Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:34

ik zeg ook niet dat je niet lang met een hond hoeft te lopen , maar zoals de ts al zei gaat ze vanaf nu langer lopen en wil ze met hem gaan fietsen .. dus dan kan iedereen wel gaan zeggen dat ze meer moet lopen , maar dat snapt ze nu zelf ook wel ;) en niet elke hond is hetzelfde . mijn franse bulldog is niet moe te krijgen , terwijl der in de rasbeschrijving staat , rustig hond .
nou de mijne rent heel de dag met zijn bal , speelt , zwemt . 1 en al energie .
mijn boxer daarintegen is een stuk rustiger en vind het op zijn tijd ook fijn om lekker lui op het erf in de zon te liggen.
mijn andere boxer moet je weer meer bezighouden zodat ie zijn energie kwijt kan ;)

Berdien

Re: Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:24

Tjee, maar drie keer? :oo Onze hond wordt minstens 5 keer per dag uitgelaten. 's Avonds laat is dat maar kort, even een plasje voor het slapen gaan, maar verder wordt er sowieso per keer bijna een half uur gelopen, en 1x per dag een langer stuk van een uur, anderhalf uur. Daarbij beukt ze ook nog met andere honden, speurt ze naar dingen (brokjes in het gras) en kan ze haar snuffel- en eendjesspeurbehoefte vervullen (Kooiker).

Als ik lees hoeveel (of beter gezegd: hoe weinig) jullie met haar doen dan snap ik het slopen wel. Dier zit vol energie, dat moet er op een gegeven moment uit.

Bench vind ik ook aan de kleine kant. Heeft ze in haar bench ook wel iets om te knagen? Toen onze hond nog een gupje was en voor haar eigen veiligheid (katten die niet altijd even aardig zijn ;) ) in de bench zat had ze altijd iets om op te kauwen bij zich. Nu slaapt ze al tijden niet meer in de bench, maar er is áltijd iets om mee te spelen of iets om op te kauwen in de kamer. Legaal kauwen dan he ;) Gitje heeft ook nooit echt gesloopt.

Zou haar dus dingen gaan aanbieden die sloopproof zijn (ongekookt bot van de slager las ik al) en véél meer mee gaan doen. Niet zozeer lichamelijk maar ook geestelijk. Wandelen tot je je plasje ed hebt gedaan valt niet onder lichamelijke noch geestelijke uitdaging.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:17

keona schreef:
wat heb jij dan voor een honden ben ik erg nieuwschierig naar.
ook van de bench ik heb ts een mooie link gegeven met stevige benchs die staff proef zijn,zo'nnnel is zeker mooi maar niet voor iedereen haalbaar
Fiebie schreef:
Hoi TS.... :)

Ik ben ook van mening dat de bench te klein is voor jouw hond. Wat hierboven geplaatst is, ziet er goed uit, maar ik begrijp ook dat dit niet voor iedereen te realiseren is. Toch zou ik voor een grotere bench gaan. Dat ze haar behoefte in een grotere bench doet, heeft ook een reden denk ik dan.

Er zijn genoeg tips gegeven, maar ik denk dat je wel echt bij jezelf ten rade moet gaan wat de oorzaak is van dit probleem. Daarna kan je de meest effectieve aanpak bij het 'probleem' kiezen.

Overigens is er geen vuistregel hoe lang een hond per dag naar buiten moet. Als ik met mijn honden elke dag 3 x een uur zou lopen, liggen ze binnen een week op hun rug en niet van vermoeidheid ;)

Succes!

Een Pyrenese berghond en een vuilnisbakken-terriër.....

Ik moet er wel bij zeggen dat de berghond nu bijna 13 is en moeilijk loopt en de terriër loopt ongeveer 15x het stuk wat wij lopen heen en weer.... :')

En wat jij zegt over de bench, zeg ik volgens mij ook?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:31

nee tegen fiebie waar ik dus ook op gequote had
Douraque schreef:
keona heb je het tegen mij? Ik zeg al meerdere keren dat ts langer moet gaan lopen hoor. Volgens mij doel je op xxSultan

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:35

ja maar dan kun je jou oudere hond niet vergelijken gaan met een jonge staff.snap best dat een oudje va 13jr en ook nog zo groot geen 1uur achter elkaar volhoud.maar dit is gewoon echt niet vergelijkbaar met ts[quote="Fiebie"]
[quote="keona"]
wat heb jij dan voor een honden ben ik erg nieuwschierig naar.
ook van de bench ik heb ts een mooie link gegeven met stevige benchs die staff proef zijn,zo'nnnel is zeker mooi maar niet voor iedereen haalbaar[quote="Fiebie"]
Hoi TS.... :)

Ik ben ook van mening dat de bench te klein is voor jouw hond. Wat hierboven geplaatst is, ziet er goed uit, maar ik begrijp ook dat dit niet voor iedereen te realiseren is. Toch zou ik voor een grotere bench gaan. Dat ze haar behoefte in een grotere bench doet, heeft ook een reden denk ik dan.

Er zijn genoeg tips gegeven, maar ik denk dat je wel echt bij jezelf ten rade moet gaan wat de oorzaak is van dit probleem. Daarna kan je de meest effectieve aanpak bij het 'probleem' kiezen.

Overigens is er geen vuistregel hoe lang een hond per dag naar buiten moet. Als ik met mijn honden elke dag 3 x een uur zou lopen, liggen ze binnen een week op hun rug en niet van vermoeidheid ;)

Succes!

Annemiekbram

Re: Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:45

ik heb ook een staff die in t begin overal haar tanden in zette. Ze is nu 10 maand en doet dit nauwelijks nog.
Misschien zit je hond in de puberteit?
Hoe lang achter elkaar moet ie alleen zitten?
Kijk eens op www.staffordforum.nl en vraag het daar eens!
Zitten veel mensen die het ras goed kennen!

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:15

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar hou oud is de hond?
Sommige jonge honden slopen verschrikkelijk zelfs als ze voldoende beweging en uitdaging krijgen.
Vanaf dat ze anderhalf zijn wordt het vaak een stuk beter ;)

Zou de hond als ik jou was niet meer in de huidige bench doen.
Als hij er tralies uit kan vreten dan zou hij zich ernstig kunnen verwonden.
Ik zou daarom op zoek gaan naar een groter en zwaarder model of de bench de deur uitdoen.
Zelf heb ik voor geen van onze honden een bench gebruikt toen ze jong waren, maar daar ben ik tegenwoordig een uitzondering in.

Als je in de tuin een kennel bouwt heeft je hond veel meer ruimte.
Als je thuis bent kun je de hond gewoon in huis laten, een mooie mand staat ook veel gezelliger als zo'n kooi. Mochten jullie dan voor kortere of iets langere tijd weg moeten dan kan de hond in de kennel.
Van tevoren goed moe maken en hem met speelgoed en wat lekkers achterlaten, bouw de tijd langzaam uit als het goed gaat.
Als hij alleen sloopt dan zal dat een ideale oplossing zijn, als hij ook blaft als je weg bent heb je er een probleem bij :o