Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:08

anneliesdj schreef:
Politie gaat haar niet oppakken hoor, die sturen gewoon gzz oid.

Daar was ze ook onder behandeling las ik eerder van de TS, maar omdat men dankzij de bezuinigingen nu zelf een bijdrage van (200 euro?) moet leveren voor je zorg krijgt is deze behandeling gestopt...

Wat iemand anders al vroeg, kun je niet gaan verhuizen, want je woont nu niet in een leuke situatie (ook met je huisbaas niet)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:09

het gaat toch niet om jouwn visie anneliesdj.. ts vind het een probleem. Ik zou het ook een probleem vinden als mijn dieren veel vaker te eten krijgen. Ts bood zelfs een kat voor de buurvrouw aan! Als volgens jou de ggz komt als ze de politie belt. ( wat ik al heel wat vind) moet ze dat maar doen

anneliesdj

Re: Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:15

Wie heeft het nu weer over mijn visie?
Ik snap best dat TS het niet leuk vind maar tegelijk laat ze wel haar katten gewoon loslopen dus het werkt 2 kanten op.
Er wordt hier gereageerd alsof de buurvrouw systematisch katten de nek omdraait, zo erg is het niet.

En ik heb al gezegd dat politie bellen wss de beste oplossing is, iig beter dan schelden of handen afhakken zoals sommigen hier voorstellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:16

ook al laat ze de katten in haar tuin of in een ren is het probleem nog niet opgelost annelies, daar worden ze nl uitgehaald..
En de katten gaat niet uit zichzelf naar binnen maar worden naar binnen gelokt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:17

stef schreef:
ook al laat ze de katten in haar tuin of in een ren is het probleem nog niet opgelost annelies, daar worden ze nl uitgehaald..

Maar dán kan je wel de politie inschakelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:18

klopt, alleen of de politie hier nu de juiste weg is betwijfel ik een beetje... jaag je haar waarschijnlijk alleen nog maar meer over de rooie

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:19

stef schreef:

Dat is toch uit zichzelf? De buurvrouw gooit er geen net overheen ofzo.
En of ze echt uit een ren gehaald worden weet TS niet want is niet geprobeerd.
En zoals ik al aangaf; bouw die ren en laat de buurvrouw ze er maar uithalen dan ben je van het gezeur af want kun je de politie bellen wegens vernieling en diefstal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:24

dus dan moet je weet ik veel hoeveel kosten op je nek halen, omdat de buurvrouw de katten naar binnen lokt? Dat is toch de omgekeerde wereld?
onder uit zichzelf versta ik katten die door een willekeurige open deur naar binnen lopen (zoals bij mij laatst een vreemde pers...)
Niet dat ze met een pak brokjes gelokt worden

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:30

je hoort gewoon van andermans spullen af te blijven. of dit nou een kat is, een hond, een fiets of iets anders. Daarna is er gewoon vriendelijk verzocht dit niet te doen. Daarnaast is er zelfs een kat aangeboden(!). En buurvrouw blijft lastig vallen. Want dat is het. En daar heeft ts veel last van, dus ik denk toch.. politie.. hoe vervelend dan ook..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:32

pinuts schreef:
het gaat toch niet om jouwn visie anneliesdj.. ts vind het een probleem. Ik zou het ook een probleem vinden als mijn dieren veel vaker te eten krijgen. Ts bood zelfs een kat voor de buurvrouw aan! Als volgens jou de ggz komt als ze de politie belt. ( wat ik al heel wat vind) moet ze dat maar doen

Tja, als je niet wilt, dat je katten meer eten dan bij je thuis, moet je ze thuis laten. Ze zullen niet alleen bij de buurvrouw eten hoor. Misschien hebben ze nog wel tig adresjes waar ze terecht kunnen, halen ze vuilnisbakken leeg, of vangen vogeltjes. Of ng erger, eten ze ergens gif op, wiens schuld is het dan?

stef schreef:

Als ze niet willen, komen ze niet, dus zo'n misdaad zal het niet zijn.

Ayasha schreef:
stef schreef:

Maar dán kan je wel de politie inschakelen.

Die doet niets joh, die heeft wel wat anders te doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:33

pinuts schreef:
je hoort gewoon van andermans spullen af te blijven. of dit nou een kat is, een hond, een fiets of iets anders. Daarna is er gewoon vriendelijk verzocht dit niet te doen. Daarnaast is er zelfs een kat aangeboden(!). En buurvrouw blijft lastig vallen. Want dat is het. En daar heeft ts veel last van, dus ik denk toch.. politie.. hoe vervelend dan ook..

Als je niet wil dat er iemand aan je katten komt, die ook nog eens zo sociaal en aanhalig zijn dat ze zélf op iedereen afgaan, moet je ze gewoon niet loslaten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:34

Het gaat er niet om dat ze niet wil dat er niemand aan haar katten komt, ze wil niet dat ze bij een ander in huis gelokt worden en ze vervolgens niet terug gegeven worden. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Dat is toch logisch?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:37

Als de buurvrouw de deur dicht doet als de katten binnen zijn dan zijn ze toch niet vrij om te komen en gaan. Ze worden gelokt met brokjes en dus waarschijnlijk ook door de buurvrouw gevoerd. Zou ik niet willen met mijn katten in ieder geval. (nou lopen die niet los buiten in NL was onze tuin afgezet)

Ja als je je katten buiten laat lopen loop je dit risico, maar dan nog sluit ze de katten op als die binnen zijn zelfs na herhaaldelijk verzoek dit niet te doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:05

stef schreef:
dus dan moet je weet ik veel hoeveel kosten op je nek halen, omdat de buurvrouw de katten naar binnen lokt? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Nee je haalt je die kosten op je nek bij aanschaf van die katten.
Een hond laat je ook niet loslopen, die blijft ook alleen op eigen terrein achter een hek, aan een ketting of wandelend aan de riem.
Waarom mag een kat wel overal rondsjouwen en is het omgekeerde wereld als jij die in je eigen tuin houd? Je vind dus eigenlijk dat iedereen die geen katten in de tuin wil daar maar maatregelen voor moet nemen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:06

Diablo schreef:
Die doet niets joh, die heeft wel wat anders te doen.

