Weer even een update, niet een heel blije dit keer. Tot afgelopen weekend ging meneer als een speer zelfs met het bloedhete weer geen problemen. Alleen nu dus even niet, zaterdagmiddag heeft hij een aantal kokosmacronen gejat. Zondag geen probleem alleen ietsje last van zijn stemband opeens, maar verder niks. Heeft zelfs nog mee hardgelopen, de finish over. En die dag ook lekker meegewandeld.
Maandagochtend niks aan de hand, maandag avond weer zo n tia achtige aanval met spugen, wiebelig zijn en waterdunne diaree katen lopen. Een uurtje later niets aan de hand maar de waterdunne diaree bleef. Hij wilde ook nagenoeg niet drinken of eten, dinsdag hetzelfde. Slapjes doffe blik, stugge vacht en alleen stinkend water als ontlasting. Maar nog wel tussendoor allert en blij.
Gister doffe diepliggende ogen, droge neus, heel vettige vacht, nagenoeg niet drinken, niet willen eten en alleen om 11 uur waterstink poepen. Niet iets wat je een hond dagen wilt aandoen. Ook de anderen reageerden heel bezorgd.
Alleen gister avond, opeens met smaak het natte voer eten, goed drinken en weer een keutelstuctuur. Nog wel gelig van kleur maar het is weer vast. Natte neus, helderde blik en een gladde vacht weer. Ook vanmorgen hetzelfde . Weer een stukje beter maar wat het nu (geweest) is. Geen idee, een heftig virus, toch de kokosmacronen of organen die ermee stoppen?
We kijken het aan en omdat hij nu duidelijk veel beter is en weer glimogen heeft gelukkig weer wat positiever, zoals gister was het vandaag of morgen einde oefeninge geweest. Nu we kijken weer rustig aan.
Ach gats wat eng! Ik hoop zo hard voor jullie dat stoere Wesley weer helemaal beter gaat worden..
Was het nog gelukt met de oppas? Nu maar thuis blijven bij de oude baas zeker?
Héél veel sterkte met de oude dibbes, ik duim voor jullie!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-13 15:27
Nee de oppas was niet gelukt. Zelfs de profesionele die eigenlijk nooit vrij zijn zijn er uitgerekend aanstaande zaterdag niet. De laatste optie np(nummer 10 of zo) die ik vanmiddag zou bekijken of het een mogelijkheid was. Dagopvang in een mega groepskennel heb ik moeten afzeggen omdat ze het zowiezo ivm de diaree niet aandurven. Veel te bang dat hij een virus meesleept.
Ik ga het nu anders oplossen. Ipv de hele middag en avond ga ik maximaal 2,5 uur of zo. Zo lang redt hij het in de bus zonder problemen of stress. Uitlaten van te voren. Er ligt een heerlijk matras in, drinkbak en hij slaapt die periode wel door. De voorspellingen hier zijn maximaal 16 graden en regen dus weinig kans op een warme bus ook.
Afhankelijk van hoe hij is blijf ik een tijdje daar en ga eventueel weer terug of ik ga naar huis. Het is heel dichtbij huis dat scheelt. Alleen de bus rijdt voor mij in drukte niet fijn. Plan kan uiteraard nog veranderen hoe hij is op de dag zelf. Jammer omdat ik me er al heel lang op verheugd. Dan volgend jaar maar nieuwe poging desnoods.
Meneer ligt nu rustig te slapen. Heeft zijn tweede portie eten van de dag op en ligt plat te snurken nu. Heeft wel heerlijk geschooid bij mijn eten. Goed om te zien, gister boeide het hem totaal niet.
Weer even een update, op wat meer gassen nog dan normaal is hij weer zijn oude zichzelf. Nu nog wel ietsje dover maar vrolijk en actief weer. Was kennelijk een virusje.
