een hond kopen,waar moet ik allemaal aan denken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:56

Wat mij dan wel weer een beetje stoort is dat je zegt dat de herder al heel wat mensen gebeten heeft, waarom draagt dit dier geen muilkorf?
Dit mag toch niet gebeuren.....

Heb rottweilers gehad waarvan 1 niet echt te vertrouwen was met kleine kids, deze droeg dus wel een korf zodra ik op een plek kwam met kinderen, ik zeg, voorkomen is beter dan genezen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:57

@sammy x; en daar ga je alweer de fout in; kinderen mogen niks met een hond doen behalve aaien onder jouw toezicht; spelen, commando s geven; dat mogen kinderen nooit bij honden doen aangezien kinderen op ooghoogte komen met de hond en de hond ze daarom onderdanig zal willen maken en dat doen ze op een manier die jij niet leuk vind.
dit hele topic krijgt gewoon een nare wending.
Jij hebt het verstand en de ervaring niet om een dergelijke hond op te voeden en te trainen. Je neemt geen adviezen aan en dramt je eigen mening door.
Zonder trainer en hondencursus kom je er niet uit en pitbulls worden meestal geweerd op een hondencursus.
helemaal prima maar dan word dit waarschijnlijk weer gewoon een asielhond. Het asiel zit immers vol met dergelijke honden tussen 6 maanden 2 jaar omdat dan de meeste problemen beginnen. En begin nu niet met die onzin dat jij je hond nooit weg zult doen want als de hond zich tegen jou of je kinderen gaat keren moet jij maar eens opletten hoe snel je de hond weg zult doen als hij een gevaar vormt binnen je gezin.
Ik heb het zelf meegemaakt bij mijn huidige honden maar ook vorige honden(waaronder duitse herderxrottweiler)dat die zich tegen mij keerden en ik heb het uiteindelijk goed op kunnen lossen maar evengoed was het vertrouwen wel echt ff weg. ik heb het geluk dat ik geen kinderen heb want anders was ik nooit aan een dergelijke hond begonnen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:01

een pitbull en kinderen daar heb ik geen schrik voor, vaak zijn het erg lieve en sociale honden tegen mensen, maar als je een hond wil die sociaal is naar andere honden dan kan je toch beter voor een ander ras kiezen, hier moet je dus ook mee opletten dat je kinderen de hond waarschijnlijk niet uit kunnen laten. (ivm evt vechten en kinderen die hem dan niet kunnen houden met alle gevolgen van dien ) Als je geluk hebt dan valt dit mee maar vaak zijn ze gewoon niet sociaal naar andere honden en daar moet je ze dus ook niet voor nemen!

In een pension zijn ze vaak niet welkom, op vakantie mogen ze niet overal mee naartoe en als het wel mag dan vaak met muilkorf.
Op hondenscholen zijn ze vaak niet welkom dus hou daar ook rekening mee, het is je eerste hond en waarschijnlijk moet je hem dus alles zelf aan gaan leren! Ik kon hier in de buurt nergens terecht en heb een staff kruising. Gelukkig heb ik al meerdere honden gehad en luisterd de mijne perfect.
Ook moeten ze veel bewegen, ik ga met mijn hond zon 4 a 5 keer fietsen in de week a 45/60minuten. Verder dagelijks 2uur wandelen (los! ) en in de zomer mag hij elke avond zwemmen ( woon op loopafstand recreatiemeer) Ook doe ik vaak denk spelletjes met hem.

