1 jarige chihuaha loopt weg van kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:55

newmom schreef:
fijn dat het goed gaat.. ik hoop maar dat het dat blijft gaan.

En Tookse, daar denk je wel anders over als het je eigen kinderen zijn, vooral als je er meer hebt,
want niemand heeft ogen in zn achterhoofd.

Nou ik denk niet dat ik daar anders over ga denken voed namelijk dagelijks kinderen op en heb een duidelijk standpunt daarin.
Hier worden de kleintjes heel goed in de gaten gehouden bij de honden en 1 keer klieren is de gang op. Voor de kinderen is het zo heel duidelijk hoor.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 09:58

@toverbal: idd ik probeer het straks idd af te bouwen.

merk ook dat semmie het idd niet fijn vindt als iemand ongeacht groote,persoon het doet als die met zn hond boven zn hoofd komt dat vindt hij eng dus we leren liana nu dat ze hem alleen op zn rug amg aaien en niet op zn kopje,ze weet het wel want ze zegt ht zelf ook: Alleen rugje aaien.

@Tooske:

daar heb je gelijk in,kinderen moet je met dieren goed begeleiden en duidelijk maken wat wel en niet mag voor je het weet aaien ze in de vorm van haartjes trekken en ja dan hapt een hond,ook hier is het een waarschuwing doet ze het dan nog dan wordt het retourtje gang.

Vjestagirl

Re: 1 jarige chihuaha loopt weg van kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:01

Misschien overbodig, maar let je ook op dat je niet teveel dingen probeerd. Ik lees in dit topic al 4 dingen die je geprobeerd hebt om je hond beter mee te laten lopen buiten, en je bent erg enthousiast om nog meer dingen te proberen. Let op dat het niet te veel wordt voor dat kleine koppie :).

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 10:02

ik hou het nu hierbij,ik merk dat deze het beste werkt!!

bedankt voor de tip!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:07

Mijn mening van een stabiele hond is:

Als een kind kliert, mag de hond een waarschuwing geven door bijv. te grommen en dan weg te lopen, maar ik sta niet toe dat een van mijn honden hapt naar mijn kind! laat staan zijn lip op tilt!

Als mijn kind iets doet wat niet hoort bij de honden. Dan spreek ik haar aan en leg ik uit dat het pijn doet, vervelend is ect. En vraag haar het niet meer te doen.
Als zij het dan wel een tweede keer doet, krijgt zij straf (op de trap zitten) wel vraag ik aan haar Of zij weet, waarom zij dit niet mag doen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:10

Chihuahua's hebben 9/10 keer een hekel aan iedereen behalve het baasje (gebrek oovoeding + aanleg). Langharige chihuahua's zijn betere gezinshonden dan de gladharige types.

Het kan zijn dat het vanzelf bijtrekt, maar begrijp wel dat honden ook een eigen willetje hebben, en ZEKER chihuahua's.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:17

Tooske schreef:
newmom schreef:
fijn dat het goed gaat.. ik hoop maar dat het dat blijft gaan.

En Tookse, daar denk je wel anders over als het je eigen kinderen zijn, vooral als je er meer hebt,
want niemand heeft ogen in zn achterhoofd.

Nou ik denk niet dat ik daar anders over ga denken voed namelijk dagelijks kinderen op en heb een duidelijk standpunt daarin.
Hier worden de kleintjes heel goed in de gaten gehouden bij de honden en 1 keer klieren is de gang op. Voor de kinderen is het zo heel duidelijk hoor.

ik heb hier ook oa een werkhond lopen, zeer goed afgericht, en ja, ook mijn kinderen weten wat wel en niet mag,
maar voor kleine kinderen is weten en doen een heel groot verschil, ongeacht welke consequenties eraan vast hangen.
je kan en mag van een kind niet verwachten dat ze ten alle tijden naar jou gezag handelt.
Maar jij zal het weten, je voedt dagelijks kinderen op..bij jou zullen ze altijd luisteren, ook wanneer je je handen vol hebt aan een ander kind en even niet achter de ander aan kan rennen om m vervolgens op de gang te zetten... yeah right. Blij dat er zoveel mensen zijn met verstand van kinderen en honden. (gelukkig zijn er wel enkele ;) :) )

