Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:02

even een vraagje: Aïscha krijgt twee dagen in de week brokken en de rest rauw vlees/vis. Ze gaat plm. 4 maal per jaar in bad en wordt wekelijks geborsteld. Nu heeft ze jeuk op haar rug en ik zie ook 'roos' in haar vacht. Weet iemand wat ik daar aan doen kan? Misschien olie door haar eten? Vaker in bad, met een speciale shampoo?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 13:11

Wat voor brokken geef je? En het vlees?
Zijn het huidschilfers of iets anders?
Is het toevallig iets in de omgeving veranderd? (kan stress zijn)

Vaker in bad maakt niet zoveel uit ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:31

Ze krijgt afwisselende soorten brokken, wel kwaliteit. Ik verander regelmatig van brokken omdat ze anders weigert te eten, brokken vervelen haar snel en bij afwisseling eet ze graag.
Vlees is pens, vleescompleet, vis, hart.
In de omgeving is niets veranderd de laatste tijd. Ik merk ook geen stress bij haar, ze is na de dood van onze andere hond helemaal zichzelf geworden en juist zeer reaxed. Dat is natuurlijk wel een veradering op zich, maar al van langer terug.
Ik begrijp dat vaker in bad de schilfers niet oplost, maar ik bedoelde dat een goede shampoo misschien wat op zou kunnen lossen...en dan moet ze vaker in bad:)
Het zijn een soort van huidschilfers, ze bijt en dan wordt in een mum van tijd de huid rood en 'pukkelig'.
Ik kan er natuurlijk ook mee naar een dierenarts, maar de ervaring heeft mij geleerd ( met andere honden met andere huidproblemen) dat ze vaak een eigen merk dieetvoer aanraden en hormoonpreparaten en daar ben ik in eerste instantie niet zo weg van. Dus wil ik eerst andere dingen proberen of uitvogelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:09

Toen mijn Deense Dog heel slecht werd raadde de man van de hondenvoer winkel mij Nutri Choice aan. Het is ongelooflijk hoe mijn hond daarvan opknapte en hij heeft daarna nog 2 jaar geleefd.
Ik voer het ook aan Ilias, het voer voor zijn leeftijd en maat, hij krijgt er 2x per week zelfgetrokken bouillon met kip of lamsvlees bij anders wat blikbrokjes voor de smaak
Verder voer ik niets bij ze zijn zo gezond als maar kan.
Ik weet ook niet of wassen zo goed is zeker niet als je daar een shampoo bij gebruikt die de huidvetten oplost.
Ik was een hond alleen als hij/zij door een koeienvla gerold heeft en dan alleen met mensen babysjampoo, maar dat komt zelden voor.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:40

oké, dank je. Op dit moment krijgt Isch Nature en Science. Ik heb een zak van 4 kilo, hierna krijgt ze dan weer een ander merk. Ik zal haar ook eens Nutri Choice geven. Ik ken het voer wel, een vorige hond van ons heeft het ook gehad. Ik heb ook lang Bento Kroonen Lam en rijst gevoerd, dat was meer bedoeld voor onze herder. Voor de herder was het goed voer, maar Isch heeft het vaak geweigerd te eten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:18

Je koopt een soepkip en laat die sudderen in water tot hij uit elkaar valt van gaarheid, haalt alle vlees van de botten en roert dat door de bouillon
Dan vries je porties in en doet dat per keer over de brokken, die lusten ze dan wel hoor
Ik doe dat ook met afsnijsel van lamsschouder

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:06

Dat klinkt lekker...voor de hond dan :D Maar dan vind ik het eigenlijk nog wel vrij saai, twee dagen brokken en de rest rauw vlees heeft toch wel mijn voorkeur. Juist vanwege de variatie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:09

mirim schreef:
Dat klinkt lekker...voor de hond dan :D Maar dan vind ik het eigenlijk nog wel vrij saai, twee dagen brokken en de rest rauw vlees heeft toch wel mijn voorkeur. Juist vanwege de variatie.

Maar dieren denken niet zoals wij
Dus als je dat vlees in porties verdeelt over zijn brokken eet hij wellicht beter

Overigens is mij afgeraden om vaak van voer te wisselen en zeker niet als de hond het er goed op doet

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:18

sarabande schreef:
mirim schreef:

Maar dieren denken niet zoals wij
Dus als je dat vlees in porties verdeelt over zijn brokken eet hij wellicht beter

Overigens is mij afgeraden om vaak van voer te wisselen en zeker niet als de hond het er goed op doet

Dat advies heb ik ook gekregen!

