SPOED haantje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:55

Als het donker is, houd hij zijn mond. Mocht je hem met openbaar vervoer willen vervoeren kun je hem dus ergens in doen met een doek er overheen of in een doos.
(vandaar ook dat hij in een donkere schuur geen herrie maakt :P )
Hoop dat hij ergens geplaatst kan worden!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:56

Tja, jouw mening Rytir. Ik vind het wél zielig, een haan in de kliko gooien, omdat ie z'n bek moet houden. Maakt niet uit of dat twee keer per week een uur is of 6 keer per week 8 uur. Dat hoort niet, dat doe je niet met dieren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:57

Nou ja, het is een aparte methode, maar wanneer mijn valkparkiet uit z'n plaat gaat en de hele boel bij elkaar krijst (woedeaanval), gaat er ook een doek over zijn kooi hoor. Dan mag meneer fijn een uurtje afkoelen.
Maar gekraai is natuurlijk wat anders en normaal gedrag.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:58

Een doek over zijn kooi vind ik heel wat anders dan een haan in een kliko bak zetten.

Amaris

Re: SPOED haantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:01

nouja, of je hem opgesloten houdt in zijn hok, of je zet hem in een donkere doos, of je zet hem in een donkere kliko. Weet dat beest veel. Voor hem is een kliko toch niet anders dan een grote donkere doos.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:04

Temperatuurverschil misschien??

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:09

Je zet zo'n dier toch ook niet in een doos?!?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:11

Kentaro schreef:
Temperatuurverschil misschien??

Dat is waar. Krijgt dat beest wel genoeg lucht in een kliko?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:12

Volgende keer smijt ik de kat in de kliko als ik even boodschappen ga doen... :roll:

Nou ja, ieder zijn eigen manier om met dieren om te gaan he!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:16

GamblersCup schreef:
Je zet zo'n dier toch ook niet in een doos?!?

wel als ie even van het kraaien afgeholpen moet worden om welke reden dan ook.

zijn zoveel mensen die kippen + haan tot een uur of 09.00 in het nachthok opsluiten om te voorkomen dat buren wakker worden om 6.00 uur van hanengekraai.
wat maakt het uit als kipjes alvast vrij mogen maar haanlief nog even in het donker moet zitten?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:16

Niet zo veel denk ik, maar haantje in nachthok blijven zitten of in een doos of kliko gezet wordt, is éffetjes wat anders.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:18

tja.. houten doos, kartonnen doos, plastic doos. Zal die haan vast niet veel boeien.

Het is donker dus die ziet toch niet waar ie zit :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:19

Lijkt me wel, een nachthok is geen afmeting doos of kliko. Dat mensen dit heel gewoon vinden, ongelofelijk! :wow:
Maar dat zeg ik, iedereen zijn eigen manier van met dieren omgaan...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:20

ja ik ben echt een dierenbeul _O- maar goed dat ik geen haantjes heb :')

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:21

Cayenne schreef:
Nou ja, het is een aparte methode, maar wanneer mijn valkparkiet uit z'n plaat gaat en de hele boel bij elkaar krijst (woedeaanval), gaat er ook een doek over zijn kooi hoor. Dan mag meneer fijn een uurtje afkoelen.
Maar gekraai is natuurlijk wat anders en normaal gedrag.

Heb nog nooit een doek over de kooi van mijn valkjes gelegt heb er 2 en die manier van krijzen vind ik niet eens heel verschrikkelijk.
zoon haantje kan echt heel erg krijzen pff weet er alles van. Misschien als je de db belt en uitlegt hoe en wat dat zij hem op halen en misschien een goed te huis voor hem vinden/weten?

Ps een dier in de kliko? Ik snap dat je het niet beroert bedoeld maar een kliko?:S Nee niet echt me ding dan zit ik liever in gekrijs haha

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:24

Ik vind een gezond, jong dier slachten echt not done :\

Hopen dat het lukt met het nieuwe huisje... (ja hij had zo hierheen gemogen, maar ik woon op de 2e verdieping zonder tuin.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:25

Appelmoes_11 schreef:

Hopen dat het lukt met het nieuwe huisje... (ja hij had zo hierheen gemogen, maar ik woon op de 2e verdieping zonder tuin.

Jij eet zeker nooit chicken tonight of vlees in het algemeen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:27

@Froukjeslove, mijn valkparkiet stikt dan bijna in z'n eigen gekrijs :+ en het is ook echt gillen dat hij een half uur kan volhouden. Dat gaat me dan ff te ver.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:27

Appelmoes_11 schreef:

Het is nu eenmaal zo dat er te veel haantjes worden geboren en dat er daar van een heleboel de pan in gaan.
Zie er geen probleem in .

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:28

Haha ja ken het wel hoor. Zoals ik al zei heb er 2 lol:-) dus weet prccs hoe hard ze kunnen krijzen.. in zomer is ook altijd leuk als ze met kooitje buiten staan dan is het nog 10x erger:P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:29

haantjes zijn gewoon moeilijk... ik heb wél een tuin, en sterker nog, daar komen binnen nu en een paar maanden kipjes in, maar toch is het haantje (ieder haantje in het algemeen) hier niet welkom. Ik heb liever geen burenruzie aan twee kanten.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:34

Appelmoes_11 schreef:

Ik las hier eerder in het topic een reactie: 'Als mijn kip eieren legt, laat ik de hanen slachten'. Dan denk ik, en dit is mijn eigen mening erover, waarom nemen mensen geen verantwoordelijkheid voor hun dieren?

Wij hebben een kleinschalige cavia opvang. Er komen wel eens nesten binnen. Met mannetjes is het altijd lastig, ze kunnen niet in de grote groep (vrouwtjes) en niet (soms wel) met mannetjes samen. Moet ik ze dan maar laten afmaken? Nee, ik zoek oplossingen. Ik laat ze castreren, zoek geschikte koppels enzovoorts enzovoorts.

Ik heb geen verstand van hanen, dat even vooropgesteld. Maar ik vind het zelf nogal kort door de bocht dat iemand al bij voorbaat zegt, de mannetjes laat ik slachten.

Tuurlijk, nu heb ik het niet over de bio industrieën e.d. Particulieren en zulke bedrijven kun je niet met elkaar vergelijken. Ook spelen omliggende factoren (zoals buren e.d.) geen rol in mijn verhaal. Dit gaat puur om het idee.

Dit was misschien iets offtopic, maar ik kon het niet laten om te reageren.

TS, is er inmiddels al een thuis gevonden voor het haantje?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:38

Wat een verschil he... hier in de buurt had ik dezelfde avond al een goed thuis voor de haan gehad. Heel landelijk hier, veel mensen hebben kippen en hanen zijn ook gewoon welkom. Geen buren die erover klagen. Maar goed, daar heeft TS ook niets aan, dat is gewoon te ver weg en ik ga geen 4 uur heen en 4 uur terug rijden om een haan op te halen :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:38

maarja Laura wat moet je dan?

Kijk eens op MP hoeveel haantjes van alle rassen worden aangeboden? Zelfs als je een woonsituatie zit waar je wél hanen kunt houden, kun je er maar zoveel hebben op een aantal kippen.

En dan nog niet te spreken over de huizen met nabij gelegen buren. Die willen (mogen) helemaal geen hanen/herrie.

En als je een aantal eieren laat uitbroeden zitten daar nou eenmaal vaak haantjes bij. Wat moet je er dan mee?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:39

Wil je eieren blijven houden zul je toch af en toe moeten fokken want anders zijn er straks geen hennen meer. Wat is er zo erg aan hanen slachten?