puppy kopen kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:48

@essiesilly Tja ik heb al heel mijn leven honden gehad en die hebben hier echt een luizenleven hoor. Als ze opgevoed zijn en alleen kunnen blijven als papa en mama zijn werken, dan zit ze in de bijkeuken waar ze rond kan lopen, waar ze genoeg water heeft, een bench heeft en vaak ook nog wat knuffeltjes. Nog nooit een hond gehad die het vervelend vond om de bijkeuken in te gaan en ook nog nooit eentje gehad die binnen deed.
Ik weet heel zeker dat er genoeg honden zijn die het slechter hebben bij mensen die halve dagen werken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:48

Wat moet je hond nou in een pretpark... Die loopt maar achter je aan en als je in een attractie zit dan moet die hond dus stilstaan/wachten totdat diegene klaar zijn, niet zo plezierig voor het hondje, haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:49

Je ziet inderdaad regelmatig honden in pretparken :j Wel mooi die site - duinrel: hond mag mee maar niet in het tikibad :D

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:49

Agossie schreef:
Lara, volgens mij heb je je er al enorm in verdiept. Je bent zelfs al bezig te onderzoeken welk voer het best is. Je overweegt alles en denkt zoveel mogelijk aan de hond. Heel goed! Jullie moeten er allemaal helemaal achter staan. Als de hond bij jullie in het gezin komt, kan het jouw hond zijn, maar is hij/zij eigenlijk van het hele gezin! Leuk dat je broertjes er ook zo achter staan, maar wel goed duidelijk maken dat de hond ook inderdaad met slecht weer uitgelaten moet worden. (Daar wen je aan hoor! Gewoon goede regenkleding kopen! ;) )

Ik blijf er bij dat het verstandig is om bij het asiel te gaan praten. Al is het maar alleen om te overleggen en advies in te winnen. Oh ja, zoek ook een fijne dierenarts in de buurt!

We gaan zeker bij het asiel kijken binnenkort, maar wel voor een puppy of nog onnder de 4 maand

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:50

haha nee inderdaad, of: efteling, niet mee naar t park, maar er is een mooie kennel waar de hond kan achter blijven :=

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:51

maar ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt over die ene dag naar het pretpark... Wij doen dat bijv. echt 1 keer in de 2 jaar ofzo. De hond blijft dan gewoon thuis en dan gaan we maar een paar uurtjes korter. Je hoeft toch niet van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds in het pretpark te zitten?

tinkergirl89

Re: puppy kopen kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:54

Char_elle : ik maak me er niet druk over, maar zoals ik al eerder zei, ik ken veel mensen die daar niet aan gedacht hebben toen ze de hond kochten...
En vanuit limburg, is het voor ons dus ook ff wat verder rijden naar een leuk pretpark, dus zijn toch wel een dag kwijt dan...
Ik weet ook wel da TS niet in limburg woont (teminste daar ga k vanuit haha) maar toch niet onbelangrijk om over na te denken!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:56

Char_elle schreef:
maar ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt over die ene dag naar het pretpark... Wij doen dat bijv. echt 1 keer in de 2 jaar ofzo. De hond blijft dan gewoon thuis en dan gaan we maar een paar uurtjes korter. Je hoeft toch niet van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds in het pretpark te zitten?

Ik ben het zo met je eens! Er is altijd wel iemand die eens een dag op de hond wil passen. Ik ben ook ècht wel eens op vakantie gegaan, zonder hond! Komt echt wel goed.

TS, er zijn hondenstranden, daar mogen de honden lekker los! Dat is echt een feestje om te zien! Geen geruzie, maar allemaal blije honden die lopen te rennen met elkaar, met de bal, of met wat dan ook! Maar wel de poep opruimen (staan bakken voor) en veel vers water meenemen en schaduw creëren. ;)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:56

Jaa klopt dat is ook wel zo. Maar het is niet zo dat het onhaalbaar is en TS veeeeel te weinig tijd heeft om een hond te verzorgen. Je moet als je een hond hebt af en toe gewoon dingen laten. Als je met een aantal mensen thuis woont is er altijd wel wat te regelen. Wij wonen met 3 man thuis en we hebben nog nooit problemen gehad.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:57

