Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ivy_power89 schreef:als je terug gelezen had, had je gelezen dat wij geen knaagdieren verkopen
en daar heb ik ook geplaatst waar wij onze dieren vandaan halen

Hij is gewoon een dierenliefhebber. Focussed schreef:ivy_power89 schreef:als je terug gelezen had, had je gelezen dat wij geen knaagdieren verkopen
en daar heb ik ook geplaatst waar wij onze dieren vandaan halen
Geweldig voorbeeld van een verkoper die denkt veel te weten maar t valt toch wel tegen. Basiskennis konijn deel 1: het is geen knaagdier maar een haasachtige.

Duhelo schreef:valt niks aan te doen, kopen ze het bij ons niet, doen ze het wel ergens anders .
Iris82 schreef:Duhelo schreef:valt niks aan te doen, kopen ze het bij ons niet, doen ze het wel ergens anders .
Mja en dat is dus het 'excuus' wat ik dus regelmatig hoor bij andere dierenwinkels.
Voor mij ook een reden om in ieder geval niet in een dierenwinkel te gaan werken omdat ik gewoon te bot ben waarschijnlijk.
Ik zou die mensen dus zonder diertje(s) naar huis sturen.
De dieren werden bij goede fokkers vandaan gehaald en je kreeg kloppende informatie mee. En buiten al die extra kosten maakte mijn opa tóch meer dan genoeg winst om van te leven! Dus sommige mensen moeten niet oordelen als ze "al" bij 3 dierenwinkels zijn geweest
Duhelo schreef:het probleem is dat je dat simpelweg niet kunt doen.
stel, mensen komen bij mij, vragen twee ratjes.
allemaal goed, ik geef uitleg over voeding en kooi (knaagdierenvoer of rattenvoer, iedere dag fris water,houtvezel,aubiose of houtbrokjes als ondergrond, een paar keer per week wat eiwitten, kooi van min 80*40*80, liefst groter, etc)
mensen gaan in de winkel, ik zet de ratjes aan de kassa, en ze vertrekken met een kleine kooi => hier kan ik niks aan doen toch?
of ze vertrekken zonder kooi als ik er iets van zeg, en kopen die wel in een andere winkel. of ze hebben thuis nog een kooi staan. hier heb ik absoluut geen controle op.
in extreem gevallen (zoals dat konijn dat ze in een vervoerbox wilden proppen) heb ik het dier dan niet verkocht. maar voor hetzelfde geld komen ze gewoon dat konijn vragen, en proppen hem nadien toch in zon kooitje zonder dat ik het weet.
als verkoopster kan je alleen maar proberen goed uitleg te geven en de mensen te overtuigen dat het zo beter is.
(wij gaan ook touchscreens plaatsen waar de klant alle uitleg over voeding, huisvesting en verzorging kunnen zelf aanklikken, en alles lezen)