Hoe vaak hond uitlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:37

Bijna nooit
Wij hebben een border collie die zijn behoeften doet in de wei, maar dan aan de schuine kant van de sloot
Ze loopt ook haast heel de dag buiten en heeft genoeg ruimte, en een keer per dag gaan we met bal of ander speeltje spelen
Ze loopt ook altijd los en keutelt heel de dag achter ons aan en ze blijft netjes op het erf

S_uus

Re: Hoe vaak hond uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:44

Ik heb 2 Siberische Husky's.
2 weken laat ik ze 's morgens uit en 's avonds de 3de week pa, hij werkt in 3 ploegen dienst.

De eerste ronde is een half uur, de rondes tussendoor half uur / 3 kwartier, dit zijn 2 rondes.
De laatste ronde duurt een uur, en als mn knieën goed voelen duurt het 1,5 uur.
Ik mag gewoon graag wandelen, als ik tijd over heb dan loop ik dus of ik voetbal met ze.

Vorig jaar ging mijn Husky Djaga regelmatig mee naar stal aan de fiets hij rent alleen boven zn conditie dus ik druk regelmatig de rem in en hou hem kort.

Hij heeft voor de wagen gelopen daar waar ie geboren is , maar hij heeft regelmatig gezorgd dat de wagen om viel omdat hij doorrende en de rest braaf stopte.
Daarom vind ie het aan de fiets mee rennen geweldig, maar hij word 9 dus ik ben voorzichtiger en mee naar stal durf ik niet meer, we staan verder weg nu.
En hij is daar een blok aan mn been (krijst helaas alles aan elkaar als ik er niet bij in de buurt ben).

Overigens wil ik binnenkort wel met Sacha naar stal lopen, ze heeft minder conditie dan Djaga daarom kies ik voor lopen en dat gaat sowieso 2uur kosten, dat moet te doen zijn gezien ik een uur/1,5 uur loop en ik neem water mee.

Wat ik wil zeggen is dat het ook ligt aan het type hond :j .
Sorry voor mn lange verhaal.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:56

We hebben 2 tekkels en 2 border collies. We laten ze elke dag samen 3x per dag ongeveer een half uur uit. Dan gaan in elk geval de border collies nog 1 of 2x extra naar buiten om iets te doen, speuren, bal spelen, frisbee of kort bij de schapen (we zijn beginners!!). Een van de tekkels is 11 jaar en ziet het niet meer zo zitten om te rennen en te sjouwen. Toch gaat ze ook nog regelmatig mee voor een extra (lange) wandeling in ons eigen bos.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:49

Puppy cursus is trouwens niet VERPLICHT heb nooit een cursus gevolgd en ik kan ook gewoon een hond opvoeden en zijn trucjes leren.. en ik ben nog maar 13 :) Moet jou dan ook wel lukken lijkt mij?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:02

Jij kan je hond wel opvoeden, maar andere honden voeden elkaar ook op!
Dat kan jij niet.

Wij laten de hondjes z'n 5 a 6 x uit, maar niet zo erg lang.

Onze Golden word over exact een uur 17 jaar oud!
Die trekt dat niet zo lang meer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:17

Optisana schreef:
Puppy cursus is trouwens niet VERPLICHT heb nooit een cursus gevolgd en ik kan ook gewoon een hond opvoeden en zijn trucjes leren.. en ik ben nog maar 13 :) Moet jou dan ook wel lukken lijkt mij?

Verplicht niet, wel verstandig. Zeker als je geen honden gewend bent zoals de ts.
Weet je wel dat de meeste bijtincidenten zijn bij kleine "schattige" schoothondjes door gebrek aan opvoeding of doordat de mensen niet begrijpen hoe een hond denkt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:12

Daantjuhhhhh, gefeliciteerd! Mooie leeftijd :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:16

Dank je!

Ben ook enorm trots op haar hoor! :Y)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:43

Ze ziet er goed uit, even in je profiel gekeken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:34

Onze berner word meestal 1 x per dag uitgelaten. En voor de rest krijgt hij heel wat beweging bij ons achterthuis. Willen hem wel vaker uitlaten, maar dit kan helaas niet met zijn gezondheid.
Hij is 2 jaar terug verlamd geweest. En na een half uur uitlaten begint hij toch weer wat te manken.

En zo gaat het perfect met hem, dus veranderen we ook niks meer aan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:43

Onze hond wordt 3x daags uitgelaten.
2x +/- 20 min en s avonds ff laten plassen.
Meestal is de ochtend langer. Als het goed weer is wandelen mijn zoontje en ik zo een uur of langer met de hond.

En proberen we 3 avonden of met de hond te fietsen of hard te lopen.
Dus die dagen wordt ze 4x uitgelaten

Toen ze net bij ons was werdt ze altijd 4x uitgelaten

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:56

Mijn hond (witte herder) word 4x per dag uit gelaten. 's ochtends een klein rondje van een kwartier (broertjes moeten dan naar school dus is er niet zo veel tijd). aan het begin van de middag gaat mijn vader dan altijd een kilometer of 20/25 met de hond fietsen. Dan voor het avondeten gaat hij nog een rondje van een kwartier. En 's nachts rond een uur of 12/1 gaat hij nog een rondje. Ook gaat hij met mijn moeder nog een keer of 2 in de week hardlopen. Dus dan heeft hij 2x +-2 uur beweging.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:32

blokje schreef:
Meestal is de ochtend langer. Als het goed weer is wandelen mijn zoontje en ik zo een uur of langer met de hond.

zit je hond hierbij de rest van de dag binnen? Zo ja, vind ik het echt heel erg weinig..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:37

Kimbers schreef:
blokje schreef:

zit je hond hierbij de rest van de dag binnen? Zo ja, vind ik het echt heel erg weinig..