@agossie, idd wij gaan in de zomer altijd 3 weken weg, de hond gaat dan naar familie of de fokker. En meestal gaan we door het jaar heen ook nog wel eens een weekendje weg. Ook dan is er altijd wel wat te regelen. En lukt dat niet, tjaa dan heb je pech. Daarom moeten wij voor dat we vakantie boeken gewoon regelen dat de hond onderdak heeft. Dat zijn even dingen waar je over na moet denken.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:59

nee klopt ook wel, er moet imo ook wel wat te regelen zijn,
maar als ze gezinsuitje hebben denk ik toch dat ma ook mee gaat...
ts is 16, broertjes 11 en 13... dus nog een jong gezin eigenlijk ;)
vandaar mijn inbreng over dagjes weg...
Wij zijn eigenlijk niet meer geweest sinds we onze shasta hebben...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:01

Char_elle schreef:
@agossie, idd wij gaan in de zomer altijd 3 weken weg, de hond gaat dan naar familie of de fokker. En meestal gaan we door het jaar heen ook nog wel eens een weekendje weg. Ook dan is er altijd wel wat te regelen. En lukt dat niet, tjaa dan heb je pech. Daarom moeten wij voor dat we vakantie boeken gewoon regelen dat de hond onderdak heeft. Dat zijn even dingen waar je over na moet denken.

Precies! Eerlijk gezegd, het was automatisme voor mij om dat te regelen, maar je moet als leek er inderdaad echt rekening mee houden.
Dagjes weg moet ècht wel kunnen.
Overigens, ben ik een enorme voorstander van opgroeien met een hond. Kinderen leren er heel veel verantwoordelijkheid door krijgen en voelen zich ook nuttig, ookal is het niet altijd "leuk" om met de hond te gaan lopen. Ze doen iets goed voor een ander.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:09

ik vind persoonlijk niet dat je een hond moet nemen terwijl je nu al weet dat je voor een groot deel afhankelijk moet zijn van een uitlaatservice.
Kijk ik begrijp dat je die service gebruikt als je ziek bent, weg moet, of desnoods omdat je een andere baan krijgt en je hond die je al hebt zelf niet meer genoeg kunt uitlaten. En ik snap het ook heel goed dat je je hond in een pension doet als je op vakantie gaat.
Maar als je van te voren al weet dat je in de normale weken niet genoeg tijd hebt... dan neem je toch geen hond?

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:13

tinkergirl89 schreef:
nogmaals, een poedel zou evt. mits voldoende tijd en beweging, best een leuke optie kunnen zijn!

daar zou ik wel eens naar kunnen kijken

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:22

Ilse_123 schreef:
ik vind persoonlijk niet dat je een hond moet nemen terwijl je nu al weet dat je voor een groot deel afhankelijk moet zijn van een uitlaatservice.
Kijk ik begrijp dat je die service gebruikt als je ziek bent, weg moet, of desnoods omdat je een andere baan krijgt en je hond die je al hebt zelf niet meer genoeg kunt uitlaten. En ik snap het ook heel goed dat je je hond in een pension doet als je op vakantie gaat.
Maar als je van te voren al weet dat je in de normale weken niet genoeg tijd hebt... dan neem je toch geen hond?

De uitlaatservice zou dan om de week 3 dagen zijn. Ik heb nooit gezegd dat als we op vakantie gaan hem in een pension doen. We gaan soms alleen in de zomervakantie en danmeestal naar een camping, op sommige campings kunnen toch ook honden mee?

Als iik nou gewoon graag een hond wil en een uitlaatservice is het antwoord op een probleem (beetje raar geschreven maar wist niet hoe ik het anders moiet verwoordne) dan is dat toch juist goed, de hond zal het niet erg vinden om dan nog lekker met een p[aar andere honden een lange wandeling te maken.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:32

laralangwals schreef:
Ilse_123 schreef:

De uitlaatservice zou dan om de week 3 dagen zijn. Ik heb nooit gezegd dat als we op vakantie gaan hem in een pension doen. We gaan soms alleen in de zomervakantie en danmeestal naar een camping, op sommige campings kunnen toch ook honden mee?

Als iik nou gewoon graag een hond wil en een uitlaatservice is het antwoord op een probleem (beetje raar geschreven maar wist niet hoe ik het anders moiet verwoordne) dan is dat toch juist goed, de hond zal het niet erg vinden om dan nog lekker met een p[aar andere honden een lange wandeling te maken.

Ik heb juist gezegd dat ik het helemaal geen probleem vind als je je hond in een pension doet als je op vakantie gaat. Het gaat me meer om de door de weekse dagen, ik heb niet alles doorgelezen, maar het klonk bijna alsof je dan elke dag een uitlaatservice nodig had. Maar om de week 3 dagen is goed te doen, mits je die andere dagen er dan wel echt tijd voor hebt.
Ik wil ook nog even terugkomen op de pretpark discussie. Je kan echt wel een dagje weg als je een hond hebt. Die kan dan toch gewoon bij een oppas of in een pension? Als je echt elke dag thuis zou moeten zijn om een hond te mogen zou niemand meer een hond hebben.

En dan nog even over de poedel... ik weet niet of het jullie eerst hond word, maar een poedel kan ik je dan afraadden. Ik zeg niet dat elke poedel zo is, maar degene die ik ken (waaronder mijn eigen) zijn koppig en hebben een groot jachtinstinct. Ze zijn heel slim en kunnen goed luisteren, maar moeten op zo'n moment wel willen luisteren. Ze zijn ook heel afstandelijk tegen vreemden en houden ook niet zo van andere, opdringerige, honden.
ze zijn wel heel geschikt voor behendigheid en het is een gezond ras. En die van ons is ook erg rustig in huis.
ik heb het trouwens wel over koningspoedels, hoe dwergpoedels zijn weet ik.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:36

Ilse_123 schreef:
Ilse_123 schreef:

Ik heb juist gezegd dat ik het helemaal geen probleem vind als je je hond in een pension doet als je op vakantie gaat. Het gaat me meer om de door de weekse dagen, ik heb niet alles doorgelezen, maar het klonk bijna alsof je dan elke dag een uitlaatservice nodig had. Maar om de week 3 dagen is goed te doen, mits je die andere dagen er dan wel echt tijd voor hebt.
Ik wil ook nog even terugkomen op de pretpark discussie. Je kan echt wel een dagje weg als je een hond hebt. Die kan dan toch gewoon bij een oppas of in een pension? Als je echt elke dag thuis zou moeten zijn om een hond te mogen zou niemand meer een hond hebben.

En dan nog even over de poedel... ik weet niet of het jullie eerst hond word, maar een poedel kan ik je dan afraadden. Ik zeg niet dat elke poedel zo is, maar degene die ik ken (waaronder mijn eigen) zijn koppig en hebben een groot jachtinstinct. Ze zijn heel slim en kunnen goed luisteren, maar moeten op zo'n moment wel willen luisteren. Ze zijn ook heel afstandelijk tegen vreemden en houden ook niet zo van andere, opdringerige, honden.
ze zijn wel heel geschikt voor behendigheid en het is een gezond ras. En die van ons is ook erg rustig in huis.
ik heb het trouwens wel over koningspoedels, hoe dwergpoedels zijn weet ik.[/quote]

Oh oke, ik denk dat dwergpoedels wel ongeveer hetzelfde zijn, het wordt onze eerste hond.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:36

Ik zie een pup van 4 maand nog niet overdag de hele dag thuis blijven, en het uitlaten daar zou ik geen jochies van 11 jaar voor vertrouwen.
Buiten dat kan een jonge pup nog niet mee met een uitlaatservice, dat is veel te veel en te lang lopen.
Bovendien moet je maar net geluk hebben dat een goede fokker een pupje in de zomervakantie beschikbaar heeft. Of het moet een pup van marktplaats worden waar je erge pech mee kunt hebben.

Nee hoor, Ik zou zeggen kies een hondje uit het asiel dat de basis al heeft. Niets mis mee en ook die verdienen een goed huisje.
Een pup past nou eenmaal niet bij jullie situatie.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:41

we willen een pup uit het asiel halen, het hoeft dan geen pup te zijn van 8 weken, maar mag ook al wat ouder zijn, niet ouder als 4 of 5 maanden alleen

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:43

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:43

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:44

Waarom niet ouder? Een pup van 5 maand kan ook nog niet met de uitlaatservice mee. Pas boven een jaar bij de meeste. Wat ga je de eerste tijd dan voor oplossing verzinnen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:46

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:46

laralangwals schreef:
Ik zag net op een hondenforum iemand die een welsh springer spaniel krijgt, dat ras lijkt me leuk, iemand ervaring met dit ras?

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=238548

zijn erg leuk, neej hier op bokt heeft er 1 maar voor zover ik weet eeeerg veel energie, veel aandacht nodig en echte werk hondjes :j

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:47

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt