Jammer dat je zo ver weg zit, heb nog 2 hokken staan waarvan ik denk dat je ze goed zou kunnen gebruiken, mocht je op de een of andere manier kunnen ophalen dan mag je ze hebben, en anders misschien iemand anders die een opvang heeft en meer in de buurt zit? gaat om een houten konijnenhok een kleintje en een grotere met twee verdiepingen
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-12 00:09
Waar ligt s'land? Heb er nog nooit van gehoord, weet ook niet wat de naam helemaal is Denk dat het dan idd ver weg is
De twee nieuwe van gisteren. Heerlijk om ook eens weer dieren te krijgen van mensen die wel goed voor ze gezorgd hebben en om een begrijpelijke reden afscheid moeten nemen. De zilveragouti gladhaar heeft als jong wat in zijn oog gekregen, daar is hij nu blind aan.
We hebben van de eigenaren ook nog een vervoersbakje voor cavia's gekregen, een zak critical care dwangvoer + spuit en een tubetje cavasan oogzalf. En natuurlijk de kooi van de cavia's + drinkfles, voerbakje, hooibal en een zak voer.
Leuke zilveragouti! Jammer dat hij blind is, maar ik heb ook een blinde beer zitten (1 oog) en die doet het prima hoor .
Succes met het stelletje!
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-12 04:16
Bedankt voor je reactie!
Het blinde beertje heeft er ook weinig last van dat hij blind is, alleen als je hem optilt met zijn goede oog naar je toe, draait hij zijn hoofd om omdat hij anders natuurlijk niks ziet. Daar houden we dus rekening mee, dat hij zo opgetild word dat zijn goede oog van je af zit.
Maar met de goede baas is het een top koppel. Veel mensen die we in de opvang krijgen knappen toch een beetje af op een blinde cavia... Maar gelukkig zijn er ook mensen die een blinde cavia een fijn huis willen geven! He scheeld dat we de mogelijkheid hebben om een groot aantal cavia's te onderhouden.
Op dit moment hebben we rond de 50 cavia's, daarvan is meer dan de helft opvang Het voer gaat kei en keihard, zo'n 2.5 kilo brok per dag, 2 tot 3 plakken hooi en één krat groente per 2 dagen.
Daphne, wij hebben hier ook een zeugje zitten wat aan één kant blind is. Ze doet het prima, zolang je maar zorgt voor regelmaat (één vaste vriendin) en haar rustig benadert/niet laat schrikken. Ook in de groep gaat het prima Daar gaat zeker veel voer in zitten. Wel top dat jullie dit doen! Hebben jullie eigenlijk een website? Mag ook via pb.
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-12 00:22
Dank voor je reactie! De blinde caaf blijft samenzitten met de cavia waar hij nu bij zit Het is een beer en we hebben afgesproken met de oude eigenaren dat ze samen blijven, ook als ze geplaatst worden. Maargoed eigenlijk doen we dat altijd met beren die als koppel binnenkomen, alleen zeugen krijgen er nog wel eens wat extra vriendinnetjes bij
Was toevallig week of twee geleden begonnen met een nieuwe site, nouja het veranderen van de oude. Heb hem net dus maar even afgemaakt toen ik je berichtje las Was het helemaal vergeten. Moet alleen nog even de opvangcavia's allemaal erop zetten, maar daar ga ik straks na 12en mee bezig, of morgen
Net nog even een cavia gevangen die ontsnapt was. Afgelopen nacht waren alle cavia's ontzettend aan het piepen, werd er wakker van, dus ging bij ze kijken. Bleek er een jonge beer te zijn ontsnapt, die de rest helemaal van slag maakte door tussen spullen door te rennen waardoor ze wss steeds dachten dat er iemand de trap op kwam, dan gaan ze namelijk alle +- 50 piepen
Kreeg hem niet te vangen, dus heb maar voer, water en een fleecekleed neergelegd voor hem en ben naar bed gegaan. Het was al half 4 namelijk
Net hebben we hem te pakken gekregen, wat was 'ie blij, arme vent
AaronYve
Geplaatst: 19-12-12 13:12
Wat een mooi koppeltje! Mooie kleur dat zilvere en past ook goed bij de andere caaf. En die jonge beer heeft een leuk nachtje achter de rug zo te lezen Bandiet!
Laura_x_
Geplaatst: 19-12-12 16:06
Heb je je site wel openbaar staan? Ik kom namelijk niet uit op je site, maar bij de weebly homepagina.
Mijn halfblinde cavia blijft ook voor altijd met haar vriendinnetje samenzitten en gaat in de zomer lekker in de groep naar buiten (en weer samen slapen met haar vriendinnetje)
Hihi spookcaafje! En ik heb ook ontzettend veel respect voor mensen die met zoveel liefde een asiel/opvang runnen. Ik ben gisteren bij Stichting Cavia in Bakkeveen geweest en heb daar een castraat opgehaald. Zij hebben op het moment zo'n 250 dieren en krijgen komende weekend een groep van circa 60 á 70 dieren binnen
Het gekke is, dat dit soort mensen van de Stichting en jij ook, nooit eens in het nieuws komen of een lintje krijgen... best krom als je het mij vraagt!!
Aaah waar woon je?! Ik wil dat ook doen! Ik volg! Zeker leuk met foto's!
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-12 01:17
Bedankt voor de reactie's!! Ben steeds een beetje erg laat met reageren, sorry daarvoor.
We hebben er ondertussen dieren bij. Paar dagen geleden één cavia van 3 jaar, een rood gladhaar zeugje waar ontzettend mee gezeuld is, van de ene naar de andere eigenaar en weer terug en altijd alleen gezeten.
En vandaag hebben we een jonge hamster opgehaald en 5 muizen. Één vrouwtje is er best redelijk aan toe, nog een vrouwtje heeft een wond bij haar geslachtsdeel, een mannetje heeft wss een ontsteking en die voelt zich dus niet happy, en dan hebben/hadden we nog twee jongen die eigenlijk nog bij de moeder moesten blijven. Één daarvan is ondertussen al overleden en de andere is zwak.
Hammie is er nog het slechtst aan toe van de levenden. Die heeft weet ik hoe lang zonder moeder in een stenen bak in een schuur gelegen, had z'n oogjes dicht en bewoog amper. Heb hem in mijn handen opgewarmd en thuis direct onder de warmtelamp en met een spuit vocht en voer gegeven. Het gaat nu ietsje beter, maar de kans dat hij het red is heel klein. Als hij morgen nog leeft kijken we hoe het gaat en als het er niet beter uitziet dan word hij uit zijn lijden verlosd.
Nou, nog geen half uur later is de hamster overleden
Pff, het is altijd rot als er een dier dood gaat, al is het nog zo klein... Maar in dit geval ben ik gewoon echt woedend. Ik kan er niet zoveel over loslaten, maar we hebben deze diertjes uit een vreselijke situatie gehaald en er zitten nog +- 200 dieren. Dode dieren in emmers, hokken zo vol met drek dat de dieren zowat bekneld zitten tegen de bovenkant.... Ratten, muizen, cavia's, hamsters, konijnen... Hopelijk gaat de dood van deze diertjes, de redding zijn van al die andere stakkers...
Ik kan er echt niet bij dat mensen dit dieren kunnen aandoen. Bah, bah, bah!
Laura_x_
Geplaatst: 28-12-12 13:30
Is er dan nog geen actie ondernomen (dierenbescherming?) of is dit niet mogelijk? Verschrikkelijk..
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-12 15:57
Wij hebben melding gedaan bij 144 Ze nemen het heel serieus en de dierenpolitie gaat er een kijkje nemen. Ze laten ons ook weten hoe het afloopt.
Met de 4 muizen die wij hier hebben gaat het gelukkig goed. Het witte mannetje is goed opgeknapt en het jong is lekker dik en actief. Omdat ze beide moeite hebben met hun temperatuur goed houden heb ik ze beide in een warmtehokje gezet en dat doet ze duidelijk goed. De vrouwtjes zijn ook goed actief. De wond is naar dus heb dat vrouwtje nu ook aan de antibiotica.