Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinkermuts schreef:Wat mij dan wel weer een beetje stoort is dat je zegt dat de herder al heel wat mensen gebeten heeft, waarom draagt dit dier geen muilkorf?
Dit mag toch niet gebeuren.....
Heb rottweilers gehad waarvan 1 niet echt te vertrouwen was met kleine kids, deze droeg dus wel een korf zodra ik op een plek kwam met kinderen, ik zeg, voorkomen is beter dan genezen.
tamaramt schreef:@sammy x; en daar ga je alweer de fout in; kinderen mogen niks met een hond doen behalve aaien onder jouw toezicht; spelen, commando s geven; dat mogen kinderen nooit bij honden doen aangezien kinderen op ooghoogte komen met de hond en de hond ze daarom onderdanig zal willen maken en dat doen ze op een manier die jij niet leuk vind.
dit hele topic krijgt gewoon een nare wending.
Jij hebt het verstand en de ervaring niet om een dergelijke hond op te voeden en te trainen. Je neemt geen adviezen aan en dramt je eigen mening door.
Zonder trainer en hondencursus kom je er niet uit en pitbulls worden meestal geweerd op een hondencursus.
helemaal prima maar dan word dit waarschijnlijk weer gewoon een asielhond. Het asiel zit immers vol met dergelijke honden tussen 6 maanden 2 jaar omdat dan de meeste problemen beginnen. En begin nu niet met die onzin dat jij je hond nooit weg zult doen want als de hond zich tegen jou of je kinderen gaat keren moet jij maar eens opletten hoe snel je de hond weg zult doen als hij een gevaar vormt binnen je gezin.
Ik heb het zelf meegemaakt bij mijn huidige honden maar ook vorige honden(waaronder duitse herderxrottweiler)dat die zich tegen mij keerden en ik heb het uiteindelijk goed op kunnen lossen maar evengoed was het vertrouwen wel echt ff weg. ik heb het geluk dat ik geen kinderen heb want anders was ik nooit aan een dergelijke hond begonnen.
tamaramt schreef:en pitbulls worden meestal geweerd op een hondencursus.
princesmax schreef:een pitbull en kinderen daar heb ik geen schrik voor, vaak zijn het erg lieve en sociale honden tegen mensen, maar als je een hond wil die sociaal is naar andere honden dan kan je toch beter voor een ander ras kiezen, hier moet je dus ook mee opletten dat je kinderen de hond waarschijnlijk niet uit kunnen laten. (ivm evt vechten en kinderen die hem dan niet kunnen houden met alle gevolgen van dien ) Als je geluk hebt dan valt dit mee maar vaak zijn ze gewoon niet sociaal naar andere honden en daar moet je ze dus ook niet voor nemen!
In een pension zijn ze vaak niet welkom, op vakantie mogen ze niet overal mee naartoe en als het wel mag dan vaak met muilkorf.
Op hondenscholen zijn ze vaak niet welkom dus hou daar ook rekening mee, het is je eerste hond en waarschijnlijk moet je hem dus alles zelf aan gaan leren! Ik kon hier in de buurt nergens terecht en heb een staff kruising. Gelukkig heb ik al meerdere honden gehad en luisterd de mijne perfect.
Ook moeten ze veel bewegen, ik ga met mijn hond zon 4 a 5 keer fietsen in de week a 45/60minuten. Verder dagelijks 2uur wandelen (los! ) en in de zomer mag hij elke avond zwemmen ( woon op loopafstand recreatiemeer) Ook doe ik vaak denk spelletjes met hem.
Iets wat je bij deze hond zeker moet aanschaffen is een breakstick. Verder entingen laat ik elk jaar herhalen zowel kc als de jaarlijkse cocktail, ivm werken op pension, asiel, en trimsalon waar hij af en toe mee naartoe gaat, dat moet je dus zelf weten of je dat gaat doen.
Ontwormen doe ik om de 3maanden, ontvlooien doe ik in de zomer elke maand (woon langs bos dus dit is meer voor de teken) en in de winter doe ik dat om de 2maanden. Verder heb je voor een pitbull qua vachtverzorging eigenlijk alleen een rubberen borstel( kan je de kong super groom aanraden) en een zeem nodig dat werkt het best. Verder is handig om in huis te hebben: tekentang, nagelschaar, thermometer, en wat eerste hulp dingen (verband, wondzalf e.d. ) muilkorf.
Verder zorg ervoor dat de hond gechipt word en het belangrijkste goed geregistreerd staat!
cinn87 schreef:Bijna iedereen praat hier over een "berucht ras "maar beseffen jullie wel dat de de Golden retriever op nummmer 1 staat met de meeste bijtincidenten?
) maar die worden niet gefokt als vechthond.
, maar ik vind het gewoon onverstandig om met zulke kleine kids dan voor zo'n hond te kiezen die WEL gefokt werd voor waakhond/vechthond. valine schreef:Billy schreef:Hou er iook rekening mee dat een pitbull vanaf pakweg anderhalf jaar niet meer met andere honden kan en dat je zijn leven lang daar rekening mee moet houden.
Het zijn maar uitzonderingen als ze het wel kunnen.
Zeker als je ook kinderen hebt, is het fijner om een socialer ras te nemen.
Hoe kom je aan die wijsheid dat een Pitbull na een bepaalde leeftijd niet meer met andere honden samen kan? Beetje kort door de bocht, denk je ook niet?
Romanoff schreef:cinn87 schreef:Bijna iedereen praat hier over een "berucht ras "maar beseffen jullie wel dat de de Golden retriever op nummmer 1 staat met de meeste bijtincidenten?
Dat kaakgewrichtje van een chihuaha komt wat minder botkrakend aan dan die van een pittbull oid..
Tja er zijn ook valse goldenretrievers (en ja als die kids steeds aan zn oren trekken, zn staart en bijv nietjes in zn lip drukken,Tjaaa.... dan haalt elke hond een keer uit) maar die worden niet gefokt als vechthond.
Maar helaas heeft ons fokbeleid daar nogal mee te maken, wij willen alles beter en mooier ongeacht de medische oliebol diej e daar bij infokt en het karakater.
Een bennersenner was vroeger ook heel lief,, tegenwoord hebben veel benners die BEKENDE blik in de ogen, Ha en die aai ik dus ook niet voor de lol
Maar er zijn ook valse neurotische cavaliertjes, terwijl die toch echt als überlief bekend staan.
Elke hond kan je agressief maken, netzoals een veulen niet gemeen word geboren maar word gemaakt, maar ik vind het gewoon onverstandig om met zulke kleine kids dan voor zo'n hond te kiezen die WEL gefokt werd voor waakhond/vechthond.

cinn87 schreef:Als je verder terug gaat naar de allereerste oorsprong van de Piit bull dan zijn deze gefokt voor de stierengevechten. Niet perse voor hondengevechten, dit is door de mens later verder ontwikkeld.
Op elke internetsite is te lezen dat een pit een idealle gezinshond is voor kinderen en ook wel een "kinderoppas"genoemd word.
@Romanoff: Uiteraard gaat ts ook haar kinderen leren hoe om te gaan met een pup, dus het stukje dat ze des te ver kunnen gaan slaat nergens op. En waarom moet een hond gelijk aageven dat ze te ver gaan? Leren wij mensen onze kinderen ook maar gelijk om te slaan als ze gepest worden?
cinn87 schreef:Op elke internetsite is te lezen dat een pit een idealle gezinshond is voor kinderen en ook wel een "kinderoppas"genoemd word.