Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stef schreef:Gulpje schreef:TS, loop anders nog een keertje naar de balie en vraag of ze al reactie heeft gehad. Zo niet, politie bellen.
Er is GEEN excuus voor iemand die zijn hond meer dan 30 minuten in een hete auto laat zitten. Punt uit.
En die excuses zijn er IMO dus wel. Je weet nl niet wat er speelt.
Voor hetzelfde geldt ligt de eigenaar ergens met een hartinfarct, weet jij veel...
stef schreef:Gulpje schreef:TS, loop anders nog een keertje naar de balie en vraag of ze al reactie heeft gehad. Zo niet, politie bellen.
Er is GEEN excuus voor iemand die zijn hond meer dan 30 minuten in een hete auto laat zitten. Punt uit.
Voor hetzelfde geldt ligt de eigenaar ergens met een hartinfarct, weet jij veel...
Nouks schreef:Jolliegirl schreef:Ik ga echt niet zomaar een hond uit een bench halen... je kent het dier niet...
Wat als die ontsnapt, dan ben jij de schuldige als er iets gebeurt he...
Das niet waar natuurlijk, eigenaar van een dier is aansprakelijk wanneer een dier schade aanricht.
Jolliegirl schreef:Dus als iemand mijn paard los laat en die komt onder een auto, ben IK verantwoordelijk?
Heerlijk weer die wet....
Nouks schreef:Jolliegirl schreef:Dus als iemand mijn paard los laat en die komt onder een auto, ben IK verantwoordelijk?
Heerlijk weer die wet....
Jep, volgens mij TENZIJ jij een professional betaalt om dingen met jouw paard te ondernemen, dan is de professional/het bedrijf in kwestie aansprakelijk geloof ik. Pin me er niet op vast hoor, maar staat me iets van bij dat het zo geregeld is. Als een verzorgstertje bijv. van jouw paard afvalt ben je als eigenaar ook verantwoordelijk.
Lieffiefi schreef:Uhh...
In het strafrecht staat dat als ik niet op heterdaad betrapt word op het verwijderen van banden van een auto, en ik ze er dus af gehaald heb... Dan zijn ze van mij.
Ze bevinden zich op dat moment dus niet meer 'aan' de auto.
capopjekop schreef:stef schreef:
Maar in dat geval zal de eigenaar wel blij zijn dat de politie de hond eruit gehaald heeft lijkt mij.