Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
WinSel schreef:Maar de hoeveelheid hooi, hoe doen jullie dat, ik moet iets hebben wat ze kan vullen zodat ze elke dag genoeg hooi krijgen, iemand tips ? En waar laten jullie je hooi ? Ik dacht aan een opbergbox ofzo.
Hebben jullie een hooi ruif of gooien jullie het in het hok ?
Verder zijn alle tips welkom, jullie zullen wel denken, huh stelt zij vragen over konijnen
Ja sorry maar ik wil alles zo duidelijk mogelijk maken voor mn tante
Het hooi bewaar ik in onze (erg droge gelukkig) kelder.
Ik koop het per 5 pakken (normale kleine 'paardenpakjes') want ze eten 1 tot 2 flinke plakken per dag met z'n allen en anders blijf ik bezig.
Een tip die ik kan geven is om in elk geval voor een ruif o.i.d. te kiezen waar ruim voldoende in kan. Van hooi kun je beter teveel dan te weinig geven, maar dat hoef ik jou ook helemaal niet te vertellen natuurlijk.

xJolien schreef:Goeroe, hoeveel konijnen heb jij als ik vragen mag?
Als je 1 tot 2 plakken per dag erdoorheen jaagt......... Haha!
Als dit op is ga ik het wel anders doen, namelijk iedere dag een verse pluk geven in plaats van zo'n grote hoeveelheid in één keer. Ze liggen namelijk ook graag op het hooi, dus ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet lekker meer is. 
*verliefd*
En we zijn nu toch de tuin aan het aanpassen, dus willen we nu een konijnenparadijs maken en een maatje erbij kopen voor hem (nadat hij gecastreerd is). Het buitengedeelte wordt dan 1.50x3.50, is dit groot genoeg voor 2 nijnen? Dan komt in die ruimte nog een binnenhok en verder wat leuke dingetjes als boomstammetjes, stuk gras, tunneltje etc. En mijn konijn (een Teddy Widder) heeft al 2,5 jaar binnen gezeten. Kan het geen kwaad (ook vanwege het ras?) dat ik hem dan naar buiten doe? (komt wel een geisoleerd hok bij met in de winter een verwarming in het dakje). En qua koppelen, ik begreep als hij gecastreerd is, dat een voedstertje erbij dan het beste is, waar haal ik die het beste vandaan? Toch uit een asiel? Mijn man lijkt dat niet zo'n best plan, die denkt dat zo'n beestje niet voor niets in het asiel zit, dus dat er dan iets mis mee is. En mijn konijn is bijna 3 jaar, moet er een even oud of een ouder of jonger voedstertje bij? En maakt het qua ras nog iets uit?
Als het warmer is kun je m geleidelijk naar buiten doen.