Zielige hondenindustrie vanuit o.a. Spanje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 01:35

Waarom de grenzen dicht laten? Elk dier heeft toch recht op aandacht, liefde en een gouden mandje?
Als jij die hond was, dan wou je toch ook graag geadopteert worden? Of moeten we zeggen NEE, die komt uit het buitenland die hoeven we niet? (hoe rasistisch)

En ja, er zitten wel wat honden.in de NL asiels, maar dat ik is ook groten deels russeltjes of herders en niet iesereen qil die rassen. Ook hebben die honden vaak problemen.

rockwitch

Re: Zielige hondenindustrie vanuit o.a. Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:43

Ik heb altijd zoiets, misschien pak je het grote probleem niet aan door een hondje uit het buitenland hierheen te halen.
Maar voor dat ene hondje is het van de hel naar de hemel. Dus voor dat hondje maakt het een wereld van verschil.
Dat zou voor mij al voldoende zijn.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:00

Onze hond komt van Animal in Need in Spanje. Zij leggen ook een huisbezoek af alvorens de hond naar NL komt. Een lievere hond vind je niet! Ze was als volwassen hond zo zindelijk en aan het leven in huis gewend, kan met alles en iedereen, snapt haar plek in de roedel, supergehoorzaam, en is ook nog eens beeldschoon om te zien!
Zelf heb ik geholpen bij hondeninnood (ACE Charity) in Spanje, en bij beide organisaties staat liefde voor de hond echt voorop. Hier wordt echt geen geld aan verdiend, maar is puur werk uit liefde.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:08

Hanneke84 schreef:
Zelf heb ik hier echt een hele tijd naar asielsites in de buurt gekeken ( ook belgie) maar nooit een hond die met andere katten kon. In Bulgarije hadden ze deze wel.. http://arsofia.com Alles perfect geregeld. Hondje gecastreerd, gechipt, geënt, ontwormd en ontvlooid. Anderhalf jaar later gekeken voor een vriendinnetje voor hem, weer eerst gekeken in het asiel maar wederom geen een die ook met katten kon! ( En zoveel keus was er niet eens..) Bleek er in de buurt een stichting te zitten voor hondjes uit Bulgarije. De mensen in Bulgarije zijn engelse die zich echt zo ontzettend inzetten voor straathonden, ongelofelijk! http://www.streetdogrescue.nl/ Ontzettende goede ervaring mee. Alles perfect geregeld, en het zijn beide schatten. <3

Blije hondjes:
[ Afbeelding ]

Wat een leukerds! Hebben het nu goed getroffen met jou denk ik

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:14

Nietes schreef:
Elk dier heeft toch recht op aandacht, liefde en een gouden mandje?

Ehm, nee. Als dat zo was hadden we geen veehouderij.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:16

Kuggur schreef:
Nietes schreef:
Elk dier heeft toch recht op aandacht, liefde en een gouden mandje?

Ehm, nee. Als dat zo was hadden we geen veehouderij.

Waar... die 'willekeur' is tamelijk hypocriet...
Ik tracht mijn zieltje zo rein mogelijk te houden door niets te consumeren van die ranzige 'ophok-industrie'....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:23

Inderdaad! Over dierenleed gesproken!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:25

Nikass schreef:
Inderdaad! Over dierenleed gesproken!

Nou... ik eet EN geen vlees, en heb OOK een hond uit Spanje....
Je kunt proberen zoveel mogelijk een multi-purpose doekje te zijn wat dierenleed betreft natuurlijk!

Oh ja... en paarden uit IJsland... want daar hebben ze het ook heel slecht ;) :D :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:33

tja wi kan daar nog tegen op :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:45

Nikass schreef:
tja wi kan daar nog tegen op :D

Vast nog wel iemand.... ik ben geen veganist immers, het kan dus altijd NOG een stap beter! ;-)
Zonder gekheid... ik zie het wel als een schone taak te nemen wat je nodig hebt (en niet meer, meer, meer), bewust te consumeren, meer te betalen voor producten waar dier en boer eerlijk en goed van leven, en dierenliefde niet op te laten houden bij de grens...

Lijkt me beter voor mijn karma... en los daarvan, ik wil geen kinderen.... maar zeker voor mensen met kinderen is bewust omgaan met alles dat leeft absolute prioriteit... je wilt de wereld zo goed mogelijk achterlaten voor hen.
Al lijkt het veel ouders, helaas, niet te interesseren in wat voor wereld hun kinderen later moeten leven...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:54

Heb je het over veganisten , sprak van de week iemand , hond met vacht problemen . Gaf aan om kompleet vers voer te proberen of iig granen vrije brok !
Bleek dat dat hondje geen vlees kreeg omdat zij vegatarier is ...
Wat !!!!!
Excuse me , maar als je dan je dieren het voer wat ze nodig hebben gaat onthouden , neem dan geen vleesetend huisdier ...

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:22

ik heb niet alles gelezen, maar over de hond hier uit het asiel halen. nou dat heb ik gedaan maar 't is wel een spaans hondje die het asiel naar nederland had laten komen omdat ze ruimte overhadden. nu wil het toeval dat ik haar al een site voor spaanse honden had gezien en dat ze daar ineens weg was om in een asiel op een uurtje rijden weer op te duiken. Dit asiel doet dit vaker en op de site's zoals ik zoek baas enz zie je dat dit best vaak gebeurd vaak staat het er ook bij dat het dier uit spanje of zo komt. Verder wil ik dat een hond in mijn gezinssituatie past en of hij dan uit het buitenland komt of hier uit nederland dat maak me niet zoveel uit.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:15

Nee, maar ziektes meenemen is dus niet verkeerd??
Ik zie in de praktijk ooknog wel wat voorbij komen dat dus helemaal niet zo gezond uit die landen wegkomt..
Daar denkt dan ook niemand aan..

Vroeger hadden we hier nog geen hartworm, tegenwoordig komt dat wel naar nl toe door die import vn deze hondjes :)
Tuurlijk niet alle stichtingen doen zulke zieke honden hierheen masr het gebeurd wel!!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:23

Heb niet alles doorgelezen!

Mijn moeder is er een die honden opvangt voor zo een stichting tot ze geaddopteerd zijn. Ze heeft er zelf ook een geaddopteerd.
De honden uit spanje zijn wel gezond. Gezien t feit dat ze anders niet eens de grens over mogen. En winst wordt er echt niet op gemaakt!
Niet alle honden uit spanje zijn sociaal helaas heb ik gemerkt. Maar goed ook hun verdienen een tweede kans. Al zou ik eerder hier een hond uit het asiel halen aangezien onze asielen ook al vol genoeg zitten...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:55

Die ziektes komen dan echt alleen maar nl in door die malafide figuren. Want via een stichting worden ze voor zover ik weet altijd goed ingeent en alles, anders mogen ze het vliegtuig niet in.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:51

rockwitch, misschien afkomstig van honden die met 'n auto vervoerd zijn? Want niet iedereen wordt aangehouden bij de grenzen, er is zelfs nauwelijks controle.
Zou dat kunnen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:53

Romanoff schreef:
Nee, maar ziektes meenemen is dus niet verkeerd??
Ik zie in de praktijk ooknog wel wat voorbij komen dat dus helemaal niet zo gezond uit die landen wegkomt..
Daar denkt dan ook niemand aan..

Vroeger hadden we hier nog geen hartworm, tegenwoordig komt dat wel naar nl toe door die import vn deze hondjes :)
Tuurlijk niet alle stichtingen doen zulke zieke honden hierheen masr het gebeurd wel!!

Hartworm wordt overgebracht door een muskiet, en niet direct van hond op hond.
Deze muskiet leeft nog niet in Nederland, maar wel in Italië, Spanje, Portugal en Frankrijk.
Mensen die met hun hond op vakantie gaan kunnen zo ook hun hond blootstellen aan hartworm.

Bijna niemand die hun hond meeneemt naar deze landen behandeld hun hond preventief tegen hartworm.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:14

Klopt Brainless, hartworm komt hier zeker weten voor.
Je kunt tabletten hiertegen geven, geloof 1 x per maand.
Of laten inenten, dat is dan 1 x per jaar. Ik zou 'n hond zeker preventief hiervoor laten enten!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:26

countrygirl schreef:
rockwitch, misschien afkomstig van honden die met 'n auto vervoerd zijn? Want niet iedereen wordt aangehouden bij de grenzen, er is zelfs nauwelijks controle.
Zou dat kunnen?

Ja zou kunnen, niet bij elke grens worden controles gehouden. Toen wij in Roemenie waren geweest werden er wel heel veel auto's gecontroleerd. Dus bij sommige landen wordt er wel streng gecontroleerd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:30

mensen vergeten nogal eens dat ze zelf hun hond vrolijk mee op vakantie nemen en zelf zorgen voor de ziektes

want als er echt gevonden wordt dat er geen honden uit het buitenland mogen komen vanwege ziektes, zou ook geen enkele hond meer mee mogen op vakantie naar het buitenland
ben benieuwd hoelang deze stelling dan standhoud onder hondeneigenaren

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:33

Idd. Zo breng je ook heel goed ziektes mee het land in.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:40

Het gaat nooit veranderen in bv Spanje omdat het geloof zo is dat dieren geen ziel hebben. Daarbij zijn er ook een heleboel mensen die het echt heel arm hebben. Denk als dat zou veranderen(wat ook nooit gaat gebeuren) dan zou je iets zoals brooks kunnen proberen. Ons denken is gewoon heel anders dan in dat soort landen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:43

Klopt ind via die mug.
Maar veel eigenaren weten dit niet :). Vandaar mijn opmerking over ziektes waarvan mensen hier in NL nog nooit van gehoord hebben, maar deze beestjes wel kunnen hebben zoals Borrelia, Babesia, Leishmania etc.

Zo heb ik een hondje gehad die verdachten ze van longontsteking bij andere DAP, dier kwam toen in avondweekenddienst binnen, beest was echt aan het doodgaan, na wat onderzoeken en foto's was diagnose Hartworm bijna niet uit te sluiten.
Die mensen woudne het graag weten, dus proeflap midden in de nacht en beestje zat vol :n

Dus er word ind of niet altijd even goed gekeken naar het dier (Dier had tenslotte ook nog een gezondheidsrapport van een dierenarts daar in het buitenland, paspoort etc erbij...) of gesjoemeld of ind illegaal geimporteerd.

Maar dat neemt niet weg dat al die ziektes hier ook voor gaan komen en wij voor meer dingen preventief voor moeten behandelen :).

Mja dat is mijn punt.

Verder verdient natuurlijk elk dier een goed tehuis, het is alleen jammer dat er in die landen juist zo slecht met dieren om gegaan word.. :n

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:56

Mijn advies voor dit soort buitenlandse diertjes, als mensen ze in de praktijk komen aanmelden, is ontworm hem aub goed tegen hartworm. Nu had ik er toevallig gister eentje, kwam uit spanje en was daar voor vertrek ontwormd met milbemax en nu kwam ze netjes nog een tabletje ophalen. Maar dit doen ze natuurljik niet allemaal, jammer genoeg.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:45

Pff van mij mogen de grenzen dicht voor dit soort gevallen ook voor paarden enz.. we hebben hier al problemen genoeg om de asiels leeg te houden.

Heb net een hond van 12 jaar opgevangen die bij oude mensen vandaan kwam anders ging hij het asiel in met geen toekomst.

Laat aub die landen zelf eerst hun ellende oplossen die leven op het goede in de mens hier BAH....en dan nog belanden vele van deze dieren weer in het asiel of aan een boom vast. Omdat het toch wel lastig is.