Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

.
Moet jou dan ook wel lukken lijkt mij? Optisana schreef:Puppy cursus is trouwens niet VERPLICHT heb nooit een cursus gevolgd en ik kan ook gewoon een hond opvoeden en zijn trucjes leren.. en ik ben nog maar 13Moet jou dan ook wel lukken lijkt mij?

blokje schreef:Onze hond wordt 3x daags uitgelaten.
2x +/- 20 min en s avonds ff laten plassen.
Meestal is de ochtend langer. Als het goed weer is wandelen mijn zoontje en ik zo een uur of langer met de hond.
En proberen we 3 avonden of met de hond te fietsen of hard te lopen.
Dus die dagen wordt ze 4x uitgelaten
Toen ze net bij ons was werdt ze altijd 4x uitgelaten

Kimbers schreef:blokje schreef:Onze hond wordt 3x daags uitgelaten.
2x +/- 20 min en s avonds ff laten plassen.
Meestal is de ochtend langer. Als het goed weer is wandelen mijn zoontje en ik zo een uur of langer met de hond.
En proberen we 3 avonden of met de hond te fietsen of hard te lopen.
Dus die dagen wordt ze 4x uitgelaten
Toen ze net bij ons was werdt ze altijd 4x uitgelaten
zit je hond hierbij de rest van de dag binnen? Zo ja, vind ik het echt heel erg weinig..
)

Ineke2 schreef:Optisana schreef:Puppy cursus is trouwens niet VERPLICHT heb nooit een cursus gevolgd en ik kan ook gewoon een hond opvoeden en zijn trucjes leren.. en ik ben nog maar 13Moet jou dan ook wel lukken lijkt mij?
Verplicht niet, wel verstandig. Zeker als je geen honden gewend bent zoals de ts.
Weet je wel dat de meeste bijtincidenten zijn bij kleine "schattige" schoothondjes door gebrek aan opvoeding of doordat de mensen niet begrijpen hoe een hond denkt.
) En mijn chi is de eerste die ik zelf helemaal opvoed ( mijn ma houdt natuurlijk wel een oogje in het zeil, maar.. dit was de 1e keer dat we een chi kochten daarvoor hadden we alleen duitse herders en 1 border-terriër ) opzich is mijn chi erg makkelijk en heeft nog nooit gebeten, 1 keer een poging maar als je dat meteen goed afstraft doet ze het geen 2e keer meer.

En we zijn haar dus wel eens kwijt dan wil ze jagen.