Iets wat je bij deze hond zeker moet aanschaffen is een breakstick. Verder entingen laat ik elk jaar herhalen zowel kc als de jaarlijkse cocktail, ivm werken op pension, asiel, en trimsalon waar hij af en toe mee naartoe gaat, dat moet je dus zelf weten of je dat gaat doen.
Ontwormen doe ik om de 3maanden, ontvlooien doe ik in de zomer elke maand (woon langs bos dus dit is meer voor de teken) en in de winter doe ik dat om de 2maanden. Verder heb je voor een pitbull qua vachtverzorging eigenlijk alleen een rubberen borstel( kan je de kong super groom aanraden) en een zeem nodig dat werkt het best. Verder is handig om in huis te hebben: tekentang, nagelschaar, thermometer, en wat eerste hulp dingen (verband, wondzalf e.d. ) muilkorf.
Verder zorg ervoor dat de hond gechipt word en het belangrijkste goed geregistreerd staat!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:02

Tinkermuts schreef:
Wat mij dan wel weer een beetje stoort is dat je zegt dat de herder al heel wat mensen gebeten heeft, waarom draagt dit dier geen muilkorf?
Dit mag toch niet gebeuren.....

Heb rottweilers gehad waarvan 1 niet echt te vertrouwen was met kleine kids, deze droeg dus wel een korf zodra ik op een plek kwam met kinderen, ik zeg, voorkomen is beter dan genezen.

Ohw ja maar ik heb ook een muilkorf gekocht hoor, eerst geloofde ik niet dat ze zo vals was, maar toen ik het zelf heb meegemaakt, nam ik haar alleen maar naar buiten met een muilkorf om hoor :j

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:06

Bijna iedereen praat hier over een "berucht ras "maar beseffen jullie wel dat de de Golden retriever op nummmer 1 staat met de meeste bijtincidenten? gevolgd door de chiauhua? Omdat de pitbull en alles wat maar op een pitbul leek verboden was in Nl is het natuurlijk hot news als er een bijtincident heeft plaats gevonden en staat het in de krant. De RAD wet is niet voor niets verwenen omdat men ook wel inzag dat andere honden rassen net zo goed en nog wel veel meer bijten.
Als Ts had neergezet dat ze een labrador gingen kopen dan had iedereen het de lucht in geprezen ( op uitzondering na dan van de mensen die echt goed bedoelde adviezen geven ).
Als je een pit neemt en die laat je opgroeien met je kinderen dan gaat dit zeker goed komen. Juist omdat ze zo hoge pijn grens hebben zullen ze minder snel uitvallen na de kinderen als die aan zijn start trekken,ogen prikken etc. Natuurlijk blijven het dieren en moet je ze in de gaten houden, maar dit is met elk ras!
Ik ben ontzettend blij met mijn Amerikaane stafford die met kinderen en andere honden kan en zelfs voor de overheid werkt.
Jammer ook dat iedereen alleen de vervelende situatie's van het hebben van een hond aanhalen en niet vertellen hoeveel liefde je van een hond kan krijgen!!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:06

tamaramt schreef:
@sammy x; en daar ga je alweer de fout in; kinderen mogen niks met een hond doen behalve aaien onder jouw toezicht; spelen, commando s geven; dat mogen kinderen nooit bij honden doen aangezien kinderen op ooghoogte komen met de hond en de hond ze daarom onderdanig zal willen maken en dat doen ze op een manier die jij niet leuk vind.
dit hele topic krijgt gewoon een nare wending.
Jij hebt het verstand en de ervaring niet om een dergelijke hond op te voeden en te trainen. Je neemt geen adviezen aan en dramt je eigen mening door.
Zonder trainer en hondencursus kom je er niet uit en pitbulls worden meestal geweerd op een hondencursus.
helemaal prima maar dan word dit waarschijnlijk weer gewoon een asielhond. Het asiel zit immers vol met dergelijke honden tussen 6 maanden 2 jaar omdat dan de meeste problemen beginnen. En begin nu niet met die onzin dat jij je hond nooit weg zult doen want als de hond zich tegen jou of je kinderen gaat keren moet jij maar eens opletten hoe snel je de hond weg zult doen als hij een gevaar vormt binnen je gezin.
Ik heb het zelf meegemaakt bij mijn huidige honden maar ook vorige honden(waaronder duitse herderxrottweiler)dat die zich tegen mij keerden en ik heb het uiteindelijk goed op kunnen lossen maar evengoed was het vertrouwen wel echt ff weg. ik heb het geluk dat ik geen kinderen heb want anders was ik nooit aan een dergelijke hond begonnen.