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:18

Toverbal schreef:
Mijn mening van een stabiele hond is:

Als een kind kliert, mag de hond een waarschuwing geven door bijv. te grommen en dan weg te lopen, maar ik sta niet toe dat een van mijn honden hapt naar mijn kind! laat staan zijn lip op tilt!

Als mijn kind iets doet wat niet hoort bij de honden. Dan spreek ik haar aan en leg ik uit dat het pijn doet, vervelend is ect. En vraag haar het niet meer te doen.
Als zij het dan wel een tweede keer doet, krijgt zij straf (op de trap zitten) wel vraag ik aan haar Of zij weet, waarom zij dit niet mag doen.

amen

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:22

Ik heb mijn chihuahua nu 15 weken. Ze ligt trouwens nu ook op me. Een ding heb ik van chihuahua 's geleerd. Straf ze niet als ze weglopen. Het effect is dat hij/zij aggresief of schuw worden. Chihuahua's staan er om bekend dat ze eerst de kat uit de boom kijken en daarna langzaam aan meer durven. Mijn chi van 25 weken is een beetje angstig voor bezoek. Na een lange tijd kijken durft ze steeds dichterbij te komen. Kinderen en chihuahua 's gaan trouwens niet heel goed samen omdat kinderen snel een klein chihuahuatje veel pijn kunnen doen met gevolg dat de chihuahua gaat bijten. Zet je chihuahua niet meteen bij je kind maar laat hem/haar zelf steeds dichterbij komen en bouw dit op niet meteen overhaasten door hem/haar meteen te aaien. Mijn chihuahua groeit ook niet echt o met kleine kinderen, ik ben zelf 13, dus daarbij is ze eerst ook wat schuw en als een kind naar haar toeloopt gaat zij ook weg. Als je haar/hem gewoon geen aandacht geeft komt e chihuahua zelf naar je toe.. en zoals ik al zei niet meteen gaan aaien dat kan ze alleen nog maar banger worden. En trouwens je kan veel beter iets belonen als ze iets goed doet dan straffen als ze iets fout doet. Us beloon haar met wat lekkers als ze dicht bij je kind staat.

Succes.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:55

Optisana schreef:
Ik heb mijn chihuahua nu 15 weken. Ze ligt trouwens nu ook op me. Een ding heb ik van chihuahua 's geleerd. Straf ze niet als ze weglopen. Het effect is dat hij/zij aggresief of schuw worden. Chihuahua's staan er om bekend dat ze eerst de kat uit de boom kijken en daarna langzaam aan meer durven. Mijn chi van 25 weken is een beetje angstig voor bezoek. Na een lange tijd kijken durft ze steeds dichterbij te komen. Kinderen en chihuahua 's gaan trouwens niet heel goed samen omdat kinderen snel een klein chihuahuatje veel pijn kunnen doen met gevolg dat de chihuahua gaat bijten. Zet je chihuahua niet meteen bij je kind maar laat hem/haar zelf steeds dichterbij komen en bouw dit op niet meteen overhaasten door hem/haar meteen te aaien. Mijn chihuahua groeit ook niet echt o met kleine kinderen, ik ben zelf 13, dus daarbij is ze eerst ook wat schuw en als een kind naar haar toeloopt gaat zij ook weg. Als je haar/hem gewoon geen aandacht geeft komt e chihuahua zelf naar je toe.. en zoals ik al zei niet meteen gaan aaien dat kan ze alleen nog maar banger worden. En trouwens je kan veel beter iets belonen als ze iets goed doet dan straffen als ze iets fout doet. Us beloon haar met wat lekkers als ze dicht bij je kind staat.

Succes.

