HELP! hond in hete auto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:58

ach stef normaal ben ik het met je eens maar nu echt niet.
Je hebt geen excuus een hond in de auto te laten zitten bij + 18 graden.
Wat er ook gebeurd. ja kan ze altijd buiten vastbinden in de schadus of thuis laten of bij familie/kennisen

Anoniem

Jolliegirl schreef:
Ik ga echt niet zomaar een hond uit een bench halen... je kent het dier niet...
Wat als die ontsnapt, dan ben jij de schuldige als er iets gebeurt he...

Das niet waar natuurlijk, eigenaar van een dier is aansprakelijk wanneer een dier schade aanricht.

annepaardoes

stef schreef:
Gulpje schreef:
TS, loop anders nog een keertje naar de balie en vraag of ze al reactie heeft gehad. Zo niet, politie bellen.
Er is GEEN excuus voor iemand die zijn hond meer dan 30 minuten in een hete auto laat zitten. Punt uit.

En die excuses zijn er IMO dus wel. Je weet nl niet wat er speelt.
Voor hetzelfde geldt ligt de eigenaar ergens met een hartinfarct, weet jij veel...

Dat is dan een geval van overmacht, maar verder zijn er geen excuses om zo hond zo lang, met dit weer, in een hete auto te laten zitten.

Kentaro

Ik zou me dus echt niet druk maken om rechten!!
Als er een kind in een auto zit te bakken, slaan we toch ook zonder pardon een raampje in?! Het zal me een worst zijn wat de consequenties kunnen zijn..

capopjekop

stef schreef:
Gulpje schreef:
TS, loop anders nog een keertje naar de balie en vraag of ze al reactie heeft gehad. Zo niet, politie bellen.
Er is GEEN excuus voor iemand die zijn hond meer dan 30 minuten in een hete auto laat zitten. Punt uit.

Voor hetzelfde geldt ligt de eigenaar ergens met een hartinfarct, weet jij veel...

Maar in dat geval zal de eigenaar wel blij zijn dat de politie de hond eruit gehaald heeft lijkt mij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:59

Nouks schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik ga echt niet zomaar een hond uit een bench halen... je kent het dier niet...
Wat als die ontsnapt, dan ben jij de schuldige als er iets gebeurt he...

Das niet waar natuurlijk, eigenaar van een dier is aansprakelijk wanneer een dier schade aanricht.

Dus als iemand mijn paard los laat en die komt onder een auto, ben IK verantwoordelijk?

Heerlijk weer die wet....

Maar ik zou het risico niet nemen, een onbekende hond ergens weghalen..
Maar dat ben ik. Genoeg andere opties. :)

quintolover

Mag hopen dat de pup inmiddels uit de auto is ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik hoop dat het nu gewoon even duurt dat TS reageert omdat de eigenaar of eigenaresse de hond inmiddels uit de auto heeft gehaald :)

Jolliegirl

Cayenne schreef:
Ik hoop dat het nu gewoon even duurt dat TS reageert omdat de eigenaar of eigenaresse de hond inmiddels uit de auto heeft gehaald :)

Hoop het ook.... :)

Amaris

een raampje inslaan is in dit geval niet eens nodig lijkt me want ik denk nog steeds dat de achterklep helemaal open gezet kan worden.

Toch TS?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:00

Jolliegirl schreef:
Dus als iemand mijn paard los laat en die komt onder een auto, ben IK verantwoordelijk? :j

Maar ik zou het risico niet nemen, een onbekende hond ergens weghalen..
Maar dat ben ik. Genoeg andere opties. :)

Merel_Brit

stef schreef:
Gulpje schreef:

Dan moet er toch juist iemand omkijken naar het beestje? Excuus of niet, dit is te warm en te lang voor iedere hond om in een auto te zitten. De eigenaar zou blij moeten zijn dat er iemand is die wel op zijn puppy let als hij het niet doet/wil/kan.

annepaardoes

Het heeft niet zo veel zin om allerlei dingen te gaan speculeren. Laten we nou gewon afwachten op een nieuw bericht van de TS.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:01

Uhh...
In het strafrecht staat dat als ik niet op heterdaad betrapt word op het verwijderen van banden van een auto, en ik ze er dus af gehaald heb... Dan zijn ze van mij.
Ze bevinden zich op dat moment dus niet meer 'aan' de auto.
Hetzelfde als met een fietsbel.

