Martin Gaus over Cesar Millan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Martin Gaus over Cesar Millan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:42

Martin Gaus is iemand vol passie over zijn vak, denk niet dat hij zomaar een pup laat inslapen als die niet zindelijk is

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:43

Gaus is ook vol passie over z'n portemonee.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:44

Ja wie niet? Als ik naar mijn lege rekening kijk word ik ook verdrietig :'(

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:47

HolyPope schreef:

En waarom? :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:10

Weet ik veul? Misschien gaat hij er zo'n oranje jurkje voor kopen bij de albert heijn en gaat hij in die outfit lekker naar het nederlands elftal zitten kijken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:33

Negra_Lover schreef:
HolyPope schreef:

En waarom? :)

Is dit een serieuze vraag? := Als ik zo hoor hoe het er bij hem aan toe gaat steekt hij het niet in zijn centrum...

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:34

Martin is druk bezig met de bouw van een nieuw educatiecentrum. Gaat erg groot worden en ik weet zeker dat hondeneigenaren het erg leuk gaan vinden als het klaar is :j Maargoed, meningen verschillen over Martin Gaus. Ik kan geen kwaad woord over hem spreken :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:39

Ik kan het filmpje niet zien.... Maar net zoals ik niet houdt van de paarden'theorieen' (M. Roberts/weet ik wat nog meer voor 'stromingen') vind ik dit ook met honden het geval.
Gaus heeft weer een hele andere methode, en mijn DA heeft het altijd over het Gaus syndroom := (kregen honden ergens last van door dat getrek aan die riem).
Hoe dan ook, met een beetje verstand kunnen de meeste mensen wel zonder dit soort personen. Al is het natuurlijk wel mooi als je zo je geld kan verdienen :+

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:36

Als ik moest kiezen, wist ik het wel: Cesar Milan is dan veruit mijn favoriet. Vind Gaus een drop***. Heb jaren geleden mee gedaan aan de Natte Neuzen Show met mijn 1e hondje. Man wat is die vent arrogant. Hij stond me nog net niet uit te lachen. Nadat mijn hondje als een speer door het doolhof ging en bij de uitgang in mijn armen dook, stond hij letterlijk met zijn mond vol tanden. Heb me die hele opname dag vreselijk aan hem geërgerd. Zo neerbuigend als hij kan doen. Heb met een andere hond een cursus gevolgd op 1 van zijn hondenscholen. Na, geef mijn portie maar aan fikkie hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:50

Marjoow schreef:
Femke, ik schrik toch wel van die laatste Alinea. Laat MG puppy's die moeilijk zindelijk te krijgen zijn werkelijkwaar inslapen?

Ik zeg niet dat hij dat zelf doet.
Maar hij schrijft dat wel op als advies in zijn boek.

"Puppy manineren - Martin Gaus"
5e druk
ISBN 90-5210-202-3

Pagina 55:

Citaat:
De hond is chronisch onzindelijk
Dit blijkt als u alles al geprobeerd hebt. Deze hond doet overal en nergens zijn behoefte. ...
Als de bench niet helpt, en vaak bevuilen deze honden zelfs hun eigen mand, bent u uitgepraat.
U zult er óf mee moeten leren leven, ... of een buitenkennel bouwen of zo reëel moeten zijn in te zien dat u met deze hond tot een eindpunt bent gekomen.
Euthanasie zal dan de enige oplossing zijn.

Dat is in mijn ogen een nogal heftig advies. Wat niet in een boek voor beginnende hondeneigenaren thuis hoort.

Heb 't boek destijds gekregen toen mijn opa kwam te overlijden.
Toch er nog maar eens bij gepakt toen we onze eerste pup in huis kregen.

En ik ben direct gestopt na het lezen van dit hoofdstukje op pagina 55.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:05

Vind het sowieso erg jammer als er afgegeven wordt op andermans methodes.
Ik vind dat erg lastig ook in de instructeurswereld in de paarden. Mensen vragen mij de mening van de rijstijl van een ander. Wat er goed of slecht aan is. Ik probeer hier altijd heel voorzichtig mee om te gaan!!
Ieder zijn rijstijl zeg ik dan altijd maar, ik zou het zus of zo doen, en ik denk dat het op die manier niet per se hoeft; op mijn manier kan het ook maar wellicht dat je dan wat langer moet wachten op resultaat maar dan is het wel in rust en vertrouwen - en niet met geruk en gepluk--> in mijn ogen.
Maar afgeven op een ander vind ik not done. Je kan wel zeggen dat jij het zelf niet de juiste manier vindt, dat je het zelf anders zou doen; maar geloof niet dat je kunt zeggen dat die ander het FOUT doet, dat die ander onzinnig bezig is (of hoe zei martin het in het filmpje). Iets vinden is iets anders dan zeggen dat het zus of zo IS....