Misschien wat beter lezen, want de TS straft de hond niet wanneer deze weg loopt van het kind. Dit heeft ze al een paar keer aangegeven.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 22:37

dank u annepardoes!

heb idd gemerkt dat wanneer ik semmie laat lopen en dochterlief ook dat hij vanzelf naar haar toe komt.
het gaat gelukkig al een stuk beter met hem.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:00

annepaardoes schreef:
Optisana schreef:

Succes.

Misschien wat beter lezen, want de TS straft de hond niet wanneer deze weg loopt van het kind. Dit heeft ze al een paar keer aangegeven.

Ik zeg toch ook niet dat ze haar hond straft? Ik zeg alleen dat je dat niet moet doen omdat ze anders aggresief KUNNEN worden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:57

Optisana schreef:
Ik zeg toch ook niet dat ze haar hond straft? Ik zeg alleen dat je dat niet moet doen omdat ze anders aggresief KUNNEN worden.

Dan had je het in mijn ogen anders moeten formuleren. In je post staat "Een ding heb ik van chihuahua 's geleerd. Straf ze niet als ze weglopen." en je post is gericht aan de TS. Hierdoor lijk jij dit als advies aan de TS te geven en indirect geeft je daar dan mee aan dat de ts haar hond straft als de hond wegloopt.

Het agressief of angstig kunnen worden als honden gestraft worden wanneer ze ze weglopen is niet rasgerelateerd. Dit kan bij elke hond. (Ook heel begrijpelijk)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:21

annepaardoes schreef:
Optisana schreef:

Dan had je het in mijn ogen anders moeten formuleren. In je post staat "Een ding heb ik van chihuahua 's geleerd. Straf ze niet als ze weglopen." en je post is gericht aan de TS. Hierdoor lijk jij dit als advies aan de TS te geven en indirect geeft je daar dan mee aan dat de ts haar hond straft als de hond wegloopt.

Het agressief of angstig kunnen worden als honden gestraft worden wanneer ze ze weglopen is niet rasgerelateerd. Dit kan bij elke hond. (Ook heel begrijpelijk)

Ik bedoel het niet als advies, meer als tip want als je dat 1 maal doet word een chi al angstig... en dat is zonde van zo'n leuk beestje. En het is maar een tip hé ze hoeft het niet meteen op te volgen ze kan zelf ook wel dingen bedenken die zij wat minder vind of juist een goede tip vind. Nu weet je in ieder geval dat je het echt niet moet gaan doen..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:35

Optisana schreef:
Ik bedoel het niet als advies, meer als tip want als je dat 1 maal doet word een chi al angstig... en dat is zonde van zo'n leuk beestje. En het is maar een tip hé ze hoeft het niet meteen op te volgen ze kan zelf ook wel dingen bedenken die zij wat minder vind of juist een goede tip vind. Nu weet je in ieder geval dat je het echt niet moet gaan doen..

Maar dat deed ze ook niet dus vanwaar de tip dan?
(En een tip en advies is het zelfde ;) Tip is een synoniem voor advies.)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:23

annepaardoes schreef:
Optisana schreef:

Maar dat deed ze ook niet dus vanwaar de tip dan?
(En een tip en advies is het zelfde ;) Tip is een synoniem voor advies.)

Voor als ze het zou gaan doen ;) Misschien vind ik het erg als zij later een valse chi heeft omdat ze de chi een keer heeft gestraft? Misschien kan jou dat niets schelen maar mij wel :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:28

Optisana schreef:
Voor als ze het zou gaan doen ;) Misschien vind ik het erg als zij later een valse chi heeft omdat ze de chi een keer heeft gestraft? Misschien kan jou dat niets schelen maar mij wel :j

Als je het topic had doorgelezen had je al wel gelezen dat de TS dat niet doet en ook niet van plan is. ;)
En je opmerking "Misschien kan jou dat niets schelen maar mij wel" slaat werkelijk waar helemaal nergens op. >;)