Als jouw dieren uit gelaten/gestolen worden? :+ Zou mooi zijn als ze dan niets deden. Ze komt op jouw terrein dan en laat jouw dieren uit/steelt jouw dieren. Is heel wat anders dan als de katten bij haar binnen wandelen he.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:10

anneliesdj schreef:
stef schreef:

Nee je haalt je die kosten op je nek bij aanschaf van die katten.
Een hond laat je ook niet loslopen, die blijft ook alleen op eigen terrein achter een hek, aan een ketting of wandelend aan de riem.
Waarom mag een kat wel overal rondsjouwen en is het omgekeerde wereld als jij die in je eigen tuin houd? Je vind dus eigenlijk dat iedereen die geen katten in de tuin wil daar maar maatregelen voor moet nemen?

Dat is een héél andere discussie en daar lopen dus ook andere topics over.

Feit is dat mevrouw met brokjes de katten naar binnen lokt en ze niet terug wil geven. Ik zeg: diefstal.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:13

Is het diefstal als die katten daar vrijwillig binnen lopen?
Als ik een fiets in mijn tuin vind en die in de garage zet, is dat dan ook diefstal?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:15

anneliesdj schreef:
Is het diefstal als die katten daar vrijwillig binnen lopen?
Als ik een fiets in mijn tuin vind en die in de garage zet, is dat dan ook diefstal?

Nee, dan moet je zeggen: 'als ik in de tuin van de buren een fiets vind en die in de garage zet, is dat dan ook diefstal?'

nou...uuuhhhmmmm ja.

Voor de wet zijn katten gewoon dingen, voorwerpen. Als zij zich die voorwerpen toe-eigent en vervolgens niet meer terug wilt geven lijkt me dat best diefstal ja.
Moest iemand met mijn Snoesje proberen, naar binnen lokken, deur dicht en niet meer terug willen geven? De hel zou losbreken, echt. Buiten het feit dat het nogal waardevolle diefstal zou zijn, is Snoesje van MIJ en NIEMAND pakt haar af.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 23-04-12 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:18

Lokken met voer is wat anders dan katten die vrolijk zomaar bij de buren naar binnen wandelen.
Dat is moedwillig die katten binnen halen. Dat is hetzelfde als een tuinhek openen waar een hond in de tuin zit.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:19

Ik heb niet alle reacties doorgelezen, alleen vluchtig de eerste pagina. Maar ik moest meteen even aan bokker lovelanga denken, zij heeft haar kat een schokbandje omgedaan, dus als hij over een draadje gaat (draadje is laag aan de grond, en is dus geen hek), krijgt hij een lichte schok. Ik weet dat haar kat er in principe niet overheen gaat.
Wel naar hoor, zo'n buurvrouw, al kan zij er ook weinig aan doen natuurlijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:20

precies GamblersCup.

Een kind met snoepjes een auto inlokken is toch ook ontvoering. Of moet je dan zeggen 'ja ze kwam vrijwillig de auto in'.

8)7 :roll:
Laatst bijgewerkt door Amaris op 23-04-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:20

Wat vervelend, het enige dat ik kan bedenken is idd de GGD bellen, waar ze onder behandeling is. Die mogen niets zeggen maar je kan iig een melding maken.

Ik vind het ook niet normaal. Tegenwoordig hebben veel katten ook speciaal voer ivm nierenproblemen etc. Je wil gewoon zelf bepalen hoeveel en wat je dier eet.
Toch denk ik, hoe triest ook, dat de enige manier om dit tegen te gaan is ze binnen te houden...

Ze lokt de katten naar binnen lees ik, dus de katten lopen niet geheel uit zichzelf naar binnen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:23

Geef je katten veel eten voor ze naar buiten gaan, iets lekkers, vers vlees, zodat ze echt de buik vol hebben en niet zo snel naar de buurvrouw gaan. Laat ze naar buiten en film de buurvrouw wanneer ze ze binnen wil lokken. Ook filmen als ze binnen zijn en je ze weer op komt halen, hopelijk wil ze ze dan niet geven. En dan hopen dat de verhuurder misschien er werk van wil maken. Als niets helpt dan toch maar een ren bouwen, hoeft niet zoveel te kosten, grote boomstronk erin en dan vinden katten het vaak al goed.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:29

Amaris schreef:
precies GamblersCup.

Een kind met snoepjes een auto inlokken is toch ook ontvoering. Of moet je dan zeggen 'ja ze kwam vrijwillig de auto in'.

Zo zwartwit is het natuurlijk niet, die katten komen anders ook wel bij haar in de tuin, anders wist de buurvrouw niet eens van hun bestaan.
Maar waarom de katten dan niet flink voeren voor ze naar buiten gaan? Dan hebben ze helemaal geen zin om bij de buurvrouw te komen, doen ze dat dan nog dan vinden ze het daar blijkbaar echt leuk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:30

bigone en anneliesdj, zo werkt dat niet met katten. En is nog slecht ook, je kat volproppen. Ik denk dat een verhuurder weinig kan doen als het om zo'n vrouw gaat die niet helemaal werkt zoals zou moeten. En verhuurder is ook niet de makkelijkste, heb ik van TS begrepen.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 23-04-12 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt