Hhilde schreef:Elin_ schreef:Wat een belachelijk vooroordeel zeg!
Zelf hebben wij ook een bull terrier en ik kan je zeggen dit soort rassen worden alleen door mensen genomen die voor een rastypische honden gaan met karakteristieke eigenschappen
Ga toch een end lopen joh! Het is gewoon zo, bullen en staffords worden vaak genomen door mensen die een pikverlenger nodig menen te hebben. Kom hier genoeg mensen tegen met een bull die er geen ene flikker vanaf weten en dan loop je daar onervaren te wezen met zo'n ras. Ik loop een blokje om bij zowel staffords als bull terriers, mij niet gezien.
Voor bull terriers geldt dit een stukje minder denk ik, maar voor staffords en staffords in alle mogelijke kruisingen met bull achtigen klopt het inderdaad.
Ik kom veel bij het asiel bij ons in de gemeente. Dat asiel werkt voor een heel groot gebied, en daaronder valt één stad die nogal bekend staat om zijn... tja... vele tokkie-achtige figuren.
Er zitten steevast veel staffords (+ alle mogelijke mixen) in het asiel, en als de dierenambulance belt dat ze met een stafford(achtige) binnenkomen hoeft de eigenaresse al niet eens meer te vragen uit welke stad ze komen. Is namelijk al-tijd hetzelfde.
In de praktijk blijkt dus gewoon dat dit een type hond is dat veel door bepaalde soorten mensen gehouden worden. Kun je als door en door fatsoenlijke eigenaar gaan steigeren en bokken dat dat niet zo is 'want wij zijn wel fatsoenlijk''. Tja. Toch is het zo.
Ik veroordeel geen enkel 'normaal' type mens met een goed afgerichte en netjes opgevoede stafford. Vind ze zelf te gek en zou er graag eentje willen.

Alleen dat maakt niet dat welke hond dan ook maar mag uitvallen imo. Zij schrijft dat er dan een hond komt die niet opgevoed is en dan gaat het fout, om vervolgens te stellen dat het onterecht is dat haar stafford dan de schuld krijgt. Nou, dat vind ik niet onterecht. Hoe onopgevoed andere mormels ook zijn, jouw (als het goed is opgevoedde) hond heeft dat maar te negeren!