Dus als ik die pup had gezien, ik had hem er wel uitgehaald als het mogelijk was. Ruzie met de eigenaar had ik sowieso wel gekregen, want ik zou hem er zeker op aanspreken dat hij zn hondje niet moet laten zitten in een snikhete auto.
En ik denk dat een agent het echt wel door de vingers ziet. Je wilt die hond in leven houden, niet hem stelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:01

Jolliegirl schreef:
Dus als iemand mijn paard los laat en die komt onder een auto, ben IK verantwoordelijk?

Jep, volgens mij TENZIJ jij een professional betaalt om dingen met jouw paard te ondernemen, dan is de professional/het bedrijf in kwestie aansprakelijk geloof ik. Pin me er niet op vast hoor, maar staat me iets van bij dat het zo geregeld is. Als een verzorgstertje bijv. van jouw paard afvalt ben je als eigenaar ook verantwoordelijk.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:02

stef schreef:
Gulpje schreef:

Eerst is de eigenaar een eikel, nu is hij dood....
:')

Soms lijkt het wel alsof jij per sé A moet zeggen, gewoon omdat de rest B zegt. Geeft niet verder, je gedram is wel vermakelijk hoor :+
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 28-06-12 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Je bent top TS.

Hoop dat het fijn afloopt voor puppy.

Jolliegirl

Nouks schreef:
Jolliegirl schreef:

Jep, volgens mij TENZIJ jij een professional betaalt om dingen met jouw paard te ondernemen, dan is de professional/het bedrijf in kwestie aansprakelijk geloof ik. Pin me er niet op vast hoor, maar staat me iets van bij dat het zo geregeld is. Als een verzorgstertje bijv. van jouw paard afvalt ben je als eigenaar ook verantwoordelijk.

Je hebt gelijk idd!

Mijn fout :)

Lieffiefi

Re: HELP! hond in hete auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:03

TS!
Waar ben je?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:04

Lieffiefi schreef:
Uhh...
In het strafrecht staat dat als ik niet op heterdaad betrapt word op het verwijderen van banden van een auto, en ik ze er dus af gehaald heb... Dan zijn ze van mij.
Ze bevinden zich op dat moment dus niet meer 'aan' de auto.

Serieus? :D
Dus als ik bij iemand inbreek en een laptop steel (en niemand ziet het), dan is die laptop ook gewoon van mij wanneer ik dat huis uit ben? :P

Evelijn

Alleen maar een goed teken dat TS zich nu niet meldt dat betekend hopelijk dat ze bezig zijn de pup te bevrijden.

Anoli

Lieffiefi schreef:
TS!
Waar ben je?

Hopelijk een pup aan het redden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:05

capopjekop schreef:
stef schreef:

Maar in dat geval zal de eigenaar wel blij zijn dat de politie de hond eruit gehaald heeft lijkt mij.

Oh, maar ik zeg ook nergens dat het niet goed is dat TS wat onderneemt :n

Ik vind het alleen weereens bokt op zijn smalst om te bleren dat het een poedersuiker eigenaar is, terwijl je geen idee hebt wat er aan de hand is.
Daks: Meestal weet je niet van te voren dat je een infarct krijgt, dus kan je je hond ook niet bij kennissen laten.
Of misschien is hij zelf iemand in nood aan het helpen.
Misschien heeft hij net te horen gekregen dat een dierbare is overleden, etc etc etc.

Allemaal dingen die kunnen gebeuren.
Ik zeg niet dat het allemaal maar prima is dat die hond in de auto zit, absoluut niet zelfs. Ik zeg alleen dat de eigenaar niet per definitie de grote boeman is die wordt geschetst.

Anoniem

TS het is inmiddels 3 kwartier geleden dat je naar de balie ging en een half uur geleden dat je postte dat de receptioniste het zou omroepen.... Wat is de stand van zaken? Hoop dat er inmiddels wat gebeurd is....

M3lisss

Je bent goed bezig Ts! Echt top! +:)+