O ja afgelopen zaterdag uiteindelijk 2 keer 2 uur kunnen gaan. Meneer vooraf goed afgemat en meegenomen in de auto. Daar heeft hij 2 uur heerlijk liggen snurken. Toen naar huis gegeten zelf ook geslapen. Meneer heerlijk laten zwemmen voor bijna 2 uur waarna hij weer 2 uur heeft liggen snurken in de auto. Uiteindelijk nog vrij aardig opgelost.
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 03-07-13 21:16
Respect voor jullie ouwe manneke, wat het nog steeds goed doet.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-13 10:19
Een update weer, maar geen echt fijne. Afgelopen periode is vrij goed gegaan op een nare aanval van een hond na die veel schade heeft gemaakt aan stembanden en tumor. Juist die plekken hebben de groottste klappen gehad. Was nog even spannend of hij erover heen zou komen, ook de dierenarts had er een hard hoofd in. Zware pijnstillers en vloeibaar eten voor een paar dagen.
Daar is hij vrij goed overheen gekomen gelukkig en nog redelijk snel ook, alleen heeft de tumor door de klap een groeispurt ingezet.
Vorige week meegedaan met de hondenplons hier waar hij heerlijk heeft genoten.
Dit weekend heerlijk genoten van de hoge veluwe, heeft fijn lang meegescharreld steeds.
Alleen gisterochtend liep hij opeens licht mank linksvoor. Vanuit het niets. Daarna wel gespeeld met de baas. De ochtend uitlaat ging maar hinkend. Gistermiddag geen problemen. Heerlijk in het zonnetje een zandpad onveilig gemaakt. Samen genoten van het mooie weer, de vogels en het uitzicht.
Gisteravond weer wat mank, net het fietspad gehaald en moeizaam weer terug. S avonds laat geen probleem. Vanmorgen opstaan moeiteloos. Brood schooien en vangen zonder problemen en met enthausiasme. Vlak voor het uitlaten opeens erg op 3 poten. Voorpoot gestrekt en er geen kracht op willen zetten. Manlief heeft hem naarvhet fietspad getild. Plassen ging, poepen moest hij bij gaan liggen omdat erop staan niet wilde. Hij probeerde wel maar het ging niet. helemaal onzeker en in de war ook. Vreselijk.
Hij is weer naar huis getild en op bed gelegd. Een uur later ervanaf weer zonder problemen heel vreemd. Hij ligt nu rustig te slapen op zijn vaste plekje. Ga over een uur ze ergens uitlaten waar hij bij de auto kan blijven. Daarna verder aankijken. Na overleg met de dierenarts heb ik een flinke dosis pijnstilling gegeven. Hiermee kunnen we vaststellen of het een sturings of pijnprobleem is.
Trekt dit niet bij is het geen hondwaardig leven meer . Wordt dus nog spannend komende dag/dagen. Alleen knap lastig is dat manlief vandaag pas heel laat thuis is en ik niet kan en mag tillen ivm schouderblessure.
veel sterkte Wesley is echt een superhond, ik hoop dat het snel weer beter gaat.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-13 17:38
Inmiddels is hij weer in de pootjes. Wel wiebelig eerst nog maar hij trok vanmorgen een sprintje naar de overbuurman voor een knuffel. 2 keer uitgeweest op een zandpad waar hij zelf kan aanscharrelen. Ik heb hem wel geholpen met in en uit de auto maar verder eigenlijk niet mank. Alleen zijn motoriek voor lijkt wat verstoord hij heeft de neiging zijn voorpoten als een model neer te zetten.
Maar de ergste nood is er weer af, zijn koppie is ook weer goed ipv paniekerig en onzeker vanmorgen. En hij heeft net een flinke bak vlees op. Ligt nu te snurken in zijn hangmat. Vanavond nog een keer uitlaten en dan maar weer kijken hoe hij loopt. En weer even een flinke pijnstiller erin. Kennelijk toch een blessure opgelopen ergens. Geen idee waar en hoe.
Dit weekend weer leuke dingen doen en per dag aankijken of het hondvriendelijk is.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 12-10-13 10:13
Hij blijft me verbazen. Wat een sterke hond. Geniet van elke dag dat hij bij jullie is, zou ik zeggen.