Femke zo dat is heftig.
Dan had ik mijn chihuahua nu al niet meer gehad als ik daar naar had geluisterd..
Ik zou nooit aan inslapen denken, wat een onzin. Dan maar vroeger mn bed uit om het ochtendplasje buiten te kunnen laten doen, en anders even de bench opruimen. (heb tuuk wel mazzel met die kleine piephondjes, t zou ook geen bulldog moeten zijn denk ik haha, maar inslapen?? wat een rare oplossing)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:20

@ Femke: er staat duiudelijk
Citaat:
U zult er óf mee moeten leren leven, ... of een buitenkennel bouwen of zo reëel moeten zijn in te zien dat u met deze hond tot een eindpunt bent gekomen.
Euthanasie zal dan de enige oplossing zijn

Er staat dus niet dat je het dier moet euthanaseren. Er staat dat je er OF mee moet leren leven (!) OF een buiten kennel moet bouwen OF dat anders euthanasie de enige oplossing is, als je niet met een onzindelijke hond kunt/ wilt leven.

Dat zijn 3 opties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:24

Ik zeg toch ook niet dat er "uitsluitend" euthanasie-advies gegeven wordt?
Maar het wordt wel degelijk gegeven, en dat vind ik al schokkend genoeg eigenlijk....

Dergelijk advies zou in mijn ogen alleen in extreme gevallen gegeven mogen worden, en ook uitsluitend door een dierenarts die samen met de eigenaar al het andere al geprobeerd heeft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:29

Bij CM werd ook wel eens het advies gegeven in laten slapen hoor,het ging toen over een hond die zo vals was.Die hond was gewoon niet meer te redden en ook toen zei CM inslapen is de enige optie.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:33

Er zit gelukkig ook wel een verschil in 'chronisch' onzindelijk of gewoon onzindelijk. Bij chronisch zit er toch echt wel een medische reden achter.

In elk geval, Martin Gaus is best een goede man, alleen zodra hij denkt dat hij op tv is of mensen hem zien laat hij zichzelf zien van de kant die de televisie wil zien. Dan is het inderdaad niet meer zo'n aardige kerel.

Cesar daarentegen vind ik helemáál een eng mannetje. Zijn televisieprogramma's vind ik ook altijd net even iets té geknipt en geplakt en die eeuwige neppe lach. Gatverdamme. Enge kerel.

Ik doe het allemaal wel lekker op mijn eigen manier.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:34

Ik denk dat valsheid wel even iets anders is dan het niet op kunnen houden van een plasje :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:46

x_Rebecca schreef:
Er zit gelukkig ook wel een verschil in 'chronisch' onzindelijk of gewoon onzindelijk. Bij chronisch zit er toch echt wel een medische reden achter.

In elk geval, Martin Gaus is best een goede man, alleen zodra hij denkt dat hij op tv is of mensen hem zien laat hij zichzelf zien van de kant die de televisie wil zien. Dan is het inderdaad niet meer zo'n aardige kerel.

Cesar daarentegen vind ik helemáál een eng mannetje. Zijn televisieprogramma's vind ik ook altijd net even iets té geknipt en geplakt en die eeuwige neppe lach. Gatverdamme. Enge kerel.

Ik doe het allemaal wel lekker op mijn eigen manier.

:j
Maar dát wordt niet aangegeven. In zijn ogen is het chronisch als je "alles hebt geprobeerd". En dan moet de beginnende hondenbezitter maar zelf beoordelen of hij wel of niet alles geprobeerd heeft (alsof een beginnende hondenbezitter alle mogelijke problemen zelf kan opsporen/herkennen...?).