Nee ik ga de fout helemaal niet in. jullie begrijpen mij gewoon verkeerd. Ik verwoord mezelf waarschijnlijk niet zo goed. Maar opvoeden met het hele gezin bedoel ik dus iedereen moet er aan wennen, mijn kinderen moet ik "opvoeden"als er een hond bij komt. En een kind een hond laten commanderen zou ik ook nooit doen.
Maar ik moet mijn kinderen ook aanleren dat ze normaal moeten doen, en de hond behandelen met respect. Ik moet ze leren hoe ze met de hond kunnen omgaan. En dat moet ik ook de hond aanleren hoe hij met kinderen moet omgaan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:07

tamaramt schreef:
en pitbulls worden meestal geweerd op een hondencursus.

Is dat zo?? Even off-topic...
Nu niet dat ik met een van mijn borders ooit op hondenschool of cursus was, buiten de trainingen aan de schapen. Hangt daar alleen de opvoeding (van eender welk ras hond) vanaf?

Ik wil me er verder niet over uitlaten of het een verstandige keuze is of niet wat ts wil.
Iedereen heeft zelf de verantwoording voor zichzelf en zijn eigen gezin en huisdieren!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:07

princesmax schreef:
een pitbull en kinderen daar heb ik geen schrik voor, vaak zijn het erg lieve en sociale honden tegen mensen, maar als je een hond wil die sociaal is naar andere honden dan kan je toch beter voor een ander ras kiezen, hier moet je dus ook mee opletten dat je kinderen de hond waarschijnlijk niet uit kunnen laten. (ivm evt vechten en kinderen die hem dan niet kunnen houden met alle gevolgen van dien ) Als je geluk hebt dan valt dit mee maar vaak zijn ze gewoon niet sociaal naar andere honden en daar moet je ze dus ook niet voor nemen!

In een pension zijn ze vaak niet welkom, op vakantie mogen ze niet overal mee naartoe en als het wel mag dan vaak met muilkorf.
Op hondenscholen zijn ze vaak niet welkom dus hou daar ook rekening mee, het is je eerste hond en waarschijnlijk moet je hem dus alles zelf aan gaan leren! Ik kon hier in de buurt nergens terecht en heb een staff kruising. Gelukkig heb ik al meerdere honden gehad en luisterd de mijne perfect.
Ook moeten ze veel bewegen, ik ga met mijn hond zon 4 a 5 keer fietsen in de week a 45/60minuten. Verder dagelijks 2uur wandelen (los! ) en in de zomer mag hij elke avond zwemmen ( woon op loopafstand recreatiemeer) Ook doe ik vaak denk spelletjes met hem.

Iets wat je bij deze hond zeker moet aanschaffen is een breakstick. Verder entingen laat ik elk jaar herhalen zowel kc als de jaarlijkse cocktail, ivm werken op pension, asiel, en trimsalon waar hij af en toe mee naartoe gaat, dat moet je dus zelf weten of je dat gaat doen.
Ontwormen doe ik om de 3maanden, ontvlooien doe ik in de zomer elke maand (woon langs bos dus dit is meer voor de teken) en in de winter doe ik dat om de 2maanden. Verder heb je voor een pitbull qua vachtverzorging eigenlijk alleen een rubberen borstel( kan je de kong super groom aanraden) en een zeem nodig dat werkt het best. Verder is handig om in huis te hebben: tekentang, nagelschaar, thermometer, en wat eerste hulp dingen (verband, wondzalf e.d. ) muilkorf.
Verder zorg ervoor dat de hond gechipt word en het belangrijkste goed geregistreerd staat!