Mila krijgt regelmatig over haar brokken verschillende dingen; bouillon van een soepkip of rundvlees, een bakje hüttenkäse, maar ook regelmatig wortelsap (vind ze helemaal geweldig :+ ) wel opletten dat je wortelsap neemt die niet met honing is "verfijnd". Ook kook ik wel eens een kalkoenschnitzel voor d'r, of krijgt ze er pens of runderhart bij.
Ze krijgt ook wel eens zo'n babypotje worteltjes over d'r eten (mijn moeder noemt dat gemalen poppestront :') ).
Maar Mili is niet zo kieskeurig, die eet d'r brokken (real nature of select gold) ook "droog" :+ .

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 23:41

Mirim, al ondekt waar de jeuk vandaan komt?

Vandaag heb ik weer een behendigheidswedstrijd gehad :D
En ik ben super trots op Dali! <3 We zijn naar huis gegaan met 2 hele mooie bekers.
Met het Spelletje ben ik 7de geworden (er waren 7 bekers voor de large honden)
En op me Jumping waar ik me laatste U'tje gehaald heb was ik 6de.
Ik ben nu dus gepromoveerd naar een hogere klasse.
Met me vast pacour had ze de raakvlakken weer eens niet XD

Spel 7de

Vast pacour 19de

Jumping 6de met een U'tje (foutloos)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:22

Leuke filmpjes en gefeliciteerd met het resultaat Fammie +:)+ !

Ik heb nog een leuke foto van Mila gemaakt voor het eerste EK-spel; helaas heeft het niet geholpen -O- :

Afbeelding

Vraagje aan degene die ook een niet gesteriliseerd teefje hebben: hoe vaak wordt die van jullie loops?
Mila is in Juni vorig jaar voor het eerst loops geweest en volgens mijn dochter lag de gang afgelopen vrijdag vol bloed toen ze thuis kwam.
Ok, toen heb ik d'r meteen een broekje aangedaan. Nu is Mila wel heel schoon op zichzelf, maar tot-nu-toe heb ik nog geen druppeltje bloed gevonden :? ...
Ik weet wel van haar moeder dat die ook maar 1 x per jaar loops wordt en ook d'r zusje was tot-nu-toe nog maar 1 x loops.
Is het normaal dat het bloeden weer stopt?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 11:06

Meestal is de loopsheid van een grote hond 1x per jaar.
Het zou dus best kunnen dat ze nu loopt is als het vorig jaar juni is geweest.

Hou het daar achter gewoon in de gaten je kan ook even kijken want het is dan opgezet.
Honden kunnen zichzelf ook heel goed schoonhouden ;)
Bij onze andere briard's merkte we het bijna niet dat ze loops waren

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:33

We hebben nu ongeveer 1.5 week een nestje met kittens liggen :)

Ook zag ik 10 juni op de behendigheidswedstrijd nog een zwart briard teefje lopen, erg leuk om te zien :D
Leek met springen sprekend op Dali

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:03

Ischa was soms maar eens in de twee jaar loops, er zat niet echt lijn in. Wij merkten altijd weinig aan haar, behalve haar humeur...ze was mopperig tegen onze reu voor die tijd en tijdens de loopsheid vond de reu haar wel heeel erg lief. Als wij Ischa alleen hadden gehad dan denk ik dat het de helft van de keren aan ons voorbij was gegaan.
Nu ze gecastreerd is is ze een stuk rustiger en we moeten met eten een beetje opletten...ze wordt snel dikker.

Wat leuk een nest met kittens. Heb je een speciaal ras of zijn het 'huis-tuin- en keukenkatjes'? Alles is leuk hoor, maar soms is het moeilijk om een goede plek voor ze te vinden. Ik denk dat je raskatten makkelijker kan onderbrengen?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:09

[BB-ITP] Ziva met Kittens
Gewone huis-tuin en keuken kittens.

Het zijn 4 kittens en we hebben helaas al 4 mensen.
Genoeg aanvragen.
En allemaal kennissen, zelf een klant van de winkel die in dezelfde straat woont gaat er 1 heen :)
Dus als we wat moeten bezorgen kunnen we hem nog zien.
Ik wil er zelf graag 1 houden maar het mag niet en nu helemaal niet aangezien we 4 mensen hebben.

1 dus naar een klant van de winkel
1 naar oud collegatje
1 naar de dierenarts assistent (heeft geholpen met de keizersnede)
1 naar kennissen van vrienden van ons

Dus we weten dat ze sowieso goed terecht komen :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:18

He, wat jammer nu dat je vier mensen hebt kunnen vinden :D. Wij hebben in het verleden ook veel nestjes gehad en zijn de katjes altijd kwijt geraakt. Tot aan het laatste nestje, toen bleven er twee over....die hebben wij nu nog steeds :)(ze zijn ondertussen bijna 15) Daarna hebben we de moeder en de jonge poezen tegelijkertijd laten castreren ( moet een beetje wennen, ik gebruik meestal voor poezen en teven de term sterriliseren, maar dat is het niet). Niets is erger dan de katten niet kwijt kunnen raken en zelf ook niet willen/kunnen houden. Er zijn al genoeg zwerfkatten op de wereld.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:19

Wat een lieve poesjes overigens :~

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:27

Klopt idd, ze is ook gelijk geholpen.
Ze is ontsnapt in de dagen dat het zo slecht ging met Gino.
En een kat die niet naar buiten mag en gino waarmee het zo slecht ging kwa plassen gaat niet samen.

