat er hierbij vanuit dat alle katten hetzelfde zijn. Dat zijn ze niet, net dat geen hond, mens, paard of ander dier hetzelfde is.
Mijn ouders hadden een kat, die tot er een baby geboren werd nooit iemand kwaad had gedaan. Maar toen de baby (mijn broer) geboren was, werd hij zo jaloers, dat hij ging aanvallen. Nee, ze lieten het kind niet alleen met de kat, maar zelfs als de baby borstvoeding kreeg of bij papa of mama op schoot zat, kwam de kat aanvallen. De kat heeft toen een nieuw thuis gekregen bij kennissen zonder kinderen.
Ik heb het daar een tijdje terug over gehad met onze dierenarts, aangezien 1 van onze katten ook nogal apart uit de hoek kan komen. De dierenarts vertelde dat ze met enige regelmaat vragen krijgen van mensen met jaloerse katten na de geboorte van een baby (en dan heb ik het over katten die voor de komst van een kind niet "lastig" waren). Inmiddels weet ik dat die van ons niets doet, mn neefje van 2 was hier laatst, en zo lang hij niet achter ze aan rent, zoeken ze wel een rustig plekje op.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:42

Zooo het is wel duidelijk dat ik niet verder dan pagina 1 ben gekomen met lezen :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:05

oke een kat kan niet dood bijten. De ergste verwonding die ik gezien heb is een bijna afgebeten vinger van een volwassen persoon waar vele hechtingen in gezet zijn en die vinger functioneerd nooit meer voor 100%. Heb het nu over een volwassen persoon die bewust aangevallen is door een wilde kat die in het nauw gedreven werd bij een vangactie en door het onkundige persoon geprobeerd is met tuinhandschoenen te pakken. Doodbijten is die kat dus niet gelukt maar veel schade aanrichten wel. Uiteraard is die vinger met zijn bek gebeurd maar naast die bek heeft een kat ook nog 4 poten waarmee deze tegelijk met zijn bek de aanval in zet. En dat komt hevig aan hoor!!!
Dit was wel het ergste wat ik gezien heb overigens maar vind het meer dan genoeg om te weten dat je met katten die uit het niets mensen aan kunnen vallen erg voorzichtig moet zijn.

Al de voorzorgsmaatregelen kan je zeker nemen zodat je de kat kan houden. Echter is de kat dan gelukkig? Loop je zelf nog vrij en blij door het huis? zonder steeds te denken: die deur...dat raam.. weer iemand die naar daar moet dus de kat moet naar daar enz. enz. Zeker als de baby gaat kruipen en gaat lopen en deuren open gaat maken. Juist de deuren die niet mogen zijn leuk...

Leuk leven voor de kat. Elke keer als er iemand in de buurt komt dan betekend dat dus dat hij nog meer afgesloten wordt van het leven in het gezin. Ik kan niet geloven dat het gedrag van die kat erop vooruit gaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:38

dierenfan schreef:
Dit was wel het ergste wat ik gezien heb overigens maar vind het meer dan genoeg om te weten dat je met katten die uit het niets mensen aan kunnen vallen erg voorzichtig moet zijn.
Maar een vangactie is niet 'uit het niets' toch?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:53

Wilde katten worden dagelijks gevangen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:54

Oh, wacht, ik lees verkeerd denk ik. Laat maar.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:37

jaarlijks sterven er 10-15 baby's in nederland door inentingen. en toch nemen bijna alle ouders het risico

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:39

Ja...Doh! Omdat er anders wel een stukje meer dan 10-15 doodgaan aan ziektes!

Er raken ook mensen gewond door autogordels doordat deze in de huid kunnen snijden bij een aanrijding. Ook maar niet meer omdoen dus?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:42

ja maar was dat jouw baby die ziek ging worden dat weet je niet heet risico berekening
Is het zelfde met huisdieren.kunnen ziektes overbrengen en gevaarlijk worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:43

Wat hebben de onbewezen Inenting sterftes in vredesnaam te maken met een kat? :')

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:46

Ja, als ik zou weten dat mijn baby ziek zou worden van een enting en minder risico zou lopen op het oplopen van de ziekte waartegen geent wordt zou ik mijn baby niet laten enten. Lijkt me nogal wiedes.

Maar dat weet je dus niet van te voren. Ben jij zelf ook ingeent? Zou jij je kinderen wel of niet inenten?

Waarschijnlijk wil cam iets duidelijk maken met betrekking op het nemen van risico's. Alleen slaat het kant noch wal.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:47

Ik heb al eerder gezegd het risico van leven is dat ons iets kan overkomen. de enige zekerheid in het leven is dat we ooit weer dood gaan.
daar houden we op weinige manieren rekening mee als we het zelf veroorzaken (roken,te hard rijden,gevaarlijke sporten enz) maar als een ander het bij ons kan veroorzaken is het huis te klein ( een fabriek die vervuiling veroorzaakt,een huisdier,die dronken man/vrouw achter het stuur enz)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:51

En wanneer heb je recht van spreken dan? Want ik rook niet, ik rijd geen auto, ik doe niet aan gevaarlijke sporten, heb ook geen bungee-jump uitspattingen of iets dergelijks.. Dus ik maak mezelf echt niet kapot hoor :+ En ik word wèl lichtelijk geïrriteerd wanneer iemand dronken achter het stuur kruipt, ja. Vreemd, hè?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:52

Cam: Ja, het leven brengt risico's met zich mee. Maar dan hoeven we die toch nog niet bewust op te zoeken?

Als je het zelf veroorzaakt ben je ook zelf verantwoordelijk. Eigen schuld dikke bult.

Als ik ziek wordt van een fabriek, gebeten wordt door iemand anders z'n huisdier of aangereden wordt door iemand die dronken achter het stuur zit kan ík daar niks aan doen.

Nogal rare vergelijking. Snap ook niet zo goed wat voor punt je nu wil maken. Wat wil je nu zeggen eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 25-07-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt