Vragen over poes, en dan hangt de DA op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 16:13

Afbeelding
Ze heeft vandaag een rits gekregen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:28

Grappig weer, die discussie over dierenartsen. Blijkbaar is het toch een onderwerp dat erg leeft, want om de zoveel tijd kom ik een topic tegen :D

Weet niet of je nu bij dezelfde dierenarts bent gegaan? :)

Je hoort natuurlijk gewoon aardig te woord gestaan te worden.. Hoorn erop gooien is niet netjes en als een dierenarts er bij mij de hoorn op zou gooien, zou hij me meteen kwijt zijn als klant. Ik zou denk ik wel binnen een minuut terugbellen of er soms iets fout was gegaan, voordat ik een oordeel zou vellen :)

Maar ik kan eigenlijk ook niet zo goed tegen al die mensen die denken dat het een vetpot is als DA, of roepen 'dan had hij maar geen dierenarts moeten worden!'. Pardon? :+ Mijn vriend heeft de 'pech' de enige (echt) opererende dierenarts te zijn in de praktijk en hij zit niet in een samenwerkingsverband met andere praktijken. Hij is dus 7 dagen per week, 24 uur per dag, beschikbaar voor spoedgevallen etc. Als hij écht niet kan, stuurt hij door naar een praktijk in de buurt, maar in principe gaat ie altijd. Voor spoedgevallen is dat ook geen probleem. Maar als je voor de zoveelste keer om 2.00 's nachts gebeld wordt met de vraag hoe laat de praktijk open is de volgende dag/hoeveel een castratie kost, word je wel eens chagrijnig hoor. En dan zeggen mensen: 'oh ja, ik dacht ik kijk gewoon of er iemand opneemt!'. Midden in de nacht 8)7 Natuurlijk neemt er iemand op als je de spoedlijn belt. Het verhaaltje van mensen die op zondagmorgen bellen dat de hond al ziek is sinds dinsdag en wel NU geholpen moet worden, is ook bekend inderdaad :P . Dan denk je: kom eerder. Valt dat dan volgens jullie ook onder 'had ie maar geen DA moeten worden' en 'hij heeft dienst, dus moet gewoon komen'?

Heeft overigens niks meer met de TS te maken hoor, mijn verhaaltje hierboven :P Hoewel wij ook niet blij zouden zijn als iemand op zondag belt met de vraag wanneer er gesteriliseerd kan worden, is het in dit geval ook een logische vraag, en natuurlijk sta je dan iemand te woord.

Ik ben gewoon van mening dat mn vriend heel hard werkt en dat hij ook recht heeft op wat vrije tijd, spoedgevallen daargelaten natuurlijk. Maar hij heeft voor zichzelf echt geen vonnis getekend van 'nooit meer recht op eigen tijd/moet komen wanneer mensen dat willen' toen hij afstudeerde. Naar mijn mening dan :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:01

TS fijn dat het inmiddels is opgelost met de poes
wel apart dat je meer moest betalen, zou niet weten waarom, maar goed..

ik zit bij een praktijk, al heel wat jaartjes en de meeste kennen mij wel
die weten dat als ik bel er echt iets is en er niet voor niets gebeld wordt
ooit wel eens een kleindieren DA moeten bellen in het weekend die wat botter was maar daar laat ik me niet door tegenhouden, dat had zij ook wel door dus haar man kwam naar de clinic en ik ook
hond had echt dringend hun niettang nodig, slordig als ik dat zelf was gaan doen

ik ken de mensen ook wel die bellen voor een wisjewasje of op zondagmorgen bellen voor een afspraak
wordt je niet vrolijk van als je eens probeert uit te slapen

ik had de DA zeker terug gebeld met de vraag of er iets mis was gegaan met de verbinding }>
onbeleefd gedrag kan ik niet waarderen
een DA of HA of wat dan ook kan altijd kort en duidelijk antwoord geven en een gesprek vlot afronden moeten ze dan maar leren