We wisten niet dat ze gedekt was.
Dus toen de dierenarts kwam om gino te laten inslapen hadden we nog gezegd we komen binnenkort langs met ziva. Maarja later kwam haar buikje opzetten.
Nu ze toch al onder narcose was voor haar keizersnede is ze ook geholpen en daar zijn we blij mee :)
Geen 2de keer dat ze onder narcose moet dus.

Denk dat ik het over een aantal weekjes toch wel erg moeilijk heb hoor, vind ze zoo leuk <3
2 springen er echt uit.
Normaal vind ik rode katten niet zo heel leuk maar deze is zo mooi donker van kleur
en de Cyperse vind ik echt leuk

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:21

Hoe gaat het met alle Briards(-houders) hier?
Zijn jullie honden ook zo bang voor onweer? Pfff....Aischa weet tijdens onweer niet waar ze het zoeken moet. Van de week lag ze onder de pianokruk van onze zoon terwijl hij met zijn pianostudie bezig was :Y) Lijkt me voor de hond ook niet fijn om bijna in de piano te liggen...klinkt toch ook erg door in d'r hoofd. Maar het geluid was wel veel aangenamer natuurlijk :D
Ze heeft zich sinds het onweer wel vast voorgenomen om geen nacht meer alleen te slapen en ligt nu steevast naast ons bed voordat wij er in liggen. Jammer voor haar, maar dat feest gaat toch echt niet door :(:)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:57

O jeetje, da's natuurlijk wel heel vervelend als ze zo bang voor onweer zijn := ; is ze ook bang voor vuurwerk?
Mila is gelukkig voor beide helemaal niet bang.

Mila is op het moment nogal hyper := ; vorig week zaterdagnacht heeft mijn schoonzoon volledig onverwacht na 4 jaar de relatie met mijn dochter verbroken (hij heeft een jaar hier in huis gewoont en ze zouden de volgende dag in hun eerste eigen woning gaan :\ ) en nu is mijn dochter natuurlijk vreselijk verdrietig ;( ...
Mila snapt er helemaal niks van als ze huilt en weet blijkbaar niet wat ze moet doen dan.
Ze raakt er iedere keer vreselijk van de kook door en is dan hardstikke druk := ...

*Fammiie, hoe gaat het met de poezenkinderen :) ?!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:47

Bah, wat is dit naar voor jouw dochter! Wat een verdriet voor haar, maar ook voor jou.
Logisch dat de hond van slag is, ze kunnen daar inderdaad heel heftig op reageren. Ze voelen ook zoveel aan.
Ischa is ook als de dood voor vuurwerk,ja. Tja, het is niet anders. Onze herder was ook altijd heel bang, maar dat was ineens over....en dat had niet met zijn doofheid te maken. Ik heb geen idee waarom het over was. We hebben dus nog een goede hoop dat het voor onze Ischa ook eens minder eng gaat worden. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:58

Wat triest om je kind zoveel verdriet te zien hebben, ze zal later begrijpen dat iemand die zoiets doet niet goed genoeg voor haar is.
Ilias is wel een beetje bang voor onweer maar niet echt overdreven
Ik vind hem wel erg hijgerig de laatste tijd en zo bloedheet is het nu ook weer niet, even aanzien anders naar DA

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:02

Fidel is helemaal niet bang voor onweer :). Maar Bobby is dat ook niet dus hij heeft ook van zijn grote kleine broer geleerd dat onweer en vuurwerk niet eng is :).

Wat ontzettend sneu voor je dochter zeg :(:). Sterkte voor haar :(:).

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:04

Fammiie_x: Jou rode kitten <3.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:18

Sterre, Wat erg voor je dochter :(:)

Dali is ook niet bang voor onweer en vuurwerk gelukkig :D
Onze Border Collie wel.
Ik heb vorig jaar Dali voor het eerst bang gezien met vuurwerk en dat was bij onze winkel, en dat was meer voor mijn idee omdat ze de omgeving nog niet goed genoeg kende want thuis was ze niet bang en wou ze gewoon normaal naar buiten.
Bij de winkel wilde ze echt niet naar buiten toe.

Met de kittens gaat het erg goed en ze zijn nu 2.5 week :)
Vind het nu al weg als ze over 7 weken weg moeten..

Afbeelding
De kater en hij gaat Simba heten.
Gaat naar een oud collega'tje van me
Afbeelding
De rode kater
Afbeelding
Zwart poesje
Afbeelding
Poesje met rood hoofdje en die gaat waars. naar de dierenarts assistent toe.