Nee hoor. Onze hond is eigenlijk altijd buiten. We hebben een vrij grote tuin.
(mensen die in een stad of dorp wonen vinden onze tuin heel groot :P )
En ze komt van de boerderij dus binnen zijn de hele dag is niets voor haar.
En we spelen natuurlijk wel met der.
Het is een dogo canario, geen hyper hond en ze doet het op deze hoeveelheid beweging prima.

Dit is wel het week ritme.
In het weekend laat mijn man der altijd uit en dan gaan ze grote lange wandelingen door de natuur.
Dus dan is hij per wandeling minimaal 45 min weg. Alleen de avond wandeling is altijd maar 15 min ofzo.

Onze hond loopt weinig aan eenlijntje. Ik stap de deur uit en ik sta in een park en een paar honderd meter verder op een groot recreatie veld. Ze rent en vliegt dus gewoon rond. En we hoeven dus ook niet eerst 5 min naar een veldje te lopen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:58

Dan heb ik niks gezegd :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:04

Ineke2 schreef:
Optisana schreef:

Verplicht niet, wel verstandig. Zeker als je geen honden gewend bent zoals de ts.
Weet je wel dat de meeste bijtincidenten zijn bij kleine "schattige" schoothondjes door gebrek aan opvoeding of doordat de mensen niet begrijpen hoe een hond denkt.

Dat is waar. Ik heb mijn hele leven al honden om mij heen gehad. ( 13 jaar dus :P ) En mijn chi is de eerste die ik zelf helemaal opvoed ( mijn ma houdt natuurlijk wel een oogje in het zeil, maar.. dit was de 1e keer dat we een chi kochten daarvoor hadden we alleen duitse herders en 1 border-terriër ) opzich is mijn chi erg makkelijk en heeft nog nooit gebeten, 1 keer een poging maar als je dat meteen goed afstraft doet ze het geen 2e keer meer.
Bij mij heet het boek De Chihuahua goed geholpen om de chi in het algemeen beter te begrijpen. Ik zou eerder gezegt geen oudere hond kopen omdat je niet weet hoe die is opgevoed.. ik zou lekker een pupje nemen en die helemaal naar jou hand zetten ;)

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:07

mijn hondje een franse bulldog van bijna 7 jaar oud wordt zo'n 3 keer per dag uitgelaten
meestal elk rond wel iets van een kwartier en soms langer.
merk goed aan haar dat ze niet ver meer wil lopen, wel speelt en rent ze regelmatig in huis achter haar piep bal aan en verder komt ze op de tuin.
hangt ook heel erg af van welk ras je neemt

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:13

tamara16 schreef:
hangt ook heel erg af van welk ras je neemt

Dat klopt helemaal! En welke behoeftes je hondje heeft... zoals ik in mijn vorige post al zei ( paar stukjes terug ) je kan het niet echt schatten.. sommige kunnen het langer ophouden dan anderen.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:24

daar zit ook wat in inderdaad, als we hier beide aan het werk zijn dan komen mijn ouders langs om haar op de tuin te doen.
heb dan ook een eigenwijs hondje dat alleen met mij wil lopen, de rest kan het vergeten
ts moet er gewoon goed over nadenken wat voor hondje ze wil

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 17:04

Ja precies en ik moet me gewoon zelf goed inlezen over allerlei rassen enzo :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:54

Onze honden lopen 3 keer per dag, bij elkaar zo'n 2,5 uur.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:13

Wij hebben een Dobermann en bij ons gaat het meestal zo:
's ochtends doet mijn vriend het eerste rondje poepen/plassen, daarna ga ik lekker een lange wandeling maken in het park/bos of ik ga een stuk fietsen. Na de wandeling loopt ze thuis meestal nog een beetje te lummelen en gaat dan slapen. Rond 17:00u gaat ze weer uit en ze gaat nog een keer uit voor we gaan slapen. Ze heeft minimaal 1 lange wandeling per dag en de rest zijn kortere rondjes (los op het veld hier in de buurt en lekker spelen), maar daarnaast trainen we ook 2x in de week met haar en ze gaat ook regelmatig een potje stoeien met de hond van de buren of met de honden van mn ouders. We kijken gewoon goed naar wat de hond nodig heeft, als we flink getraind hebben of bij mijn ouders zijn geweest, heeft ze de volgende dag meestal nog een beetje nodig om bij te komen en dan ga ik geen lang stuk fietsen oid. We nemen haar ook zoveel mogelijk met ons mee als we ergens naartoe gaan en dagen haar ook geestelijk uit. Maarja, elke hond is anders en het ligt er maar net aan wat je de hond aanleert en wat de hond nodig heeft.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:16

Kimbers, maakt niet uit :D

Wij hebben dus een dog maar ze houd echt wel van der beweging!
Ze heeft ook een goede neus :P En we zijn haar dus wel eens kwijt dan wil ze jagen.
Zoooo anders als ik van een dog had verwacht hihi