Dank je wel hier heb ik wat aan :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:14

cinn87 schreef:
Bijna iedereen praat hier over een "berucht ras "maar beseffen jullie wel dat de de Golden retriever op nummmer 1 staat met de meeste bijtincidenten?

Dat kaakgewrichtje van een chihuaha komt wat minder botkrakend aan dan die van een pittbull oid..
Tja er zijn ook valse goldenretrievers (en ja als die kids steeds aan zn oren trekken, zn staart en bijv nietjes in zn lip drukken,Tjaaa.... dan haalt elke hond een keer uit :) ) maar die worden niet gefokt als vechthond.
Maar helaas heeft ons fokbeleid daar nogal mee te maken, wij willen alles beter en mooier ongeacht de medische oliebol diej e daar bij infokt en het karakater.
Een bennersenner was vroeger ook heel lief,, tegenwoord hebben veel benners die BEKENDE blik in de ogen, Ha en die aai ik dus ook niet voor de lol :D

Maar er zijn ook valse neurotische cavaliertjes, terwijl die toch echt als überlief bekend staan.

Elke hond kan je agressief maken, netzoals een veulen niet gemeen word geboren maar word gemaakt :), maar ik vind het gewoon onverstandig om met zulke kleine kids dan voor zo'n hond te kiezen die WEL gefokt werd voor waakhond/vechthond.
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 09-04-12 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:14

valine schreef:
Billy schreef:
Hou er iook rekening mee dat een pitbull vanaf pakweg anderhalf jaar niet meer met andere honden kan en dat je zijn leven lang daar rekening mee moet houden.
Het zijn maar uitzonderingen als ze het wel kunnen.
Zeker als je ook kinderen hebt, is het fijner om een socialer ras te nemen.

Hoe kom je aan die wijsheid dat een Pitbull na een bepaalde leeftijd niet meer met andere honden samen kan? Beetje kort door de bocht, denk je ook niet?

Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat 9 van de 10 pittbulls na 14/15 maanden niet meer met andere honden kunnen. Ik werk op een dierenpension dat als enige in de omgeving dit soort honden aanneemt. en kan je vertellen dat dit erg lastig gaat worden.

Binnen een straal van 50 km zijn er bij ons geen pensions die pittbulls aannemnen. kijk daar ook goed naar!!

@cinne87 dat komt omdat golden retriever het meest gehouden ras in nederland is!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:18

Romanoff schreef:
cinn87 schreef:
Bijna iedereen praat hier over een "berucht ras "maar beseffen jullie wel dat de de Golden retriever op nummmer 1 staat met de meeste bijtincidenten?

Dat kaakgewrichtje van een chihuaha komt wat minder botkrakend aan dan die van een pittbull oid..
Tja er zijn ook valse goldenretrievers (en ja als die kids steeds aan zn oren trekken, zn staart en bijv nietjes in zn lip drukken,Tjaaa.... dan haalt elke hond een keer uit :) ) maar die worden niet gefokt als vechthond.
Maar helaas heeft ons fokbeleid daar nogal mee te maken, wij willen alles beter en mooier ongeacht de medische oliebol diej e daar bij infokt en het karakater.
Een bennersenner was vroeger ook heel lief,, tegenwoord hebben veel benners die BEKENDE blik in de ogen, Ha en die aai ik dus ook niet voor de lol :D

Maar er zijn ook valse neurotische cavaliertjes, terwijl die toch echt als überlief bekend staan.

Elke hond kan je agressief maken, netzoals een veulen niet gemeen word geboren maar word gemaakt :), maar ik vind het gewoon onverstandig om met zulke kleine kids dan voor zo'n hond te kiezen die WEL gefokt werd voor waakhond/vechthond.

Ik snap nog steeds niet wat dit met kleine kinderen te maken heeft? Een pitbull werd gefokt om te vechten met andere honden niet met mensen.