Daarmee wordt het gebrek aan medische achtergrond duidelijk. En daarom horen dergelijke adviezen niet door een ongeschoolde hondenliefhebber met "veel ervaring", maar door een dierenarts gegeven te worden. En ook pas nádat het dier op alle mogelijke problemen uitgebreid onderzocht is. En ook alleen als het leven voor de hond hiermee eigenlijk niet dierwaardig meer is (wat in veel gevallen niet eens het geval is).

Kijk, een oude grotere hond van 15 jaar, die wegens ouderdom alles niet meer binnen kan houden...
Die zit op 't eind van z'n leven... Kan vaak al niet meer goed lopen, heeft ook veel andere medische problemen, etc.

Dán snap ik als een dierenarts het advies geeft om het af te ronden met die hond.

Maar om in een puppyboek zoiets te vermelden bij de algemene informatie over zindelijkheid... Ik vind 't niet ongepast en slecht advies.

Agressie is trouwens ook totaal wat anders dan een "ongemakje".
Agressie kan erg gevaarlijk zijn voor de mensen en dieren in huis, en de mensen en dieren buitenshuis.
Dus dat er in zeer extreme gevallen het advies gegeven wordt (aan 1 specifieke hond, nadat de situatie door de deskundige beoordeelt is) om in te laten slapen, dat is toch helemaal niet raar?
De situatie is individueel bekeken en er wordt een passend advies gegeven om slachtoffers te voorkomen.

En wil je dan toch in een algemeen boek over de opvoeding van puppies een advies geven bij "hopeloze gevallen".
Zet er dan gewoon in: Neem contact op met je dierenarts en gedragsdeskundige om de mogelijkheden en opties te bespreken".
Dan geef je tenminste advies waar een puppy eigenaar wat aan heeft, zonder gelijk de suggestie te geven dat je 'm maar dood moet maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:37

Gohya: weet je welke hond / uitzending / situatie dat was? Ik kan het me namelijk niet herinneren.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:49

(Filmpje is idd al oud. Las laatst echter wel een column van martin waarin hij wederom slechte dingen over Cesar zei :( ).

Cesar, Cesar, Cesar *\o/* . Heb Cesar nu meerdere malen van dichtbij kunnen bestuderen (zowel met mn hondje als zonder) en hij is nou eenmaal Geweldig :D . Hij hoefde maar naar mn Herbie te kijken en ff met zn vingers te klikken en Herbie trok al niet meer aan de riem... kwam geen geweld aan te pas. Cesar mag zo weer met mn hondje (en met mij :P ) aan de slag hoor. martin moet met zn vieze gore poten van mn hondje afblijven, vertrouw die vent voor geen meter. Ik vind martin een walgelijk jaloers misbaksel van een stomme vent -O- .

Genoeg gezegd :D :P

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:54

xDaantjxx schreef:
Ik kijk echt altijd met plezier naar het programma van Cesar. Geen gesjor en getrek onnodig.
Mijn stiefmoeder is naar zijn show geweest in Ahoy. Daar deed hij het notabene voor met een hond van publiek... Pfoe precies als op tv...

Met de mijne ja :D .

gohya schreef:
Iemand die naar 1 van zijn shows was geweest vond het ook wat tegenvallen w.b.t. het trainen van honden door CM. Hij schijnt n.l. best agressief tekeer te gaan tegen bepaalde honden.Of het echt waar is weet ik niet,ik was er niet bij,maar ik wil het best geloven.
Daarom, je kan niet uitgaan van de t.v. uitzendingen,daar word in geknipt!

Gaus vind ik dan weer té overdreven omgaan met honden.

Nou, ik ben naar 2 shows geweest waarvan dus 1 met hond. Cesar is niet agressief! Tijdens de hondenselectie heeft ie ff met mn hondje gespeeld/geposeerd... Mn hond(je :P ) is zelfs tegen Cesar aangesprongen en heeft m helemaal afgelikt :+ . Op het podium was het dus zoals ik eerder al schreef een enkel klik/tsst geluid en ff hondje aankijken en hij deed geen pas meer fout.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:40

Shadow0 schreef:
Gohya: weet je welke hond / uitzending / situatie dat was? Ik kan het me namelijk niet herinneren.

