Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Agossie schreef:Lara, volgens mij heb je je er al enorm in verdiept. Je bent zelfs al bezig te onderzoeken welk voer het best is. Je overweegt alles en denkt zoveel mogelijk aan de hond. Heel goed! Jullie moeten er allemaal helemaal achter staan. Als de hond bij jullie in het gezin komt, kan het jouw hond zijn, maar is hij/zij eigenlijk van het hele gezin! Leuk dat je broertjes er ook zo achter staan, maar wel goed duidelijk maken dat de hond ook inderdaad met slecht weer uitgelaten moet worden. (Daar wen je aan hoor! Gewoon goede regenkleding kopen!)
Ik blijf er bij dat het verstandig is om bij het asiel te gaan praten. Al is het maar alleen om te overleggen en advies in te winnen. Oh ja, zoek ook een fijne dierenarts in de buurt!
Char_elle schreef:maar ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt over die ene dag naar het pretpark... Wij doen dat bijv. echt 1 keer in de 2 jaar ofzo. De hond blijft dan gewoon thuis en dan gaan we maar een paar uurtjes korter. Je hoeft toch niet van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds in het pretpark te zitten?
Char_elle schreef:@agossie, idd wij gaan in de zomer altijd 3 weken weg, de hond gaat dan naar familie of de fokker. En meestal gaan we door het jaar heen ook nog wel eens een weekendje weg. Ook dan is er altijd wel wat te regelen. En lukt dat niet, tjaa dan heb je pech. Daarom moeten wij voor dat we vakantie boeken gewoon regelen dat de hond onderdak heeft. Dat zijn even dingen waar je over na moet denken.
Ilse_123 schreef:ik vind persoonlijk niet dat je een hond moet nemen terwijl je nu al weet dat je voor een groot deel afhankelijk moet zijn van een uitlaatservice.
Kijk ik begrijp dat je die service gebruikt als je ziek bent, weg moet, of desnoods omdat je een andere baan krijgt en je hond die je al hebt zelf niet meer genoeg kunt uitlaten. En ik snap het ook heel goed dat je je hond in een pension doet als je op vakantie gaat.
Maar als je van te voren al weet dat je in de normale weken niet genoeg tijd hebt... dan neem je toch geen hond?
laralangwals schreef:Ilse_123 schreef:ik vind persoonlijk niet dat je een hond moet nemen terwijl je nu al weet dat je voor een groot deel afhankelijk moet zijn van een uitlaatservice.
Kijk ik begrijp dat je die service gebruikt als je ziek bent, weg moet, of desnoods omdat je een andere baan krijgt en je hond die je al hebt zelf niet meer genoeg kunt uitlaten. En ik snap het ook heel goed dat je je hond in een pension doet als je op vakantie gaat.
Maar als je van te voren al weet dat je in de normale weken niet genoeg tijd hebt... dan neem je toch geen hond?
De uitlaatservice zou dan om de week 3 dagen zijn. Ik heb nooit gezegd dat als we op vakantie gaan hem in een pension doen. We gaan soms alleen in de zomervakantie en danmeestal naar een camping, op sommige campings kunnen toch ook honden mee?
Als iik nou gewoon graag een hond wil en een uitlaatservice is het antwoord op een probleem (beetje raar geschreven maar wist niet hoe ik het anders moiet verwoordne) dan is dat toch juist goed, de hond zal het niet erg vinden om dan nog lekker met een p[aar andere honden een lange wandeling te maken.
Ilse_123 schreef:Ilse_123 schreef:ik vind persoonlijk niet dat je een hond moet nemen terwijl je nu al weet dat je voor een groot deel afhankelijk moet zijn van een uitlaatservice.
De uitlaatservice zou dan om de week 3 dagen zijn. Ik heb nooit gezegd dat als we op vakantie gaan hem in een pension doen. We gaan soms alleen in de zomervakantie en danmeestal naar een camping, op sommige campings kunnen toch ook honden mee?
Als iik nou gewoon graag een hond wil en een uitlaatservice is het antwoord op een probleem (beetje raar geschreven maar wist niet hoe ik het anders moiet verwoordne) dan is dat toch juist goed, de hond zal het niet erg vinden om dan nog lekker met een p[aar andere honden een lange wandeling te maken.
laralangwals schreef:Ik zag net op een hondenforum iemand die een welsh springer spaniel krijgt, dat ras lijkt me leuk, iemand ervaring met dit ras?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=238548
laralangwals schreef:Ik zag net op een hondenforum iemand die een welsh springer spaniel krijgt, dat ras lijkt me leuk, iemand ervaring met dit ras?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=238548