Sammy_xxs

Re: een hond kopen,waar moet ik allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:24

Ja precies, mar mensen denken dat als een hond aggresief is naar andere honden, ook gelijk een gevaar is voor kids.
Maar pitbulls zijn juiste hele lieve honden voor kinderen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:26

Omdat kleine kinderen ook van spelen houdne, net zoals de hond.
Maar als ze net wat te ver gaan..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:28

Nee daar denk je dus fout, pitbulls hebben een hoge pijn grens, dus kinderen kunnen juist wat te ver gaan zonder dat er iets gebeurd.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:32

Ja, dus des te verder je kan gaan? Nee leuk voor de hond.
Hond kan beter meteen aangeven; Hou op met aan mn oren en staart trekken dan 100x toestaan en dan ineens snappen :)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:44

Als je verder terug gaat naar de allereerste oorsprong van de Piit bull dan zijn deze gefokt voor de stierengevechten. Niet perse voor hondengevechten, dit is door de mens later verder ontwikkeld.
Op elke internetsite is te lezen dat een pit een idealle gezinshond is voor kinderen en ook wel een "kinderoppas"genoemd word.

@Romanoff: Uiteraard gaat ts ook haar kinderen leren hoe om te gaan met een pup, dus het stukje dat ze des te ver kunnen gaan slaat nergens op. En waarom moet een hond gelijk aageven dat ze te ver gaan? Leren wij mensen onze kinderen ook maar gelijk om te slaan als ze gepest worden?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:48

Wel om van zich af te bijten ja.
Als iemand iets naars tegen je zegt, moet je dat niet pikken als kind.

Een paard laat toch ook meteen zien wanneer je te ver gaat of onduidelijk bent. Doet een hond ook. en doen mensen ook :)
De een alleen wat normaler dan de ander ;)
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 09-04-12 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:48

cinn87 schreef:
Als je verder terug gaat naar de allereerste oorsprong van de Piit bull dan zijn deze gefokt voor de stierengevechten. Niet perse voor hondengevechten, dit is door de mens later verder ontwikkeld.
Op elke internetsite is te lezen dat een pit een idealle gezinshond is voor kinderen en ook wel een "kinderoppas"genoemd word.

@Romanoff: Uiteraard gaat ts ook haar kinderen leren hoe om te gaan met een pup, dus het stukje dat ze des te ver kunnen gaan slaat nergens op. En waarom moet een hond gelijk aageven dat ze te ver gaan? Leren wij mensen onze kinderen ook maar gelijk om te slaan als ze gepest worden?

Ja precies _/-\o_

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:49

cinn87 schreef:

Heel handig ja, zo'n kinderoppas..
Komen vriendjes en vriendinnejts thuis spelen, krijge nwat ruzie om speelgoed oid. WHOPPAA hond erbji want het is ZIJN kind.

Maar goed, TS neemt toch wel ene pittbull omdat de ouders van de hond zo geweldig lief zijn!

Ik hoop dat het almeaal goed voor je uitpakt en jij net die ene treft uit het nest die inderdaad lief en sociaal is.
Succes!
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 09-04-12 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:51

Nou je hebt ook kindvriendelijk paarden hoor, kijk maar naar de beginners lessen, dan zou elke kind er gelijk vanaf getrapt worden als paarden gelijk reageren

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:51

Nee hoor is niet zo, ze zijn lief voor alle kinderen hoor

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:52

Sammy_xxs schreef:
Nou je hebt ook kindvriendelijk paarden hoor, kijk maar naar de beginners lessen, dan zou elke kind er gelijk vanaf getrapt worden als paarden gelijk reageren

En hou oud zijn die beginnerspaardne vaak? ;)geen 3 jarige pubers die net beleerd zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:55

Oh nou mijn paard is ook een 3 jarige en die doet ook niks hoor...zo zie je maar t ligt eraan hoe je ze opvoed.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:57

Nee karakter/ras van het paard ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 12:00

Ja precies, en het karakter van een pitbull is dat ze erg lief voor kinderen zijn