Nee dat weet ik zo niet meer precies.Ik keek altijd vanaf 11 uur s'avonds tot 1.00 uur een aantal afl. achter elkaar.
Cesar was lang bezig geweest met die hond [buldog achtige,ik meen pitbull] had hem ook mee naar zijn huis genomen.Maar die hond was gewoon niet meer te her opvoeden,hij bleef honden aanvallen.Mensen deed hij nix hoor,daar was hij gewoon lief voor.
Hij viel in zijn caravan ook gelijk een hond van cesar aan,en hij hield vast.Met moeite kreeg cesar hem los.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:13

dakota schreef:
(Filmpje is idd al oud. Las laatst echter wel een column van martin waarin hij wederom slechte dingen over Cesar zei :( ).

Cesar, Cesar, Cesar *\o/* . Heb Cesar nu meerdere malen van dichtbij kunnen bestuderen (zowel met mn hondje als zonder) en hij is nou eenmaal Geweldig :D . Hij hoefde maar naar mn Herbie te kijken en ff met zn vingers te klikken en Herbie trok al niet meer aan de riem... kwam geen geweld aan te pas. Cesar mag zo weer met mn hondje (en met mij :P ) aan de slag hoor. martin moet met zn vieze gore poten van mn hondje afblijven, vertrouw die vent voor geen meter. Ik vind martin een walgelijk jaloers misbaksel van een stomme vent -O- .

Genoeg gezegd :D :P

Zie je dubbelzinnigheid in je post niet?

Ik help je op weg.

Gaus mag niet over Milan praten.
Maar jij zegt wel over meneer Gaus 'dat hij met zijn vieze gore poten' niet aan jou hondje mag zitten. En je vind het een walgelijk misbaksel van een stomme vent. Sorry hoor, maar wie ben jij dan om dat te zeggen over Gaus? Gaus heeft dat soort taal ook niet gebruikt over Milan. Daarnaast zit er geen enkele onderbouwing in je post, dit is enkel in het rond schoppen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:21

gohya schreef:
Shadow0 schreef:

Nee dat weet ik zo niet meer precies.Ik keek altijd vanaf 11 uur s'avonds tot 1.00 uur een aantal afl. achter elkaar.
Cesar was lang bezig geweest met die hond [buldog achtige,ik meen pitbull] had hem ook mee naar zijn huis genomen.Maar die hond was gewoon niet meer te her opvoeden,hij bleef honden aanvallen.Mensen deed hij nix hoor,daar was hij gewoon lief voor.
Hij viel in zijn caravan ook gelijk een hond van cesar aan,en hij hield vast.Met moeite kreeg cesar hem los.

Ik weet 1 situatie waar de hond idd bleef aanvallen...zodra de eigenaars er bij waren. Die hond heeft ook een hond in een carevan aangevallen die ze maar met moeite los kregen. De eigenaars zijn hard aan hun eigen houding en energieuitstraling gaan werken en de hond is uiteindelijk nog een sociale hond geworden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:47

Simoontjeh schreef:
Ik denk dat valsheid wel even iets anders is dan het niet op kunnen houden van een plasje :=

Het gaat niet om.....het niet op kunnen houden van een plasje. Er zijn honden die geen moeite doen om hun plas op te houden. Dus gewoon plassen wanneer het hun uitkomt, ook in hun eigen mand, en gaan er net zo gemakkelijk weer inliggen.

Nu zijn er mensen die gelijk weer lopen te piepen "van foei, is toch geen reden om een hond te laten inslapen" .

Dan komt mijn vraag, Heb je zelf wel eens zo`n hond gehad??

Een hond is een roedeldier....en honden ( niet vermenselijken zou al veel oplossen ) onder elkaar begrijpen elkaar al een heel stuk beter, en waarom? omdat de regels duidelijk zijn. Honden onder elkaar kunnen elkaar flink afstraffen.

Wat ik ermee zeggen wil, dat de ene hond zich een heel stuk makkelijker laat leiden dan de ander. Je kunt niet iedere hond op dezelfde wijze opvoeden enz.
Belangrijk voor een hond zijn regels ja=ja en nee=nee.
Probleem zijn vaak niet de honden, maar de mensen die ermee lopen, en daar vullen mensen als oa Martin en Cecar hun zakken mee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:09

ThreeFingers schreef:
Probleem zijn vaak niet de honden, maar de mensen die ermee lopen, en daar vullen mensen als oa Martin en Cecar hun zakken mee.

Dus jij vindt psychologen, psychiaters en andere mensentherapeuten ook zakkenvullers?