Jess
Geplaatst: 14-10-13 10:43
Misty12 schreef:
Hij blijft me verbazen. Wat een sterke hond. Geniet van elke dag dat hij bij jullie is, zou ik zeggen.
Ik had het niet beter kunnen zeggen, wat een topdier om er toch iedere keer weer bovenop te komen!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-13 10:56
Inmiddels heeft meneer een actief weekend achter de rug. Vrijdag niet kunnen lopen, zaterdag een stukje mee hardlopen zonder enige problemen. Manlief had een marathon en ik ben op een paar rustpunten gaan staan. Bij het tweede wilde hij zo graag mee dat hij een stukje naar de verzorgingspost heeft mogen meerennen. Trots in gestrekte draf en een flink tempo zeker 400 meter meegerend. Om daarna een kleiner stuk weer terug te wandelen naar de auto. Verder is hij op meer punten eruit geweest om mee te scharrelen. S avonds was hij moe maar met een grote glimlach op zijn smoelwerk.
Gister had hij er geen last van. Heeft twee keer in het bos een rondje meegelopen. Wel een beetje stijfjes door de spierpijn maar geen klachten. En een paar keer ons uitgedaagd met spelen voor 20 seconden worstelen.
Onbegrijpelijk gewoon waar die hond de veerkracht vandaan haalt.
timokyana
Gekke stoere Wesley. Blij dat het weer beter gaat!
Misty12
Geplaatst: 15-10-13 20:58
Geweldig, wat een hond. Zo fijn om dit te lezen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-13 11:30
Een nieuwe update. Na afgelopen weken goed te zijn gegaan. Veel lol, geen last van zijn stemband, gewoon een tevreden oude man.
Alleen heeft meneer van de week 2 keer wat gegeten waar hij niet tegen kan, eerst al rundergehakt gejat van onze witte herder die niet snel genoeg was. Waardoor hij meer rund binnenkreeg dan waar hij tegen kan. En gister de voerbak van ons witje staan leegvreten in de periode dat ik even de kamer uitwas. Een beetje brok kan hij hebben, krijgt hij ook alleen zoveel dus niet. Normaal eet Chivas zijn bak vlot leeg dus we hadden niet in de gaten dat er nog inzat.
Resultaat is dat Wesley flink verstopt klinkt, zijn slijmvliezen zijn opgezet, stembanden geven daardoor nu veel problemen helaas. Bij inspanning staat/ligt hij nu flink te knijpen. We hadden van donderdag op vrijdag ook het idee dat hij er s nachts in zou blijven.
Zijn darmen zijn daardoor ook van streek, dat weer onrust oplevert waardoor hij gisteravond weer een korte aanval van zwabberigheid en slapheid heeft gehad.
Kortom geen topleven voor hem nu, wel al extra slijmoplossers gegeven en hij klinkt al minder snotterig. Gister omdat hij door zijn verstopte neus geen eetlust heeft kipvlees gehaald. Omdat smuldier kip niet meegekomen was een bak met filets meegenomen en gekookt. Dat schuift er soepel in gelukkig.
We kijken het dit weekend aan, maar is het maandag niet beter dan nu gaan we naar de dierenarts ter controle of dit stemband en snel oplosbaar is of helaas toch een lijfje dat het begint op te geven. wordt dus nog even spannend dit weekend. Al ligt meneer nu met een vol buikje tevreden te slapen in zijn hangmatje.
Meneer voelt zich alweer een stuk beter. Snottert nog wat maar niet veel meer. Staat weer aardig stevig op de pootjes en heeft weer honger. Ook voelt hij veel minder warm plakkerig aan. Vanmorgen een best stuk meegewandelt in het bos en net even kort gespeeld met me.
Het lijkt erop dat het dus of voedsel of virus is geweest. We zijn er nog niet helemaal maar weer voor 80 % lijkt. Gelukkig.