Hoe een kat voeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:05

Voerbal werkt niet, snapt ie niet. Is tijdens zijn speelmomenten hartstikke leuk om door de kamer te meppen, maar dat er dan iets uitvalt dat je kan eten? Tsssk, dat ligt op de grond. Gekke baas! 8)7
Hij is ook weg van zo'n laserpen, had ik gelezen dat ze daar gefrustreerd van kunnen worden omdat ze niets echt vangen. Ik dus snoepjes neergelegd en daar dan soms op schijnen, zodat ie wat 'vangt'. Vond ie ook niets. Tot ik dezelfde snoepjes in zijn voerbak leg, dan eet ie het op.

Overigens komt ie ook niet op tafel of aanrecht, steelt geen eten en hij bedelt ook niet om eten. Hij gaat ook onze tuin niet uit (volgens de fokker is het al een wonder dat ie er überhaupt in durft), tot blijdschap en verbazing van onze buren. :P

Denk idd dat ik die toren ga bestellen, kan hem altijd weer op Marktplaats gooien, toch?!

Anoniem

Re: Hoe een kat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:07

Ik zat ff op je profiel te spieken maar hij heeft ook echt zo'n 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' hoofd Dreamybol :')
Ja die torens zijn dus nu in de aanbieding dus de prijs is t niet.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:09

Joolien schreef:
Ik zat ff op je profiel te spieken maar hij heeft ook echt zo'n 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' hoofd Dreamybol :')
Hahah inderdaad! Mooie katten trouwens Dreamydol :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:12

Koetjesreep schreef:
Joolien schreef:
Hahah inderdaad! Mooie katten trouwens Dreamydol :j

Die van jou heeft echt zo'n 'i'm watching you' hoofd :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:14

Dankjulliewel. :o

Die witte is waar het hier omgaat idd en is gewoon de Sultan hier in huis. Wij noemen hem ook weleens Jabba de Kat of MahaKatja...
De rode at sowieso alles met haar voeten, hengelde haar brokjes uit haar bak en stopte ze met haar pootje in haar bekkie. Zij was de beste, maar helaas niet meer in leven.

Edit: moest wel even terugspieken, maar die van jullie mogen er ook zeker wezen. Mooi als een kat zo'n karakter in zijn kop al heeft!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:29

Ik voer mijn katten kvv maar ook tussendoor brokjes

het voerbord hadden ze zo door, dat is weinig uitdaging meer haha
ik gooi nu de brokjes 1 voor 1 door het huis, dan kunnen ze er achteraan rennen en dat vinden ze helemaal geweldig :)) ik ook trouwens! het is een leuk gezicht en je bent gelijk weer even bezig met de kat :)

watersysteem heb ik niet, uit het KVV krijgen ze al aardig wat vocht en daarnaast drinken ze goed. Het is met katten op brokjes wel belangrijk om in de gaten te houden of ze goed drinken, ze halen uit de brokken niet zo veel vocht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:22

Nou hij heeft de toren door. Alleen heeft hij net diarree gehad, wel apart, want hij heeft niks anders gegeten of gekke dingen gedaan. Ik heb hem meteen gewassen aangezien zijn hele staart er onder zat :') Juk.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:30

Die had je snel in huis! Ik heb hem vanmorgen besteld (plus nog zo'n speelrail en 3 zakken kattenbakvulling...).
Vreemd van die diarree, erg vervelend ook. Als hij verder gewoon fit oogt wel in de gaten houden, maar hoeft niet altijd wat te zijn. Misschien heeft ie gewoon buiten jouw zicht wat gevonden en opgegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:35

Ik heb m gister gehaald bij Intratuin ;)
Ja raar van de diarree maar hij heeft tot gistermiddag heel veel gegeten en toen 12 uur weer bijna niks. dus dat kan misschien wel de aanleiding zijn. Maar goed, hij is verder wel fit dus ik maak me geen zorgen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:38

Die van mij mag ook niet op het aanrecht hoor :+ Maar dat doet ze als ik het niet zie of als ik buiten ben, dan gaat ze op het aanrecht zitten kijken wat ik aan het doen ben.
Als ik dan haar dan duidelijk dat het niet mag dan gaat ze er weer vanaf. Het enige wat ze jat is water wat in de glazen zit die in de gootsteen staan :+

Ik zal eens een foto zoeken van mijn kat want volgens mij staat die niet in mijn profiel :n

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:46

Sakkia er staat wel een foto van je kat in je profiel :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:02

mijn poezen hebben onbeperkt droog voer en krijgen 1 keer per dag vlees,, en dan miauwen ze me de oren van de kop.. haha wel leuk is dat..

of je er slecht aan doet.,, nee op zich niet. maar de poes moet eten wanneer het hem voorgezet word.
op zich vind ik het beter dat een poes gewoon de hele dag door droog voer moet kunnen eten.
als je je zo aan tijden zet.. lijkt het meer op een hond.
je weet dan wanneer hij gaat poepen.

mijn zus overigens, die poezen krijgen ook onbeperkt droog voer en savonds om 10 uur krijgen ze vlees.

maar, het is ieder voor zich hoe diegene zijn poes eten geeft, maar ideeen en tips van andere mee pikken is nooit mis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:04

Hier hetzelfde; onbeperkt brokjes en één keer per dag vlees. ze doen het goed! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:47

Neeeeeeee ik update mijn profiel niet! Deze kat is al 3 jaar weg (dood dus denken we)
Mijn Ava is wel mijn kat maar van toen ze nog een kitten was.

Personal note: profiel updaten :')